Pagina 6 van 8
Geplaatst: 23.04.2012 - 17:06
door jan weemering
Lees even de post van vanmorgen Piet.
Jawel
Geplaatst: 23.04.2012 - 19:27
door piet22
Dat heb ik gedaan, maar daarin heb je alleen de middenpositie beschreven. Als ik weet hoe het met de andere twee posities zit dan heb ik meer informatie.
Anyway, als je het probleem nu echt eens opgelost wil hebben dan kan ik je maar één advies geven: maak een afspraak bij Carlo Schmidt in Gemert. Die stellen de diagnose binnen no time en hebben alle onderdelen op voorraad. Bovendien vinden ze het hartstikke leuk als je met een executive komt voorrijden, het zijn echte liefhebbers.
Geplaatst: 23.04.2012 - 19:30
door jan weemering
Piet ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik het probleem maar even moet voorleggen, en een afspraak moet maken.
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:27
door jan weemering
Gisteren met de auto naar Antwerpen geweest.
het was een zonovergoten dag en de airco sloeg vanaf de eerste meter volop op hol, de aanjager blies voluit en de temperatuur was ijskoud.
hij wilde (opstand automatisch) ook niet minder gaan blazen en de kou die bleef.
tot mijn verbazing toen ik de auto vanmorgen (regen en somber) pakte, reageerde de airco helemaal normaal, er werd goed gereageerd op het draaien van de knopen.
dus mijn conclusie nu is dat het de zonnesensor moet zijn welke op het dashboard zit.
deze is in bestelling en word vervolgd
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:52
door piet22
Het zou mij verbazen Jan.
Volgens Vadis verzorgt de zonnesensor maximaal een correctie van 3 graden.
Dus bij defecte zonnesensor mag de lucht niet ijskoud worden.
Piet
Geplaatst: 01.05.2012 - 11:42
door jan weemering
Beste Piet,
misschien waar bij een sensor die goed werkt, maar het is toch wel heel frapant dat met de zon op de voorruit de blower voluit gaat staan blazen en de temperatuur omlaag gaat waarbij de blower niet tot rust komt .
ook na een uur rijden niet.
en dat vanmorgen op een regenachtige dag de airo gewoon werkt.
ik kom trouwens net terug van een boodschap en terwijl de zon doorbreekt, gaat de aanjager weer van aquit, en de temperatuur omlaag.
dus mijn twijfel wordt steeds kleiner
Geplaatst: 01.05.2012 - 11:48
door wim de jong
je kan hem ook ff afplakken met zwarte isolatie tape........op een zeer zonnige dag. Weet je ook wat meer. Zit rechtsvoor op het rooster.
Of kijken wat hij doet bij regen, en met een zaklamp erop schijnen.
Geplaatst: 01.05.2012 - 14:50
door jan weemering
Zojuist de auto even nodig gehad met de zon er vol op , en ik heb de sensor op het dashboard afgeplakt met zwarte tape.............. helaas het mocht niet baten hij ging vol op blaze en bleef steenkoud, ook na een kwartier geen verandering.
ik was in de veronderstelling dat de binnen sensor welke in het dak zit al vervangen was, maar toen ik de binnenverlichting los trok en een beetje aan de sensor aan het wurmen was ging de blower ineens in ruststand.
dus nou hinkel ik weer op de binnen sensor dat die niet werkt.
Geplaatst: 01.05.2012 - 18:42
door Henkjan0
Kun je de temp. niet een beetje regelen door de ventilator op stand 1 of 2 te zetten nadat het interieur voldoende gekoeld is?
Zo doe ik het soms ... :shock:
Geplaatst: 01.05.2012 - 20:19
door arjan_de_jong
Op de Auto stand moet hij alles zelf goed regelen. En als hij dan alsnog volledig koud blijft blazen enkel dan op stand 1 of 2 dan word het vanzelf alsnog ijskoud...
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:28
door jan weemering
Dat is juist het probleem, ook als ik hem op stand 1 zet, dan blaast de blower wel zachter, maar het blijft ijskoud totdat ik hem op 27 graden zet.
pas dan veranderd de temperatuur.
Geplaatst: 02.05.2012 - 09:32
door whitehorsekart
Als je alles gehad hebt, kan toch de sensor bovenin de oorzaak zijn omdat je ondekte dat als je eraan kwam, er iets veranderde?
Wat een ergelijk probleem Jan! Ik zou het ook niet kunnen uitstaan!
Geplaatst: 02.05.2012 - 09:54
door jan weemering
Ik wordt er ook langzaam gek van.
vanmorgen met 10 graden de auto gepakt en dan werkt alles perfect.
Geplaatst: 14.05.2012 - 21:11
door jan weemering
Woensdag staan we weer bij de dealer.
Geplaatst: 15.05.2012 - 07:01
door arjan_de_jong
Succes! En waar gaan ze nu naar kijken. Nieuwe ideeën?
Geplaatst: 15.05.2012 - 08:03
door jan weemering
Nee geen idee.
de ECC is vervangen de lagedrukschakelaar, alle sensoren in het interieur alsmede de zonnensensor.
als de auto aan de binnekant op temperatuur is dan zou je denken dat de airco er vanaf moet, en je dus alleen kachel gecombineert met buitenlucht binnen moet krijgen, maar hij gaat er niet vanaf, hij blijft gewoon door koelen
ook na de draaiknop helemaal op vol heft gestaan en weer langzaam naar de 25 graden gedraaid wordt gaat hij gewoon weer koud blazen pppfffffff.
Geplaatst: 15.05.2012 - 19:53
door Msuidgeest
Nee Jan, ik denk dat het anders werkt.
De regeling is electronisch. Dat betekent dat de ingestelde temperatuur geprobeerd gehaald te worden en zo op temperatuur te blijven. In de winter werkt dat heel goed omdat dan bijna maximale temperatuur wordt ingeblazen om vervolgens terug te regelen.
Als de koeling ook aanstaat (blauwe knopje ingedrukt) dan wordt de aangezogen lucht 25 graden afgekoeld en ingeblazen. Als de ingestelde temperatuur nog niet bereikt is wordt de inmiddels afgekoelde lucht bijgewarmd om de gewenste waarde te halen. Als het heet is buiten gaat de auto alleen koelen en verder niets.
Wat overigens bij jouw auto aan de hand is, weet ik verder niet. Maar ergens klinkt het als een sensor of een luchtgestuurde klep.
Geplaatst: 15.05.2012 - 21:13
door jan weemering
Mark,
Alle sensoren zijn reeds vernieuwd, dus het moet in de klep zitten, of het kastje (zwart kastje met een kunstof stangetje) dat de klep aanstuurt.
Ik zou de volvo er haast voor verkopen

Geplaatst: 15.05.2012 - 23:12
door arjan_de_jong
Volgens mij werkt de airco altijd. Want in de winter werkt de airco ook al is het al koud maar dan werkt hij om het vocht uit de auto te halen. Maar dan verwarmd de kachel mee.
Je zou haast gaan denken dat er misschien een vernouwing of luchtbel in je kachel radiateur zit zodat de warmte niet in de auto komt.
Is daar al eens naar gekeken? Kachel radiateur door spoelen?
Geplaatst: 16.05.2012 - 07:13
door Iroll
De airco werkt niet meer beneden een bepaalde temp omdat dan het koelmiddel niet meer kan verdampen in de verdamper. De compressor schakelt dan automatisch uit om zichzelf te bescermen als de interne druk daardoor te hoog wordt.