Pagina 6 van 34

Geplaatst: 09.10.2011 - 14:54
door Thijs
Scherp!

Geplaatst: 09.10.2011 - 15:05
door 945i
Haha :) Kan jij niet meer zeggen Thijs! ;) (niet dat het iets waard is hoor..)

Geplaatst: 09.10.2011 - 16:32
door Thijs
Hoho, volgens het boekje en de huidige stand klopt alles nog steeds hoor!

Geplaatst: 09.10.2011 - 17:05
door Laguna-S60
945i schreef:(niet dat het iets waard is hoor..)
er zijn duizenden mensen die hier (helaas) blind op staren....

Geplaatst: 09.10.2011 - 19:54
door Thijs
Nou, moet zeggen dat ik hier bij de aankooptips toch altijd te horen krijg dat de onderhoudshistorie liefst bekend moet zijn. En dan staan dealerstempels natuurlijk wel heel mooi :D

Ik heb van vroeger ook nog wel zo'n stempel en kussen. Kan ik die ook weer eens gebruiken :roll:

Geplaatst: 09.10.2011 - 20:55
door 945i
Met daarop; Thijs autoparadijs? :)

Geplaatst: 09.10.2011 - 21:04
door toppertje
945i schreef:Met daarop; Thijs autoparadijs? :)
mm,klinkt iig beter dan;Thijs D5,s revisiebedrijf. :wink:

Geplaatst: 09.10.2011 - 21:12
door 945i
:mrgreen:

Geplaatst: 09.10.2011 - 21:29
door DawnBlueED
Laguna-S60 schreef:
945i schreef:(niet dat het iets waard is hoor..)
er zijn duizenden mensen die hier (helaas) blind op staren....
Als je een onderhoudsbeurt laat uitvoeren en daarbij worden diverse gebreken gevonden, waarvan je vervolgens besluit deze niet te laten repareren, krijg je toch gewoon een stempel in het onderhoudsboekje. En terecht want de beurt is uitgevoerd en je hebt er voor betaald.

Stempels zeggen dus inderdaad niet alles, ze geven wel een indicatie over de staat van een auto en hebben tevens commerciƫle waarde.

Geplaatst: 09.10.2011 - 22:08
door Thijs
toppertje schreef:
945i schreef:Met daarop; Thijs autoparadijs? :)
mm,klinkt iig beter dan;Thijs D5,s revisiebedrijf. :wink:
Nope, Thijs trekker service :wink:

Geplaatst: 09.10.2011 - 22:18
door Fredhead
blastaway schreef:Ik heb een collega met een Golf Cabrio van 2000 die nieuw is gekocht en na garantieperiode NOOIT een beurt heeft gehad. Hij gooit af en toe olie bij indien nodig, maar gelooft niet in beurten en rijdt vrolijk door. Nu 120.000 km en zonder dat de auto stukken heeft gehad. Ongelofelijk! Ik heb waardering dat hij het doet, maar ik zou het niet durven.
Ergens op autoweek.nl "zwerft" ook een filmpje rond van een Passat TDi waarvan de olie al ruim 200.000 km niet meer is ververst.
Ik vraag me sindsdien wel eens af waarom we olie blijven verversen als het zo lang goed gaat, maar wil aan de andere kant de gok ook niet nemen.
Zoveel kost die paar liter olie en een filtertje ook weer niet

Geplaatst: 10.10.2011 - 04:34
door xc-men
Er is een paar geleden iemand in het nieuws geweest en wist te vertellen dat je helemaal niet nodig is je Oil moet verversen. Ben even aan het zoeken maar nog niet gevonden. Wel dit http://greentec.nl/

Geplaatst: 10.10.2011 - 09:34
door MN-NL
Heb er net na 23.000 km nieuwe olie inzitten. Dat wat eruit kwam was pikzwart en voelde ook niet meer zo 'glad' als verse olie. Voorgeschreven interval van 30.000....

Met de nieuwe olie loopt de motor hoorbaar beter. Ik geloof dus niet in ewig rijden op een olievulling, denk zelf dat die 30k al aardig gestretched is voor een moderne turbodiesel.

Marc

En een P.S.:
Ik weet niet welke mongool de kunststof kap op het filterhuis had vastgedraaid. Er staat zelfs iets van 5 Nm op voor het vastdraaien maar &^%$ wat zat dat ding vast!

Geplaatst: 10.10.2011 - 10:55
door Thijs
MN-NL schreef:Heb er net na 23.000 km nieuwe olie inzitten. Dat wat eruit kwam was pikzwart en voelde ook niet meer zo 'glad' als verse olie. Voorgeschreven interval van 30.000....

Met de nieuwe olie loopt de motor hoorbaar beter. Ik geloof dus niet in ewig rijden op een olievulling, denk zelf dat die 30k al aardig gestretched is voor een moderne turbodiesel.

Marc
Dit ben ik 100% met je eens!!

Geplaatst: 11.10.2011 - 21:08
door sbv
MN-NL schreef:Heb er net na 23.000 km nieuwe olie inzitten. Dat wat eruit kwam was pikzwart en voelde ook niet meer zo 'glad' als verse olie. Voorgeschreven interval van 30.000....

Met de nieuwe olie loopt de motor hoorbaar beter. Ik geloof dus niet in ewig rijden op een olievulling, denk zelf dat die 30k al aardig gestretched is voor een moderne turbodiesel.

Marc

En een P.S.:
Ik weet niet welke mongool de kunststof kap op het filterhuis had vastgedraaid. Er staat zelfs iets van 5 Nm op voor het vastdraaien maar &^%$ wat zat dat ding vast!
Klinkt heel bekend met die dop. Heb sinds kort maar een dop36 gekocht dan kan ik tenminste een fatsoenlijk stuk pijp erop zetten. Gevoelsmatig zit het ding met 200 nm vast

Geplaatst: 24.10.2011 - 19:20
door DawnBlueED
945i schreef:Ik ben benieuwd hoe het je bevalt, het zou niet mijn keuze zijn geweest voor die motor. :)
Inmiddels heb ik al weer een paar duizend km gedraaid met deze Aral SuperTronic 0W-40 en het loopt lekker. Gehoormatig een mooie loop, de olie voelt vanaf de peilstok nog goed aan en er is geen verbruik.

Ik had ook niet anders verwacht van een olie met deze strenge specs .........

Geplaatst: 24.10.2011 - 19:21
door 945i
Da's heel mooi! :thumbup:

Geplaatst: 24.10.2011 - 19:25
door DawnBlueED
Dank U :D

Geplaatst: 16.11.2011 - 13:43
door Oceanracer
Wil ik vandaag Mobil1 0W30 bestellen bij oil-center.de, staat die olie niet meer op de site! :?
Ik heb er in mijn beste steenkolenduits even een mailtje aan gewaagd...

Geplaatst: 16.11.2011 - 13:45
door edraket