Pagina 6 van 8
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:39
door V480-S60
bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
En reken maar dat die heffing er gaat komen.
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:42
door daytonawim
We worden gezamelijk voor de gek gehouden door de overheid, elke "sukkel" weet dat een auto die op LPG loopt, veel schoner is dan een die op benzine loopt, en toch draaien ze je een poot uit.
Mij 5 cylinder met Turbo net ingelopen, stoot minder uit dan de gemiddelde nieuwe auto (aldus de keurmeester elk jaar weer en ook het RDW bij de keuring)
En schoonrijden deden ze 20 jaar geleden in Duitsland al, alleen onze overheid verbood dat, omdat ze dan te veel belasting misliepen.
Dus lekker aan de 5 cylinder die hoort in een Volvo thuis
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:42
door V70 classic
V480-S60 schreef:bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
En reken maar dat die heffing er gaat komen.
Als het maar geld opbrengt.
Het milleu dondert ze niets.
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:44
door OGA244
In Duitsland is een oudere auto zonder kat al onverkoopbaar, die worden of geexporteerd of verschrot
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:45
door bbs2307
Dan moet ik m'n werkgever maar om loonsverhoging gaan vragen
Er moet toch genoeg geld in het laatje komen om de 5 cilinder aan te blijven stoken.
Dan erbij, hoe moet ik dan mijn sleurhut meenemen van 1600kilo?
Of komt de overheid mij die op de plek van bestemming brengen?

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:48
door V480-S60
Voor bbs2307 is de V60 Plug-In de oplossing.

Geplaatst: 08.09.2011 - 20:52
door OGA244
caravans wogen niet altijd 1600kg, zie deze
http://www.blocket.se/alvsborg/Smv_550_ ... ?ca=17&w=3
5,5 meter caravan met 6 slaapplaatsen en een beladen gewicht van 1200kg (leeg 950kg)
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:54
door V480-S60
MOOOOI.
Maar niet te veel off topic gaan aub.
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:55
door 945i
Aan de andere kant is een caravan uit den boze als er een subsidie op een auto zit vanwege de lage uitstoot. IMHO
Geplaatst: 08.09.2011 - 20:59
door Rob Bakker
V480-S60 schreef:bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
En reken maar dat die heffing er gaat komen.
Als we die richting op gaan zie ik meer in een kilometerheffing. Alleen men heeft er gelijk big brother ideeen bij.
Een maandelijkse / jaarlijkse heffing voor een auto ongeacht hoeveel hij rijd is per definitie oneerlijk voor de gebruikers.
Ben wel benieuwd met de ontwikkelingen Voor de vier cilinders. Ik snap alleen nei geheel waarom ze dan ook net de nieuwe lijn vijf cilinders diesel hebben ontwikkeld.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:02
door V480-S60
945i schreef:Aan de andere kant is een caravan uit den boze als er een subsidie op een auto zit vanwege de lage uitstoot. IMHO
Als jij het NIET innen van (onterechte=BPM) belastingen subsidie vindt, is dat juist gedacht. Maar zo zie ik het niet.

Geplaatst: 08.09.2011 - 21:04
door bbs2307
@OGA244
Ik vind hem heel mooi maar hij voldoet niet aan de comfort eisen van tegenwoordig. Ik wil graag meer comfort in een caravan...
Maar aan de andere kant mijn huidige V70 kan dat ding wel mooi meenemen...
En die 5 cilinders komen dan goed van pas.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:06
door DawnBlueED
De overheid heeft nog nooit de mogelijkheid tot het invoeren van een heffing onbenut gelaten.
Daarom betaal ik ook waterbelasting, water is immers schaars, toch?
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:07
door Msuidgeest
De leaserijder met 14% gaat zelfs meer rijden omdat het toch bijna niets kost. Weg voordeel voor het milieu.
Mijn keuze is eigenlijk om alle belastingen op een auto af te schaffen en dat in de brandstofprijs te stoppen. Dan betaal je werkelijk naar verbruik van je voertuig.
Overigens kan een zuinige 6-cilinder ook: de Mazda 323 was er toch net 1,8 liter 6-cilinder? Vijftien jaar terug ofzo? U weet we: die 6 springende dwergen in de reclame.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:07
door OGA244
@ bbs2307, SMV bouwt op bestelling (handmatig) nog steeds alles wat jij aan comfort hebben wilt, toch is het gewicht veel lager dan alles wat in serie gebouwd wordt.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:10
door V480-S60
Off topic: Mark, dat was de MX3.
Off topic2: Ook Solifer is nog licht naar verhouding. Maar net als SMV behoorlijk prijzig.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:16
door DawnBlueED
Msuidgeest schreef:De leaserijder met 14% gaat zelfs meer rijden omdat het toch bijna niets kost. Weg voordeel voor het milieu.
Mijn keuze is eigenlijk om alle belastingen op een auto af te schaffen en dat in de brandstofprijs te stoppen. Dan betaal je werkelijk naar verbruik van je voertuig.
De brandstofpas leidt i.d.d. tot aanzienlijke extra vervuiling en verbruik van schaarse grondstoffen.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:17
door bbs2307
Maar zoals elke Nederlander wil ik ook veel voor weinig.
Veel caravan voor weinig geld.
Evenzo voor auto's veel auto voor weinig.
Onze vorige wagen was een 850 nu hebben we een V70 classic 2.5T AWD.
Een tank van een wagen, maar super comfortabel

Geplaatst: 08.09.2011 - 21:19
door Misha
Het leukste is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ozonlaag en CO2 uitstoot serieuze problemen vormen waar de mensheid daadwerkelijk een invloed van betekenis op heeft in de tijd gezien.
Zo heerlijk dom kuddegedrag en gebrek aan zelf denken..
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:21
door 945i
Resumerend kunnen we vaststellen dat Volvo op temijn... Alleen nog 4 cilinders in zijn/haar auto's plaatst. Zouden die allemaal in eigen ontwikkeling en productie komen? Of een dealtje met BMW misschien..

(het dealtje van VM);)