Pagina 6 van 9

Geplaatst: 06.04.2011 - 16:45
door bart simpson
ik ben best verknocht aan mijn beperkte horizon

Geplaatst: 06.04.2011 - 16:50
door 945i
Maar dan is het goed, als je er maar bewust van bent. ;)

Geplaatst: 06.04.2011 - 16:54
door JCF
SAAB viel bij de start van EURONCAP trouwens hard door de mand; de 900 klapte in elkaar als een kaartenhuis, dit itt de Volvo's van toen, hoewel een S70 wel aan de maximale belasting zat, offset.
Dus SAAB is al helemaal een voorbeeld van onzinpraatjes die ons jaren lang verkocht zijn op het gebied van veiligheid. Wat te denkenvan de geweldige 9000; constructie technisch gewoon een hele zwakke FIAT (co-productie)van die tijd. Toen (80s) bestond SAAB dus eigenlijk ook al niet meer bedenk ik nu ineens...

Geplaatst: 06.04.2011 - 16:58
door 945i
Voor de gehele Saab lijn ben ik dat niet met je eens.

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:00
door bart simpson
Een deur van een 9000 woog bijna 2 x zoveel dan die van een Fiat Croma, dat zal vast het lakwerk wel geweest zijn

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:19
door 360Degreez
Ik zou het liefst op iedere (constructieve) post een uitgebreid antwoord willen geven, maar zoals Asta al noemde is het op dit moment nog moeilijk concentreren en werkt de 24 inch lichtbak op mijn bureau ook niet mee.

Manneke-D :
Afbeelding
De trekhaak doet nu dienst als motorsteun.

Inmiddels blijkt bij zowel de reisverzekering (Je had gelijk Summum) als de inboedelverzekering het niet mogelijk de apparatuur te claimen. Deze gaat dus naar de rechtsbijstandspersoon voor een claim bij de tegenpartij.

Ook vond ik de posts omtrend de taxatie van het vrak en uitkering van de dagwaarde zeer waardevol, ik ga met deze informatie alles op een rijtje zetten en het meeste eruit slepen.

Gelukkig heb ik officiele documentatie van het ziekenhuis betreffende de hersenbloeding en het geheugenverlies versterkt met de informatie die we laten vastleggen met betrekking tot de klachten op dit moment bij de huisarts.

De golf had overigens geen airbag en was een grote ravage van binnen.

Afbeelding

JCF, ik waardeer de manier waarop je je mening motiveert, het veranderd echter niets aan het feit dat een Volvo mijn leven gered heeft. Een discussie over de veiligheid van een Volvo versus een ander merk/type/soort auto is zinloos omdat er eindeloos veel variabelen bij zo'n aanrijding betrokken zijn.

We lezen samen (mijn vriendin is inmiddels overtuigd Volviste) alle posts door en worden bijna emotioneel bij het lezen van alle reacties. That's what a forum is all about.

PS. Anna, als die XC90 een Diesel geweest was....... ;-)

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:27
door Quota
Enige juiste reactie is inderdaad dat Volvo het leven van 360degreez en zijn vriendin gered heeft. Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken :wink: ).

Ik heb meerdere merken gereden en ik moet zeggen dat ik me in geen enkele auto veiliger heb gevoeld dan in de huidige volvo. Overigens zonder dat dit invloed heeft op mijn rijstijl (het motorvermogen zou daar ook eerder debet aan zijn :twisted: )

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:35
door diesel01
Je ziet op bovenstaande foto dat er heel weinig over is van de vw.
Ik onderstreep nogmaals dat Volvo voor mij het merk is hoezeer ik de A6 en 5 serie mooier vind houdt ik vast Volvo zolang ik mij dat financieel kan permiteren.
@360 sterkte met het herstel, hopend dat jullie weer snel de oude zijn..

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:38
door PeeJay
Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken :wink: ).
Gevaarlijke uitspraak.
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.

www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf

Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden :)

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:49
door Iroll
Ik heb anders behoorlijk respect voor dat oude golfje. Nauwelijks tot geen vervorming van de cabine en zonder airbags hebben die inzittenden het ook naverteld. De kreukelzone heeft de klap mooi opgevangen en dat voor wat is 't 15jaar oud? Netjes, kan niet anders zeggen.

Geplaatst: 06.04.2011 - 17:52
door PeeJay
Ik heb niet gelezen hoe het met de Golf-bestuurder afgelopen is. Heb ik daar overheen gelezen?

Geplaatst: 06.04.2011 - 18:18
door 945i
Het Golfje ziet er inderdaad nog redelijk goed uit.

Opmerkingen van Quota ga ik maar niet op in..
Blij dat jullie in een veilige en vooral lange auto zaten 360degreez, had al eerder opgemerkt dat je er niet aan had moeten denken dat je in een klein autootje zat met anderhalve meter tussen achterkant auto en jezelf.
Of dat er zo'n SUVerd achterin was gereden.
Hopelijk gaan de klachten snel weg......

Geplaatst: 06.04.2011 - 19:12
door Harige Harry
PeeJay schreef:
Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken :wink: ).
Gevaarlijke uitspraak.
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.

www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf

Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden :)
Zo gevaarlijk is deze uitspraak niet hoor, als hij in een Peugeot had gereden had hij zijn verhaal waarschijnlijk niet op een Volvo forum neergezet. :lol:

Geplaatst: 06.04.2011 - 19:14
door Quota
PeeJay schreef:
Quota schreef:Als ze Peugeot hadden gereden was de kans ook erg klein dat het hier gepost werd (misschien moet 945i daar eens zijn licht opsteken :wink: ).
Gevaarlijke uitspraak.
Volgens de statistieken van de een zweedse verzekeringsmaatschappij (gebaseerd op echte ongelukken), valt een Peugeot 307 in hetzelfde aangeprezen rijtje van veiligheid als de S40/V50.

www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/web ... _R6546.pdf

Kan op het moment de cijfers van de VS niet terugvinden, die het aantal doden per 1.000.000 mijl aangeeft, opgesplitst per merk en type.
Weet nog dat een BMW 7 per miljoen mijl minder doden had dan welke willekeurige Volvo. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ontopic: geweldig dat je ongedeerd uit kon stappen. Ben bang dat het vele malen slechter gaat met de bestuurder van de Golf. Hopelijk kan je opnieuw Volvo rijden :)
Goed, blijkbaar heb ik het niet goed opgeschreven, want het word niet gelezen zoals ik het bedoel...
Hier op het Volvo forum zul je niet snel lezen dat een peugeot iemands leven heeft gered. That's it. Ben zelf nog nooit met een Volvo gecrashed, wel met een peugeot, dus ik denk te weten dat niet alleen volvo's veilig zijn.

Geplaatst: 06.04.2011 - 19:16
door V70/2.4D/2003
945i, +1 ten aanzien van de opmerking aangaande een SUV die hem er van achteren in prakt,laat staan Tinus Tussengas die met zijn 50 ton net een shaggie zit te draaien. Dan maakt het niet meer uit of je in een Deawoo Matiz (gemaakt van sigarendoosjes blik) of in 1650 kg zweeds staal met V70 aanduiding op het kofferdeksel.

Dan is het in de meeste gevallen einde oefening.

Ik was nog aan het zoeken op You Tube. Ergens staat daar een demofilmpje dat laat zien wat er aan het einde van de ifle te beleven valt als Tinus Tussengas dus zijn peukje aan het draaien is en hem met goed 80 km/h in de filestaart kleunt. Maar.....kan het filmpje niet vinden :bad-words:

Geplaatst: 06.04.2011 - 19:25
door 945i
@ Quota, oké, dan begrijpen wij elkaar..;)

V70/2.4D/2003, Laat maar , we kunnen ons wel een beeld vormen....

Geplaatst: 06.04.2011 - 19:57
door Philken
ik kan(spijtig genoeg) 't een en ander vertellen over stevigheid van andere auto's tov Volvo:

ik heb met een R19(bwj 1993) een ander voertuig geramd dat uit een zijstraat kwam
mijn VASTGESTELDE snelheid voor 't remmen was volgens het parket 95km/u, impact bij 70km/u(rest was al weggeremd)resultaat: auto in de kreukels tot en met het achterpaneel,geen 1 deur ging nog open, ik had bijna alle ribben gebroken, barst in de nek en rechterknie gebroken
11 maand later ben ik met mijn Volvo 850(bwj 1993) op een 'gelijkwaardige' manier op een Chrysler Le Baron geknald(deze reed door het rood),resultaat: neus van de auto kapot, alle deuren gingen nog open, auto is opgekocht door mijn garage & hersteld geweest(eigenaar dat juist zijn garage overliet heeft er nog meer dan 10jaar mee verder gereden)
vastgestelde impactsnelheid(door het parket)+/-90km/u(ik had niet geremd)
en ik had geen schrammetje
mooi voorbeeld van auto's uit hetzelfde tijdperk qua bouw en design & ontwikkeling

daarom: als ik moet kiezen tussen een nieuwe (maar minder om veiligheid gekende) auto of een okkasievolvo, is mijn keus snel gemaakt

dan hou ik me aan volgende leuze:

Afbeelding

Geplaatst: 06.04.2011 - 20:00
door 945i
Idd.
Maar een R19 vergelijken met een 850, is toch echt appels en peren....

Geplaatst: 06.04.2011 - 20:03
door Philken
945i schreef:Idd.
Maar een R19 vergelijken met een 850, is toch echt appels en peren....
kostte beide evenveel(ttz met het geld van de verzekering heb ik de 850 break gekocht, toen 8 maanden oud en 18000km op de teller zonder op te leggen, ik heb enkel nog moeten investeren in de gasinstallatie)

Geplaatst: 06.04.2011 - 20:05
door Rick H
alles is appels en peren.......

360Degreez, ik wens je veel sterkte met de afhandeling van dit drama