In punt 2 deel ik je mening.Marc Apeldoorn schreef:Daar ben ik het mee eens. Ieder bedrijf kan alleen overleven als er betaald wordt voor de services/goederen die het levert.Ben schreef:Je kunt klantvriendelijk zijn zonder dat je voor Sinterklaas speelt.
3 zaken echter waarbij die klantvriendelijkheid niet altijd door mij bij de Volvo dealer wordt ervaren:
1) Klantvriendelijk zijn is helaas geen gemeengoed bij de Volvo dealer.Er zijn nog teveel arrogante Volvo verkopertjes die mij niet zien staan als ik op zaterdag in een spijkerbroek binnenkom maar liever een peukje willen opsteken alvorens zich te verwaardigen naar mij te komen. Volledig misplaatst.
2) En het doorbelasten van allerlei standaard tarieven (tenminste 1 liter ruitenvloeistof ad 5 Euro per liter, ook al kan er niets bij, de olie waar echt de hoofdprijs voor moet worden betaald etc.) schaar ik niet onder klantvriendelijkheid.
3) Berekenen absurde prijzen voor spare parts. Het berekenen van een opslag van meer dan 500% op een aantal spare parts (omdat alleen de Volvo dealer deze kan leveren) voor bv voorbumpers schaar ik niet onder klanttevredenheid
In de andere punten zie ik niet mijn dealer.