Pagina 6 van 8

Geplaatst: 27.10.2011 - 00:46
door Thom
De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.

Geplaatst: 27.10.2011 - 08:00
door diesel01
Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
Eensch, gisteren achter een donkere nieuwe XC70 gereden die was opgeleukt zelfs een allroad is dan te glad..

Geplaatst: 27.10.2011 - 20:54
door lemmer
sanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.

oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...

Afbeelding

terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?

Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer. ;-)
Verschil is behoorlijk. De mijne doet bij die snelheid 2700 rpm. Bij 1000rpm is bij mij de snelheid 52. Bij jou is dat 57 km, dat is dus een groot verschil. De BMW doet dan dus 2000rpm

Geplaatst: 27.10.2011 - 20:57
door lemmer
Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
Thom, dat is precies wat ik bedoel, vandaar dat ik de keuze voor mij zo moeilijk is. De XC70 is naar mijn mening mooier.

Geplaatst: 27.10.2011 - 21:00
door lemmer
sanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.

oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...

Afbeelding

terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?

Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer. ;-)
Die 7.1 liter zie ik alleen als hij dagen stationair zou draaien. Hij blijft stug rond de 10 liter zitten.

Geplaatst: 28.10.2011 - 00:32
door Thom
Dan ben ik wel benieuwd hoe je dan rijdt?! :shock: Als ik de XC een dagje mee heb is het 9l maximaal, en ik rijd dan toch echt bepaald niet als een oude dame..

Geplaatst: 28.10.2011 - 00:59
door Thijs
In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.

Geplaatst: 28.10.2011 - 09:16
door lemmer
Thom schreef:Dan ben ik wel benieuwd hoe je dan rijdt?! :shock: Als ik de XC een dagje mee heb is het 9l maximaal, en ik rijd dan toch echt bepaald niet als een oude dame..
Ik rij stevig door, als ik die giertronic zelf bedien scheelt dat zeker een liter.

Geplaatst: 28.10.2011 - 09:20
door 945i
Ken een oude dame (ze had tot voor kort een rode Golf 3) die wel boven die 9L zou komen.

Geplaatst: 29.10.2011 - 02:22
door Thijs
:D

Geplaatst: 30.10.2011 - 14:01
door sanco
Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.

Afbeelding

Desondanks heel andere waarden dan 1 op 10.
en de toeren die Lemmer noemt, tsja, dan lust ie wel iets meer denk ik.

Overigens ben ik blij dat de bak / eindoverbrenging niet nog langer is, want anders zit je bij de normale NL snelheden echt te laag in toeren.

Geplaatst: 30.10.2011 - 16:55
door lemmer
sanco schreef:
Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.

Afbeelding

Desondanks heel andere waarden dan 1 op 10.
en de toeren die Lemmer noemt, tsja, dan lust ie wel iets meer denk ik.

Overigens ben ik blij dat de bak / eindoverbrenging niet nog langer is, want anders zit je bij de normale NL snelheden echt te laag in toeren.
Ik neem aan dat de verticale as aantal km per liters is , niet liters/ 100km?

Geplaatst: 30.10.2011 - 17:01
door 945i
Tja, dat hoop ik wel voor hem. :)

Geplaatst: 30.10.2011 - 21:07
door sanco
945i schreef:Tja, dat hoop ik wel voor hem. :)


:oops:

heb de grafiek bij mijn tanksheet (die ik al jaren trouw invul) ooit in liters per 100km aangemaakt, tijdje daarna omgegooid naar 1 liter op xx kilometer, maar nooit de as titel aangepast...

stel je voor zeg, 1 op 7 met een tamme diesel :lol:

Maar... scherp opgemerkt Lemmer!

op mijn werk zouden we zeggen: hebben we met opzet gedaan om te checken of je het wel hebt gelezen....

Geplaatst: 30.10.2011 - 22:49
door lemmer
ik begon de mijne al zuinig te vinden ::? ::? :eggface:

Geplaatst: 31.10.2011 - 23:54
door sanco
Daarom laat ik het plaatje hierboven ook gewoon zo staan Lemmer ;-)
maar ik moet eerlijk zijn, meest bepalend is het rechtervoetje.
Ben al een paar dagen laat van mijn werk en dan gaat het ietsjes feller en harder dan normaal.. Je ziet het echt meteen terug in de waarden. 140 met wat tegenwind kan dan ook zomaar 1 op 10 a 11 zijn hoor, maar ik heb altijd nog een km of 20 op een 100km weg, dus mede daardoor blijft het gemiddeld redelijk. Ik houd het alleen nooit lang vol, dat echt proberen zuinig te rijden, want er zit nog meer in. Een tank beter dan 1 op 15 is in de zomer zeker haalbaar zonder als een slak te rijden

Genoeg gel#@$ld, beetje extra liters = accijns = goed voor ons land, dus snel terug on-topic...

Heeft de BMW boer je al bijna definitief over de streep getrokken??
Lopen ze vast wel ff wat harder voor , dan voor een enkelvoudige deal, of ik dat als enkelvoudig consument nu leuk vind of niet.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.... of gewoon de winter nog even afwachten en genieten van de hoogte en de ECHTE AWD.

Geplaatst: 03.11.2011 - 15:02
door Thom
Gezien de radiostilte vermoed ik dat lemmer bij BMW heeft getekend voor een 530dA XDrive Touring..

Geplaatst: 05.11.2011 - 17:27
door lemmer
535dA x-drive met M-pakket, maar levertijd is nogal lang, dus zeker nog een tijdje in de tank.
Maar volvo is er nog, staat te koop.

Geplaatst: 05.11.2011 - 17:47
door diesel01
Okeee en verdere specificatie's???
Daar ben ik benieuwd naar.

Geplaatst: 05.11.2011 - 17:50
door V70/2.4D/2003
lemmer, Advertentie hier op het forum? Je weet maar nooit hoe den mensch zijn XC verkoopt alvorens zijn BMW binnen loopt..