Mee eens BartV70 (en alle anderen) Je moet er in gaan rijden.
Toch kan ik zeggen dat ik voor de Volvo (R) heb gekozen (boven een snelle A4 of A6 avant) omdat ik het een meer tijdloze auto vind. Hij blijft mooi (en is toch al 10 jaar oud) Audi's van 10 jaar zien er ook 10 jaar oud uit! Beide zijn natuurlijk wel auto's met een eigen charakter. En het zijn beide kwalitatief goeie auto's zou wel beweren. Volvo vind ik verder een symphatieker merk. Audi is voor heren die iets willen compenseren
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Ik kan met zekerheid stellen dat de volvo bakken ook niet optimaal zijn,het forum staat er vol mee.
Elke auto heeft wel een of ander probleem en die baken komen vaak allemaal uit dezelfde fabriek,dat is dus niet echt merk gebonden.
Een auto wordt opgebouwd uit vaak dezelfde merken onderdelen,is bijna allemaal toelevering.
Als er een bak stuk gaat is het vaak eigen schuld,slecht of verkeerd onderhoud enz .
Multitronic is wel iets anders dan een GT. De een is door Audi zelf ontwikkeld en de andere door Ford en Aisin (Japan) Verder zijn er ook techn. verschillen.
Beide hebben idd zo hun eigen problemen...
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
piotrV70 schreef:Ik lees hierboven "Alfa" en "Betrouwbaar" in 1 zin. Serieus ?
Bij 300.000 km verkocht en ik heb er nog steeds spijt van...
Met andere woorden, ook ik durf Alfa en betrouwbaarheid in één zin gebruiken.
BMW 315 BMW 518 Daihatsu Rocky 2.8D BMW 320i BMW R100RT Triumph Spitfire 1500 Rover 623 Si BMW 518i Alfa Romeo 156 1.9JTD VOLVO S60 D5 Range Rover Evoque TD4
Ramon&Ramon schreef:
Als er een bak stuk gaat is het vaak eigen schuld,slecht of verkeerd onderhoud enz .
MEen je dat nou serieus Ramon? De fabrikant stelt dat de olie niet vervangen hoeft te worden. Verder gaat de bak gewoon stuk bij normaal gebruik (ook bij Volvo uiteraard). Dat is dan toch geen eigen schuld. Dat heeft niet zozeer te maken met slecht onderhoud of eigen schuld in mijn opinie, maar eerder "slecht" design. Een automaat is gewoon nog steeds een erg gevoelig onderdeel en gaat vaak geen autoleven mee.
Bij de automaat bakken,van welk merk dan ook,wordt vaak verkeerde olie toegevoegd of helemaal niet gecontroleerd.
Ik zie vaak auto,s die kort ervoor een beurt hebben gehad en waarvan de bak ver onder het niveau staat,evenals de stuurpomp,ruitensproeierpot die bijna leeg is,remvloeistof die er al meer dan 5 jaar jaar in zit,enz.
Zelfs met distributieriem vervangingen kom je het tegen,alleen de riem en de rest laten we voor het gemak maar zitten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,dat is toch anders dan van verhalen die je hoort of leest.
Er staat hier een Volvo XC70 waarvan het vliegwiel mede vervangen is plus koppeling.
Ik kan het nieuwe vliegwiel niet vinden.
Is overigens niet bij een dealer gedaan..
Er wordt altijd zo krampachtig gedaan dat automaten zo slecht zijn. Tuurlijk gaan ze kapot zoals alles kapot gaat of kan gaan.
Bij een handbak heb je ook problemen met versleten koppelingen, dual mass vliegwielen, hakerig schakelen etc en kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
Automaten gaan vaak kapot omdat men door blijft rijden tot ie er echt mee stopt. Meestal zijn er al signalen dat er iets aan de hand is en onderneemt men geen actie.
Volvo automaten (powershift weet ik nog niet zo zeker) zijn IMHO betrouwbaar, zeker als je regelmatig de olie vervangt. Bij andere merken lees je toch veel vaker ellende met automaten boven de 200.000 km.
Ik rijd al jaren automaat (zie onderschrift) en heb met nog geen enkele een groot probleem gehad (km standen tot ver boven 250.000 km).
alfapan schreef:Ik zou een alfa aanraden: goed weggedrag, mooie diesels, betrouwbaar ( mits gechipped bijsSQUADRA plus egr blok. Alleen geen ruimte wonder.. daarom ben ik hier. Audi en bmw wil ik mij niet mee identificeren, imago past niet bij mij. Mb had ook gekund, maar teveel oude zakken in gezien.
ik ben dus zo'n oude zak in een Mercedes; ben dan uiteraard benieuwd hoe jij jezelf typeert
Voor mij is het echt niet van horen zeggen hoor...
En ja, Volvo's GT gaan ook stuk, maar de audi's hebben echt bovenmatig veel electronische problemen aan de multitronic. Multironic in combi met 2.5 Tdi waren in 2004-2006 heel erg berucht....
Beide moeten gewoon op tijd onderhouden worden.. en dan denk ik dat de GT het langst te gebruiken blijft als je niet al te moeilijk doet over het feit dat een bak bij 300.000 km niet hetzelfde is al eentje met 30.000 km achter de rug
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Ramon&Ramon schreef:Bij de automaat bakken,van welk merk dan ook,wordt vaak verkeerde olie toegevoegd of helemaal niet gecontroleerd.
Ik zie vaak auto,s die kort ervoor een beurt hebben gehad en waarvan de bak ver onder het niveau staat,evenals de stuurpomp,ruitensproeierpot die bijna leeg is,remvloeistof die er al meer dan 5 jaar jaar in zit,enz.
Zelfs met distributieriem vervangingen kom je het tegen,alleen de riem en de rest laten we voor het gemak maar zitten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,dat is toch anders dan van verhalen die je hoort of leest.
Er staat hier een Volvo XC70 waarvan het vliegwiel mede vervangen is plus koppeling.
Ik kan het nieuwe vliegwiel niet vinden.
Is overigens niet bij een dealer gedaan..
Dit kan ik helemaal beamen, we zitten weer helemaal op één lijn.
Veel storingen worden ook veroorzaakt door argeloosheid. Ach, het is toch een leasebak, dus waarom zou ik de olie controleren. De leasemaatschappij heeft echter wel het recht om kosten door argeloosheid op de bestuurder te verhalen. Het gebeurt alleen erg weinig.
Ik heb ooit ook zoiets vernomen, een leaserijder had een V70 naar zijn dealer gebracht voor onderhoud, maar kreeg na afloop natuurlijk de factuur niet te zien, omdat die rechtstreeks naar de leasemaatschappij gaat.
Een uurtje later rijdt ie terug naar de dealer en vraagt aan een andere persoon of hij de factuur van zijn onderhoud eens mag zien, omdat zijn vriend graag een idee zou hebben hoeveel een V70 beurt gemiddeld kost.
Blijkt er op de factuur 4 nieuwe banden te staan, die ze niet geplaatst hadden, dit heeft toen aardig wat stof doen opwaaien.
Dealers werken in het algemeen wel netjes in Nederland.
De grote fout die gemaakt is dat elk bedrijf zich tegenwoordig merk specialist kan noemen zonder er enige kennis van te hebben.
We hebben wel is bedrijven gebeld met vragen omtrent Volvo techniek,
dat was echt schrikken..