Geplaatst: 27.10.2011 - 00:46
De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Eensch, gisteren achter een donkere nieuwe XC70 gereden die was opgeleukt zelfs een allroad is dan te glad..Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
Verschil is behoorlijk. De mijne doet bij die snelheid 2700 rpm. Bij 1000rpm is bij mij de snelheid 52. Bij jou is dat 57 km, dat is dus een groot verschil. De BMW doet dan dus 2000rpmsanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.
oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...
terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?
Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer.
Thom, dat is precies wat ik bedoel, vandaar dat ik de keuze voor mij zo moeilijk is. De XC70 is naar mijn mening mooier.Thom schreef:De keurige maar toch stoere/avontuurlijke uitstraling zal een 5 serie nimmer krijgen, dat is gewoon uniek aan de XC.
Die 7.1 liter zie ik alleen als hij dagen stationair zou draaien. Hij blijft stug rond de 10 liter zitten.sanco schreef:Jep, 175pk MY 2010. Bak is inderdaad al wel degelijk anders dan in de diverse proefritmodellen met de185pk versie, maar of mijn eindoverbrenging nu zoveel anders is, waag ik te betwijfelen.... Ik zal er morgen eens op letten Lemmer, maar volgens mij zit ik zo rond de 2100 en een beetje bij 120 in zijn 6.
oh.. eh ik bedenk me ineens: 'k heb deze nog van de wintersportreis in Dld... A7 omgeving Ulm denk ik...
terugrekendend kom ik dan inderdaad uit rond de 2120.
Is dat bij die van jou nog substantieel anders?
Overigens, ik respecteer jullie mening. Ik vind de huidige Beamers ook mooie stukjes techniek, maar ergens houd / hield het voor mij op. En na een gewenning aan de GT kan ik er goed mee leven. Zelf schakelen is zeker geen straf en in vele gevallen zeker zo goed, maar dit is wel erg relaxed in druk verkeer.
Ik rij stevig door, als ik die giertronic zelf bedien scheelt dat zeker een liter.Thom schreef:Dan ben ik wel benieuwd hoe je dan rijdt?! :shock: Als ik de XC een dagje mee heb is het 9l maximaal, en ik rijd dan toch echt bepaald niet als een oude dame..
Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Ik neem aan dat de verticale as aantal km per liters is , niet liters/ 100km?sanco schreef:Gemiddeld is dit inderdaad niet onrealistisch. Zie bijgaand de grafiek gebaseerd op mijn echt getankte liters. Overigens merk je heel duidelijk de invloed van vals plat, (tegen) wind enz. Ga je een weekje iets meer raggen, dan zie je dat direkt in het verbruik. De wintersport zie je ook duidelijk terug, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dan ook redelijk doorkachel als het kan, en dat zie je hier dus ook.Thijs schreef:In DLD kan de weg zomaar een eind dalen zijn :roll: . Ik denk overigens dat dit geen onrealistisch verbruik is.
Desondanks heel andere waarden dan 1 op 10.
en de toeren die Lemmer noemt, tsja, dan lust ie wel iets meer denk ik.
Overigens ben ik blij dat de bak / eindoverbrenging niet nog langer is, want anders zit je bij de normale NL snelheden echt te laag in toeren.
945i schreef:Tja, dat hoop ik wel voor hem.