Pagina 6 van 19
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:22
door Thijs
@allen: Bedankt voor de reacties! Erg leuk om te lezen!! Echter is de aankoop ondervoorbehoud van technische keuring.
_Theo_, Bij mij was de duurzaamheid samen met het verbruik de doorslaggevende factor om voor de handbak te kiezen.
Jers3n, Waar denk je dat het onderbuik gevoel vandaan komt... Wel een goede deal gemaakt denk ik trouwens
En idd is de knop voor de verlichting verzet naar rechts. gewoon verzet.
Ivo Philips,
bart simpson, Het is idd nagenoeg hetzelfde. Moeders en oma's zien het verschil wss niet en weten dan niet eens dat ik een andere heb. Maar jullie en ik wel! Electric zilver is wat lichter en naast elkaar is het verschil erg groot. Het stoort mij niet, nu zijn alle strips mee gespoten, dat is dan weer extra.
Quota, Waar ik de aankoopkeuring laat doen twijfel ik aan. Ik heb geen "eigen" dealer meer na wat bakkies helaas.. Dus of naar zwolle of in utrecht naar de ANWB. Alleen de laatste is wel een stuk duurder.
Graag jullie menengen hierover :razz:
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:30
door bart simpson
eh... electric silver is donkerder
(Dekra op locatie?)
Geplaatst: 19.04.2011 - 21:33
door Thijs
Donkerder :shock: Op de foto's die ik altijd zie lijkt het lichter??
Dekra heb ik ook aan gedacht, maar ik ben er het liefst zelf bij, zonder de verkopende partij...
Geplaatst: 19.04.2011 - 22:14
door V70D5AWD
Strakke bak man ! Ik ken dat gevoel dat je een mooie auto tegenkomt en meteen verliefd bent en daarna dat " hmmmm....ik weet het niet" .
Wat zeker helpt is een goede keuring en liefst door iemand die alle specifieke punten kent van deze auto zodat je geen hele grote missers kunt hebben. Er is natuurlijk altijd wel wat en daar kom je toch niet achter tijdens een paar proefritjes. Maar geeft niet, moet je je gewoon op instellen. Als het maar geen schadebak is of rare geluidjes heeft in de motor...
Genieten joh ! en nou is het ook al mooi weer...
Enjoy !
Geplaatst: 20.04.2011 - 07:02
door BartS
Waar ik de aankoopkeuring laat doen twijfel ik aan. Ik heb geen "eigen" dealer meer na wat bakkies helaas..
Leef je onmin of is het een kwestie van verminderd vertrouwen geworden....?
Het onderbuikgevoel herken ik wel: had ik nou...., was het wel verstandig....., de huidige auto is toch nog perfect......
Zometeen gaat de voorpret overheersen en vervolgens is het onderbuikgevoel snel verdwenen. En, met deze kilometerstand op de nieuwe auto kun je er nog vele jaren mee vooruit.
Geplaatst: 20.04.2011 - 09:42
door diesel01
Ik zou naar Zwolle gaan.
Ik heb nu 3 Volvo's gekocht bij Furness en ben daar altijd goed geholpen.
En een Volvodealer heeft de meeste expertise in huis van een...Volvo.
Geplaatst: 20.04.2011 - 11:10
door sju_art
Ik kan Thom de Jong in Delden aanraden. Is een volvo specialist en geeft je een goed en praktisch beeld van de staat van je aankoop.
Mijn ervaring met een dealer keuring is dat je voor 2.000 euro aan reparaties krijgt, 2 foute diagnoses maar wel nieuwe matjes

. Uiteraard ben je vrij te bepalen waar je het laat fixen, maar een foute diagnose (in dit geval de oorzaak van de olie lekkage) geeft je wel een verkeerd beeld.
Nu is niet elke dealer hetzelfde natuurlijk...
Geplaatst: 20.04.2011 - 11:16
door diesel01
@sju het is een aankoopkeuring.
De verkopende partij mag de puntjes dus oplossen.
Waarom wordt op voorhand aanname's gedaan die in de praktijk nog maar moeten blijken.
Mijn ervaring is dat dealers de zaken gewoon goed oplossen, dat daar een prijs aanhangt die niet iedereen kan/wil betalen is geen probleem.
Kwestie van in een vrij land wonen....
Geplaatst: 20.04.2011 - 13:00
door Thijs
BartS schreef:Waar ik de aankoopkeuring laat doen twijfel ik aan. Ik heb geen "eigen" dealer meer na wat bakkies helaas..
Leef je onmin of is het een kwestie van verminderd vertrouwen geworden....?
Het onderbuikgevoel herken ik wel: had ik nou...., was het wel verstandig....., de huidige auto is toch nog perfect......
Zometeen gaat de voorpret overheersen en vervolgens is het onderbuikgevoel snel verdwenen. En, met deze kilometerstand op de nieuwe auto kun je er nog vele jaren mee vooruit.
Als je het topic vakantieperiekelen opzoekt, stsst het probleem wel volgens mij :? Eers dicht spruitstuk, dan vastgelopen remmen. En dan ook nog beweren dat er alleen maar nieuwe klauwen voor te krijgen zijn en dat ze niet zijn te reviseren.. Nieuw zou plm 800 euro kosten, ik heb ze uiteindelijk zelf gedaan voor plm 150 euro. Dus idd het vertrouwen is ietwat beschadigd.. Beide keren overigens net een dure beurt gehad!!
diesel01, Ik heb idd een afspraak gemaakt in Zwolle, en wel 3 mei. Eerder kan ik zelf helaas niet....
Ik denk dat hij dan in de loop van die weeg gelevert gaat worden!
Geplaatst: 20.04.2011 - 13:04
door diesel01
Goede keus. :thumbright:
Geplaatst: 20.04.2011 - 13:58
door sju_art
@ diesel01
Mee eens, je behoud je keus dus je kan doen met het dealer advies wat je wilt.
Het advies bleek later echter incorrect, een advies nog tot in de details uitgelegd omdat "olie lekkage" natuurlijk de volle aandacht kreeg.
Wederom niet elke dealer is hetzelfde. Mijn punt ging ook niet alleen over de kosten besparing, maar diende ook als een waarschuwing/advies kritisch te zijn en niet alleen dealers maar volvo specialisten als potentiele keurders te nemen.
Wederom kan de topic starter zelf bepalen wat hij met dat advies doet.
Geplaatst: 20.04.2011 - 18:03
door BartS
Tarman T schreef:BartS schreef:Waar ik de aankoopkeuring laat doen twijfel ik aan. Ik heb geen "eigen" dealer meer na wat bakkies helaas..
Leef je onmin of is het een kwestie van verminderd vertrouwen geworden....?
Het onderbuikgevoel herken ik wel: had ik nou...., was het wel verstandig....., de huidige auto is toch nog perfect......
Zometeen gaat de voorpret overheersen en vervolgens is het onderbuikgevoel snel verdwenen. En, met deze kilometerstand op de nieuwe auto kun je er nog vele jaren mee vooruit.
Als je het topic vakantieperiekelen opzoekt, stsst het probleem wel volgens mij :? Eers dicht spruitstuk, dan vastgelopen remmen. En dan ook nog beweren dat er alleen maar nieuwe klauwen voor te krijgen zijn en dat ze niet zijn te reviseren.. Nieuw zou plm 800 euro kosten, ik heb ze uiteindelijk zelf gedaan voor plm 150 euro. Dus idd het vertrouwen is ietwat beschadigd.. Beide keren overigens net een dure beurt gehad!!
De tendens is tegenwoordig inderdaad vervangen i.p.v. repareren. Vervangen is vaak sneller en die tijd die je daarmee bespaart, kun je weer aan een andere auto klussen. Of dat voor jou als klant altijd het voordeligst is....
Ik heb daar overigens zelf geen mindere ervaringen gehad.
Geplaatst: 20.04.2011 - 18:08
door Thijs
Ik had er specifiek om gevraagd ze te reviseren, ze zeiden dat het niet kon omdat er geen revisiesetjes voor waren. Binnen een paar uur had ik ze besteld... En het is ontstaan binnen een maand nadat de gehele achter remmerij was vervangen....
Maar goed, dat alles terzijde.
Nog een weekje of drie wachten, en dan :baaaby: als een kind zo blij met onze nieuwe auto rijden!!!
Geplaatst: 21.04.2011 - 02:42
door Thijs
Ik heb intussen nog wel een paar vraagjes voor jullie
-Moet ik navragen of deze auto de softwareupdate heeft gehad ivm stijgend oliepeil? Of geld dat niet voor dit model?
-Is dit een regenererend roetfilter?
-Ik heb een aantal punten bedacht die ik moet na laten kijken bij de aankoopkeuring, bv de wervelklep. Is het goed te controleren wat hiervan de staat is? Ook de verstuivers staan op het lijstje, zijn die bij een aankoopkeuring te controleren?
Verder heb ik bv de draagarmrubbers er op staan om na te kijken, samen met alle stabistangen ed.
Hebben jullie nog tips om naar te laten kijken?
Alvast bedankt!!
Geplaatst: 21.04.2011 - 13:12
door edraket
Kijk naar de condensor. Deze zijn vaak stuk geslagen door steentjes en voor dit type is de condensor een stuk duurder. Verstuivers hoef je niet te controleren, deze gaan eigenlijk nooit stuk. Zijn anders dan de oudere types.
Heel mooie kleur electric silver. Staat helemaal bovenaan mijn lijstje. Trouwens helemaal erg mooie auto!
Geplaatst: 21.04.2011 - 14:09
door Thijs
Thanks voor de link trouwens
@Ed, condensor schrijf ik erbij op mijn lijstje, thanks voor de input!
Geplaatst: 21.04.2011 - 14:12
door 945i
Deze werkt beter.
http://www.graszodenkopen.nl/home
Ook thanks,
moet nog 350 M2 hebben.
Geplaatst: 21.04.2011 - 14:55
door Jers3n
-Controleren van de remvoeringen van de handrem? (of zijn er bij MY07 al gemodificeerde remvoeringen toegepast, dit is mij nog niet duidelijk?)
-Roetfilter is inderdaad een regeneratie-exemplaar, maar volgens de lijstjes die ik heb kunnen vinden valt een V70/XC70 MY07 niet onder de probleem jaren, al kan navraag hierna natuurlijk geen kwaad.
(Geeft overigens, volgens mij, als je regelmatig genoeg langere ritten maakt geen problemen). En van de melding "regeneratie roetfilter vereist" (bij 80% vol) na meerdere korte ritten op zich hoef je niet te schrikken, als je daarna maar zorg dat er geregenereerd wordt. (d.m.v. een langere rit waarbij de motor/uitlaatgassen lang genoeg warm genoeg wordt)
-Centrale bout op de (voor)assen? (of zijn hier bij MY07 ook al gemodificeerde bouten toegepast?)
Suc6!
Geplaatst: 21.04.2011 - 14:56
door Thijs
Jers3n, Thanks!
Geplaatst: 21.04.2011 - 15:41
door BlackcurrantV70
Wervelklep zeker checken, er is een verbeterd type beschikbaar, wat bij mij ingebouwd is op 47000km.
Toen de wervelklep nog stuk was en ik gaf volgas vb bij inhalen, kreeg ik de melding "Motormanagement service vereist" op de BC, als je dan een tijdje wer rustig reed ging de melding weg tot het volgende inhaal maneuver.