Pagina 6 van 12
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 14:54
				door VolvoTech
				Zou beginnen met 10A. Tussen de massa van de accu en de massa kabel.
10A poort en de COM poort op je meter.
Truuc is wel dat je de kofferbak op slot doet met een schroevendraaiertje in het slot even omhoog tikken.
En dan de auto op slot zet.
(anders blijf je verbruikers houden en kun je niet zien hoe of wat..)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:02
				door Laguna-S60
				VolvoTech schreef:Zou beginnen met 10A. Tussen de massa van de accu en de massa kabel.
10A poort en de COM poort op je meter.
Truuc is wel dat je de kofferbak op slot doet met een schroevendraaiertje in het slot even omhoog tikken.
En dan de auto op slot zet.
(anders blijf je verbruikers houden en kun je niet zien hoe of wat..)
Ik volg je niet helemaal meer 
 
 
Hij moet dus op stand 10A.
Het rode snoer op op de 10A?
Het zwarte snoer op de COM?
En hoe bedoel je dat precies met op slot doen...?!
En las in een ander topic dat de - pool van de accu los moet en dat ik de multimeter tussen de - pool en de - op de accu moet houden?
 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:08
				door VolvoTech
				Hi,
Dat schrijf ik; massa van accu en meter er tussen.
Meter beginnen op 10A, als je lezing te minimaal is terugschakelen.
Rood/Zwart maakt natuurlijk niet uit, meter is al dan niet geschikt om ingaande en uitgaande spanning over de A of COM poort te meten, je hebt gewoon geen spanning meer in de auto als je die verkeerd om aansluit.
Op slot... als je je kofferbak open hebt om je aansluiting aan je accu te doen en wilt lezen vanaf je multimeter... zijn je deuren dus niet allemaal dicht (lees kofferbak deksel). 
En die moeten WEL dicht om de auto in deadlock te laten gaan en dus de footprint van je verbruik af te kunnen lezen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:10
				door Laguna-S60
				Owke, hoe krijg ik hem op slot dan want dat was eigenlijk m'n vraag, dat ie op slot moest wist ik al 
 
En de deuren moeten gewoon op slot met de sleutel dan..? als de accu los is gebeurt er niet zoveel meer 

 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:17
				door VolvoTech
				Klep open, in het slot kijken.
Daar zie je een soort "haak".
Deze naar binnen duwen.
grts!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:19
				door Laguna-S60
				Oke, en de deuren moet ik gewoon met de sleutel op slot doen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:21
				door VolvoTech
				Nee met AB als mogelijk omdat dan evt aanwezig alarm ook ingeschakeld wordt.
(en als je kofferbak al "dicht" is, kan dit ook met de AB).
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:22
				door EVV
				Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:23
				door Laguna-S60
				Oké, de stroom gaat zeg maar nu via de mm waardoor er nog stroom op het "circuit" staat en daardoor werken die functies allemaal nog.
Dan gaan we dit van de week maar even proberen, ben benieuwd wat eruit komt...
@ EVV,  
volgens mij zie ik dit ook staan op de meter zelf, de meest rechtse kan het hoogste voltage hebben.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:25
				door VolvoTech
				EVV schreef:Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
Is een 10A meter, gaat prima. 
Auto is uit en van contact. Auto starten via meter wordt'm sowieso niet, want dan gaat de meter niet roken maar is je meetdraad in 1 seconde foetsie.
Ofwel; niks aan de hand, gewoon meten.
 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:34
				door Laguna-S60
				Ik zit nog even te denken.., je bedoeld deze haak toch!?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:36
				door Oceanracer
				Je moet dat lipje dan het slot in drukken met een schroevendraaier. Kan ook met je vinger, maar dan niet klagen als je je velletje er tussen krijgt...
Oja, ook niet je kofferdeksel dicht kwakken als je dat gedaan hebt! Eerst weer openen met de "greep".
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:37
				door Laguna-S60
				
 was ik niet van plan 
 
Met de greep bedoel je dat ding waar je normaal de kofferbak ook mee opendoet?!, die je dus inklikt zeg maar?
 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:39
				door Oceanracer
				Juist!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:42
				door Laguna-S60
				Mooi, dan moet het goedkomen! 

 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:44
				door VolvoTech
				pfew 

 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 15:45
				door EVV
				VolvoTech schreef:EVV schreef:Let wel op dan je meter meestal een gezekerde en een ongezekerde ingang heeft. De zekering is meestal iets van 2 Ampère, dat is bij 12 Volt niet heel veel, een koplamp gebruikt al meer. Ongezekerd is meestal meer, maar als je dan over de maximale stroom gaat, gaat je meter roken.
Is een 10A meter, gaat prima. 
Auto is uit en van contact. Auto starten via meter wordt'm sowieso niet, want dan gaat de meter niet roken maar is je meetdraad in 1 seconde foetsie.
Ofwel; niks aan de hand, gewoon meten.
 
Starten wordt inderdaad spectaculair, maar even de lampen aan (follow home knop per ongeluk drukken) is waarschijnlijk ook al teveel met maar 10A.
 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 19:39
				door JeroenSpock
				Wat wil je meten, accuspanning?
Dan gaat rood op V, zwart op COM (zwart altijd op COM).
Rood op de accu + en zwart op -. Doe je ze anderson, maakt niet uit. Krijg je een - in het schermpje voor de waarde. Zo kan je ook de polariteit meten.
Stand voor spanning: V--- 20, 3 standjes naar beneden dus.
Edit: volgende keer even beter kijken of er al een nieuwe pagina bij is
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14.05.2012 - 19:48
				door Laguna-S60
				Hihi 

, nee wil de lekstroom meten 

 
			
					
				
				Geplaatst: 30.05.2012 - 08:57
				door Laguna-S60
				Nog steeds geen tijd gehad om te meten.., en de auto heeft gister weer de hele dag open gestaan en gisteravond pas op slot gezet.., en je raad het al, vanochtend accu leeg, net op het moment dat m'n moeder weg moest dus die weer in de stress :? 
Maar m'n vader en ik heb hem net we aan de startkabels gehad etc, maar dan zit je weer met dat balle alarmsysteem.., kan ik de zekering van de sirene er uit trekken? of is dat schadelijk voor het alarm systeem?
word namelijk gek van dat gejank van dat ding als de accu weer leeg is.
sluit hem dan wel weer aan als het probleem opgelost is...