Overweging V70 2.0d/D3/D5

Plaats reactie
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

The Soldier schreef:@edraket € 3200,- onkosten in een jaar? Alleen aan motorblok verwante reparatie's, of spreek je aan kosten aan de auto als geheel?

Mijn ervaring: een 2008 D5 is echt stiller dan de 2.0D in mijn ex V50. Ga eens in een nieuw type sturen...
Intercooler
motorsteunen (alle)
remmen rondom
koppeling/vliegwiel
stuurhuis
verstuiver
stuurkogels
banden
filters
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

sbv schreef:Ed,

Hoeveel 2.0d's kom je tegen met een hogere km stand. Zowel in de V50 als ook in de V70 zie ik ze niet, max een keer 250000 km ? Een V70 2.0d met meer dan 2 ton dan is er redelijk mee doorgereden, maar goed deze is ook al 4 jaar op de markt.
Een D5 heeft zich wel bewezen denk ik en die kan redelijk veel km's aan
Kijk maar eens bij de km standen van de V50/S40's. Er rijden er al heel wat rond met rond de 300.000 km's.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
The Soldier
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56

edraket schreef:
The Soldier schreef:@edraket € 3200,- onkosten in een jaar? Alleen aan motorblok verwante reparatie's, of spreek je aan kosten aan de auto als geheel?

Mijn ervaring: een 2008 D5 is echt stiller dan de 2.0D in mijn ex V50. Ga eens in een nieuw type sturen...
Intercooler
motorsteunen (alle)
remmen rondom
koppeling/vliegwiel
stuurhuis
verstuiver
stuurkogels
banden
filters
Dat is inderdaad niet mis! Het hangt natuurlijk wel af van de km stand van jouw auto ten tijde van de vervanging van de onderdelen. Ook zie ik kostbare zaken als banden, fiilters, stuurkogels, koppeling+vliegwiel en remmen die als normale slijtage door gebruik gezien kunnen worden.
Hier ontkom je natuurlijk bij een 2.0D (of welke motorisering dan ook) ook niet aan!
Mocht het zo zijn dat het bijvoorbeeld specifiek een D5 issue zou zijn dat laten we zeggen de koppeling iedere 80.000 km vervangen zou moeten worden dan zou ik met je mee gaan in je redenatie.
Maar naturlijk wel erg vervelend/teleurstellend dat je dit in 1 jaar moet uitgeven. Ik zou zeggen doorrijden met de huidige auto, je hebt al een hoop zaken vervangen die er nu weer heel wat km's tegenaan kunnen. :)
V70 D5 Momentum 2008 M6
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Hoe langer ik erover nadenk des te meer neig ik daar ook naartoe. Tuurlijk heeft mijn auto wel "nadelen" tov een nieuwe, maar de kosten daarentegen worden nu de afschrijving sterk afneemt ineens weer erg interessant. En dan volgend jaar maar weer eens kijken.
Ondertussen houd ik mijn ogen open en als ik een goede deal kan maken...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Van autorijden wordt je altijd armer, naarmate je langer met een auto doorrijd, wordt het alleen per gereden km goedkoper... -;)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Je kan eens voorzichtig kijken hoe de interesse in de particuliere markt is. Mogelijk krijg je opeens een goed bad op je huidige auto, dan kan je altijd nog verder kijken

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

doorrijden (en meer onderhoud accepteren) is bijna altijd voordeliger dan een jongere wagen kopen en de afschrijving daarvan accepteren. Die extra afschrijving merk je echter pas achteraf en na een paar jaar wil je ook wel eens wat nieuws..... lastig
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Helemaal als je al in andere auto's hebt gereden en ook nog eens een hele mooie hebt gezien.. zucht. Inderdaad lastig. Maar hoe mooi ik de auto ook vind, ik ga het niet doen. Ik krijg gewoon te weinig terug voor mijn auto en daarmee is hij gewoon te duur geweest. Misschien heel rationeel, maar wil altijd wel objectief blijven. Er komt vast nog wel een goede deal voorbij.

Ik ga denk ik wel mijn eigen auto te koop aanbieden. Als die verkocht is wordt het een heel ander verhaal.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
The Soldier
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56

Ik heb 4 maanden geleden voor hetzelfde gestaan. Ik kwam particulier mijn huidige auto tegen. Hij heeft alles mee; 18", rood/bruin leer, fabrieksschuifkanteldak, rti, extra winterbanden op lmv, noem maar op. De auto had slechts 64000 km gereden is super dealer onderhouden en had tot slot (maar zeker niet onbelangrijk :P ) een uitstekende prijsstelling.
Ik heb toen het autobedrijf waar ik mijn vorige auto in onderhoud had gevraagd om te bemiddelen,te onderhandelen en garantie te geven. Ik kreeg toen weliswaar niet de hoofdprijs voor mijn vorige auto, maar het bij te betalen bedrag was in orde, vooral ook omdat de Volvo veel goedkoper was dan bij dealerbedrijven.

Misschien kun je dit ook proberen?
V70 D5 Momentum 2008 M6
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik vind dit een hele goede tip. Eigenlijk best wel stom dat ik er niet zelf aan heb gedacht Tot nu toe heb ik me steeds op de dealers en handelaren gefocust, maar als ik toch besluit mijn eigen auto particulier te verkopen is dit natuurlijk een hele goede optie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
The Soldier
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56

Graag gedaan.
Mijn garagist gaf aan dit meer en meer te doen. De showroomverkopen lopen terug want de mensen willen toch zelf op het www zoeken en vergelijken. Hij heeft meer en meer de rol van bemiddelaar op zich genomen en pakt geld op onderhoud, scherper inkopen dan de prijs in de advertentie en het voor een goede prijs inkopen van een inruilauto. Als hij dit niet doet zoekt de klant verder en is weg.
Verlies niet uit het oog dat het tenslotte altijd gaat om het bedrag wat je bij moet betalen. In veel gevallen een win-win situatie!
V70 D5 Momentum 2008 M6
Gebruikersavatar
ioscar
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.03.2009 - 17:13

Interessant topic, waarvoor dank!

Ik ben zelf bezig met een zoektocht naar een v70 MY2008 en twijfel tussen de 2.0, 2.4 en D5. Natuurlijk zegt mijn mannelijke inborst dat het geroffel van de D5 het beste is wat je kan overkomen. Bovendien rijdt een automaat heerlijk en dat kun je bij de 2.0 niet krijgen.

Aan de andere kant is daar mijn groene gedachte: de D5 automaat heeft een F label (uitstoot 195g en theoretisch verbruik 1:13,5) ten opzichte van een C label voor de 2.0 (uitstoot 157g en theoretisch verbruik 1:16,7). Geen idee hoe de Staat ons daar straks op gaat bestraffen, maar dat het een keer gaat gebeuren...

Dus, wie kan me helpen in de rationele en emotionele overweging. Welke motor en wel of geen automaat?

Ter info: vorige week mijn Fiat Stilo 1.9jtd total loss gereden. Dat was ook niet zo moeilijk want de dagwaarde was minimaal met 286.000 op de teller. Dat de volgende een V70 wordt staat vast, met 100k - 150k op de teller en ongeveer 5 jaar oud. Ik ben van plan hem minimaal 5 jaar te rijden en rijd zo'n 25k - 30k per jaar.
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Die labels slaan helemaal nergens op naar mijn bescheiden mening :P
Heeft er alleen mee te maken hoe zuinig een auto is tegenover een andere auto uit z'n klasse!

Een V70 D5 is natuurlijk minder zuinig dan een Passat slowmotion ;)
Vandaar ook dat een slowmotion een groenlabel heeft en de V70 een rood label.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

ioscar schreef:Dat de volgende een V70 wordt staat vast, met 100k - 150k op de teller en ongeveer 5 jaar oud. Ik ben van plan hem minimaal 5 jaar te rijden en rijd zo'n 25k - 30k per jaar.
Dat wordt nog knap zoeken naar een diesel dan, want de meeste van 5 jaar oud hebben er al meer dan 150K km op zitten...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
ioscar
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.03.2009 - 17:13

Quota schreef:Dat wordt nog knap zoeken naar een diesel dan, want de meeste van 5 jaar oud hebben er al meer dan 150K km op zitten...
Dat is inderdaad een uitdaging, maar mijn zoekterrein is niet beperkt tot NL. Ik kijk ook in België en Duitsland. Overigens hebben veel ex-lease wagens van 4-5 jaar oud zo'n 160k gereden en dat is wat mij betreft prima.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

ioscar schreef:Interessant topic, waarvoor dank!

Ik ben zelf bezig met een zoektocht naar een v70 MY2008 en twijfel tussen de 2.0, 2.4 en D5. Natuurlijk zegt mijn mannelijke inborst dat het geroffel van de D5 het beste is wat je kan overkomen. Bovendien rijdt een automaat heerlijk en dat kun je bij de 2.0 niet krijgen.

Aan de andere kant is daar mijn groene gedachte: de D5 automaat heeft een F label (uitstoot 195g en theoretisch verbruik 1:13,5) ten opzichte van een C label voor de 2.0 (uitstoot 157g en theoretisch verbruik 1:16,7). Geen idee hoe de Staat ons daar straks op gaat bestraffen, maar dat het een keer gaat gebeuren...

Dus, wie kan me helpen in de rationele en emotionele overweging. Welke motor en wel of geen automaat?
Ik zit in dezelfde situatie wat km's betreft. Heb gisteren in een D5 gereden en dat is toch echt wel een verademing tov de 2.0d. Je hebt zoveel meer auto onder de billen... Ik ben er zeker uit, het gaat geen 2.0 worden. Overigens worden de 2.0d's wel erg voordelig aangeboden. Blijkbaar is "de markt" toch wat terughoudend tov deze motor in de V70. De D5 heeft zich wel bewezen kwa km's, de 2.0d nog niet. Denk zelf overigens dat de 2.0d net zulke hoge km standen kan halen.

De milieu labels ben ik ook een beetje bang voor. Kan me niet voorstellen dat dat geen effect heeft op lange termijn. Maar wie dan leeft wie dan zorgt. Compleet electronisch geregeld en gecontroleerd door het verkeer kan altijd nog en gaat er ongetwijfeld aankomen. Nu het kan geniet ik nog lekker van die 5 cilinder!

Overigens was die D5 wel heel erg veel onzuiniger dan mijn eigen auto. Vind dat toch wel erg bijzonder. Het is dezelfde motor. Bij 80 km/h op de cc kwam ik niet onder de 5 liter, waar mijn auto doodleuk 3,5 of minder doet!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

ioscar schreef:Interessant topic, waarvoor dank!

Ik ben zelf bezig met een zoektocht naar een v70 MY2008 en twijfel tussen de 2.0, 2.4 en D5. Natuurlijk zegt mijn mannelijke inborst dat het geroffel van de D5 het beste is wat je kan overkomen. Bovendien rijdt een automaat heerlijk en dat kun je bij de 2.0 niet krijgen.

Aan de andere kant is daar mijn groene gedachte: de D5 automaat heeft een F label (uitstoot 195g en theoretisch verbruik 1:13,5) ten opzichte van een C label voor de 2.0 (uitstoot 157g en theoretisch verbruik 1:16,7). Geen idee hoe de Staat ons daar straks op gaat bestraffen, maar dat het een keer gaat gebeuren...

Dus, wie kan me helpen in de rationele en emotionele overweging. Welke motor en wel of geen automaat?

Ter info: vorige week mijn Fiat Stilo 1.9jtd total loss gereden. Dat was ook niet zo moeilijk want de dagwaarde was minimaal met 286.000 op de teller. Dat de volgende een V70 wordt staat vast, met 100k - 150k op de teller en ongeveer 5 jaar oud. Ik ben van plan hem minimaal 5 jaar te rijden en rijd zo'n 25k - 30k per jaar.
Mijn autokeus laat ik niet afhangen aan wat de staat denkt te moeten gaan doen op dit moment zitten we op rechts maar ik voorzie dat we ook wel weer eens over links gaan.
Tenminste ik hoorde Dhr Samson roeptoeteren..
Wij rijden op dit moment in een V70 D5(185pk) uit 2007 met GearTronic terwijl wij het ook prima kunnen doen met laten we zeggen een VW Polo Bleumotion.
De kracht en souplesse van de D5 en het comfort van de GT ruil ik niet in omdat ik denk dat de staat dat zou willen, allemaal naar een groene auto.
Ik kan niet voor jouw spreken maar je moet voor jezelf uitmaken of je de extra kosten wil maken tussen een 2.0d manueel en een D5 GT waarvan die laatste wel een slok lust(1/14 bij normale rijstijl, 1/10 als je gas gaat geven).
bolleke
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 03.02.2009 - 14:13
Locatie: Den Haag

MODS EDIT: geen advertenties hier, dat kan per PB of in het advertentie topic
V60 R-Design T3 in Sapphire Black met winter line, family line, afneembare trekhaak, chrome dakrails en sunroof. Winterset 17 inch Balder met Continental
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

dat roept om foto's!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
The Soldier
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56

@edraket

Goed om te lezen dat je toch een proefrit in een D5 V70 III hebt gemaakt. Ik heb dezelfde ervaring als jij nu ook hebt.
Mijn/ons gemiddeld gebruik is momenteel gezakt naar 7,1 l/100 km gemiddeld. Waarschijnlijk wordt dit straks nog beter zodra het buiten warmer wordt.
Ik kwam op nogal een afwijking tussen verbruik op de computer en de daadwerkelijke calculatie bij de pomp. De computer gaf een hoger gemiddeld verbruik aan. Ik heb de computer maar eens gereset en nu komt het werkelijk verbruik weer vrijwel overeen met mijn calculatie aan de pomp.
De onjuiste opgave was het verbruik over 6000 km, waarin we een strenge winterperiode hadden en ik moest wennen aan het gaspedaal van de D5. :) Voordat je dit gemiddelde naar beneden brengt moet je nogal wat km zuiniger rijden dan het gemiddelde verbruik.
V70 D5 Momentum 2008 M6
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”