Geplaatst: 17.05.2011 - 11:52
De eerste week met de V50 zit er op. De eerste indrukken zijn goed, hij rijdt ietsjes beter dan de S40, vermoedelijk door de rubbers en draagarmen ed, die natuurlijk weer wat frisser zijn. Ook is hij iets stiller, en volgens mij hebben ze ook wat aan het windgeruis gedaan bij de raamstijlen, want dat is een stuk minder dan bij de S van MY04.
Gisteren de auto even op de brug gehad. Lijkt allemaal goed, beetje zweterig hier en daar, had de S ook altijd al. Lijkt me geen probleem. En ik heb opeens een motorbeschermplaat, had de S40 ook niet.
De airco is nog steeds goed. Die was bij aflevering helemaal schoon op, dus het is nog even spannend of die het blijft doen.
Ook heb ik een lekkage bij de verstuivers ontdekt dankzij onze medeforummers getuige dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Donderdag gaat de verkoper contact met mij opnemen hoe hij het denkt op te lossen.
Verder vond ik de S40 iets gretiger op het gas, en dit zal wel komen door het roetfilter, en de mindere stroomlijn van de V50.
Ook vind ik het verbruik niet gering. Ook het roetfilter? Ik zit nu op 6.4/100 op de boordcomputer, en als daar nog 10% in praktijk bijkomt zo als bij de S, dan haal ik 1 op 15 niet eens. De S40 zat uitzonderlijk op 6.3/100 maar meestal zo rond de 5.6/100 op de boordcomputer, waarmee ik aan de pomp meestal 1 liter per 16km kwijt was.
Ik rij de V50 net zo als de S40, vlot, maar niet overdreven.
Ook gaat af en toe op de snelweg het verbruik, op de cruise control bij 130, soms spontaan naar 8.5(!)/100 dat vind ik nogal een stevige slok. Ik geloof niet dat ik op de cc ooit de 8L/100 heb zien staan bij de S40. Binnenkort maar eens even aan de pomp meten.
Verder bevalt hij me prima, erg prettig dat ik wat meer ruimte heb. Ook de bekleding van T-tec oogt een stuk moderner. Jammer is dan wel dat de stoelen de bekende kraak weer hebben. Bij de S40 was dat al opgelost. Binnenkort maar even met wat vet aan de gang.
Van het weekend weer aan het poetsen geweest, en de 'black box' van turtle wax getest. Stevig aan de prijs, maar een erg mooi product! Hij is nog dieper zwart geworden, en de regendruppels parelen nu pas echt goed op de lak. Helaas is de achterkant nu alweer een grote zandbende geworden... Tja, black beauty heeft zijn prijs.
Gisteren de auto even op de brug gehad. Lijkt allemaal goed, beetje zweterig hier en daar, had de S ook altijd al. Lijkt me geen probleem. En ik heb opeens een motorbeschermplaat, had de S40 ook niet.
De airco is nog steeds goed. Die was bij aflevering helemaal schoon op, dus het is nog even spannend of die het blijft doen.
Ook heb ik een lekkage bij de verstuivers ontdekt dankzij onze medeforummers getuige dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Donderdag gaat de verkoper contact met mij opnemen hoe hij het denkt op te lossen.
Verder vond ik de S40 iets gretiger op het gas, en dit zal wel komen door het roetfilter, en de mindere stroomlijn van de V50.
Ook vind ik het verbruik niet gering. Ook het roetfilter? Ik zit nu op 6.4/100 op de boordcomputer, en als daar nog 10% in praktijk bijkomt zo als bij de S, dan haal ik 1 op 15 niet eens. De S40 zat uitzonderlijk op 6.3/100 maar meestal zo rond de 5.6/100 op de boordcomputer, waarmee ik aan de pomp meestal 1 liter per 16km kwijt was.
Ik rij de V50 net zo als de S40, vlot, maar niet overdreven.
Ook gaat af en toe op de snelweg het verbruik, op de cruise control bij 130, soms spontaan naar 8.5(!)/100 dat vind ik nogal een stevige slok. Ik geloof niet dat ik op de cc ooit de 8L/100 heb zien staan bij de S40. Binnenkort maar eens even aan de pomp meten.
Verder bevalt hij me prima, erg prettig dat ik wat meer ruimte heb. Ook de bekleding van T-tec oogt een stuk moderner. Jammer is dan wel dat de stoelen de bekende kraak weer hebben. Bij de S40 was dat al opgelost. Binnenkort maar even met wat vet aan de gang.
Van het weekend weer aan het poetsen geweest, en de 'black box' van turtle wax getest. Stevig aan de prijs, maar een erg mooi product! Hij is nog dieper zwart geworden, en de regendruppels parelen nu pas echt goed op de lak. Helaas is de achterkant nu alweer een grote zandbende geworden... Tja, black beauty heeft zijn prijs.