Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Bluemagics
4th Gear member

Morri schreef:Hallo,

Zelf heb ik gekozen om hem als accessoire achteraf te laten plaatsen (€ 1.550 met navigatie) - Zat toch nog ruim onder mijn leasebedrag dus vandaar dat er toch een gek is...
Off-topic, maar je hebt dan een flink leasebedrag! :-D
Morri
2nd Gear member

P-V60 schreef:Hier staan veel antwoorden:

http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... index.html

Waaronder:

"Voor Sensus Connected Touch is een Spotify Premium-account nodig. Ga om een account aan te maken naar www.spotify.com"
Thanks, inderdaad bijna alles beantwoord!
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
JustinK
2nd Gear member

Bluemagics schreef:

Zelf heb ik gekozen om hem als accessoire achteraf te laten plaatsen (€ 1.550 met navigatie) - Zat toch nog ruim onder mijn leasebedrag dus vandaar dat er toch een gek is...
Dat lijkt mij ook... Als ik zie dat je wel het Business Pack Pro hebt, betaal je maar 500,- voor Sensus Connected Touch. Volgens mij is dat onderaan de streep nog altijd goedkoper dan een accessoire van 1550,-

Met deze link ben ik overigens wel erg blij: http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... index.html

Kan ik me ook vast verdiepen in Sensus :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
twcoolen
3rd Gear member

Ik krijg het Connected Touch systeem morgen geleverd samen met de V40.

Zodra ik wat ervaringen heb opgedaan zal ik deze delen.

Redenen waarom ik ervoor gekozen heb:

- Spotify certified (ik wil geen cradle met een SmartPhone aan mijn dashboard)
- SymLink om het SmartPhone scherm te dupliceren op het navigatiescherm
- TuneIn
- 3D navigatie + traffic information via internet
- Wikango, iCoyote en overige apps.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Morri
2nd Gear member

JustinK schreef:
Bluemagics schreef:

Dat lijkt mij ook... Als ik zie dat je wel het Business Pack Pro hebt, betaal je maar 500,- voor Sensus Connected Touch. Volgens mij is dat onderaan de streep nog altijd goedkoper dan een accessoire van 1550,-

Met deze link ben ik overigens wel erg blij: http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... index.html

Kan ik me ook vast verdiepen in Sensus :)
Klopt, maar dan is het wel een optie (ja, ik weet "maar" 500 EUR) en geen accessoire.

Tja, redelijk budget, maar een V60 is me te groot met mijn 1.70 :-)
Ps. niks ten nadele van mensen van 1.70m met een V60... :lol:
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Bluemagics
4th Gear member

twcoolen schreef:Ik krijg het Connected Touch systeem morgen geleverd samen met de V40.

Zodra ik wat ervaringen heb opgedaan zal ik deze delen.

Redenen waarom ik ervoor gekozen heb:

- Spotify certified (ik wil geen cradle met een SmartPhone aan mijn dashboard)
- SymLink om het SmartPhone scherm te dupliceren op het navigatiescherm
- TuneIn
- 3D navigatie + traffic information via internet
- Wikango, iCoyote en overige apps.
Zou je iets voor mij kunnen doen? TomTom installeren! (APK-bestand + TomTom map in de root van de Sd-kaart!) . Ik ben heel benieuwd of het werkt.
IV39
4th Gear member

Dit is een mooie ontwikkeling van BMW. Al maken ze apps zelf geschikt voor de auto.
Ze geven aan dat je geen roamingkosten krijgt indien je in het buitenland bent.

Wat vinden jullie er van: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... BMW__.html
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
RichieB
6th Gear member

Met € 199 voor een webbrowser app zit het dataverbruik daar al in verdisconteerd. Een ander verdienmodel dus. Wel een goede ontwikkeling dat er meer auto bedrijven op de app-tour gaan.
Connected Drive kost 269 euro en wordt goedkoper naarmate het infotainmentsysteem duurder wordt.
Kijk, BMW snapt het. Lever die dingen tegen kostprijs, en verdien aan het gebruik. Daar is menig IT bedrijf groot mee geworden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
gebla
2nd Gear member

Het lastige van de BMW is dat je afhankelijk bent van de ontwikkeling van BMW. Op de Volvo is het Android dus heb je veel meer apps mogelijk. Vooral als je de link kan maken tussen tel en CT. Dan kan je dus al je apps op je phone op de CT gebruiken
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

RichieB schreef:jpwg001 begrijpt het. Een auto van 70k zonder fatsoenlijke routeplanner, HD traffic, live flitspalen updates, etc. Ik kon het gewoon niet langer aanzien. ::twisted:
+1
BlackcurrantV70
7th Gear member

Compatible met Volvo's modeljaar 11 vanaf productieweek 201046.

Waar vind ik de productieweek op mijn XC60 ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
RudeDog
1st Gear member

Ik kom net het volgende artikel tegen:
http://connexie.nl/actueel/6396/tomtom- ... temen.html

Tomtom is nu toegevoegd aan de Parrot Smart Asteroid Market. Aangezien de Sensus Connected Touch eigenlijk een branded Parrot Asteroid Smart is lijkt het me toch voor de hand liggen dat dit ook voor de Volvo beschikbaar komt?

https://www.parrotasteroid.com/asteroid ... entRef=167

Laten we het hopen! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.......
Volvo V60 D3 MY 2012 Ocean Race
in bestelling: Volvo V60 Plugin Hybrid MY 2014
RichieB
6th Gear member

Dat is goed nieuws! Volvo kan vast wel bevestigen dat dit op de SCT ook gaat werken. Dan nog in de aanbieding voor € 795 en ik ben klaar.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
NielsPHEV
7th Gear member

RichieB schreef:Dat is goed nieuws! Volvo kan vast wel bevestigen dat dit op de SCT ook gaat werken. Dan nog in de aanbieding voor € 795 en ik ben klaar.
Ik doe mee ritchie
RudeDog
1st Gear member

Ik heb nog even gezocht bij Volvo, op deze pagina verwijzen ze 1:1 naar de Parrot Asteroid Market voor apps voor SCT. Dus lijkt me dat dit gewoon op SCT gaat werken (als je op de verwijziging op die volvo pagina klikt, ga je naar de Parrot Asteroid Market).
http://www.volvocars.com/intl/sales-ser ... arket.aspx

Verder wordt dat onderschreven door wat hier staat:
http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... u5_p2.html

Maar wat ik mij nu afvraag is het volgende. Waarom zit er 300 euro prijsverschil tussen een SCT zonder of met navigatie? Want de app van IGO kost circa 90 euro, TOMTOM kost circa 60 euro.

Waarom zou je dan nog een SCT met navi bestellen ipv een SCT zonder navi en achteraf een navi app installeren? Wat me wel bevreemd is dat IGO dan wel opeens via Volvo dealer lomet een SD-kaart gaat volgens deze pagina:
http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... u3_p8.html
RichieB
6th Gear member

Volgens mij is het verschil de aanwezigheid van een GPS ontvanger in de Asteroid eh SCT. Zonder die ontvanger kan je geen GPS gebruiken in de apps.
RudeDog
1st Gear member

RichieB schreef:Volgens mij is het verschil de aanwezigheid van een GPS ontvanger in de Asteroid eh SCT. Zonder die ontvanger kan je geen GPS gebruiken in de apps.
Ja zoiets dacht ik ook. Het zou iets moeten zijn met hardware. Maar als ik dit lees is het toch wat verwarrend.
Ik heb Sensus Connected Touch zonder navigatie. Is het mogelijk deze versie te upgraden zodat ik ook over navigatie beschik?

Ja, dat kan. En het upgraden is nog eenvoudig ook. De installatie van het complete navigatiesysteem is beschikbaar via een 8 GB SD-geheugenkaart die u eenvoudig kunt verwisselen met de SD-kaart in de sleuf van de module in uw dashboardkastje. Zodra u de kaart plaatst, wordt u voor authenticatie naar het internet geleid - dat is alles! Zodra de upgrade is voltooid, laat u de SD-kaart in de sleuf omdat de kaarten en andere navigatiegegevens hierop zijn opgeslagen. De 8 GB SD-geheugenkaart functioneert na installatie ook als muziekopslag en als buffergeheugen voor het streamen van internetmuziek. De SD-geheugenkaarten voor een upgrade naar Sensus Connected Touch Navigation zijn uitsluitend verkrijgbaar bij Volvo-dealers.

Bron: http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... u3_p8.html
Voor navigatie heb je m.i. nu altijd GPS nodig. Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de GPS ontvanger extern is op bv de USB poort en die dus later ook via de dealer samen met de SD kaart wordt toegevoerd (in geval van IGO)? Maar hoe zou het dan zitten met de andere navi apps in de market? Ik zal maandag eens vragen bij de dealer maar vrees dat er daar ook nog te weinig bekend is.
Autozoeker
5th Gear member

Als je kijkt naar http://www.parrot.com/catalog/products/ ... oid-smart/ (wat SCT is) komt die standaard met een gps receiver. je koopt via de market iGo of TomTom (adverteren ze nu actief mee) erbij.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat volvo SCT zo verkracht dat ze de module eruit halen. Wat wel een mogelijkheid is, is dat ze software matig de gps driver deactiveren. Maar dan moeten ze ook wederom een speciale versie van de software onderhouden. Uitgaande dat parrot de broncode van het systeem aan volvo geeft. Ik denk niet dat die dat doen. Of ze huren parrot in om dat te doen natuurlijk. Maar settings zijn natuurlijk aanpasbaar :)

Een gps dongle via BT of USB lijk me verder niet logisch. Vanwege de opzet van android kan je niet magisch een externe provider onder gooien. Waarom ik dit weet? ik heb dit zelf gemaakt en beschikbaar gesteld aan cyanogenmod. Met de patch die ik gemaakt had kon je met een Bluetooth gps receiver de interne android receiver vervangen zodat alle apps blijven werken. Met de zogenaamde mock providers werkt dat niet met alle apps.

Ik kan dan helaas niet anders bedenken dat er gewoon grof geld wordt verdiend over onze rug. Een goede receiver (66 kanalen etc, 10hz refresh (ja dus 10 positie update per sec, dat kan je zelf gebruiken op de racebaan)) kost rond 70 euro... De ingebouwde receivers zijn velen malen goed koper.

Lijk me gewoon dat je SCT koopt zonder navigatie, eerst probeert, en daarna evt navigatie bij koopt. Ik denk vanwege de bovengenoemde redenen dat het namelijk gewoon werkt.

Ik ga het in ieder geval kopen ZONDER navigatie.
RudeDog
1st Gear member

Ik dacht hetzelfde, leek me niet dat de hardware aangepast wordt, hooguit inderdaad een driver gedeactiveerd. Alleen lijkt me dat zelfs al ver gaan.

Voorlopig zit ik ook op de keuze bij volvo de SCT zonder navigatie te bestellen en dan vervolgens zelf er TOMTOM op te zetten. Ik heb jaren rondgereden met IGO, maar TOMTOM bevalt me toch beter. Zeker als daar mogelijk nog HDtraffic in te activeren is.
RudeDog
1st Gear member

Een andere vraag. Ik wil mogelijk Spotify actief gebruiken. Dit zal natuurlijk gepaard gaan met een data verbinding. Nu wil ik niet alles via mijn telefoon laten lopen (data bundel niet toereikend) dus zat ik naar alternatieven te zoeken.

Het mooiste is dat je gewoon zorgeloos online kan zijn. Als ik alleen Spotify wil gebruiken (en dus geen eisen stel aan browsen e.d.) zou ik voor muziek via Spotify op de hoogste kwaliteit 320 384kpbs kwijt zijn. Dat is circa 2,4 MB/minuut.

Nu zat ik op internet te zoeken naar onbeperkte databundels. Zonder reclame te willen maken o.i.d. zie ik bij T-Mobile dat je onbeperkt online kan zijn, echter is de snelheid dan 64 kpbs. Dat is te weinig. Ik heb verder gezocht en kwam bij Bliep uit, die leveren een dataverbinding van 384kpbs. Dat zou voor Spotify voldoende zijn. Verder nog een aantal andere aanbieders gevonden, maar die hadden toch allemaal een limiet (1 tot 2 GB per maand). Zelf zit ik 15 uur per week in de auto, dus zou dat niet toereikend zijn:

2,4 MB/ minuut *60 = 144 MB per uur
60 uur per maand x 50% (ik gebruik 50% van de tijd om muziek te luisteren) = 4320 MB.

Een data verbinding met 384kpbs zou dan dus toch voldoende moeten zijn?

Weet iemand nog andere alternatieven?
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”