Pagina 6 van 7
Geplaatst: 15.06.2013 - 09:27
door diesel01
Marc Apeldoorn schreef:Ben schreef:Je kunt klantvriendelijk zijn zonder dat je voor Sinterklaas speelt.
Daar ben ik het mee eens. Ieder bedrijf kan alleen overleven als er betaald wordt voor de services/goederen die het levert.
3 zaken echter waarbij die klantvriendelijkheid niet altijd door mij bij de Volvo dealer wordt ervaren:
1) Klantvriendelijk zijn is helaas geen gemeengoed bij de Volvo dealer.Er zijn nog teveel arrogante Volvo verkopertjes die mij niet zien staan als ik op zaterdag in een spijkerbroek binnenkom maar liever een peukje willen opsteken alvorens zich te verwaardigen naar mij te komen. Volledig misplaatst.
2) En het doorbelasten van allerlei standaard tarieven (tenminste 1 liter ruitenvloeistof ad 5 Euro per liter, ook al kan er niets bij, de olie waar echt de hoofdprijs voor moet worden betaald etc.) schaar ik niet onder klantvriendelijkheid.
3) Berekenen absurde prijzen voor spare parts. Het berekenen van een opslag van meer dan 500% op een aantal spare parts (omdat alleen de Volvo dealer deze kan leveren) voor bv voorbumpers schaar ik niet onder klanttevredenheid
In punt 2 deel ik je mening.
In de andere punten zie ik niet mijn dealer.
Geplaatst: 15.06.2013 - 09:38
door Marc Apeldoorn
Ik wil ook zeker niet alle Volvo dealers over 1 kam scheren tav punt 1. Ik heb zelf ook een fijne Volvo dealer.
Tav 3 echter wel. Voor een voorbumper voor een V70R uit modeljaar 2004 wordt 1000 Euro gerekend aan materiaalkosten, terwijl de productiekosten niet de 50 Euro te boven komen. In de keten blijft dan wel schandalig veel hangen. Dat is voor alle dealers zo..
Geplaatst: 15.06.2013 - 09:38
door jan weemering
Oceanracer schreef:Als het een half uur werk was, is het toch ook normaal dat er een half uur wordt gerekend?
Oceanracer , dat is ook normaal, maar waarom dan een code intikken in de computer voor bepaalde werkzaamheden, en die tijd dan aangehouden.
Een monteur werkt een kwartier aan een auto, maar volgens de computer staat er voor deze werkzaamheden 30 minuten, waarom krijg je dan 30 minuten werkplaats aan je broek, en ga niet zeggen dat het ook weleens langer duurt dan de voorgeschreven tijd, want daar geloof ik niet zo in.
Als je aan het einde van de dag de "computeruren" optelt die een monteur gemaakt heeft die dag, dan heeft hij op papier een hele lange dag achter de rug
Geplaatst: 15.06.2013 - 09:48
door Oceanracer
Janhertogh schreef:Gaap.. Zo doen we dat. Door dit soort streken van dealers badinerend weg te zetten gaat het Volvo al veel te lang goed. Stel dat 50 procent van de dealers voor een kapje erop klikken dit bedrag rekent, en dat ook nog eens normaal vindt, dan is het instituut Volvo hartstikke ziek. Vanuit dat perspectief is het een heel groot issue. Het is namelijk niet normaal en dus moet je ook niet betalen. (Uiteraard wel even uitleggen waarom).
Een kapje erop klikken? TS maakt melding van het feit dat ze er een half uur mee bezig zijn geweest. Het oproepen om dan maar niet te betalen is derhalve volledig misplaatst en riekt naar stemmingmakerij.
Geplaatst: 15.06.2013 - 10:55
door JeroenSpock
Bij mij gaat het kapje van de rechterspiegel er altijd af door de hogedruk spuit, er missen een paar klemmetjes. Dan druk ik hem er weer op, meer werk dan je sleutel dichtklappen is het niet.
Dan had die dealer wat mij betreft ook best kunnen zeggen doe maar 10 euro dan is het klaar, maar er een half uur voor rekenen gaat mij ook wat ver.
Ik hou de receptionist in Veendam ook wel eens bezig, soms tot een half uur lang. Dan rekent hij ook niets.
Geplaatst: 15.06.2013 - 11:15
door mjeuring
Toevallig net bij de fietsenmaker geweest, mooi pand op een A locatie. Uurtarief in de werkplaats.... EUR 42,-
Geplaatst: 15.06.2013 - 11:20
door V70/2.4D/2003
Als je de arbeid van de monteur/dealer niet wens te betalen.....dan doe je het toch allemaal lekker zelf?
Zo is het hier nu eenmaal. En laten we wel zijn, ik ken ook gevallen waarbij een uurloon van 4,50 euro werd betaald. En neem van mij aan dat di allemaal volwassen werknemers waren waarvan sommigen de titel Ing. voor of achter hun naam hadden staan.
Het is simpel: if you want it, you pay for it.
Geplaatst: 15.06.2013 - 12:40
door mjeuring
4,50 Euro per uur? Daar komt deze ing z'n bed niet voor uit!
Geplaatst: 15.06.2013 - 12:58
door E.T.
mjeuring schreef:Toevallig net bij de fietsenmaker geweest, mooi pand op een A locatie. Uurtarief in de werkplaats.... EUR 42,-
Wil die geen Volvo's in onderhoud nemen, probleem opgelost

Geplaatst: 15.06.2013 - 13:04
door V70/2.4D/2003
mjeuring schreef:4,50 Euro per uur? Daar komt deze ing z'n bed niet voor uit!
Die uit Roemenië wel, omdat hij moest.
Geplaatst: 15.06.2013 - 15:32
door Koidream
mjeuring schreef:4,50 Euro per uur? Daar komt deze ing z'n bed niet voor uit!
Maar de dealer zou wel voor "GRATIS" uit zijn bed moeten komen

Geplaatst: 15.06.2013 - 15:38
door mjeuring
E.T. schreef:mjeuring schreef:Toevallig net bij de fietsenmaker geweest, mooi pand op een A locatie. Uurtarief in de werkplaats.... EUR 42,-
Wil die geen Volvo's in onderhoud nemen, probleem opgelost

Had ik em al gevraagd, mag niet volgens het bestemmingsplan

Geplaatst: 16.06.2013 - 11:14
door Discovery
Misschien dat de TS nog even duidelijk kan maken of er nou echt een half uur aan de auto gewerkt is om het in orde te maken óf dat het eigenlijk veel minder tijd kostte dan dat half uur, maar er wel een half uur is berekend.
Geplaatst: 16.06.2013 - 12:28
door Msuidgeest
jan weemering schreef:Oceanracer schreef:Als het een half uur werk was, is het toch ook normaal dat er een half uur wordt gerekend?
Oceanracer , dat is ook normaal, maar waarom dan een code intikken in de computer voor bepaalde werkzaamheden, en die tijd dan aangehouden.
Een monteur werkt een kwartier aan een auto, maar volgens de computer staat er voor deze werkzaamheden 30 minuten, waarom krijg je dan 30 minuten werkplaats aan je broek, en ga niet zeggen dat het ook weleens langer duurt dan de voorgeschreven tijd, want daar geloof ik niet zo in.
Als je aan het einde van de dag de "computeruren" optelt die een monteur gemaakt heeft die dag, dan heeft hij op papier een hele lange dag achter de rug
Dat heet vaste tarieven.
Als het een uur had geduurd wordt er namelijk NIET gezeurd omdat er dan maar een half uur wordt gerekend volgens de computer.
Geplaatst: 16.06.2013 - 16:58
door Schorpioen
Msuidgeest schreef:
Dat heet vaste tarieven.
Als het een uur had geduurd wordt er namelijk NIET gezeurd omdat er dan maar een half uur wordt gerekend volgens de computer.
+ veel.

Geplaatst: 16.06.2013 - 17:10
door Ben
Als je bij de garage twijfelt over de kosten, soms kan het heel ingewikkeld zijn om een ongenschijnlijk klein probleem op te lossen, kun je altijd even vantevoren vragen 'wat kost het als jullie dit voor mij repareren'.
Mijn ervaring is dan dat ze even bij de auto kijken wat er aan de hand is en als het dan werkelijk 2 handelingen zijn, je meteen weer weg kunt rijden. Zo omzeil je de administratieve rompslomp.
Dus... eerst even vragen

Geplaatst: 16.06.2013 - 19:41
door lint
Ben schreef:Als je bij de garage twijfelt over de kosten, soms kan het heel ingewikkeld zijn om een ongenschijnlijk klein probleem op te lossen, kun je altijd even vantevoren vragen 'wat kost het als jullie dit voor mij repareren'.
Mijn ervaring is dan dat ze even bij de auto kijken wat er aan de hand is en als het dan werkelijk 2 handelingen zijn, je meteen weer weg kunt rijden. Zo omzeil je de administratieve rompslomp.
Dus... eerst even vragen

Heel slim, maar hoelang gaat dat goed als je nooit iets laat repareren door die garage en alleen maar een diagnose vraagt?
Geplaatst: 16.06.2013 - 19:46
door Ben
Dat ligt er aan hoe vaak je dat doet en vooral ook hoe !.
C'est le ton qui fait la musique.
Zou u even naar mijn spiegel kunnen kijken.
Ik geloof dat er iets heel ergs gebeurd is......
Ik loop wel even met u mee
Oh, dat valt wel mee hoor. Kijk maar klik klik.
Zo hij zit al weer.
Jeetje dat valt zeker mee.
Hoeveel ben ik u schuldig ?
Service van Volvo mijnheer.

Geplaatst: 16.06.2013 - 20:34
door mad
Ben schreef:Dat ligt er aan hoe vaak je dat doet en vooral ook hoe !.
C'est le ton qui fait la musique.
Zou u even naar mijn spiegel kunnen kijken.
Ik geloof dat er iets heel ergs gebeurd is......
Ik loop wel even met u mee
Oh, dat valt wel mee hoor. Kijk maar klik klik.
Zo hij zit al weer.
Jeetje dat valt zeker mee.
Hoeveel ben ik u schuldig ?
Service van Volvo mijnheer.

+1
Geplaatst: 16.06.2013 - 20:40
door lint
Ben schreef:Dat ligt er aan hoe vaak je dat doet en vooral ook hoe !.
C'est le ton qui fait la musique.
Zou u even naar mijn spiegel kunnen kijken.
Ik geloof dat er iets heel ergs gebeurd is......
Ik loop wel even met u mee
Oh, dat valt wel mee hoor. Kijk maar klik klik.
Zo hij zit al weer.
Jeetje dat valt zeker mee.
Hoeveel ben ik u schuldig ?
Service van Volvo mijnheer.

Ja, zo zien wij het allemaal graag maar de waarheid is soms heel anders.