Pagina 6 van 7

Geplaatst: 13.07.2012 - 17:28
door Volvoorgaan
Netjes geregeld allemaal. Verbaast me wel van dat half uur. Misschien gezien de veelheid aan aanmeldingen dat ze vanuit VolvoNL besloten hebben de tijd te verkorten. Was bij mij toch echt een uur.

Geplaatst: 13.07.2012 - 17:37
door Alfist33
was mij telefonisch ook 1 uur gezegd, maar heb over ca. 10 weken "die van mezelf" om in te sturen :D

Geplaatst: 13.07.2012 - 18:28
door Robzor
Ik ben zojuist een 45 minuutjes op pad geweest met een T3, echter was het geen automaat :'( (wel besteld). Ik kan/mag geen schakel rijden :/. Jammer! Ik vond het welliswaar erg tof. Mooi hoe al die sensors werken, als je hem in z'n achteruit zet zie je op de display automatisch de achteruit rijd camera en daarbij ook het spoor dat je wielen maken, waardoor je eigenlijk de spiegels amper "hoeft" te gebruiken. Power was oke, niet zo rap als de mijne, maar wel acceptabel. Onderstel was erg fijn, lekker stug, maar toch veel comfort.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 13.07.2012 - 19:19
door Fietsventje
Een tweetal uurtje geleden rondde ik een (te korte) testrit in de V40 D2 Summum van de dealer af. Algemeen besluit: heerlijk!!

Vanop de bestuurderszetel is de ervaring weinig anders dan in de V60 DrivE waar ik enkele maanden geleden mee reed. Op enkele punten overtreft de V40 de V60 zelfs: Mooier dashboard, minder rij- en windgeluiden en betere wegligging.

Zelf heb ik een D3 besteld en daar ben ik blij om. De D2 kan snelheid maken, maar doet dat met weinig enthousiasme. Onderin het toerentalbereik zou ik hem zelfs traag noemen. De sterkere V50 2.0d die ik nu rijd zit daar ongetwijfeld voor iets tussen.

Sturen doet de wagen voortreffelijk. Vooral aangenaam is de 'bite' bij bochten op de snelweg. De V40 vraagt gewoon om 'harder' en 'meer'. Dat wordt gevaarlijk om de gemoederen te bedaren, zeker met de potige 5-pitter in mijn D3 ... Bij lage(re) snelheid op de landweggetjes is de wagen neutraal en stabiel.

Belangrijkste minpunt tijdens deze testrit was echter het de wel heel opvallende waarschuwingslamp van de veiligheidssystemen. Zonder dat er een échte aanleiding was heeft het ding me 5 keer serieus doen schrikken. Ik zag waarom het systeem verward was, maar deze 'false negatives' zouden me héél snel gaan irriteren. Gelukkig heb ik die veiligheidssnufjes niet besteld. (De adaptive cruise control ga ik wel missen ...) O ja, de verkeersbordenherkenning werkt voor geen meter ...

Alles opgeteld ben ik zeer opgetogen. Fijne, compacte wagen die kwaliteit en degelijkheid uitstraalt en waar ik binnen 2 maanden veel plezier aan ga beleven!

Geplaatst: 14.07.2012 - 13:32
door jjschrage
Net anderhalf uur met een D2 Summum gereden, wat een geweldige auto!

Bijna in dezelfde uitvoering zoals ik hem zelf besteld heb, dat kwam goed uit. De D2 motor viel mij 100% mee, ik rij nu in een C30 DrivE en dat heeft niet over maar deze is een stuk soepeler. En waar ik heel erg blij mee ben, ze hebben mijn nr 1 ergernis van de C30 verholpen! Wanneer je met de C30 wegrijdt vanuit stilstand komt het wel eens voor dat hij afslaat door gebrek aan vermogen. Dat hebben ze met de V40 opgelost, wanneer je met te weinig gas wegrijdt, geeft hij zelf iets meer om afslaan te voorkomen.

Verder alle luxe aan boord, de adaptive cruise controle werk echt geweldig, ik ben blij dat ik die ook heb aan gekruist op de optie lijst. Hij is wel heel erg braaf met de tussenruimte naar de voorliggende auto, dat zal wel wennen worden. Ik ben benieuwd hoe dat straks in het dagelijks verkeer gaat, of er in het iets te ruime gaatje auto's gaan invoegen.

Verkeersborden herkenning viel mij mee, gezien de negatieve geluiden welke je hier over hoort. Volgens de instructeur werkt het binnen de bebouwde kom minder goed, maar in het buiten gebied of snelweg prima. Ik kon tijdens de rit hem niet betrappen op een verkeerd bord.

Wat mij opviel was de lichte leren bekleding dat hier na 5000km al een blauwe waas te zien was, waarschijnlijk door spijkerbroeken. Ik had niet verwacht dat dit al zo snel zou ontstaan.

Kortom: het wachten tot mijn eigen v40 komt is alleen maar moeilijker geworden!

Geplaatst: 14.07.2012 - 13:51
door Trucker
Zojuist gereden met de V40 Momentum D2 Biarritz Bleu Metallic .
Het is een SUPER auto. :P

Geplaatst: 16.07.2012 - 19:44
door Cavallino
Vandaag een uur gereden in een witte D3 Momentum, standaard onderstel, 17 inch velgen. Ik stapte natuurlijk in de V40 met mijn C30 (standaard onderstel, 17 inch) als referentiekader. En ik stapte erg enthousiast weer uit! Mijn conclusie is dat het onderstel van de V40 verder gaat waar de C30 ophoudt.

* In snelle bochten 'ligt' de V40 rustiger en helt hij iets minder over. Dit valt extra op als je in de bocht over dwarsrichels rijdt (dankzij de monotube dempers?!);
* Het onderstel is stiller en voelt iets meer verfijnd (minder 'bonk'-geluiden);
* De V40 is tegelijkertijd niet minder comfortabel dan de C30.

De instructeur die met de auto voor kwam rijden spoorde mij op sommige punten aan om het gas stevig in te drukken om de wegligging in bochten te proberen. En passant gaf hij een minicursus 'mooie lijnen rijden' (bocht goed aansnijden, apex opzoeken) met als slotsom: dat had best nog harder gekund :-). De V40 was in ieder geval niet de beperkende factor...

Ik ga mijn configuratie niet meer aanpassen, en hou het bij het standaardonderstel. Dat is voor mij capabel en sportief genoeg.

De D3 met 150pk trok overigens als een lier en klonk als een turbine, maar hield er boven 3000 toeren ook wel vrij snel mee op. Gevolg van downtuning t.o.v. de D4? Ben erg benieuwd naar de T4.... het wachten duurt nu wel heel erg lang.

Geplaatst: 16.07.2012 - 20:25
door Fietsventje
Cavallino schreef:De D3 met 150pk trok overigens als een lier en klonk als een turbine, maar hield er boven 3000 toeren ook wel vrij snel mee op. Gevolg van downtuning t.o.v. de D4?
Als je kijkt naar de koppel- en vermogenscurves in dit document dan zie je dat zowel de D3 als de D4 vanaf 3000 rpm een stijl dalende koppelcurve vertonen. Het enige verschil is dat de D4 bij alle toerentallen gewoon nóg harder aan dat heerlijke chassis gaat sleuren :wink:
Wat je daar ook kan zien is dat de D3 (en dus ook de D4) tussen 1250 (!) en 3600 rpm meer koppel hebben dan het maximum van de D2. Yeah baby :onfire:

Geplaatst: 18.07.2012 - 12:49
door Patrickv
Alhoewel niet via het test drive at home concept.
vandaag wel even kunnen sturen in een V40 D2. Basis uitvoering in het passion red.
Zelf een T4 besteld maar wilde toch nog graag even in een V40 gereden hebben ter "validatie"... ;)
Ben zelf niet kapot van de D2 motor.. is een vlotte auto maar door meer mensen gezegd, het vermogen is een heel smal bereik beschikbaar..
als je daar echter in blijft loopt de wagen goed door.. :)

Het digitale dashboard is zeker een leuke gimmick en verwacht dat ik zelf toch echt de performance dashboard stand het meest zal gebruiken...

Als afsluiting nog een fototje..

Geplaatst: 19.07.2012 - 13:50
door Summum
Wat een saaie en kleine Ford Focusvelgen....:roll:

Geplaatst: 19.07.2012 - 14:41
door Robzor
Zo zullen we er toch veel op de weg gaan zien ben ik bang. Nu zijn we "verwend" met dikke uitvoeringen. Als ze straks in veelvoud op de weg te zien zijn zullen we erg veel saaie velgen/uitvoeringen zien..... (denk ik).

Geplaatst: 19.07.2012 - 14:57
door Patrickv
dit was inderdaad ook een kintetic...
kaler krijg je ze niet denk ik.. ;)

Geplaatst: 19.07.2012 - 15:50
door Mir
dik=duur.. dat is het issue denk ik. Bij mij wel althans ;)

Is bovenstaand Segomo?

Geplaatst: 19.07.2012 - 16:16
door danceplaza
Mir schreef:dik=duur.. dat is het issue denk ik. Bij mij wel althans ;)

Is bovenstaand Segomo?
nee 16 matres,


dit zijn de segomo's

http://i47.tinypic.com/2dt1vmx.jpg
http://i48.tinypic.com/w8ons7.jpg

Geplaatst: 19.07.2012 - 16:28
door Mir
Gelukkig :) Ik heb Segomo besteld. Ziet er goed uit :)

Geplaatst: 23.07.2012 - 09:30
door Cavallino
Cavallino schreef:Vandaag een uur gereden in een witte D3 Momentum, standaard onderstel, 17 inch velgen. Ik stapte natuurlijk in de V40 met mijn C30 (standaard onderstel, 17 inch) als referentiekader. En ik stapte erg enthousiast weer uit! Mijn conclusie is dat het onderstel van de V40 verder gaat waar de C30 ophoudt.

* In snelle bochten 'ligt' de V40 rustiger en helt hij iets minder over. Dit valt extra op als je in de bocht over dwarsrichels rijdt (dankzij de monotube dempers?!);
* Het onderstel is stiller en voelt iets meer verfijnd (minder 'bonk'-geluiden);
* De V40 is tegelijkertijd niet minder comfortabel dan de C30.

De instructeur die met de auto voor kwam rijden spoorde mij op sommige punten aan om het gas stevig in te drukken om de wegligging in bochten te proberen. En passant gaf hij een minicursus 'mooie lijnen rijden' (bocht goed aansnijden, apex opzoeken) met als slotsom: dat had best nog harder gekund :-). De V40 was in ieder geval niet de beperkende factor...

Ik ga mijn configuratie niet meer aanpassen, en hou het bij het standaardonderstel. Dat is voor mij capabel en sportief genoeg.

De D3 met 150pk trok overigens als een lier en klonk als een turbine, maar hield er boven 3000 toeren ook wel vrij snel mee op. Gevolg van downtuning t.o.v. de D4? Ben erg benieuwd naar de T4.... het wachten duurt nu wel heel erg lang.
Zaterdag via de dealer ook nog gereden in een D2 met sportonderstel en 17 inch velgen. Het sportonderstel is wat strakker dan het standaardonderstel maar het is geen enorm groot verschil. Dwarsrichels op de snelweg komen wel duidelijker door, maar nog steeds minder dan bij de C30.

Betreffende de motor: Ik kan me voorstellen dat de D2 aan alle wensen voldoet, zolang je niet in de D3/T3 of krachtiger gereden hebt. Underpowered is hij niet, maar de kracht is inderdaad slechts in een beperkt toerenbereik voor handen. Veel schakelen dus - en dat ging bij deze D2 wat minder soepel dan bij de D3 die ik eerder reed.

Geplaatst: 23.07.2012 - 10:58
door Paul
Ik rij vaak in een D5 in een XC60 die nu trouwens ook een chip heeft, daarna weer in mijn eigen D2. Ach kan ik wel mee leven hoor.

Geplaatst: 23.07.2012 - 11:19
door Cavallino
Paul schreef:Ik rij vaak in een D5 in een XC60 die nu trouwens ook een chip heeft, daarna weer in mijn eigen D2. Ach kan ik wel mee leven hoor.


Gelukkig maar :) Hij wil ook best vooruit, maar ik moest even aan het motorkarakter wennen, voordat ik doorhad hoe ik dat het beste kon bereiken. Doortrekken heeft geen zin, schakelen wel.

Geplaatst: 23.07.2012 - 12:24
door Paul
Dat is onzin, je kan prima doortrekken, maar het ligt maar net in welke versnelling je dat doet. Na 20km weet je al hoe je hem moet gebruiken!

Geplaatst: 23.07.2012 - 12:34
door Patrickv
klopt helemaal... tijdens mijn test rit in een D2 zijn de eerste paar kilometer een beetje "onwennig" na gereden te hebben in V60 T4 en T3....
Maar hij wil best vooruit.. :)