Pagina 6 van 7

Geplaatst: 04.10.2012 - 21:58
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 04.10.2012 - 22:05
door bart simpson
het ligt aan de beschikbare lengte

Geplaatst: 05.10.2012 - 00:42
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 05.10.2012 - 09:43
door lancer
Voor wat betreft de S60/S80 facelift.

Deze modellen moeten nog even mee gok ik. Qua design hebben ze aan de buitenkant allebei weer een andere design taal dan de V40. De S60 zit er wel dicht bij, maar ik gok zomaar dat de DNA verlichting gaat vervallen en dat er iets minder rondingen in het plaatwerk komen.

Bij een Audi moet je per slot van rekening ook een externe referentie hebben om te zien hoe groot die is en dus met welk model je te maken hebt (niet dat ik dat nou mooi vind)

Ik ben in ieder geval al blij dat ik mijn S60 al heb. De vorm is enorm complex maar wel met veel herhalende lijnen. Precies zoals ik het graag zie (en ik gok zomaar dat het grootste gedeelte van de wereldbevolking het niet met mij eens is)

Geplaatst: 05.10.2012 - 10:52
door Fulaks
En waarom krijgt een S80 een facelift en een V70 niet, want in wezen zijn dat toch dezelfde auto's tot aan de B-stijl ?

Zou die Doug Speck eigenlijk weten waarover hij het heeft ? Het is een Amerikaan, en dan denk ik natuurlijk ook aan wat bijvoorbeeld GM heeft gedaan met Saab en Opel. De Ford-periode was nu ook niet bepaald de gelukkigste in de geschiedenis van Volvo.

Geplaatst: 05.10.2012 - 11:17
door Ben
Denk je echt dat iemand tijdens een Volvo presentatie op een autobeurs niet weet waar hij het over heeft. Het is zonder twijfel een vooraf ingestudeerd verhaal dat hij vertelt.

Iets anders is het als er na de presentatie persoonlijk met de Volvomensen wordt gesproken. Dan komt er soms iets uit wat niet helemaal de bedoeling was. Hoewel ik er bij Lex Kerssemakers van overtuigd ben dat hij geen woord meer of minder zegt dan hij kwijt wil.

Geplaatst: 05.10.2012 - 11:22
door casper
Fulaks schreef:En waarom krijgt een S80 een facelift en een V70 niet, want in wezen zijn dat toch dezelfde auto's tot aan de B-stijl ?

Zou die Doug Speck eigenlijk weten waarover hij het heeft ? Het is een Amerikaan, en dan denk ik natuurlijk ook aan wat bijvoorbeeld GM heeft gedaan met Saab en Opel. De Ford-periode was nu ook niet bepaald de gelukkigste in de geschiedenis van Volvo.
Als de S80 een facelift krijgt, dan krijgt de V70 die ook, dat ligt toch in de lijn van de verwachtingen.
De S80 en de V70 lijken me eerder aan een nieuw model toe te zijn dan aan een facelift.

Maar ik vind wel dat er de laastste dagen door een aantal Volvomensen veel wazige mist gespoten wordt in alle richtingen.
De één maakt zijn "wensen" kenbaar (de vraag is of dat dan ook de toekomstvisie van Volvo is), de ander doet alsof plots haast het hele gamma op een aantal maanden wordt gewijzigd, waarvan iedereen weet dat dit totaal onmogelijk is. Als ik de uitspraken van de heer Speck lees vraag ik mij af of die man het Volvogamma wel kent.

Deze warrige communicatie is op zijn minst bijzonder dubbelzinnig en zeer atypisch voor Volvo.

Geplaatst: 05.10.2012 - 11:39
door bart simpson
Ben het toch echt zeer eensch met je

Geplaatst: 05.10.2012 - 12:05
door Ben
Het maakt het wel spannend allemaal :D

Geplaatst: 05.10.2012 - 13:48
door Auk
Tja, en wie weet knallen ze dan direct weer een echte R de markt op! :wink:

Het zal me allemaal benieuwen wat Volvo nu met de centjes van de Chinezen doet! Dat het FoMoCo verhaal in ieder geval maar snel achterwege gelaten mag worden..

Geplaatst: 05.10.2012 - 14:01
door Walter
casper schreef:
Fulaks schreef:En waarom krijgt een S80 een facelift en een V70 niet, want in wezen zijn dat toch dezelfde auto's tot aan de B-stijl ?

Zou die Doug Speck eigenlijk weten waarover hij het heeft ? Het is een Amerikaan, en dan denk ik natuurlijk ook aan wat bijvoorbeeld GM heeft gedaan met Saab en Opel. De Ford-periode was nu ook niet bepaald de gelukkigste in de geschiedenis van Volvo.
Als de S80 een facelift krijgt, dan krijgt de V70 die ook, dat ligt toch in de lijn van de verwachtingen.
De S80 en de V70 lijken me eerder aan een nieuw model toe te zijn dan aan een facelift.
Tsja de C30 en de C70 kregen ook de facelift die eenvoudig op de S40 en V50 zou moeten passen maar toch niet doorgevoerd werd.
casper schreef: Maar ik vind wel dat er de laastste dagen door een aantal Volvomensen veel wazige mist gespoten wordt in alle richtingen.
De één maakt zijn "wensen" kenbaar (de vraag is of dat dan ook de toekomstvisie van Volvo is), de ander doet alsof plots haast het hele gamma op een aantal maanden wordt gewijzigd, waarvan iedereen weet dat dit totaal onmogelijk is. Als ik de uitspraken van de heer Speck lees vraag ik mij af of die man het Volvogamma wel kent.

Deze warrige communicatie is op zijn minst bijzonder dubbelzinnig en zeer atypisch voor Volvo.
Eens, het maakt het er allemaal niet begrijpelijker op

Geplaatst: 05.10.2012 - 15:06
door Johann
Meende ook dat dat Doug "Spek" verhaal voor de US markt was waar geen V60 en V70 leverbaar zijn.

Geplaatst: 05.10.2012 - 16:19
door bart simpson
daar is de V40 ook nog niet geintroduceerd

Geplaatst: 05.10.2012 - 18:35
door John Vermeulen
De uitspraak "10 nieuwe modellen volgend jaar" van die Doug Speck zal de gemoederen de komende maanden nog wel flink bezighouden, zo schat ik in.

Je kunt op verschillende manieren naar zo'n uitspraak kijken:

1: Het is de als zeer krachtig naar de markt bedoelde uitspraak van de top-marketingman, die nieuw is, van buiten komt en na bijvoorbeeld een half jaar intern en extern eens goed rondgekeken te hebben het signaal naar de markt/pers/concurrentie wil afgeven van: we zetten de komende jaren een zeer ambitieuze productvernieuwing in. Over de volle linie! Concurrentie weet dat! Voldoende cash voor R&D is voor Volvo geen issue!
Achtergronden zijn dan: de sales vallen wereldwijd tegen, de gewenste groeiscenario’s zijn niet binnen bereik met het huidige modellengamma (vooral gegeven wat de concurrentie gaat doen), de S80 heeft nooit de wereldwijde verkooptargets gehaald (toch altijd een wat ondergewaardeerd model gebleven), er zit onvoldoende potentieel in de sales van de S60/V60, we hebben een veel te kleine marktpositie in de US (de estatemodellen modellen lopen daar absoluut niet, de V40 is niet verkrijgbaar), de logica van het totale productengamma moet eens flink opgeschut worden etc., etc. Mensen let goed op: "10 nieuwe modellen in 2013". Niet 2 of 3, nee 10!;

2: Je kunt het meer speculatief (niet mijn voorkeur) beschouwen als een overmoedige uitspraak van een turbo-Amerikaan met een voorliefde voor 'bold statements', maar waarvan intern vanuit de ontwikkel- en productieomgevingen impliciet al snel wordt gedacht: ach ja, het is Doug, laat hem maar even brullen. Ik weet niet goed meer wat de lichaamstaal van NL Lex is op het moment dat US Doug die uitspraak doet. Toch nog eens de You Tube clip nakijken. Zegt veel dit soort zaken.
Iedereen kent toch wel van die voorbeelden, dat een nieuwe, duurbetaalde marketingdirecteur wordt binnengehaald, die binnen 1,5-2 jaar alweer vertrok (soms gedwongen), een spoor van onuitvoerbare marketingretoriek achterlatend.

3: Mogelijk is er een forse spraakverwarring over de exacte definitie van “nieuw". "Nieuw" is waarschijnlijk in het beeld van US Doug 'echt nieuw' en 'vernieuwd' (facelift, update) bij elkaar opgeteld. Dan nog is het gigantisch.
Ik ben geen autobouwer, slechts een eenvoudige klant, maar zelfs een in automotive geïnteresseerde middelbare scholier van 15 jaar weet toch dat je onmogelijk letterlijk in 1 kalenderjaar 10 nieuwe modellen kan lanceren. Dat is zo'n beetje de totale modellenrange van Volvo! Dat krijgen de R&D afdelingen en de fabrieken niet voor elkaar en het wordt totale chaos bij de dealers/verdelers. Zelfs de VAG-groep zou dat niet lukken, ondanks de gigantische budgetten daar. Toch?

4: Ik krijg het laatste jaar toch wel het idee dat er een flinke richtingenstrijd in de top gaande is:
- eerst geen hele grote limousine Volvo boven de S80, toen weer wel (de Chinese baas wilde het, de naam werd "Concept Universe", Frankfurt, 2011) en hierboven lees ik dat het weer van de baan is, kennelijk. Geen idee wat het nu echt is;
- eerst steviger willen gaan inzetten op compactere modellen (onder de C30, V40), nu kennelijk niet meer ?;
- geen cabrio C70 meer, of toch weer wel in de vorm van een C60 ?;
- het einde van de C30, of toch weer niet, of weer wel, of alleen op bestelling van de klant ?;
- geen V40 in de US (zoals nu), of toch weer wel ?;
- een productiefaciliteit in de US of toch weer niet ?
- een ‘Cross Country’ concept naast het XC-concept, maar kennelijk toch ook weer de wens van een echte XC naast de gewone V40, de V40R en de V40 CC. Is daar dan markt voor? Ik zou zeggen bouw eerst maar eens een estate-achtige versie van de V40, want met de V40 wil je drie modellen vervangen (C30, S40 en V50) en V50 rijders worden denk ik lang niet allemaal gegrepen door de V40, alleen vanwege de beperktere laadruimte binnen.
- veel personele wisselingen in Zweden op belangrijke posten;
- etc. etc.

Op Swedespeed Forums heeft een Amerikaanse Salesmanager van Volvo Seattle een aantal berichten geplaatst met wat in zijn beeld op basis van zijn info gaat gebeuren. Geen company feiten dus (kan hij helemaal niet weten), maar nog steeds speculaties en “rumors”. Het lijkt RTL Boulevard wel. De kern ervan is dit:

- Volvo wil van een 8-jarige levenscyclus naar een 6-jarige gaan (bij 8 jaar zou je uitgaan van een update van de S60/V60 in de zomer van 2014, dus MY 2015, bij een 6-jarig regime wordt dat dus eerder;
- "For the 2014 model year, the S60/V60 and XC60 are receiving sheetmetal updates" (plaatwerk dus);
- 2014 S60 & XC60 get new front and rear fascias, some new interior treatments, new wheel styles, new headlamps and LED light accents along with a new hood design. Front ends become less bulbous looking and the illusion of appearing wider and lower;
- S80 & XC70 will get similar treatments but they do not look as dramatically different. More of an evolution than a revamp. The 2014's will be launched in the summer as normal with the current powertrains. The new 4 cylinders will become available January 2013 as a mid-model year update;
- "It is also rumored that the V70/XC70 and S80 will receive a minor facelift an update in 2014 to carry them through 2016 when the SPA cars arrive. I can see the XC70 being renamed V70 Cross Country globally and with the introduction of the VEA engines and their fuel mileage advantages, the "Cross Country" could become a strong seller again";
- Vanuit de Amerikaanse markt beschouwd: In the case of the V40 and V40 Cross Country, there is a possibility that VCC is waiting for the VEA engines before sending these stateside if at all. With Volvo building their own engines, they can control costs better and customer satisfaction will be higher in the US with an eight-speed automatic rather than a Ford "PowerShift" transmission.
- "I think the SPA XC90 will be the first SPA car with production starting early 2014, the new S80 and possible a new S90 within 6-9 months."

Tot zover. Spannende tijden allemaal, zo in het vroege najaar.

Geplaatst: 05.10.2012 - 18:44
door Maurice Pierik
Dus we gaan tellen:

1. facelift S60
2. facelift V60
3. toevoeging V60 Cross Country
4. facelift XC60
5. facelift S80
6. facelift V70 => V80
7. facelift XC70 => V80 Cross Country
8. nieuwe XC40
9. nieuwe XC90 (XC80?)
10. nieuwe C70, of toch maar de facelift van de S80L apart meetellen?

Da's tamelijk veel nieuws, maar niet per se onmogelijk. Nu maar hopen dat er daarna wat meer stabiliteit komt, want alsmaar faceliften is een slecht voorteken.

Geplaatst: 05.10.2012 - 21:50
door bart simpson
ik stop even met het op voorraad nemen van nieuwe auto's, en dat jonge spul dat je in wil ruilen smeer je maar in je haar, zo.... dat is er uit

"Facelifts S/V60 en S80"

Geplaatst: 06.10.2012 - 14:44
door Ab S
Deels begrijp ik dit niet, deels kan ik het mij voorstellen
wel: S/V60 vernieuwen met de veiligheidsvoorzieningen van de V40 in 2013
niet: facelift S60/V60 in 2013

helemaal niet: "facelift S80": die heeft geen facelift nodig, maar een compleet nieuw model!

S/V60 updates my 2014

Geplaatst: 06.10.2012 - 15:30
door Ab S
John Vermeulen schreef: "For the 2014 model year, the S60/V60 and XC60 are receiving sheetmetal updates" (plaatwerk dus);
o ja, als dan toch zo nodig het plaatwerk van de S/V60 vervangen moet worden, pas dan meteen de kofferbak scharnieren aan (S60), breng het oude systeem van de vorige S60 terug en maak het geheel een cm of 5 langer (kan vast met de EUCD bodemplaat), dan heb je tenminste weer een enigzins redelijke bagageruimte (nb: nu 80L verschil met vorige S60!)

Geplaatst: 06.10.2012 - 15:45
door Thom
John Vermeulen schreef:http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... S80__.html

Hebben jullie dit al gezien? Kennelijk opnieuw een uitspraak van de hierboven al genoemde hoogste marketingman van Volvo Cars. Ik schrik toch wel van de mededeling van "ingrijpende" facelift van de S60; pas circa 2 jaar op de markt (introductie maart 2010 in Geneve). Ik ben nog niet zo lang Volvorijder, maar ik heb de stellige indruk dat een facelift na 2 jaar nog niet eerder is vertoond; bijna altijd is het na 4 jaar, halverwege de levenscyclus van het model (8 jaar). Als het echt klopt weet ik niet exact wat de motieven zijn. Ik heb geen verkoopcijfers van de S60/V60 bij de hand, maar ik heb wel eens gehoord dat de verkoopaantallen wereldwijd niet de verwachtingen die men had/heeft waarmaken. Maar of dit nou komt door de altijd zo veel besproken vormgeving van de neus of het dashboard e.d. betwijfel ik.
Ik blijf erbij dat Volvo Cars in de laatste fase van de marketingcampagne rondom de introductie van de S60 een gigantische fout heeft gemaakt, door van de daken te schreeuwen dat de S60 de "Sportiefste Volvo ooit" zou zijn. Iets later aangevuld met het in mijn beeld totaal niet passende "Naughty Volvo". In Nederland vertaald als "stout"en in Belgie met "straf". Ik rij zelf een S60, het is echt een geweldige auto, vooral voor de langere ritten, comfortabel met een vleug dynamiek, maar ik heb werkelijk geen enkel idee wat "Naughty" in dit verband zou moeten betekenen. Totale marketing flauwekul allemaal.
Door de autopers is dit "Sportiefste ooit" vertaald als "Owh, de sportiefste in zijn klasse, dus beter dan de BMW3 of de Audi A4, nou dat zullen we nog wel eens zien!". Vervolgens zijn de vermeende sportiefste rij-eigenschappen behoorlijk fel onderuitgehaald, door diezelfde autopers, Autoweek voorop.
Kijk eens naar de marktintroductie van de veelgeprezen V40: veel rustiger, zonder specifiek een of enkele eigenschappen heel dominant te promoten en opgebouwd rondom de nieuwe merkwaarde/designfilosofie van het "Designed Around You" concept.
En wat zien we dan in de autopers over de V40: lof alom, met name voor de dynamische rij-eigenschappen (!), terwijl het onderstel in de basis ook aan Ford ontleend wordt, alleen heeft vrijwel niemand het daar in dit geval over.
Dikke +1, de S/V60 zijn totaal verkeerd in de markt gezet. Terwijl Volvo het ook origineel kan, denk maar aan de S40 destijds (dat verhaal over een dorp waar iedereen dezelfde auto kocht oid).

Geplaatst: 06.10.2012 - 15:52
door Thom
Ik heb mn twijfels bij de mogelijkheden hiervoor, met name financieel. Sensus en de halfslachtige update vorig jaar van de V70/XC70/S80 zijn voor mij het 'bewijs' dat Volvo's R&D afdeling niet enorm ruim in de middelen zit..