Audi of Volvo?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

Mee eens BartV70 (en alle anderen) Je moet er in gaan rijden.
Toch kan ik zeggen dat ik voor de Volvo (R) heb gekozen (boven een snelle A4 of A6 avant) omdat ik het een meer tijdloze auto vind. Hij blijft mooi (en is toch al 10 jaar oud) Audi's van 10 jaar zien er ook 10 jaar oud uit! Beide zijn natuurlijk wel auto's met een eigen charakter. En het zijn beide kwalitatief goeie auto's zou wel beweren. Volvo vind ik verder een symphatieker merk. Audi is voor heren die iets willen compenseren :P
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik kan met zekerheid stellen dat de volvo bakken ook niet optimaal zijn,het forum staat er vol mee.
Elke auto heeft wel een of ander probleem en die baken komen vaak allemaal uit dezelfde fabriek,dat is dus niet echt merk gebonden.
Een auto wordt opgebouwd uit vaak dezelfde merken onderdelen,is bijna allemaal toelevering.
Als er een bak stuk gaat is het vaak eigen schuld,slecht of verkeerd onderhoud enz .
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

Multitronic is wel iets anders dan een GT. De een is door Audi zelf ontwikkeld en de andere door Ford en Aisin (Japan) Verder zijn er ook techn. verschillen.
Beide hebben idd zo hun eigen problemen...
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Durf inderdaad te stellen dat de verouderde gt qua techniek... van volvo minder storingsgevoelig is en veel betrouwbaarder dan die van audi
:wav:
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

piotrV70 schreef:Ik lees hierboven "Alfa" en "Betrouwbaar" in 1 zin. Serieus ?
Bij 300.000 km verkocht en ik heb er nog steeds spijt van...
Met andere woorden, ook ik durf Alfa en betrouwbaarheid in één zin gebruiken.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ramon&Ramon schreef: Als er een bak stuk gaat is het vaak eigen schuld,slecht of verkeerd onderhoud enz .
MEen je dat nou serieus Ramon? De fabrikant stelt dat de olie niet vervangen hoeft te worden. Verder gaat de bak gewoon stuk bij normaal gebruik (ook bij Volvo uiteraard). Dat is dan toch geen eigen schuld. Dat heeft niet zozeer te maken met slecht onderhoud of eigen schuld in mijn opinie, maar eerder "slecht" design. Een automaat is gewoon nog steeds een erg gevoelig onderdeel en gaat vaak geen autoleven mee.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij de automaat bakken,van welk merk dan ook,wordt vaak verkeerde olie toegevoegd of helemaal niet gecontroleerd.
Ik zie vaak auto,s die kort ervoor een beurt hebben gehad en waarvan de bak ver onder het niveau staat,evenals de stuurpomp,ruitensproeierpot die bijna leeg is,remvloeistof die er al meer dan 5 jaar jaar in zit,enz.
Zelfs met distributieriem vervangingen kom je het tegen,alleen de riem en de rest laten we voor het gemak maar zitten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,dat is toch anders dan van verhalen die je hoort of leest.
Er staat hier een Volvo XC70 waarvan het vliegwiel mede vervangen is plus koppeling.
Ik kan het nieuwe vliegwiel niet vinden.
Is overigens niet bij een dealer gedaan..
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Er wordt altijd zo krampachtig gedaan dat automaten zo slecht zijn. Tuurlijk gaan ze kapot zoals alles kapot gaat of kan gaan.

Bij een handbak heb je ook problemen met versleten koppelingen, dual mass vliegwielen, hakerig schakelen etc en kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
Automaten gaan vaak kapot omdat men door blijft rijden tot ie er echt mee stopt. Meestal zijn er al signalen dat er iets aan de hand is en onderneemt men geen actie.

Volvo automaten (powershift weet ik nog niet zo zeker) zijn IMHO betrouwbaar, zeker als je regelmatig de olie vervangt. Bij andere merken lees je toch veel vaker ellende met automaten boven de 200.000 km.

Ik rijd al jaren automaat (zie onderschrift) en heb met nog geen enkele een groot probleem gehad (km standen tot ver boven 250.000 km).
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

alfapan schreef:Ik zou een alfa aanraden: goed weggedrag, mooie diesels, betrouwbaar ( mits gechipped bijsSQUADRA plus egr blok. Alleen geen ruimte wonder.. daarom ben ik hier. Audi en bmw wil ik mij niet mee identificeren, imago past niet bij mij. Mb had ook gekund, maar teveel oude zakken in gezien.
ik ben dus zo'n oude zak in een Mercedes; ben dan uiteraard benieuwd hoe jij jezelf typeert :wink:
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Mercedessen zijn anders prachtige auto's.

Dit vond ik dan ook wel jammer:
http://112groningen.nl/Groningen/nieuws ... video.html
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Voor mij is het echt niet van horen zeggen hoor...
En ja, Volvo's GT gaan ook stuk, maar de audi's hebben echt bovenmatig veel electronische problemen aan de multitronic. Multironic in combi met 2.5 Tdi waren in 2004-2006 heel erg berucht....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Dat zijn toch CVT bakken die je bedoelt ? (Multitronic oftewel Van Doorne's Variomatic).
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

ja klopt
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

dutchlimits schreef:Mercedessen zijn anders prachtige auto's.

Dit vond ik dan ook wel jammer:
http://112groningen.nl/Groningen/nieuws ... video.html
precies! dat krijg je met die ouwe zakken, die moeten veel te vaak plassen onderweg :D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

piotrV70 schreef:Dat zijn toch CVT bakken die je bedoelt ? (Multitronic oftewel Van Doorne's Variomatic).

Die had Volvo vroeger ook,was ook een drama..CVT
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

De Multironic is wel vergelijkbaar met een cvt maar toch wel net iets anders;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multitronic

en dan maar meteen ook de GT;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geartronic

Beide moeten gewoon op tijd onderhouden worden.. en dan denk ik dat de GT het langst te gebruiken blijft als je niet al te moeilijk doet over het feit dat een bak bij 300.000 km niet hetzelfde is al eentje met 30.000 km achter de rug
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wat weer een ophef in een topic uit juni 2012....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ramon&Ramon schreef:Bij de automaat bakken,van welk merk dan ook,wordt vaak verkeerde olie toegevoegd of helemaal niet gecontroleerd.
Ik zie vaak auto,s die kort ervoor een beurt hebben gehad en waarvan de bak ver onder het niveau staat,evenals de stuurpomp,ruitensproeierpot die bijna leeg is,remvloeistof die er al meer dan 5 jaar jaar in zit,enz.
Zelfs met distributieriem vervangingen kom je het tegen,alleen de riem en de rest laten we voor het gemak maar zitten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,dat is toch anders dan van verhalen die je hoort of leest.
Er staat hier een Volvo XC70 waarvan het vliegwiel mede vervangen is plus koppeling.
Ik kan het nieuwe vliegwiel niet vinden.
Is overigens niet bij een dealer gedaan..
Dit kan ik helemaal beamen, we zitten weer helemaal op één lijn.
Veel storingen worden ook veroorzaakt door argeloosheid. Ach, het is toch een leasebak, dus waarom zou ik de olie controleren. De leasemaatschappij heeft echter wel het recht om kosten door argeloosheid op de bestuurder te verhalen. Het gebeurt alleen erg weinig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8508
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb ooit ook zoiets vernomen, een leaserijder had een V70 naar zijn dealer gebracht voor onderhoud, maar kreeg na afloop natuurlijk de factuur niet te zien, omdat die rechtstreeks naar de leasemaatschappij gaat.

Een uurtje later rijdt ie terug naar de dealer en vraagt aan een andere persoon of hij de factuur van zijn onderhoud eens mag zien, omdat zijn vriend graag een idee zou hebben hoeveel een V70 beurt gemiddeld kost.

Blijkt er op de factuur 4 nieuwe banden te staan, die ze niet geplaatst hadden, dit heeft toen aardig wat stof doen opwaaien.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dealers werken in het algemeen wel netjes in Nederland.
De grote fout die gemaakt is dat elk bedrijf zich tegenwoordig merk specialist kan noemen zonder er enige kennis van te hebben.
We hebben wel is bedrijven gebeld met vragen omtrent Volvo techniek,
dat was echt schrikken..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”