Pagina 6 van 12
Geplaatst: 14.05.2012 - 14:54
door VolvoTech
Zou beginnen met 10A. Tussen de massa van de accu en de massa kabel.
10A poort en de COM poort op je meter.
Truuc is wel dat je de kofferbak op slot doet met een schroevendraaiertje in het slot even omhoog tikken.
En dan de auto op slot zet.
(anders blijf je verbruikers houden en kun je niet zien hoe of wat..)
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:02
door Laguna-S60
VolvoTech schreef:Zou beginnen met 10A. Tussen de massa van de accu en de massa kabel.
10A poort en de COM poort op je meter.
Truuc is wel dat je de kofferbak op slot doet met een schroevendraaiertje in het slot even omhoog tikken.
En dan de auto op slot zet.
(anders blijf je verbruikers houden en kun je niet zien hoe of wat..)
Ik volg je niet helemaal meer
Hij moet dus op stand 10A.
Het rode snoer op op de 10A?
Het zwarte snoer op de COM?
En hoe bedoel je dat precies met op slot doen...?!
En las in een ander topic dat de - pool van de accu los moet en dat ik de multimeter tussen de - pool en de - op de accu moet houden?
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:08
door VolvoTech
Hi,
Dat schrijf ik; massa van accu en meter er tussen.
Meter beginnen op 10A, als je lezing te minimaal is terugschakelen.
Rood/Zwart maakt natuurlijk niet uit, meter is al dan niet geschikt om ingaande en uitgaande spanning over de A of COM poort te meten, je hebt gewoon geen spanning meer in de auto als je die verkeerd om aansluit.
Op slot... als je je kofferbak open hebt om je aansluiting aan je accu te doen en wilt lezen vanaf je multimeter... zijn je deuren dus niet allemaal dicht (lees kofferbak deksel).
En die moeten WEL dicht om de auto in deadlock te laten gaan en dus de footprint van je verbruik af te kunnen lezen.
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:10
door Laguna-S60
Owke, hoe krijg ik hem op slot dan want dat was eigenlijk m'n vraag, dat ie op slot moest wist ik al
En de deuren moeten gewoon op slot met de sleutel dan..? als de accu los is gebeurt er niet zoveel meer

Geplaatst: 14.05.2012 - 15:17
door VolvoTech
Klep open, in het slot kijken.
Daar zie je een soort "haak".
Deze naar binnen duwen.
grts!
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:19
door Laguna-S60
Oke, en de deuren moet ik gewoon met de sleutel op slot doen?
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:21
door VolvoTech
Nee met AB als mogelijk omdat dan evt aanwezig alarm ook ingeschakeld wordt.
(en als je kofferbak al "dicht" is, kan dit ook met de AB).
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:22
door EVV
Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:23
door Laguna-S60
Oké, de stroom gaat zeg maar nu via de mm waardoor er nog stroom op het "circuit" staat en daardoor werken die functies allemaal nog.
Dan gaan we dit van de week maar even proberen, ben benieuwd wat eruit komt...
@ EVV,
volgens mij zie ik dit ook staan op de meter zelf, de meest rechtse kan het hoogste voltage hebben.
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:25
door VolvoTech
EVV schreef:Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
Is een 10A meter, gaat prima.
Auto is uit en van contact. Auto starten via meter wordt'm sowieso niet, want dan gaat de meter niet roken maar is je meetdraad in 1 seconde foetsie.
Ofwel; niks aan de hand, gewoon meten.
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:34
door Laguna-S60
Ik zit nog even te denken.., je bedoeld deze haak toch!?
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:36
door Oceanracer
Je moet dat lipje dan het slot in drukken met een schroevendraaier. Kan ook met je vinger, maar dan niet klagen als je je velletje er tussen krijgt...
Oja, ook niet je kofferdeksel dicht kwakken als je dat gedaan hebt! Eerst weer openen met de "greep".
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:37
door Laguna-S60

was ik niet van plan
Met de greep bedoel je dat ding waar je normaal de kofferbak ook mee opendoet?!, die je dus inklikt zeg maar?
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:39
door Oceanracer
Juist!
Geplaatst: 14.05.2012 - 15:42
door Laguna-S60
Mooi, dan moet het goedkomen!

Geplaatst: 14.05.2012 - 15:44
door VolvoTech
pfew

Geplaatst: 14.05.2012 - 15:45
door EVV
VolvoTech schreef:EVV schreef:Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
Is een 10A meter, gaat prima.
Auto is uit en van contact. Auto starten via meter wordt'm sowieso niet, want dan gaat de meter niet roken maar is je meetdraad in 1 seconde foetsie.
Ofwel; niks aan de hand, gewoon meten.
Starten wordt inderdaad spectaculair, maar even de lampen aan (follow home knop per ongeluk drukken) is waarschijnlijk ook al teveel met maar 10A.
Geplaatst: 14.05.2012 - 19:39
door JeroenSpock
Wat wil je meten, accuspanning?
Dan gaat rood op V, zwart op COM (zwart altijd op COM).
Rood op de accu + en zwart op -. Doe je ze anderson, maakt niet uit. Krijg je een - in het schermpje voor de waarde. Zo kan je ook de polariteit meten.
Stand voor spanning: V--- 20, 3 standjes naar beneden dus.
Edit: volgende keer even beter kijken of er al een nieuwe pagina bij is
Geplaatst: 14.05.2012 - 19:48
door Laguna-S60
Hihi

, nee wil de lekstroom meten

Geplaatst: 30.05.2012 - 08:57
door Laguna-S60
Nog steeds geen tijd gehad om te meten.., en de auto heeft gister weer de hele dag open gestaan en gisteravond pas op slot gezet.., en je raad het al, vanochtend accu leeg, net op het moment dat m'n moeder weg moest dus die weer in de stress :?
Maar m'n vader en ik heb hem net we aan de startkabels gehad etc, maar dan zit je weer met dat balle alarmsysteem.., kan ik de zekering van de sirene er uit trekken? of is dat schadelijk voor het alarm systeem?
word namelijk gek van dat gejank van dat ding als de accu weer leeg is.
sluit hem dan wel weer aan als het probleem opgelost is...