Volgens mij zijn de correctiewaarden niet in te stellen bij de nieuwe modellen. Ik heb wel begrepen dat je de adaptiewaarden kunt resetten, maar in mijn versie van Vida kan ik die niet vinden.kuupertie schreef:Weet iemand btw hoe de correcties in te stellen zijn ?
Je moet jet zo zien dat alle injectoren binnen een bepaalde bandbreedte van opbrengst vallen. De ECU is in staat om binnen een bepaalde waarde te corrigeren. Dat doet hij aan de hand van de gemeten retourwaarden en zuigersnelheden. Als de injector teveel afwijkt kan er niet meer voldoende gecorrigeerd worden, en moet hij in principe vervangen worden. Ik heb onlangs een injector vervangen wegens slechte start. Deze injector had ook een erg grote correctie waarde (teveel), maar bovenal was de retourdiesel erg vies wat duidt op een gecorrodeerde injector. Na vervanging was de correctie niet anders, maar startte de auto wel weer perfect. De vervangende injector was een originele Volvo injector, het lijkt me te toevallig dat ook deze niet goed is geweest. Blijkbaar is er een andere reden voor de grote correctie. De auto loopt er perfect mee, is erg zuinig, trillingsvrij en geen klachten. Volgens Vida is er dan iets mis met de aansturing van de injectoren. Dat zit in de ECU. Kan de ECU zelf zijn of de bekabeling.
Als je gereviseerde injectoren hebt wordt het een lastig verhaal, vandaar ook mijn advies om altijd origineel te monteren.