Pagina 6 van 8
Geplaatst: 28.10.2012 - 13:22
door ovlov058
jee-bee schreef:Vanochtend stond ik bij de vuilstort om groenafval wte brengen. Begon hij ook te roken als een gek. Die eg gasten allemaal kijken.....
Ik vind het nog steeds geweldig!
Ze zullen denken dat je groenafval komt halen, om op te stoken in je auto.
Geplaatst: 28.10.2012 - 18:58
door jee-bee
ovlov058 schreef:jee-bee schreef:Vanochtend stond ik bij de vuilstort om groenafval wte brengen. Begon hij ook te roken als een gek. Die eg gasten allemaal kijken.....
Ik vind het nog steeds geweldig!
Ze zullen denken dat je groenafval komt halen, om op te stoken in je auto.
Haha, als dat eens zou kunnen!
Of ze denken dat je de auto komt afgeven....
Geplaatst: 28.10.2012 - 21:39
door w.stif
Ik vind het ook wel lachen hoor, afgelopen zaterdag op het parkeerterrein van de bouwmarkt zag ik ook allemaal gekke gezichten.
Mijn vrouw daarin tegen vind het minder leuk zeker bij het schoolplein.
Geplaatst: 29.10.2012 - 09:20
door Gerben V70
Ik heb het destijds bij Roelfsema in Tynaarlo laten doen, 'k qas volgens mij ca 65 euro kwijt.
Super ding trouwens, zeker nu weer.
Geplaatst: 13.12.2012 - 10:18
door abbabak1
@Ramon:
Ik krijg jn Heerlen de activering voor €185 inc.. Had jij het over de inkoop ?
Ik heb wel interesse want Volvo.de heeft nu een aanbieding van €300 lopen en mijn buurman heeft de zijne nog niet geactiveerd....
Geplaatst: 13.12.2012 - 22:04
door markos
Prijzen opgevraagd in december 2012:
Furness Volvo Enschede: 199 euro incl. btw
Furness Volvo Almelo: 149 euro incl. btw (daar maar naartoe gegaan dus...)
Geplaatst: 13.12.2012 - 23:15
door VolvoTech
<reclame mode>
Snel een CFE bestellen bij ons... geen software nodig, gewoon met je afstandsbediening activeren vanuit huis

Vanaf volgende week zit de functie er in voor de 2005+ auto's.
Vandaag overigens de CFE voor 2005+ auto's gelanceerd...
</reclame mode>
Geplaatst: 14.12.2012 - 10:42
door Turbotom
VolvoTech schreef:<reclame mode>
Snel een CFE bestellen bij ons... geen software nodig, gewoon met je afstandsbediening activeren vanuit huis

Vanaf volgende week zit de functie er in voor de 2005+ auto's.
Vandaag overigens de CFE voor 2005+ auto's gelanceerd...
</reclame mode>
Ik lees "Switch parking heater on/off with car remote". Gaat dit ook werken zonder door de dealer te plaatsen software voor aansturing van de standkachel? Met andere woorden, heb ik dan voor ongeveer de prijs voor het plaatsen van alleen de software een volledig werkende standkachel/bijverwarming mét afstandbediening?
Tom
Geplaatst: 14.12.2012 - 10:47
door VolvoTech
Yup...
(maar zonder de timer functie die Volvo wel biedt natuurlijk)
Geplaatst: 14.12.2012 - 21:55
door Philken
VolvoTech schreef:<reclame mode>
Snel een CFE bestellen bij ons... geen software nodig, gewoon met je afstandsbediening activeren vanuit huis

Vanaf volgende week zit de functie er in voor de 2005+ auto's.
Vandaag overigens de CFE voor 2005+ auto's gelanceerd...
</reclame mode>
snel gekeken & de 3X knipperen bij aanraken voor een MY05 zit er (nog??) niet bij
anders zette ik het bij op mijn lijstje voor eindejaarscadeau
Geplaatst: 14.12.2012 - 21:58
door Marc Apeldoorn
Mijn R is van 2004 en ik ben zeer tevreden over CFE, en er blijven maar functies toegevoegd worden!
Geplaatst: 14.12.2012 - 22:23
door Johan s60
w.stif schreef:En vanmorgen was het weer zover, ik parkeerde de auto bij school, staat die standkachel te loeien te blazen en te roken...een gemeentewerker die daar in de tuin bezig was kwam verschrikt aanlopen.
Leuk hoor een stand kachel, maar niet bij elf graden en op korte stukjes.
Vanaf een graad of 3 mag hij wel beginnen.
Is dit te regelen?
Ik heb dan wel een 800A accu aan boord maar mijn ochtend situatie vergt nogal wat van de accu.
Lees maar.
Starten, lichten branden dan al zoals je weet, maar ook een hele berg andere verbruikers.
Na 1,5 km motor uit.
Na 10 min motor aan.
1.0 km rijden, motor uit.
Na 10 min motor aan.
1.0 km rijden motor uit.
Dit herhaalt zich 4x op een dag en dt ongeveer 3 dagen in de week.
Als dan ook nog de stand kachel gaat werken, neem ik mijn petje af voor de accu.
De overige dagen rijd hij op de plek waar die hoort...de snelweg!
Een stel regel is dat je net zolang moet rijden als dat de standkachel gewerkt heeft.
Geplaatst: 15.12.2012 - 10:57
door ...
...
Geplaatst: 15.12.2012 - 12:03
door M@rcel
Plc schreef:Verder las ik over het aan en uit zetten via de door Volvotech te leveren CFE. Naast dat die CFE natuurlijk waanzinnig veel kan vraag ik mij af wat het nut is van een de AB voor een standkachel. Mijn wagen doet er volgens mijn ongeveer 45 min over. Dus je kunt de standkachel dan wel met de AB bedienen maar voor de gewenste temperatuur zou je nog 45 min moeten wachten ...
Vind het allemaal zo onlogisch dan ik het wel fout moet hebben ....
Iemand die dit helder kan uitleggen zonder anderhalve pagina typewerk??
De bediening van de standkachel met de AB is ontwikkeld met de volgende twee scenario's in het achterhoofd:
=== Zonder CFE =======================
Triiiingggg. 6:00. De wekker verstoort mijn slaap. Het is koud in de slaapkamer. Ik kijk naar buiten en zie dat het weer me niet goedgezind is vandaag: De ruiten van de Volvo zijn bedekt met een dikke laag ijs. Nou ja, eerst maar onder de douche.
Een kwartiertje later ben ik beneden om aan te schuiven aan het ontbijt. Het huis is al lekker warm.
Maar ik moet eerst naar buiten om de kachel in de auto aan te zetten. Anders moet ik ijskrabben straks en zit ik te kleumen in de auto.
Het is guur en koud als ik naar buiten stap. Ik open de auto en doe het portier open. Er valt een lading sneeuw half in de auto. Half in de deuropening hangend, zet ik de kachel aan. Sluit de auto af en ga gauw weer naar binnen.
Mijn eitje is inmiddels koud, net als ikzelf. Geen fijn begin van de dag.
=== Met CFE =========================
Triiiingggg. 6:00 De wekker verstoort mijn slaap. Het is koud in de slaapkamer. Ik kijk naar buiten en zie dat het weer me niet goedgezind is vandaag: De Volvo is bedekt met een dikke laag ijs. Met een glimlach pak ik de afstandsbediening en druk driemaal op de knop: De auto bevestigt dat de CFE mijn opdracht voor het starten van de kachel begrepen heeft. Met een gevoel van welbehagen loop ik naar de douche.
Een kwartiertje later ben ik beneden om aan te schuiven aan het ontbijt. Het huis is al lekker warm. Door het raam zie ik dat het ijs de strijd met de standkachel aan het verliezen is. Mijn stemming was al prima, en met een tevreden gevoel schuif ik aan aan de ontbijttafel. Het warme eitje staat al klaar.
==================================
Geplaatst: 15.12.2012 - 12:59
door w.stif
Mooi gesproken M@rcel!
Geplaatst: 15.12.2012 - 13:15
door ...
...
Geplaatst: 15.12.2012 - 14:43
door Jers3n
@Plc: Ik zou ten eerste zeggen lees in het instructieboekje van je auto eens het hoofdstuk " standverwarming" door. (Op pag. 76 of 77) Daar staat vrij duidelijk in hoe de standkachel en de timers werken.
Hier is de online versie in te zien.
Uit je reactie en vragen maak ik nu in ieder geval op dat je niet geheel op de hoogte bent van hoe het exact werkt. Wat ik er zo snel niet onze staan is dat de standkachel nog 10 minuten na het ingestelde timer tijdstip doorgaat en dan automatisch stopt, ook onder het rijden.
Daarnaast is, zoals te lezen in het instructieboekje, de standkachel nooit langer dan 60 minuten aan per keer.
Indien je de kachel dus zelf direct aanzet, zal deze als je hem niet eerder uit zet, na 60 min. uit gaan. Het 'na-loeien' kan overigens ook komen door de hulpverwarmingsfunctie van de standkachel, die bij lagere temperaturen, vrij kort na het starten, automatisch aan gaat en na uitschakelen van de auto even na blaast.
Die afstandsbediening activatie is natuurlijk vooral handig als je de timer vergeten bent, als het tegen de verwacht in toch gevroren heeft of je onverwacht de auto toch nodig hebt. Of dat alleen zoveel moet kosten is de vraag, maar de CFE kan natuurlijk meer.
Daarnaast is als ik het goed begrijp de timersoftware (standkachel activatie door dealer) met de CFE niet nodig...
Geplaatst: 15.12.2012 - 15:23
door abbabak1
[quote="Plc"]Hmmm mijn wekker doet geen tring maar biepbiep maar dat stuk snap ik wel
/quote]
Vanwege de isolatie, bij -tig moet bij ons eerst het rolluik open. Verder wekt het zoals M@arcel zegt.
Mijn vrouw gebruikt de XC nu dagelijks en heeft niet dezelfde werktijden. Ook op het werk is het belangrijk voor de motor en fijn voor de instappers dat de AB er is.
Daarbij had ikal gemerkt dat de Volvo op redelijk afstand te bedienen is met de standaard sleutel.
Overigens gaat bij ons de kachel pas tijdens het rijden uit, meestal blijft hij daardoor aan daar die dan als motorverwarming gebruikt wordt.
@Volvotech: Wist ik niet dat ie zonder software wel werkt...dat kan mijn buurman veel geld schelen ! Als het op de 2005 werkt !
Geplaatst: 15.12.2012 - 16:33
door ...
...
Geplaatst: 15.12.2012 - 16:36
door M@rcel
Plc schreef:Hmmm mijn wekker doet geen tring maar biepbiep maar dat stuk snap ik wel
toch
waar jij >250 euro uitgeeft om de standkachel sochtend voor je ontbijt via een AB aan te klikken heb ik 0 euro uitgegeven en heb de standkachel via de boordcomputer al de dag ervoor geprogrammeerd (3 stappen, 1 minuut langer in de auto zitten)
We stappen beide in een verwarmde auto etc ..... ik zie dus de meerwaarde van de AB nog steeds niet. (wel van eem aantal andere functies van een CFE voor modellen tot MY2005)
Weekenden, variabele werktijden, etc, etc ?