Pagina 6 van 6
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 28.01.2014 - 19:13
door RichieB
Uit de reacties op dit artikel:
Wees blij, de stekker van de Outlander PHEV kun je niet eens vergrendelen!
[snip]
Ik hebhetzelfde gehad, gelukkig heeft het alarm van de v60 de vandaal afgeschrikt en viel de schade mee
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 28.01.2014 - 23:13
door jrkalf
ha, een niet bij naam te noemen collega van mij had gisteren ook pech. De kabel ontkoppelde niet meer uit de laadpaal op het werk. Na enige frustratie en een telefoontje naar Essent bleef de oplossing helaas uit. Vanochtend kwam de verlossende actie. Het bedrijf moest even de aardlek er uit trekken en vervolgens kwam de kabel los uit de laadkast.
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 29.01.2014 - 07:17
door rsnhakan
De Outlander vergrendeld de kabel niet bij het opladen? Raar, hoe bedenk je het.
jrkalf, iemand op het forum heeft dat ook eens meegemaakt. Wat als je kabel gestolen/vernield wordt als je weg bent?
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 20.02.2014 - 10:34
door Ben
Gisteravond pitstop bij een wegrestaurant.
Alle plaatsen bezet tot op 50 meter van de ingang.
Toch nog 2 lege plakken, voor de deur !
Maar ja, die zijn gereserveerd voor elektrische auto's.

Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 20.02.2014 - 11:48
door RichieB
Gisteren parkeerde ik voor het eerst met de laadpaal rechts achter de auto. Dat is de meest ongunstigste plek natuurlijk. Gelukkig was het geen probleem voor de Bas kabel!
@Ben: voor 60k kan je een parkeerkaart kopen waarmee je op steeds meer plekken in Nederland op de meest gunstige plek kan parkeren! Je krijgt er dan ook nog gratis een PIH bij.

Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 23.02.2014 - 13:17
door plugger
Zou het laden in die situatie ook zijn gelukt met de 4,5m type 2 kabel van Volvo?
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 08.04.2014 - 12:52
door RichieB
Zonet had ik mijn eerste echte aanval van laadpaalstress. Ik heb een afspraak in het centrum van Amersfoort. Vantevoren had ik gezien dat er 3 laadpalen in de buurt waren, dus ik heb de PIH lekker leeg gereden. Laadpaal 1 was bij een Qpark, maar daarin geen paal te bekennen. Bij de 2e bij het station was geen plek omdat er een V70 bij stond. De 3e was bezet door 2 Tesla's. Grrr.
Vanochtend heb ik deze foto gemaakt op de Prins Clauslaan in Den Haag. Dit is een eenrichtingsweg naast de A12, verlengde van de afrit zeg maar. Even straatje keren is niet makkelijk, maar deze berijder had het er voor over.
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 23.03.2017 - 00:50
door gsx750r
Battlecruiser schreef:En "drie wachtenden voor U" betekent al één uur wachten....
Wacht maar tot al die mensen die het
volledig elektrisch rijden zo ophemelen hiermee geconfronteerd worden! Ja, ik kan het natuurlijk volkomen verkeerd begrepen hebben maar de nabije toekomst is toch
iedereen elektrisch .......
Trouwens die
400 kilometer actieradius voor elektrische Volvo is dat alleen overdag zonder gebruik van de verlichting, airco, radio en alle andere stroomverbruikers of uhh .........
Nog wat leesvoer voor de stroomadepten.
Leasemaatschappijen: de plug-in hybride is dood
EV niet altijd beter voor het milieu
Een elektrische auto is in Nederland net zo vervuilend als een normale auto
Elektrische auto's: toch niet zo milieuvriendelijk?
De elektrische auto: een valse oplossing?
Ben ik een tegenstander van vooruitgang(?) zoals het elektrisch rijden? Nee hoor maar wel een realist en ........ een hartgrondig tegenstander van beleidsbeslissingen. Ik geef de voorkeur aan beslissingen waarover is nagedacht! Tevens is m'n neus nogal kort en moet ik wel verder kijken dan die lang is om niets te missen ........
Rob
(Net nu ik hem nodig heb is hij er weer vandoor! Waar is toch $$&ˆ%!!# die verdomde agressieve kat gebleven?)
Re: Laadpaalstress
Geplaatst: 23.03.2017 - 07:09
door Paul
Ja wat een mooie avatar! Veel gezelliger!