Pagina 6 van 8

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:44
door Broabander
En waarschijnlijk moet na 4 jaar het gehele accupakket á €x.000 vervangen worden en ben je alle besparing alweer kwijt. Voor de leaserts vast interessant maar voor de kopers/inruilers restwaarde nul komma nul, afschrijving 95% en ben je uiteindelijk alleen maar duurder uit.

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:46
door NielsPHEV
De enige reden om in NL zo'n auto te rijden zou in mijn beleving zijn dat je voor een vergelijkbaar automobiel niet plugin zo'n 5 k€ per jaar netto aan bijtelling betaald. Dat de auto zakelijk duurder is maakt niet zoveel uit een ondernemer kan 2 euro zakelijk uitgeven tegen 1 euro prive....

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:46
door arnoud
En nu de berekening als we 'm in de lease zouden gaan rijden. Hoeveel scheelt dit in de maand omdat er geen bijtelling meer over hoeft te worden betaald?

Ik kan me voorstellen dat er verschillende mensen zijn die nu de leasebak niet privé rijden om de bijtelling te voorkomen deze auto ineens wel interessant gaan vinden...

de 65k zal een te grote hobbel voor mijn leasebudget zijn gok ik... jammerz....

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:49
door arnoud
NielsV70 schreef:De enige reden om in NL zo'n auto te rijden zou in mijn beleving zijn dat je voor een vergelijkbaar automobiel niet plugin zo'n 5 k€ per jaar netto aan bijtelling betaald. Dat de auto zakelijk duurder is maakt niet zoveel uit een ondernemer kan 2 euro zakelijk uitgeven tegen 1 euro prive....
Een auto van 65k zal voor de meeste mensen die in een schaal zitten waarin ze die auto mogen leasen eerder richting de €8000,= per jaar aan bespaarde bijtelling gaan...

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:50
door Jeroen
Had me eerlijk gezegd best wel verheugd op de V60 Plug-in, maar dat gevoel is helemaal weg.
Dan maar een ander scenario gaan bedenken voor volgend jaar.

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:50
door Oceanracer
Juist! En die lui zal het jeuken of het nou 7 of 13% is.

Geplaatst: 15.12.2011 - 22:55
door arnoud
Op dit moment betaald mijn werkgever alle diesel, dus ik heb geen enkele prikkel om zuiniger te gaan rijden. Ik geef dan ook zonder schroom toe dat ik de hybride V60 een erg interessante auto zou vinden aangezien ik dan geen (of indien het toch 7% wordt, bijna geen) bijtelling meer zou betalen, en toch een D5 onder het achterste zou hebben, met als leuke extra de electro motor.

En dan de baas nog zo ver krijgen dat ze een paar laad-paaltjes op het terrein zetten zodat ik in ieder geval het ding op de zaak kan opladen. En nee, ik zou niet uit eigen zak 's nachts voor de deur de auto opladen. Dat durf ik best toe te geven.

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:06
door Oceanracer
Wat ik mij afvraag, met de winter voor de deur... Heeft dat ding dan ook een standkachel? Als er toch al 230V op moet...

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:34
door den toerist
Er zal wel een transfo tussen zitten. Ze gaan niet rechtstreeks 230V op de wagen aansluiten.

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:36
door 945i
Standkachel werkt toch op brandstof?

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:45
door den toerist
Yep, met een instelbare timer.

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:52
door arnoud
Top, helemaal eco de ruiten niet hoeven krabben. Ik wil er eentje :)

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:21
door Oceanracer
945i schreef:Standkachel werkt toch op brandstof?
Blokverwarming en interieurverwarming kunnen beiden op 230V.

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:36
door 945i
Die wel inderdaad. ;)

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:43
door bart simpson
Laadpaal?
http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=13740
Waar heb je het over?
Vrijwel geen gemeente kent de weg en is coöperatief

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:47
door 945i
Kan die D5 de accu's niet opladen tijdens het rijden?

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:49
door bart simpson
945i schreef:Kan die D5 de accu's niet opladen tijdens het rijden?
als je 40km gereden hebt niet, die el aansluiting in het l.v.scherm zit er niet voor niets

Geplaatst: 16.12.2011 - 08:51
door 945i
Dus als de accu's leeg zijn moet hij aan de paal, als je na de 50km elektrisch, op diesel verder rijdt, dan worden de accu's niet bijgeladen door de motor?

Geplaatst: 16.12.2011 - 09:00
door Walter
De stad Woerden is erg actief als het gaat om die palen. Nu nog de auto's...

Geplaatst: 16.12.2011 - 10:43
door NielsPHEV
arnoud. schreef:
NielsV70 schreef:De enige reden om in NL zo'n auto te rijden zou in mijn beleving zijn dat je voor een vergelijkbaar automobiel niet plugin zo'n 5 k€ per jaar netto aan bijtelling betaald. Dat de auto zakelijk duurder is maakt niet zoveel uit een ondernemer kan 2 euro zakelijk uitgeven tegen 1 euro prive....
Een auto van 65k zal voor de meeste mensen die in een schaal zitten waarin ze die auto mogen leasen eerder richting de €8000,= per jaar aan bespaarde bijtelling gaan...
Ja en nee, Ja werkgevers zullen naar de aanschaf cq leasprijs kijken en dan moet je idd vergelijken met auto's van 65 k nee want de auto is overpriced wanneer je hem vereghlijkt met een V60 D5 of 70 LE welke beide onder/rond de 50 k€ zitten. Denk dat er weinig zijn die voor 65 k een V60 zouden nemen zonder het bijtellingsvoordeel, ik zeker niet