Pagina 6 van 8
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:56
door Fore
t5power schreef:Ik neem aan dat de MY08 7k duurder is? Dan had ik liever de MY06 gehad, misschien een chipje erin. Maar was je niet heel erg pro-automaat?
Ja de MY08 is 7K duurder

ben erg pro automaat....... maar t is simpel.... als de portemonnee dit niet is....
En ik ga met de oude V70 richting de 300K km. En gisteren liep ik tegen deze MY06 aan...... dus vandaar mijn twijfel.......
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:58
door William244
ik zou voor de Geartronic gaan.
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:02
door t5power
Wat voor V70 heb je nu? Diesel? En hoeveel krijg je voor inruil?
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:04
door Fore
Nu een 140PK benzine automaat MY02 bj 01
Inruil zal bij de een op circa 2250 liggen (my06) en bij de MY08 op 3500 give and take. Morgen de exacte bedragen.
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:12
door t5power
Fore schreef:Nu een 140PK benzine automaat MY02 bj 01
Inruil zal bij de een op circa 2250 liggen (my06) en bij de MY08 op 3500 give and take. Morgen de exacte bedragen.
Dan rijdt de 2.4D iig net zo lekker, zo niet beter door extra koppel. 130k had die toch? Dan moet de MY2006 bij 150k voor
distributieriem en de MY2008 is waarschijnlijk bij 180k geweest. Ook wel goed om te weten.
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:13
door edraket
Ik ben zelf met een gelijke berekening bezig, en kom tot de conclusie dat een auto met minder km's simpelweg goedkoper rijden is. Ik zou daarom voor de auto gaan met minder km's. Na de 2 ton krijg je vaak forse kosten aan een auto is mijn ervaring.
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:26
door bart simpson
+1
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:29
door crackedtooth
Fore:
ga je chippen of niet? Zo ja dan advies handbak sowieso
Rijd je vaak in file? dan automaat lijkt me
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:46
door Fore
File bijna nooit... ben baas over mijn eigen agenda
Denk idd dat het de handbak met minder km's wordt..... en wellicht eenn chipje erin tzt.
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:46
door Fore
t5power schreef:Fore schreef:Nu een 140PK benzine automaat MY02 bj 01
Inruil zal bij de een op circa 2250 liggen (my06) en bij de MY08 op 3500 give and take. Morgen de exacte bedragen.
Dan rijdt de 2.4D iig net zo lekker, zo niet beter door extra koppel. 130k had die toch? Dan moet de MY2006 bij 150k voor
distributieriem en de MY2008 is waarschijnlijk bij 180k geweest. Ook wel goed om te weten.
Sorry, moet zijn MY07... dus 180000 distributieriem.
Geplaatst: 04.04.2012 - 16:31
door Quota
Handbak is een stuk zuiniger dan een GT, scheelt zomaar 1 a 2 km per liter.
MY06 is in vrijwel elke kleur een mooie wagen, wat van de MY08 niet gezegd kan worden (imho). MY08 heeft daarintegen de distributie al vervangen gehad, de MY06 nog niet en is met 30K km aan de beurt.
Verder kan het zo zijn dat MY08 nog wat kinderziektes heeft omdat het een auto uit de beginserie is, de MY06 is echter wel behoorlijk uitontwikkeld (en de 163pk 2.4D heeft meestal een iets mooiere loop en wat minder storingen dan de 185 pk D5).
heb je foto's? zijn uitrustingen verder gelijk?
Geplaatst: 04.04.2012 - 17:01
door edraket
Dat laatste (van die mooiere loop) betwijfel ik toch wel. Het zijn identieke motoren met alleen andere software.
Geplaatst: 04.04.2012 - 17:47
door Fore
Morgen sowieso naar de beide auto's toe.
Wat schatten jullie in qua afschrijving? Stel, ik ruil over 3 jaar de MY06 in of de MY08? de 1e met 200K op de teller, de andere met 275K op de teller?
Waar krijg ik meer voor terug denken jullie?
Geplaatst: 04.04.2012 - 17:50
door edraket
Denk dat je voor de laatste wat meer terug krijgt. Tegen die tijd is er wel een opvolger voor de huidige, en dan is 2 modellen terug niet meer interessant.
Geplaatst: 04.04.2012 - 17:57
door Fore
Wat versta je onder wat meer Ed ? (jij doet toevallig niet iets met freaks wel?)
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:49
door edraket
De MY06 zal ongeveer 4000 opbrengen en de tweede ongeveer 5000. Dat zijn dan inruilprijzen in de handel.
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:53
door Fore
Thx Ed.
Ik neig steeds meer naar de MY06.....
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:54
door OGA244
Ik ook, minder gecompliceerde techniek
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:55
door bart simpson
Het is ook eerder een klassieker

Geplaatst: 04.04.2012 - 19:59
door Fore
Whahahaha Bart... Dan had ik mijn 240 nooit moeten verkopen.... Nog steeds spijt van.