Dan denk je dat je in het Noorden woont, maar het is toch nog een uur en een kwartier rijden voor mij... (volgens googlemaps)
Hij zit vol met deutsche sprit, dus vooruut maor.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Hans oet Twent schreef:Damm draadje niet goed gevolgd...... Ik was anders graag naar Grunn gereden voor een Gaas update.
Völle Wille Keerls. Verslag in dit draadje?
Wees welkom......Knol's Grunneger koek met sucade en de oude wijven zijn gesneden, mijn laatste 2 droge worsten :? in mootjes gehakt, koffie en fris is ook aanwezig dus.....
Zo, ik heb net de auto ook gewassen. Wilde het gisteren doen, maar wat een schijtweer.
Schroefjes en de apparatuur in de auto gelegd. En nog een spuitbus met mat zwarte lak om de schroefjes onherkenbaar te maken. Ik heb ook nog een extra kniptang gepakt om het gaas te knippen, mocht iemand die van hem zijn vergeten.
Om 13.00 uur stap ik in de auto.
Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Het is gebeurd, het gaas zit er op/aan/achter/in (doorhalen wat niet van toepassing is)
Het was gezellig en warm. In totaal 5 auto's voor de nose-job (4 x V70 en 1 x S60)
Ik ben niet technisch en zag er dus een beetje tegenaan. Met hulp van Jeroen Spock en 945i is de bumper gedemonteerd waarna ik, zonder de koplamp uit te bouwen, de nieuwe koplampwissersteun kon monteren. Daarna het gaas. Prachtig mooi zwart gaas van aluminium, niks mis mee. Na het zaakje op maat geknipt te hebben was er dus sprake van enig bloedverlies door de scherpje randjes/haakjes.
Vervolgens het zaakje op maat buigen/knippen, paar klodders zwarte kit/lijn zo hier en daar, gaas erop drukken en met ty-rips vast snoeren. Daarna heeft Turbodesk als ervaringsdeskundige het geheel nog voorzien van een kloddertje kit extra en toen de bumper er weer op. En omdat ik geen werkhanden heb is het netto-letsel-resultaat: Blaren en kleine snijwondjes op/aan de handen.
Mooi gezicht, een hele serie Volvo's zo zonder neus, het leek wel een sloperij. Het was/is nuttig maar bovenal was het gezellig en dat is zeker zo belangrijk.
En het leuke van het geheel is, je ziet er niks van maar toen de bumper er af was en er eens een goede kritsche blik op de diverse koelers geworpen kon worden......er zat toch wel schade aan (bij allemaal)!
Dank voor een ieders aanwezigheid en het beschikbaar stellen van de locatie.
En voor een ieder, het is dus echt een aanrader. Stukje gaas kost 15 euro, tube kit (voldoende voor meerdere neuzen) 25 euro maar een nieuwe condensor zal toch echt ongeveer 800 euro kosten.
Ik ga nu even met wat aftersun in de weer want door de heersende weersomstandigheden ben ik hier en daar enigszins verbrand.
Pics will be posted by AlexV70, Turbodesk en 945i.
Wat een fantastische middag! Heerlijk weer, leuke mensen, eten en drinken.
Oceanracer, bedankt voor het ter beschikking stellen van je terrein.
Ik heb wat foto`s genomen met mijn telefoon. Alex heeft betere foto`s gemaakt met zijn spiegelreflex, die zullen hier ook wel verschijnen.
Hebben jullie even een indruk hoe het eruit zag.
Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Het is dat je witte ty-ripje ziet zitten maar het gaas zie je niet in mijn grijze neusje......en het zit er toch echt!
Mooie pics Marcel, en dat met een telefoon.
Ik kan wel zeggen dat we een zeer geslaagde middag hebben gehad! Ik wil daarom iedereen ook bedanken voor zijn inzet en gezelligheid. Speciale dank voor V70/2.4D/2003 voor de heerlijke koek en worst en Jarno voor de frisdrank. Jarno, Jeroen en ik hebben in het begin wat te veel staan kletsen, waardoor wij (behoorlijk) wat later klaar waren dan V70/2.4D/2003. Maar bumper verwijderen, gaas monteren en bumper weer plaatsen is inderdaad goed te doen.
Nadat alles weer gemonteerd zat, bleek dat het asje van mijn "nieuwe" koplampwissermotor langer is dan het originele. Zal eens zien of ik daar nog wat aan ga doen. Het armpje zit er nu wat anders op dan aan de andere kant. Eerst maar eens de sloperij mailen.
Nogmaals mijn dank aan iedereen. En ik kijk uit naar de rest van de foto's. Leuk om op de foto's het "slagveld" nogmaals te zien.
Haha, ja dat is inderdaad toeval! Grappig dat het je opviel, Hakan.
Dat zijn goede berichten! Oja, even een tip voor wie ook het gaas wil monteren: De kitkoker is eigenlijk niet geschikt van een gebruikelijke kitspuit. Met dank aan 945i is het toch gelukt, maar het is handig om te weten...
Haha ik dacht al, het gaat iemand opvallen dat die 4 auto's allemaal de wielen naar links hebben gedraaid.
Was inderdaad gezellig, maar voor mij veel te warm, kan echt niet goed tegen warmte.
De tube kit bleek uiteindelijk wel genoeg voor 6 of 7 auto's!
8 Volvo's, 8 forumleden, en 4 viervoeters zorgen voor een leuke dag.
Ik zal zo mijn foto's ook online zetten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi