Pagina 6 van 17

Geplaatst: 12.11.2013 - 20:40
door Texelrob
Helaas is bij mij het probleem van de lege 12 V accu weer teruggekomen, dit na slechts 3 dagen stilstand en ondanks het vervangen van de VOC-batterij.
Na 2 dagen testen en proberen komt de dealer er niet meer uit: de auto gaat nu naar de importeur om daar te worden getest. Niet bekend is wanneer deze weer terug kan komen: ik moest minimaal rekenen op enkele weken!
Het leuke gevoel gaat zo aardig van deze auto af: wat heb je aan een nieuwe auto wanneer je niet weet of ie überhaupt open gaat of wil rijden?
Iemand enig idee hoe het zit met je rechten in deze?

Geplaatst: 12.11.2013 - 20:43
door RichieB
Geen idee wat je rechten zijn, maar tenzij ze een nieuwe PIH nog dit jaar kunnen leveren zou ik mooi je huidige houden. ;-)

Geplaatst: 12.11.2013 - 20:54
door RoaldH
Texelrob schreef:Helaas is bij mij het probleem van de lege 12 V accu weer teruggekomen, dit na slechts 3 dagen stilstand en ondanks het vervangen van de VOC-batterij.
Na 2 dagen testen en proberen komt de dealer er niet meer uit: de auto gaat nu naar de importeur om daar te worden getest. Niet bekend is wanneer deze weer terug kan komen: ik moest minimaal rekenen op enkele weken!
Het leuke gevoel gaat zo aardig van deze auto af: wat heb je aan een nieuwe auto wanneer je niet weet of ie überhaupt open gaat of wil rijden?
Iemand enig idee hoe het zit met je rechten in deze?
Ik snap totaal je gevoel. Je begrijpt wel waarom ik in het begin zo blij was met mijn "wagenpark" zodat tenminste 1 auto je kan brengen waar je heen wil. Ik kan wel zeggen dat de omvangrijke update van kort geleden de problemen goed heeft opgelost.

Geplaatst: 12.11.2013 - 20:59
door NielsPHEV
Dat de dealer er niet uitkomt is vervelend maar verbaast me niet ook voor hen is het nieuwe techniek. het lijkt me redelijk dat men passend vervangend vervoer inzet en de auto netjes maakt. Strikt formeel moet je een vervangende auto ook bijtellen wellicht kunnen ze een PIH voor je regelen

Geplaatst: 12.11.2013 - 21:14
door Texelrob
RoaldH schreef:
Texelrob schreef:Helaas is bij mij het probleem van de lege 12 V accu weer teruggekomen, dit na slechts 3 dagen stilstand en ondanks het vervangen van de VOC-batterij.
Na 2 dagen testen en proberen komt de dealer er niet meer uit: de auto gaat nu naar de importeur om daar te worden getest. Niet bekend is wanneer deze weer terug kan komen: ik moest minimaal rekenen op enkele weken!
Het leuke gevoel gaat zo aardig van deze auto af: wat heb je aan een nieuwe auto wanneer je niet weet of ie überhaupt open gaat of wil rijden?
Iemand enig idee hoe het zit met je rechten in deze?
Ik snap totaal je gevoel. Je begrijpt wel waarom ik in het begin zo blij was met mijn "wagenpark" zodat tenminste 1 auto je kan brengen waar je heen wil. Ik kan wel zeggen dat de omvangrijke update van kort geleden de problemen goed heeft opgelost.
Ja, met een "wagenpark" heb je inderdaad meer zekerheid. Maar het wordt toch echt te gek om naast een nieuwe auto maar een extra wagen achter de hand te houden omdat je niet zeker weet of de nieuwe wel rijdt!

Geplaatst: 13.11.2013 - 08:05
door RoaldH
NielsPHEV schreef:Dat de dealer er niet uitkomt is vervelend maar verbaast me niet ook voor hen is het nieuwe techniek. het lijkt me redelijk dat men passend vervangend vervoer inzet en de auto netjes maakt. Strikt formeel moet je een vervangende auto ook bijtellen wellicht kunnen ze een PIH voor je regelen
Volledig mee eens.

Geplaatst: 19.11.2013 - 18:37
door fdr
De mijne is er vandaag mee gestopt. Na twee dagen stilstaan was de accu leeg. De ANWB kreeg de auto niet aan de praat en is afgevoerd naar de dealer. Oorzaak is nog niet bekend.

Geplaatst: 19.11.2013 - 19:29
door RichieB
Dat voorspelt niet veel goeds. Ik had zaterdag 100 km op diesel gereden, en zondag stil gestaan. Maandagochtend was de preconditioning mislukt wegens te lage spanning. Maandag alleen op elektra gereden, en gelukkig deed hij het vanochtend wel.

Geplaatst: 19.11.2013 - 20:07
door fdr
Ik heb zaterdag bijna 700 km gereden, waarvan ruim 600 diesel. Dus dat helpt blijkbaar ook niet. Verder vannacht volvo aan de lijn ivm alarm, auto was niet geladen, deuren gingen niet open en pre conditioning starte niet.... Was overigens de langste rit op 1 dag toe nu toe (ruim 11.000 km).

Geplaatst: 19.11.2013 - 21:14
door tomtom
Erg raar dat de verschillen zo groot lijken te zijn. Ik heb weliswaar nog maar een dikke 200km ("veel" ritten van 10-20km) gereden maar vrijwel uitsluitend elektrisch met alle goodies aan (stuur en stoelverwarming bijvoorbeeld). Nog geen last gehad maar de diesel start wel automatisch als de spanning te laag wordt merk ik. Tevens begreep ik van mijn dealer dat een deel van de laadcapaciteit wordt gebruikt voor het laden van de accu. Hoe sterker/hoger de lading hoe beter dit gaat….of zoiets.

Geplaatst: 19.11.2013 - 22:04
door v60pih
met alle goodies aan (stuur en stoelverwarming bijvoorbeeld)
onderschrift:
alle lines (behalve winter)
Ik dacht dat die goodies in de winterline zitten of heb je dat los gekozen?

Geplaatst: 20.11.2013 - 07:25
door Paul
Mijn auto heeft 9 dagen stil gestaan, deed het daarna perfect.

Geplaatst: 20.11.2013 - 07:51
door RichieB
9 dagen stilgestaan?? Ik vind dat je voor straf over die 9 dagen bijtelling moet afdragen. De PIH hoort gebruikt te worden! ;-)

Geplaatst: 20.11.2013 - 08:19
door Paul
Ja, vind ik eigenlijk ook ;-)

Zat even in Curaçao..

Geplaatst: 20.11.2013 - 09:17
door Carlsson 900
Paul schreef:Ja, vind ik eigenlijk ook ;-)

Zat even in Curaçao..

in Curaçao ?

;-) :D

Geplaatst: 20.11.2013 - 10:04
door RoaldH
RichieB schreef:Dat voorspelt niet veel goeds. Ik had zaterdag 100 km op diesel gereden, en zondag stil gestaan. Maandagochtend was de preconditioning mislukt wegens te lage spanning. Maandag alleen op elektra gereden, en gelukkig deed hij het vanochtend wel.
Doe je de preconditioning dan op diesel of electra? Heb je recent (max 2 maanden geleden) de auto nog laten updaten?

Geplaatst: 20.11.2013 - 10:17
door tomtom
v60pih schreef:
met alle goodies aan (stuur en stoelverwarming bijvoorbeeld)
onderschrift:
alle lines (behalve winter)
Ik dacht dat die goodies in de winterline zitten of heb je dat los gekozen?
Klopt, maar met 2 dochter van 3 en 5 jaar wilde ik ook perse de family line en dat kan niet i.c.m. winterline i.v.m. de verwarmbare achterbank.

Geplaatst: 21.11.2013 - 15:44
door v60pih
Aha, helder.

Geplaatst: 21.11.2013 - 17:18
door Durden
Het zou mij niets verbazen als dit probleem te maken heeft met een bug in de communicatie tussen de oncall module en de app. Ik had vaak een melding dat de accuspanning laag was. Na een probleem met mijn account op de app heb ik alles opnieuw geregistreerd en deze keer niet meer het rijlogboek aangezet. Sindsdien geen melding meer gehad. Minder dataverkeer tussen app en auto en dus minder kans op communicatiestoornissen wellicht...

Geplaatst: 22.11.2013 - 17:42
door fdr
De auto is weer gemaakt. De startaccu werd niet meer opgeladen. De voorziening die hiervoor zorgt is vervangen. Onderdeel is vervangen na afstemming met VCNL en ingevlogen vanuit Zweden.