Pagina 6 van 6

Geplaatst: 05.03.2013 - 13:50
door Morgenstond
jpwg001 schreef:Die schokjes dacht ik ook dat die aan de airco lagen, maar met airco uit waren ze er ook. We horen graag of het geholpen heeft.
Uiteraard laat ik het weten. De auto moet binnenkort voor de keuring en een beurt.

Geplaatst: 05.03.2013 - 14:31
door Apejoekie
Ook ik ben erg benieuwd, ik blijf dit draadje volgen!

Geplaatst: 20.04.2013 - 18:58
door Morgenstond
De S60 is gisteren voor de apk en een beurt geweest. Het gasklephuis is gereinigd en de adaptiewaarden zijn gereset. Dit heeft helaas geen enkel resultaat gehad op het pendelen. Ben blij dat ik de ETM niet heb vervangen!

Geplaatst: 21.04.2013 - 10:31
door DannyB
Bij mij is in het verleden bij een 2001 T5 het Magneti Marelli gasklephuis voor de 2de keer na 30.000km vervangen, tevens is toen een nieuwe versie van de software voor het gasklephuis geladen. Voor de vervanging had ik het pendelen absoluut niet!, daarna wel. Men heeft mij bij de dealer ingefluisterd dat het gasklephuis groffer reageert na de software update om enigzins het inslijten van de koolstofbanen op specifieke plekken te verminderen. En daardoor zou het pendelen ontstaan. Druk je de Cruise in dan wordt de stand gefixeerd en heb je het probleem niet. Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om de oude software te laden, om te kijken of het pendelen dan opgelost zou zijn, maar dat was niet mogelijk!?
Als het verhaal klopt zou het pendelen alleen voor moeten komen na vervanging (gele sticker op gasklephuis, wit = origineel) en het laden van de software update, of alleen de update!

Geplaatst: 21.04.2013 - 18:34
door Morgenstond
Dat is een interessante verklaring, DannyB! Het komt inderdaad niet voor als je de cruise control erop zet...

Geplaatst: 13.05.2013 - 20:11
door Apejoekie
Afgelopen week 200 kilometer heen gereden en vervolgens na enkele dagen weer terug. Heen reis was pendelen, toen nog even een dagje Duitsland (200+ km/u) en vervolgens op de terugweg geen pendelen meer. Erg raar. Maar het vertrouwen in onze V70 is een beetje weg en wij zijn er zeker van dat het met een gasklephuis is op te lossen.

Echter, we stonden bij de garage en zagen een mooie Volvo staan. Mijn vrouw wilde een proefrit en was meteen verkocht. Dus de V70 is ingeruild voor een andere Volvo. Dus bij mij is het probleem opgelost!

Geplaatst: 13.05.2013 - 23:14
door lint
Apejoekie schreef:Afgelopen week 200 kilometer heen gereden en vervolgens na enkele dagen weer terug. Heen reis was pendelen, toen nog even een dagje Duitsland (200+ km/u) en vervolgens op de terugweg geen pendelen meer. Erg raar. Maar het vertrouwen in onze V70 is een beetje weg en wij zijn er zeker van dat het met een gasklephuis is op te lossen.

Echter, we stonden bij de garage en zagen een mooie Volvo staan. Mijn vrouw wilde een proefrit en was meteen verkocht. Dus de V70 is ingeruild voor een andere Volvo. Dus bij mij is het probleem opgelost!
Ja, dat is ook een manier om een probleem op te lossen, gewoon je V70 inruilen op een XC90!

Geplaatst: 14.05.2013 - 07:29
door evert65
allet op de etm lijkt mij ook wat te kort door de bocht, maar toch even kijken, zo kun je dus door het een nahet ander uit te sluiten op den duur het probleem localiseren.
ik dacht eerst aande koppelomvormer daar lijkt het een beetje op
de lock up pakt niet goed, misschien de frictieplaat in de koppelomvormer heen?
want je heb het koud niet en warm wel
succes met zoeken