Verlagingset Volvo S60, wie heeft er ervaring mee

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

edraket schreef:Hoe hoog is hij nu, gemeten vanaf onderrand spatscherm tot midden v/d velg?
Vanaf de grond is het nu 65 cm, was 68 cm. Vanaf hart van de velg zal het iets van 34,5 a 35 cm zijn.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

german schreef: Mijn auto is 3cm rondom verlaagd met G&M veren (huismerk Brezan) Het comfort verlies valt mij erg mee, maar ik rij ook in combinatie met 17' velgen. Bij erg oneffen klinkerweggetjes heb ik ook last van gerammel achterin en af en toe bij het wegrijden wat gekraak. (als de auto wat langer heeft stilgestaan) Ben benieuwd wat bij jou de oortzaak is.
Ik heb overigens wel de indruk dat mijn auto iets hoger staat als die van Robert. Binnenkort plaats ik wel foto's.
Is het gekraak gekomen na het verlagen of had je het voorheen ook al ? Ik las ergens was over een droge kop van de schokbrekers, maar dat was bij een V40.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
german
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 08.02.2007 - 21:33
Locatie: Gramsbergen

Duidelijk na de verlaging.
Volvo S60 T5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Hmm, vreemd, heb je andere schokbrekers of originele ?
Ik had nivomats, nu nieuwe originele(Sachs). Het is bij mij alleen oven drempels en slecht wegdek en het stoort me wel eigenlijk. Dacht eerst dat er iets met verlagen misgegaan was eigen, maar wat ? Veer scheef ?Het is bij mij alleen rechts achter

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
german
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 08.02.2007 - 21:33
Locatie: Gramsbergen

Ik heb gewoon de originele schokbrekers. Gevoelsmatig zeg ik dat de veren onder genoemde omstandigheden speling hebben. :?:
Volvo S60 T5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Vandaag de reactie stangetjes verwijderd en helaas nog steeds gerammel, dat zal het dan bij mij niet zijn. Misschien een veer op de kop erin gezet ?
Misschien nog mensen die een idee hebben ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Ik heb ook van die rammels gehad. Een erg blikkerig geluid geeft het. Na verlaging word alles stugger en worden "klappen" minder geabsorbeerd.

Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb het gevonden. Als je aan de achterzijde een velg/band eraf haalt zie je aan de binnenzijde van de remschijf een afdekschild die bijna rond de hele schijf zit. Dat was bij mij de boosdoener. Sla maar eens rustig her en der daar in de omgeving met je vuist en je hoort als het goed is datzelfde gerammel.

Ik weet niet meer precies maar ik heb er na het loshalen van een remschoen 2 keer perkant een rubber ringgetje tussengedaan zodat hij strakker in elkaar valt. Is een jaar gelden vandaar dat ik het niet meer exact weet. volgens mij rammelt de remschoen daar tegen aan.

gewoon proberen en als je vragen hebt meldt je je maar. Succes
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Kev_C30
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.05.2007 - 15:57
Locatie: Evergem (België)

Ik denk dat KW nog altijd de beste verstelbare vering zijn,

Koen (een vriend van mij) heeft deze onder zijn S60 en tis fenomenaal, allé gans de wagen eigenlijk

Afbeelding
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De tekst op de veer moet leesbaar zijn (dus nbiet op zijn kop). Dan zit de veer er goed in. Bij mij rammelde er ook iets, en bleek een reactiestangetje te zijn die niet helemaal goed vast zat.
Als je het niet kunt vinden: met een wringijzer de ophanging nalopen. Je moet dan de oorzaak kunnen vinden. Heb je alle bouten al nagelopen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

In hoogte verstelbaar is inderdaad erg mooi, maar biedt totaal geen comfort meer. Als je dagelijks met de auto rijdt is dat misschien teveel van het goede.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Kev_C30
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.05.2007 - 15:57
Locatie: Evergem (België)

Koen rijdt er wel regelmatig mee maar in de week is em zelfstandig camion chaffeur ook met een volvo :wink:
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

edraket schreef:De tekst op de veer moet leesbaar zijn (dus nbiet op zijn kop). Dan zit de veer er goed in. Bij mij rammelde er ook iets, en bleek een reactiestangetje te zijn die niet helemaal goed vast zat.
Als je het niet kunt vinden: met een wringijzer de ophanging nalopen. Je moet dan de oorzaak kunnen vinden. Heb je alle bouten al nagelopen?
Tekste staat volgens mij goed, of het moet per ongeluk op de kop gedrukt zijn. Het gekke is dat het na het verlagen gekomen is. Dacht eerst aan de reactie stangetjes, maar heb deze nu even geheel weggehaald, echter blijft het gerammel.
De rubbers van de ophanging dat kan, maar wel gek dat het opeens is.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

robertslaat schreef:Ik heb ook van die rammels gehad. Een erg blikkerig geluid geeft het. Na verlaging word alles stugger en worden "klappen" minder geabsorbeerd.

Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb het gevonden. Als je aan de achterzijde een velg/band eraf haalt zie je aan de binnenzijde van de remschijf een afdekschild die bijna rond de hele schijf zit. Dat was bij mij de boosdoener. Sla maar eens rustig her en der daar in de omgeving met je vuist en je hoort als het goed is datzelfde gerammel.

Ik weet niet meer precies maar ik heb er na het loshalen van een remschoen 2 keer perkant een rubber ringgetje tussengedaan zodat hij strakker in elkaar valt. Is een jaar gelden vandaar dat ik het niet meer exact weet. volgens mij rammelt de remschoen daar tegen aan.

gewoon proberen en als je vragen hebt meldt je je maar. Succes
Het is alleen op hobbels in de weg en riggels op de snelweg. Bij mij in de straat op de klinkers hoor ik het en ook op die stomme verkeersdrempels.
In ieder geval weer een leuke klus voor het weekend. Tevens de boel eens laten uitlijnen.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Mogelijk de oplossing gevonden. Kon het net niet laten en heb de auto in de garage even op de krik gezet en kon zien dat de veer er niet helemaal recht in zat. Deze was over de nok heen geschoten onder op de draagarm. Met veel moeite deze weer terug gekregen. Hopelijk is het nu opgelost.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. heb ik ook eens geprobeerd, maar is echt heel erg lastig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Creatief zijn. Bumpstop eraf gehaald en dan de "normale" krik die bij de auto hoort met de onderkant erop gezet en de bovenkant voorzichtig tegen het chasis gezet en voorzichtig omhoog draaien. Er is net voldoende grip om het even snel te doen. Op die manier krijg je de arm een heel eind naar beneden, bij mij voldoende om de veer te kunnen draaien. Helaas is het nog niet geheel lekker. Mogelijk dat de veer toch verkeerd om zit. Morgen nog een keer kijken en eventueel mogen de veer eruit te krijgen en om te draaien. Ben het gerammel/gekraak wat zat aan het worden. Het zijn volgens mij niet de draagarm rubbers.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Chrisvdvalk
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 07.03.2007 - 19:30

Ik heb dit draadje eens geheel doorgelezen en vraag me af of er inmiddels wat meer ervaringen zijn met de originele verlaging van Volvo.

De auto staat er nu bij zoals op onderstaande foto en ik wil hem wat lager hebben. De ruimte in de wielkasten is wel erg groot nu, wat lager staat sportiever. Achter heb ik nivomats zitten en die wil ik graag behouden. Het behouden van het (grootste deel van het) comfort vind ik belangrijk, de auto moet niet te stug worden. Iets stugger dan dit is geen probleem, maar de marge voor mij is niet erg groot. Standaard Volvo verlaging is 25mm geloof ik. Is dit mooi en hoe zit het met comfort?

Ik lees verder verschillende dingen over Eibach, de een zegt dat het comfort vrijwel gelijk blijft, de ander vind het afnemen... zijn hier weer wat nieuwe inzichten over?

Afbeelding
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Met eibach wordt de auto gewoon stugger. Sommigen vinden dat fijn, anderen minder comfortabel. Je kunt originele verlaagde Volvo veren plaatsen aan de voorzijde en achterzijde, maar dan zul je wel de bevestiging van de Nivomats moeten aanpassen om de auto echt lager te krijgen. Ik weet niet of er ook een verlaagde variant van de nivomats voor de S60 bestaat, maar daar zijn in elk geval andere (nm)dempers voor nodig.

Of de originele verlaagde veren goed samengaan met jouw dempers kan ik zo niet zeggen. Met Eibach is het in elk geval niet meer in balans.De veren zijn te stug voor de dempers. Overigens gaat dat niet op als je al een niet verlaagd sportonderstel hebt, maar weet niet zeker of dat bestaat voor de S60.
Als ik jou was zou ik andere dempers en veren kopen dan weet je zeker dat het in balans is. Ik heb de S60 3 keer verlaagd met originele dempers (steeds andere veren) maar steeds vond ik het resultaat niet geweldig. De beste combi vond ik nog met Weitec (diesel!) veren, maar die zijn marginaal hoger (lees verlagen minder) dan de Eibachs. Let op de benzine veren van Eibach zijn wel heel erg stug. Als je wilt heb ik wel foto's van de Weitec verlaging. Heb je een diesel?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Hier krijg je een klein idee hoe het eruit zou kunnen zien. Dit is waarschijnlijk wel rond de 40mm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hjalmar
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

edraket schreef:Met eibach wordt de auto gewoon stugger. Sommigen vinden dat fijn, anderen minder comfortabel. Je kunt originele verlaagde Volvo veren plaatsen aan de voorzijde en achterzijde, maar dan zul je wel de bevestiging van de Nivomats moeten aanpassen om de auto echt lager te krijgen. Ik weet niet of er ook een verlaagde variant van de nivomats voor de S60 bestaat, maar daar zijn in elk geval andere (nm)dempers voor nodig.

Of de originele verlaagde veren goed samengaan met jouw dempers kan ik zo niet zeggen. Met Eibach is het in elk geval niet meer in balans.De veren zijn te stug voor de dempers. Overigens gaat dat niet op als je al een niet verlaagd sportonderstel hebt, maar weet niet zeker of dat bestaat voor de S60.
Als ik jou was zou ik andere dempers en veren kopen dan weet je zeker dat het in balans is. Ik heb de S60 3 keer verlaagd met originele dempers (steeds andere veren) maar steeds vond ik het resultaat niet geweldig. De beste combi vond ik nog met Weitec (diesel!) veren, maar die zijn marginaal hoger (lees verlagen minder) dan de Eibachs. Let op de benzine veren van Eibach zijn wel heel erg stug. Als je wilt heb ik wel foto's van de Weitec verlaging. Heb je een diesel?
Ed,

Het gaat hier om een 2.5T met nivomats achter. Helaas kan je dan maar weinig doen behalve bracket plaatsen.
Heb Chris vanmiddag al telefonisch gesproken en wat zaken doorgenomen.
Op mijn S60 heb ik Weitec gehad icm met 18"

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”