Pagina 6 van 26

Geplaatst: 11.06.2011 - 12:56
door BM
16.2 ltr / 100 km S60 T5 2002

Na vanochtend verschillende malen te hebben geprobeerd binnen 7 sec. naar de 100 te gaan ( en gelukt ). Reset 3 dagen geleden ( ca. 100 km )

Normaal rond de 11.2 ltr / 100 km

Sorry verkeerde afdeling :shock: Ik vond het verbruik ook al zo meevallen.

Geplaatst: 11.06.2011 - 13:00
door rsnhakan
Je zit hier verkeerd :)

Geplaatst: 12.06.2011 - 07:48
door rsnhakan
12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
7,0L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 12.06.2011 - 09:42
door The Volvoboy
Dat gaat de verkeerde kant op, Hakan...

Geplaatst: 12.06.2011 - 10:06
door rsnhakan
In de bebouwde kom verbruikt die echt veel. Dit verbruik is helft bebouwde kom en helft er buiten. Moet er wel bij zeggen dat ik dit keer wat sneller heb gereden dan normaal.

Geplaatst: 15.06.2011 - 22:51
door frankmmac
rsnhakan schreef:12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
7,0L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7L/100km - 2011 - V60 DRIVe - frankmmac
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 15.06.2011 - 22:53
door rsnhakan
12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7L/100km - 2011 - V60 DRIVe - frankmmac
6,7L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 18.06.2011 - 00:16
door johnny.martin
hebmijn s60 d3 gt van woensdag, heb nu 350 km en gemiddeld verbruik staat op 7 liter

Geplaatst: 18.06.2011 - 12:56
door arnoud
rsnhakan schreef:In de bebouwde kom verbruikt die echt veel. Dit verbruik is helft bebouwde kom en helft er buiten. Moet er wel bij zeggen dat ik dit keer wat sneller heb gereden dan normaal.
Rij je trouwens altijd met het start-stop systeem uit, of staat dat in de bebouwde kom wel aan?

Geplaatst: 18.06.2011 - 13:03
door rsnhakan
Ik heb hem de laatste tijd niet gebruikt. Ik heb mijn gevoelens erbij dat de motor het niet echt lekker vindt dat hij opeens moet starten om er dan gelijk tegenaan te gaan. De turbo vindt het ook niet zo leuk denk ik.

Geplaatst: 18.06.2011 - 13:06
door rsnhakan
12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
7,0L/100km - 2011 - S60 D3 GT - johnny.martin
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7L/100km - 2011 - V60 DRIVe - frankmmac
6,7L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:03
door frankmmac
rsnhakan schreef:12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
7,0L/100km - 2011 - S60 D3 GT - johnny.martin
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,3L/100km - 2011 - V60 DRIVe - frankmmac
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:05
door rsnhakan
Graag zonder [quote][/qoute]

12,9L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1L/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
9,2L/100km - 2011 - V60 D5 GT - rwa
8,9L/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
8,0L/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,9L/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5L/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4L/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1L/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
7,0L/100km - 2011 - S60 D3 GT - johnny.martin
6,8L/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7L/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
6,3L/100km - 2011 - V60 DRIVe - frankmmac
6,2L/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9L/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8L/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6L/100km - 2011 - V60 D3 - BE

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:09
door frankmmac
Sorry Hakan

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:22
door rsnhakan
Geeft niks :D

Bevalt de DRIVe nog een beetje?

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:38
door frankmmac
Ja hoor, we hebben net een retourtje Duitsland achter de rug. Je kan merken dat de motor nog niet echt los is maar hij pakt toch vanaf zo'n 1400 rpm al op zonder te morren. Heb nu zo'n 1400 km gereden en er vooral gelet niet teveel met dezelfde toerentallen te rijden. Op de B-wegen kun je goed meekomen, op de autobahn merk dat de 1600 cc toch wat meer moeite heeft met twee volwassenen en bagage. Klimmend blijft hij de snelheid goed vasthouden maar versnellen zit er dan (nog) niet in. Als je daarentegen bij 165 km/u een verbruik van 1 op 11 ziet is dat weer wel leuk.
Bij thuiskomst de auto even gewassen en ik moet zeggen dat ik harder moest poetsen dan verwacht met een lakpantser er op, dat viel eigenlijk best wel tegen, vooral op het front met alle insectenlijkjes moest ik echt boenen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 18:42
door rsnhakan
Die van ons heeft ook vliegen in het lak zitten. (of iig de afdruk, geen idee hoe ik dat weg krijg)

Tot 170 km/h gaat het nog wel redelijk allemaal, maar daarboven heb je niet veel meer over. (tot ongeveer 170km/h doe ik in z'n 5 en daarna naar z'n 6) Die van ons verbruikte rond de 12,5L/100km bij constant vol gas.

Geplaatst: 19.06.2011 - 19:09
door zagato
daarom koopt men dus een drivE?

Geplaatst: 19.06.2011 - 19:28
door 945i
In Nederland koopt men geen drivE, die is van de baas, en met tankkaart maakt het verbruik helemaal niks uit. :)

Geplaatst: 19.06.2011 - 19:59
door rsnhakan
Wij zijn een uitzondering!! Maar dat ga ik niet weer uitleggen :D