Pagina 6 van 8

Geplaatst: 12.05.2013 - 22:55
door Turbodesk
We rijden dus nu allebei met een dikke grijns rond. :D

Geplaatst: 13.05.2013 - 09:20
door Turbodesk
Ik ga verder met de Powertuning in dit draadje:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 09#1165209

Geplaatst: 22.05.2013 - 08:36
door Bas1982
Kwam de V70 met grote volvotune stickers erop vanochtend tegen opweg naar het werk. Toen ik hem inhaalde bleef ik er nog ff naast om een medeforummer te groeten, maar hij zag het niet denk ik....

Geplaatst: 23.05.2013 - 01:32
door Obbetuning
Op de A50 bleef een Volvo naast mij "plakken" ik zag geen mega Volvo-forum sticker, dus denk : gewone Volvo rijder.. :-)
next time, gebruik de claxon :-) LOL

mvgr Obbe

Geplaatst: 23.05.2013 - 21:41
door Bas1982
was nog op de A12 voor velperbroek, maar de auto valt wel goed op, niet te missen. Maar het was ook nog vroeg ik was ook nog niet helemaal wakker. De volgende keer zal ik de claxon weer eens even testen :D

Geplaatst: 03.06.2013 - 20:20
door t5power
Hoi Obbe,

Was is zo ongeveer de bandbreedte van het toerengebied waarbij de ecotuning wordt toegepast? Is het iets als 1950-2050 toeren? Of misschien breder?

Geplaatst: 03.06.2013 - 20:59
door Obbetuning
Het bereik is zo'n 400 toeren, voor en na dat bereik is het niet in 1x weg maar loopt het af naar de originele mapping.
(Zie foto)

mvgr Obbe

Geplaatst: 08.06.2013 - 13:53
door five squared
interessant om te lezen hier.
Ik ben namelijk ook aan het bekijken om af te spreken met volvotune om een motortuning te laten doen bij de S70.
Gewoon om toch wat meer power te hebben en te luisteren wat Obbe op het moment als ik daar ben er van vind en ervan gaat maken.
Denk ergens in juli moet het wel lukken.

Geplaatst: 08.06.2013 - 14:18
door t5power
Ik ben nog aan het kijken wat de beste interval zou zijn, op dit moment lijkt 1700-2100 toeren wel handig, dan pak je 100-120 km/uur.

Geplaatst: 10.07.2013 - 13:40
door Musicfreak
Hoi collega Volvo rijders

Ik ben in het bezit van een c 70 2007 diesel automaat.
Ik lees en hoor verschillende berichten over tuning
a . Eco tuning, gaat die dan echt zuiniger rijden.
B . Power dus meer vermogen.
Ik rijdt nu zoals gezegd de automaat en vind de aanloop in de 1 vrij lang. Veel toeren en weinig gang. Een collega van mij met een S80 auotomaat 2009 ondervindt dit ook met zijn dsl automaat.
Daarnaast een redelijk hoog verbruik.
Kan dit worden getuned op je rijden? ik bedoel de één rijdt veel 80 km karresporen met veel rotondes en de andere veel snelweg.
Benieuwd naar de prijzen en jullie ervaring (en)

Greetz

Koert :iroc:

Geplaatst: 10.07.2013 - 13:48
door Thijs
Ervaringen en prijzen zijn al genoeg genoemd denk ik? Ff wat topics doorlezen!

Geplaatst: 08.08.2013 - 22:29
door s--mulder
Gisteren ook Powertuning gedaan bij Volvotune met een stuk EcoTuning ingebouwd.

De D5 is nu van 185 pk naar 220 pk gegaan en het gedeelte eco is ingebouwd op 2000 rpm.
Tevens heb ik de EGR uit laten schakelen en de DPF uit laten boren (door Dennis).
Bij aankomst heb ik nog de foutcodes uit laten lezen waarvan 1 de wervelklep, onder de motorkap gekeken bleek dat het stangetje van de wervelklep los hing, deze is door Obbe en Dennis meer gemonteerd en gezekerd tegen het er uitvallen.

Nadat de DPF uitgeboord was en de tuning was uitgevoerd ben ik een proefrit gaan maken, een wereld van verschil met hoe de auto eerst reageerde op het gaspedaal en de auto blijft nu aan een stuk doortrekken.

Het was een erg leuke en leerzame dag bij Obbe en ik heb nu een zeer fijne auto met veel vermogen.

Geplaatst: 09.08.2013 - 11:47
door Fredhead
Hoeveel langer duurt het nu voordat de motor op temperatuur is?
Hoor dat het blok zonder de EGR iets meer tijd nodig heeft, maar ben benieuwd of dat echt veel langer is

Geplaatst: 09.08.2013 - 21:46
door alfapan
Vandaag bij volvo tune mijn 163 pk d5 zondrr dpf verwent: Obbe maps aanpassen en zelf kan je je egr afdoppen en eventueel de toevoer reinigen. Volvotune heeft de pakking, overal en gereedschappen.

Resultaat 205 pk en zat Nm's ( 460 of zoiets), ecotuning rondt de 2400 rpm. Hoewel dit laatste nog ff niet te zien zal zijn ivm met de grijns op mijn hoofd als je optrekt. Overal power en genoeg voor een voorwiel aandrijving. Eco tuning is voor naar het werk op de cruis control. Mijn verbruik was gemiddeld 1:16,3 en ben benieuwd wat het gaat worden alsik me eens kan inhouden....

Geplaatst: 10.08.2013 - 19:26
door Quota
ecotuning bij 2400 toeren? dan rijdt mijn 2.4 D rond de 150km/u....

Geplaatst: 10.08.2013 - 21:21
door Fredhead
Had de D5 toen niet nog de 5bak? Die draait sowieso meer toeren dan onze 6bak dus dat kan het toerental dan goed verklaren

Geplaatst: 11.08.2013 - 08:43
door alfapan
fredhead schreef:Had de D5 toen niet nog de 5bak? Die draait sowieso meer toeren dan onze 6bak dus dat kan het toerental dan goed verklaren
Inderdaad 5 bak, hellaas, maar aan elke v70 mankeert wel iets wat hem nooit perfect maakt..

Geplaatst: 11.08.2013 - 09:02
door OGA244
Maar een 5 bak is door het missen van een af fabriek rpf wel weer zuiniger dan een 6 bak

Geplaatst: 11.08.2013 - 15:34
door Quota
OGA244 schreef:Maar een 5 bak is door het missen van een af fabriek rpf wel weer zuiniger dan een 6 bak
precies! Al ben ik met mijn 1 op 16 nog niet ontevreden hoor...

Geplaatst: 11.08.2013 - 20:47
door Fredhead
OGA244 schreef:Maar een 5 bak is door het missen van een af fabriek rpf wel weer zuiniger dan een 6 bak
Precies, elk nadeel heeft z'n voordeel :)