Pagina 6 van 10
Geplaatst: 20.09.2012 - 07:10
door arjan_de_jong
Ik heb tot nu toe een raam voor 120 kunnen vinden dan heb ik een origineel raam (enkel zonder Volvo logo)
Het plaatsen kost me niks. Kan het op mijn werk laten door door een collega of anders door mijn zwager bij carglas.
Echt bang ban ik niet hoor. Er moet heel wat gebeuren voor dat je hem op schoot hebt liggen... Ik vind het gewoon lelijk zon scheur.
Geplaatst: 20.09.2012 - 12:11
door Toysoldier
Dat bedrag is ook netjes ja..
Zelf nog aan het twijfelen of ik niet mijn verzekering aanvul met glas, en hem dan eerdaags laat vervangen bij een bekender bedrijf.
Geplaatst: 21.09.2012 - 21:53
door arjan_de_jong
Mijn raam is binnen!
Heb wel gelijk nieuwe raam lijsten besteld bij volvo zodat het er zo gelijk weer netjes uit ziet.
Het is een PILKINGTON geworden zoals origineel er ook in zit

Geplaatst: 22.09.2012 - 03:19
door Toysoldier
"Vind ik leuk"!
Geplaatst: 25.09.2012 - 10:22
door arjan_de_jong
Nieuwe lijsten net opgehaald bij de dealer. Nu nog een afspraak maken met mijn zwager om het raam er in te zetten.
Ik heb net in maart dit jaar nieuwe wisserbladen gemonteerd. (SWF) en strepen nog totaal niet. Moet ik zo nu toch vervangen met een nieuw raam?
Geplaatst: 25.09.2012 - 15:02
door The Volvoboy
Mijn gevoel zegt doen, voor de zekerheid.
Geplaatst: 25.09.2012 - 17:23
door Toysoldier
Als je ze in je beurs hebt, zou ik het wel doen..
Geplaatst: 09.10.2012 - 23:23
door arjan_de_jong
Ondertussen is er afgelopen zaterdag een nieuw voor raam in gekomen.
Hierbij wat foto's:
In korte tijd is het scheurtje van ongeveer 5 cm gegroeid tot een behoorlijke scheur dus hij was er wel aan toe.
Het oude raam ging er al ratelend uit (een systeem dat door volvo ooit ontworpen is maar die hebben er verder niks meer mee gedaan. Uiteindelijk heeft carglass het idee over gekocht en verder ontwikkeld.
Werkt best mooi:
Oude kit resten weg halen en daarna in de primer. Geen spatje roest te vinden gelukkig!
Daarna ging er een vilt laagje in om het raam iets hoger te leggen. Anders is er kans dat het raam gaat suisen. Origineel zitten er hard-plastic afstandhouders maar daarmee is er kans dat het raam daarop gaat knarsen vandaar dat er bij carglass vilt word gebruikt hiervoor.
Het nieuwe raam wachtend om er in gezet te worden:
Van het kitten geen foto helaas maar daarna kon het nieuwe raam er in:
En gelukkig had ik nieuwe lijsten gehaald want de oude waren niet echt mooi meer:
En dan het eindresultaat met nieuwe lijsten:

Geplaatst: 09.10.2012 - 23:29
door arjan_de_jong
Ik heb hier ook nog 2 nieuwe lijsten liggen die niet goed waren.
Mocht iemand die kunnen gebruiken dan kan je mij een PM sturen.
Artikkel nummer: 9447831 en 9447832
Ze zijn geschikt voor de:
740, 940, 745, 945 en de 760
Ze zien er ongeveer het zelfde uit als hierboven op de foto enkel zijn ze voor de 960 net iets te kort.
Geplaatst: 09.10.2012 - 23:37
door Toysoldier
Ziet er strak uit met die nieuwe lijsten.
Die van mij doe ik ook zodra het raam vervangen word, gezien mijn raam suist boven de 140km/h..
Geplaatst: 09.10.2012 - 23:58
door wim de jong
Goed bezig hoor....... zit het weer netjes??
(en waterdicht? )
Geplaatst: 10.10.2012 - 07:15
door arjan_de_jong
Toysoldier, Laat ze het raam dan ook iets ophogen zodat hij gelijk loopt met de a-steilen en de dak rand. dat voorkomt het gesuis.
wim de jong, Zit weer perfect en natuurlijk ook waterdicht

Geplaatst: 28.10.2012 - 21:54
door arjan_de_jong
Hij was weer 15000 km verder dus afgelopen dinsdag weer de 960 verwend met nieuwe olie + filter
Geplaatst: 26.12.2012 - 23:20
door arjan_de_jong
Ondertussen rij ik al weer 2 maanden op de winterwielen.
Gelijk de banden van de zomerwielen afgehaald zodat ik die velgen kan gaan op knappen.
De auto klapperde al een tijdje en dat bleken de stabie stangen te zijn die speling hadden. (best raar want die waren splinternieuw toen ik hem kocht nog geen jaar geleden)
Had ze al even geleden nieuw gahaald (origineel Volvo) en vandaag maar even tijd gevonden om ze te vervangen. Bleek niks te vroeg te zijn. De rechter werd enkel nog bij elkaar gehouden door het rubber hoesje. 1 x trekken en hij zat los...
Eindelijk van het gerammel af!
Geplaatst: 26.12.2012 - 23:25
door arjan_de_jong
Ook heb het probleem met de opvretende dynamo opgelost!
Zoals ik al wist miste er een ring achter de pulley maar ik zag er nogal tegen op omdat ik bang was dat ik de dynamo uit moest bouwen. Gelukkig was dit niet nodig. Met een inbus en een grote sleutel lukte het me om de moer los te krijgen en zo de pulley er af te halen en de missende ring er achter te plaatsen. Nu zitten alle pulley's weer netjes in lijn met elkaar. Ik heb er nog geen nieuwe riem om gelegd al is deze nu dus wel gerafeld maar moet binnen kort toch de distributie vervangen en mik er dan een nieuwe multi riem om.
Geplaatst: 27.12.2012 - 10:06
door Msuidgeest
Uit ervaring weet ik dat die distributieriem een setje is van riem, spanner (of losse poulie) en vet. Of iets wat daar op lijkt.
Die heb ik toen bij Vincent (dealer hier) gekocht als set en dat scheelde nogal ten opzichte van alle onderdelen los te kopen. Prijs rond 175 euro maar de rekening heb ik niet meer. Andere auto, he.
Geplaatst: 27.12.2012 - 21:28
door Siebert
Dat van die stabilisator stangen is die van mij ook aan toe! Gewoon bij Furness Car gehaald?
Jij had toch een brug? Jij woonde toch vlakbij?

Geplaatst: 28.12.2012 - 15:49
door arjan_de_jong
Ik heb ze bij schaap gehaald (dealer in dronten) omdat ik daar nog telt tegoed had. Maar bij vomd kan je ze online bestellen. Zijn ze wat goedkoper.
Idd woon vlak bij en op mijn brug is het zo gedaan. 15 min werk per kant.
Geplaatst: 28.12.2012 - 15:54
door arjan_de_jong
Geplaatst: 28.12.2012 - 16:46
door Msuidgeest
Ook goed natuurlijk. Volvo blijft Volvo, bij wie je dat ook bestelt.