RichieB schreef:Ik heb dat effect ook. Na mijn vakantie zat ik op 5,7 en nu zo'n 300 km elektrisch verder zit ik op 5,2. Dat kan natuurlijk niet. Het lijkt me dat die cijfers alleen de laatste x km rekenen ofzo.
Zie jij ook een verschil een de verbruiksmonitor met de cijfers in je display links en VOC?
Bij mij zit daar soms 0,2 tussen (lager).
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
VOC en dashboard zijn bij mij gelijk. De verbruiksmonitor in My Car zit 0,2 lager, maar die geeft ook 1200 km minder gereden kms aan vergeleken met het dashboard.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
1,9 l/100 km - 2014 - 1613 km Goukcher, na de eerste tanktbeurt, boordcomputer is blijkbaar wat pessimistisch...
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,8 l/100 km - 2013 - 12697 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
4,9 l/100 km - 2014 - 7242 km Jolle
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6412 km (dalend vanaf 6,1 na vakantie).
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 9600 km RichieB
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
1,9 l/100 km - 2014 - 1613 km Goukcher, na de eerste tanktbeurt, boordcomputer is blijkbaar wat pessimistisch...
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,8 l/100 km - 2013 - 12697 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6412 km (dalend vanaf 6,1 na vakantie).
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 9600 km RichieB
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km) 1998 V70 10 V (400.000 km) 1998 V70 2.5 20 V (363.500 km) 2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km) 2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km) 2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km) 2009 V50 D5 R-design (103.500 km) 2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km) 2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km) 1996 S40 1.8 LPI (370.000 km) 1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km) 1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
1,9 l/100 km - 2014 - 1613 km Goukcher, na de eerste tanktbeurt, boordcomputer is blijkbaar wat pessimistisch...
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,8 l/100 km - 2013 - 12697 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6856 km (5,4 volgens linker computer, groot scherm (sw update) 2,4)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 9600 km RichieB
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Zo, de eerste kilometers. Dit is een woon-werk verkeer ritje. Als ik dat zo kan volhouden.....en wat heerlijk dat elektrische rijden. Overigens zet ik mijn Xenon lampen uit, dat scheelt flink stroom. Die ledjes geven genoeg licht....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1,8 l/100 km geheel volgens het boekje! Xenon uit, kan dat dan in de NL modellen? Ik dacht dat bij wet de koplampen altijd aan moeten staan? In mijn BE model kan ik ze wel uitzetten (maar laat ze aanstaan in de auto stand).
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef:1,8 l/100 km geheel volgens het boekje! Xenon uit, kan dat dan in de NL modellen? Ik dacht dat bij wet de koplampen altijd aan moeten staan? In mijn BE model kan ik ze wel uitzetten (maar laat ze aanstaan in de auto stand).
De Zweedse wet schrijft voor dat verlichting altijd moet branden. In NL wordt het wel geadviseerd maar is het bij mijn weten niet verplicht. Is het niet zo dat je met vida de stand 0 in kan stellen als 'lichten uit'?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Mijn deja-vu gevoel was terecht. Het is verplicht de dagrijverlichting aan te hebben. Op de NL versie van de V60 gaat die nooit uit. De Xenon kennelijk wel. Als ik (BE versie) stand 0 gebruik gaan ze beiden uit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
pih60 schreef:2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
Wederom is mijn conclusie dat de computer cq software niet goed is. Ik genereer dus weer diesel. Zou de tank dan op een gegeven moment over gaan lopen? Iemand daar ervaring mee? :roll: :roll:
Was het maar zo'n feest, dan had ik op langere ritten ook een lager verbruik (en hoef je niet elke 500 à 600 km te tanken).
Ik merk ook dat na een aantal elektrische ritten het gemiddeld verbruik snel 0,1 of 0,2 naar beneden gaat, terwijl dat volgens gezond verstand niet kan. Herken jij dat ook?
Ja, dat was in feite ook mijn posting. Ik heb nog eens even zitten rekenen en ben tot de volgende conclusie(s) gekomen:
- het gebruik in het linker scherm heeft geen betrekking op het totaal aantal gereden kilometers
- het lijkt erop dat het gemiddeld verbruik berekend wordt over T1 of over de laatste 10.000 km of zo iets. Als ik van T1 uitga dan komt de werkelijkheid vrijwel overeen met wat ik zou verwachten. Alleen heb ik nooit een "sprong" in mijn gemiddeld verbruik bemerkt bij het automatisch resetten van T1 bij 10.000 km....wie het weet mag het uiteraard (graag) zeggen.
1,8 l/100 km - 2014 - 2288 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,8 l/100 km - 2013 - 12697 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6856 km (5,4 volgens linker computer, groot scherm (sw update) 2,4)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 9600 km RichieB
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
1,8 l/100 km - 2014 - 2288 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,8 l/100 km - 2013 - 12697 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik 5,0 l/100 km - 2013 - 10.000 km RichieB
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6856 km (5,4 volgens linker computer, groot scherm (sw update) 2,4)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
1,8 l/100 km - 2014 - 2288 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60 3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 10.000 km RichieB
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2013 - 6856 km (5,4 volgens linker computer, groot scherm (sw update) 2,4)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Zit nu op 15000 km en schommel eigenlijk de hele tijd tussen de 2,8 en 3,2 l/100km.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
1,8 l/100 km - 2014 - 2288 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 10.000 km RichieB
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje 5,2 l/100 km - 2013 - 7421 km (ondanks een lange rit zonder laden)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
1,8 l/100 km - 2014 - 2288 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4) 3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 10.000 km RichieB
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,2 l/100 km - 2013 - 7421 km (ondanks een lange rit zonder laden)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
1,7 l/100 km - 2014 - 2577 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,1 l/100 km - 2014 - 694 km Dr. Schupp
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4'4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,6 l/100 km - 2014 - 8110 km Jolle
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 10.000 km RichieB
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,2 l/100 km - 2013 - 7421 km (ondanks een lange rit zonder laden)
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,6 l/100 km - 2013 - 9500 km Autozoeker
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet