Pagina 6 van 10

Geplaatst: 18.06.2012 - 16:59
door Figaro

Geplaatst: 18.06.2012 - 17:29
door rsnhakan
Goede review. Eindelijk iets positiefs.

Maar ligt zo'n V40 dan heel ver weg qua rijden als je hem vergelijkt met een 1-serie?

Geplaatst: 18.06.2012 - 17:54
door Cavallino
...als je hem als race-auto gebruikt heb je voordeel van de RWD misschien?

In Autovisie stond een aantal maanden geleden een dubbeltest tussen een dikke Focus en een BMW 1-serie. Ik herinner mij dat AV de Focus erg goed vond rijden, en deze ook echt sneller de bocht door ging dan de 1-serie (later onderstuur, hogere inrijsnelheid). Pas in extreme situaties zou de fijnbesnaarde bestuurder voordeel hebben van het RWD in de 1-serie.

En dan te bedenken dat het weggedrag van de V40 nu boven dat van de Focus geplaatst wordt....

Geplaatst: 18.06.2012 - 18:11
door Autogek
Leuk dat de nederlandse pers zo enthousiast is.

Geplaatst: 18.06.2012 - 18:14
door MichelR
Buitenlandse pers was ook al heel positief..

Maar inderdaad ook goed om te horen van de Nederlandse autobladen / sites

Laat die V40 nu maar komen.. :-)

Geplaatst: 18.06.2012 - 18:17
door Autogek
Ik hoop alleen dat ik er goed in kan zitten met het rijden aangezien ik de ruimte voorin qua hoofdruimte na de a style toe beperkt vond en bang ben dat onze zoon er achterin niet goed in kan zitten.
Maar ik hoop dat dit goed gaat.

Geplaatst: 18.06.2012 - 18:43
door Jers3n
Inderdaad een positief oordeel in het AW filmpje.

Is het al eerder iemand opgevallen dat op de V40 pagina van de Belgische Volvocars site ook de specs (niet geheel compleet/juist?) van een T5 AWD staan?
(2x 254 Pk, 1x met vierwielaandrijving)

Geplaatst: 18.06.2012 - 18:47
door MichelR
Misschien al voor de XC40?

Geplaatst: 18.06.2012 - 19:20
door Mir
Autoweek noemt de navigatie in 1 klap slecht. Ik hoop toch dat dit wat mee gaat vallen! Iemand ervaring met de introductie van dit soort systemen binnen volvo? Kunnen we dan updates verwachten?

.. kan me overigens niet echt voorstellen dat dit echt zo slecht is..

Geplaatst: 18.06.2012 - 19:24
door MichelR
Zelfde Sensus software (o.a. navigatie) als in de S60/V60 en XC60 dus niets nieuws of geüpdatet volgens mij.

Geplaatst: 18.06.2012 - 19:41
door rsnhakan
Ik ben wel tevreden over de navigatie. Ook over het multimediasysteem.

Geplaatst: 18.06.2012 - 21:35
door John Vermeulen
De Nederlandstalige recensies die ik nu ken, niet alleen van Autoweek en Autoblog, zijn positief tot erg positief. Dat is uiteraard een goede zaak. Vier punten springen er vind ik uit:

- de autojournalist is aangenaam verrast door het model; hij had vooraf geen omlijnd beeld van kenmerken en kwaliteiten, maar is na de testdag positief en zelfs enthousiast gestemd. Dat is heel wat voor de gemiddelde, altijd wat onderkoelde of licht cynische (Autoblog) journalist. Dit zie je het duidelijkste in de Autoweek review {"goed gedaan", "leuk", "raak", "gaat potten breken");
- weglegging, rijgedrag en rijbeleving worden erg gewaardeerd. Voor de C-klasse hatchback is dit essentieel;
- het is een model zonder historie of precedenten, in die zin "nieuw" en een klasse op zichzelf;
- dat is belangrijk, want dit betekent dat het een brede doelgroep kan en zal aanspreken, veel breder dan alleen klanten die uitsluitend naar een BMW 1 of Audi A3 kijken (Ford, Opel, VW, Alfra Romeo. etc.) Een concurrentie met BMW of Audi is veel te beperkt en riskant, want in mijn beeld krijg je een echte BMW-rijder (sportief rijden) of echte Audi-rijder (kwaliteitsbeleving) niet zo heel snel om. Tijden de Sneak Preview dagen in Beesd zag ik al veel auto's van "vreemd merk" rijders op de parkeerplaats daar staan. Dat zijn signalen.

Wat betreft de kritiek van Autoweek op het Sensus navigatie- en multimediasysteem: dat trage herken ik niet, terwijl ik toch best kritisch ben. Waarom deze beoordeling dan wordt gegeven weet ik niet. Wouter Karssen hoor je er niet over. Wel vind ik dat:
- je veel met de knoppen moet schakelen tussen navigatie, radio of CD-speler, als je van de ene toepassing naar de andere wilt gaan. Dat is volgens mij vooral te herleiden tot het gegeven dat er 1 display is; in die zin zijn de twee aparte displays van het RTI navigatiesysteem en het radio/CD/overige gedeelte in de 30/40/50 series nog niet zo verkeerd;
- het soms erg complex is, vooral bij de Sensus navigatie weet ik bij het scrollen niet altijd trefzeker waar ik moet zijn bij annuleren van de heenreis e.d.

Geplaatst: 18.06.2012 - 22:15
door Discovery
Opvallend is dat de geartronic versies sneller zijn in 0-100 dan de handgeschakelde versies. Volgens mij de 1e Volvo met automaat die op papier sneller is dan de handgeschakelde versie.

Geplaatst: 18.06.2012 - 22:28
door rsnhakan
+1 voor John. Sensus is inderdaad niet langzaam, maar beter kan het altijd.

Geplaatst: 18.06.2012 - 22:38
door Fietsventje
Mir schreef:Autoweek noemt de navigatie in 1 klap slecht. Ik hoop toch dat dit wat mee gaat vallen! Iemand ervaring met de introductie van dit soort systemen binnen volvo? Kunnen we dan updates verwachten?

.. kan me overigens niet echt voorstellen dat dit echt zo slecht is..
Heb het uitgebreid onderzocht, zij het in de V60, versus de BMW 1-reeks, Audi A4 en de Mercedes C-klasse:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=48620
Fietsventje schreef:Samengevat is het Volvo-systeem dus steeds een tikje minder goed dan het BMW-systeem, behalve wat Bluetooth betreft. Volvo Sensus is echter wél hedendaags, goed bruikbaar, nuttig en 'feature compleet'. Er is niets dat ik echt miste. Het is dus geen reden om niet voor Volvo te kiezen.

Geplaatst: 18.06.2012 - 23:07
door Mir
Dank! Ik kan me niet voorstellen dat ze voor de V40 een nieuwe (tragere) versie uitgebracht hebben.. dus negeer ik de opmerking in de video ;)

Dank voor de snelle feedback!

Geplaatst: 19.06.2012 - 09:03
door MichelR

Geplaatst: 19.06.2012 - 16:51
door Ben
En met dank aan Pieter Aertgeerts van Autofans.be:
http://www.autofans.be/rijtest/rijtest-volvo-v40

Geplaatst: 19.06.2012 - 17:27
door Figaro
Ben schreef:En met dank aan Pieter Aertgeerts van Autofans.be:
http://www.autofans.be/rijtest/rijtest-volvo-v40
Volgens mij klopt de volgende zinsbouw toch niet helemaal:
Volvo had de testwagens met D4 en T4 motor eveneens voorzien van een sportonderstel wat inhoudt dat de wagen een 10-tal centimeter dichter bij het asfalt ligt en de dempers wat strakker afgesteld zijn.

Geplaatst: 19.06.2012 - 17:40
door Volvoorgaan
:shock: ...Nu begrijp ik waarom de V40 zo strak rijdt... :D