Pagina 6 van 7
Geplaatst: 05.01.2012 - 11:11
door diesel01
mad schreef:diesel01 schreef:Kacheltje heb ik elke morgen aanstaan en wil idd niet meer zonder.
Die XC gaat er nog weleens komen, vindt het model erg mooi.

ja... het model is verslavend mooi... ik wil niet anders meer dan de Ocean Race uitvoering. Heeft toch enkele opties méér dan de XC in de advertentie.
Wat heeft de ocean race nog aan extra's?
Kan mij herinneren dat jij vroeg om een set verstralers, zijn die er nog gekomen?
Geplaatst: 05.01.2012 - 11:53
door mad
Die verstralers, dat is lang geleden, toen had ik de ouwe XC nog. Niet meer nodig met de om-de-hoek-kijkende Xenon.
Extra op VOR is instelbare stuurbekrachtiging, parkeersensoren ook aan vóórzijde, en natuurlijk het VOR - design matten, velgen, kleur en nog wat van dat spul. Heb zelf een trekhaak en een achterspoiler toegevoegd. Dat was niet af-fabriek. Ach het maakt niet zóveel uit, het is meer het idee

Geplaatst: 05.01.2012 - 19:39
door lemmer
die verstelbare stuurbekrachtiging heb ik ook, maar zal ik niet meer nemen. Zonder heb je meer feedback.
Geplaatst: 05.01.2012 - 19:50
door Jers3n
Dat instelbare is toch onderdeel van de 'snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging'?
Geplaatst: 05.01.2012 - 19:59
door sanco
Inderdaad heb ik de snelheidsafhankelijke bekrachtiging op advies van dealer geprobeerd en daarna weloverwogen NIET aangevinkt. Laatst ontdekte ik dat ik echter in het menu alsnog 3 niveaus van bekrachtiging kan instellen... staat nu op de laagste bekrachtigings stand. tsja, RTFM he...
Overigens: met het prof line heb ik voor en achter pliep pliep pliep.
spoiler ook toegevoegd, met dank aan Berry voor de gezamenlijke inkoopactie! nog steeds een geweldig koopje voor 200eur !
Geplaatst: 05.01.2012 - 21:24
door Thom
Zonder servotronic is t in de parkeergarage niet zo fijn.
Geplaatst: 05.01.2012 - 22:04
door lemmer
Thom schreef:Zonder servotronic is t in de parkeergarage niet zo fijn.
dat klopt, maar hij gaat tot 70 km wel heel erg licht sturen.
Geplaatst: 05.01.2012 - 22:40
door Jers3n
Deze heeft nog niet zo veel kilometers en is ook wel lekker vol... (Wel een verlopen APK volgens de RDW)
Geplaatst: 05.01.2012 - 23:09
door Thom
Ja die staat al heel lang te koop en is ondanks z'n opmerkelijk lage kilometrage wel errug duur voor een '07 exemplaar. Die APK boeit natuurlijk niet.
Geplaatst: 06.01.2012 - 09:44
door diesel01
Thom schreef:Zonder servotronic is t in de parkeergarage niet zo fijn.
Voor iemand die niet lichamelijk beperkt is lijkt het mij geen probleem om zonder dit gadget de parkeergarage te ronden..
Ik heb dan eerder problemen met de grote draaicirkel, zelfs in Dld waar het allemaal een maatje groter is moet ik steken..
Van bepaalde extra's denk ik, ja leuk maar een beetje overbodig.
Geplaatst: 06.01.2012 - 11:16
door Thom
Het kost je de kop niet, zo'n 350€. Kwestie van smaak. Ik vind de meeste Volvo's sowieso afstandig en wollig sturen, met de servotronic is het aangenaam licht bij lagere snelheden en op de snelweg zwaar genoeg.
Geplaatst: 06.01.2012 - 11:45
door 945i
Thom schreef:Zonder servotronic is t in de parkeergarage niet zo fijn.
Mag ik vragen wat je leeftijd is, Thom?
Geplaatst: 06.01.2012 - 12:35
door diesel01
Thom schreef:Het kost je de kop niet, zo'n 350€. Kwestie van smaak. Ik vind de meeste Volvo's sowieso afstandig en wollig sturen, met de servotronic is het aangenaam licht bij lagere snelheden en op de snelweg zwaar genoeg.
Een auto die jij afstandig en wollig vindt sturen wil je lichter laten sturen door servotronic te plaatsen, ik niet begrijp.
Ik heb zelfs met mijn 225 brede zomerset niet het gevoel dat de auto op lage snelheden zwaar stuurt..
Geplaatst: 06.01.2012 - 14:21
door Thom
Mag ik vragen wat je leeftijd is, Thom?
26. En kerngezond. Het was een wat ridicule opmerking. Ik neem alles terug. Zullen we het dispuut afsluiten met de conclusie dat het een kwestie van smaak is?
Geplaatst: 06.01.2012 - 14:35
door 945i
Hoeft niet hoor, was gewoon geïnteresseerd. De wat oudere onder ons hebben met (zware) auto's zonder stuurbekrachtiging gereden, dan is elke bekrachtigde stuurinrichting welkom.

Boven de 50km/h heb ik trouwens ook liever geen/ niet veel bekrachtiging meer.
Geplaatst: 06.01.2012 - 14:41
door M@rcel
945i schreef:Hoeft niet hoor, was gewoon geïnteresseerd. De wat oudere onder ons hebben met (zware) auto's zonder stuurbekrachtiging gereden, dan is elke bekrachtigde stuurinrichting welkom.

Boven de 50km/h heb ik trouwens ook liever geen/ niet veel bekrachtiging meer.
deze bijvoorbeeld. Lang, lang geleden

Geplaatst: 10.01.2012 - 10:37
door joostvdl
in de handel is nauwelijks iets te vinden met four-c of 4-c....
Geplaatst: 10.01.2012 - 13:09
door mad
joostvdl schreef:in de handel is nauwelijks iets te vinden met four-c of 4-c....
Hoe dat zo komt ben ik nu ook achter na het lezen van je topic. Four C is een duur gadget... een XC zonder Four C en met goede Michelins stuurt als de beste. Ook in de bochten, en ook als je snel moet uitwijken. Succes..

Geplaatst: 10.01.2012 - 17:45
door joostvdl
Ik heb inmiddels een proefrit gedaan in een verder zeer mooi exemplaar. Maar mijn bijrijder klaagde over dat ze zich in een bocht (die we niet hard door gingen) moest vasthouden om niet naar de zijkant te glijden.
Ik kan me dit niet herinneren van een eerdere proefrit. Maar heeft dit te maken met op de 'hoge poten' staan, of is er wellicht iets anders?
Daarnaast ook een beetje het gevoel dat de auto te zacht was afgesteld of zo. Niet te vergelijken met een BMW die aan de weg geplakt is, maar toch het gevoel van 'zweverig'.
Zijn er met andere veren/schokbrekers ervaringen voor het aanpassen van het rijgedrag?
Geplaatst: 10.01.2012 - 18:48
door mad
Welke banden zaten er onder? Géén Michelin dus (gok ik even).