Pagina 6 van 8
Geplaatst: 12.08.2013 - 21:33
door VolvoJanssen
Helaas, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen van de dealer of Volvo Nederland. nog even wachten dus.....
Geplaatst: 16.08.2013 - 15:23
door VolvoJanssen
Terugkoppeling van Volvo gehad:
===
Het probleem is aan Volvo Car Corporation gerapporteerd en dit wordt door de technische specialisten van VCC onderzocht. in verband met de vakantieperiode zal een inhoudelijke visie langer op zich laten wachten dan te doen gebruikelijk en kunnen wij op dit moment helaas geen tijdspanne aangeven. Wij vragen uw begrip hiervoor.
===
Ben dus nog in afwachting.
Geplaatst: 16.08.2013 - 18:38
door remmm
pfffff lekker en nog steeds traag dus.. die van mij rijdt niet anders na service 2.0 maar ik heb natuurlijk ook geen overboost op mijn T3 dus was te verwachten... alleen de pieptoon is wel anders geworden van mijn gordel?
succes met wachten op.de oplossing
Geplaatst: 22.08.2013 - 00:29
door VolvoJanssen
Wederom terugkoppeling gehad van Volvo (na een geirriteerd mailtje van mij met betrekking tot de eerder gegeven terugkoppeling).
Men wil de auto nog een keer hebben voor verder onderzoek. op 4-9 gaat de Auto wederom naar Volvo NL.
afwachtend dus.
Geplaatst: 22.08.2013 - 07:14
door lancer
remmm schreef:alleen de pieptoon is wel anders geworden van mijn gordel?
Check.
Geplaatst: 11.09.2013 - 13:19
door Absane
Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Ik ben direct navraag gaan doen en het antwoord is het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Volvo Nederland en Volvo Zweden.
Volvo geeft als reactie:
“De fabriek heeft via Service 2.0 een softwarematige aanpassing geladen in de Volvo V40 T4.
Dit omdat is gebleken dat bij een beperkte chassisreeks de eerste en tweede versnelling een incorrecte parameter-instelling heeft af-fabriek waardoor het vermogen in de eerste en tweede versnelling buiten de fabrieksspecificaties valt en er daardoor overpower aanwezig was. De software is in lijn gebracht met overige Volvo V40 T4-modellen in de markt. Service 2.0 kan niet ongedaan gemaakt worden. Echter, de Volvo V40 T4 voldoet ook nu nog aan de door de fabriek opgegeven specificaties en prestaties”
Lekker dit.
Geplaatst: 11.09.2013 - 13:42
door diesel01
Absane schreef:Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Lekker dit.
Blij dat de beurt goed is bevallen.

Geplaatst: 11.09.2013 - 13:44
door bart simpson
wat voelde je dan voor verschil?
(maar wat heb je te klagen als de auto voldoet aan de specificaties?)
Geplaatst: 11.09.2013 - 14:13
door Phacoid
Absane schreef:Ik heb vanmorgen ook een beurt gehad en ontdekte meteen verschil. Ik ben direct navraag gaan doen en het antwoord is het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Volvo Nederland en Volvo Zweden.
Volvo geeft als reactie:
“De fabriek heeft via Service 2.0 een softwarematige aanpassing geladen in de Volvo V40 T4.
Dit omdat is gebleken dat bij een beperkte chassisreeks de eerste en tweede versnelling een incorrecte parameter-instelling heeft af-fabriek waardoor het vermogen in de eerste en tweede versnelling buiten de fabrieksspecificaties valt en er daardoor overpower aanwezig was. De software is in lijn gebracht met overige Volvo V40 T4-modellen in de markt. Service 2.0 kan niet ongedaan gemaakt worden. Echter, de Volvo V40 T4 voldoet ook nu nog aan de door de fabriek opgegeven specificaties en prestaties”
Lekker dit.
Ik begrijp je frustratie, maar als die waarden inderdaad correct zijn dan kan dit toch echt op een korte termijn gaan zorgen voor braak van verschillende onderdelen. Lijkt mij niet wenselijk. Het is natuurlijk zo dat je sneller went aan extra kracht, maar niet snel aan minder kracht.
Geplaatst: 11.09.2013 - 17:20
door Ben
Als ik het goed begrijp heb je tijdelijk meer gehad dan wat je besteld hebt en is dat nu rechtgetrokken om te voorkomen dat de boel stuk gaat.
Geplaatst: 11.09.2013 - 17:34
door zakraket
Mja...het is volgens mij ook wel gangbaar dat dit gedaan wordt bij diverse merken. Mijn D2 komt iig ook niet niet tot 70-80% van het maximum vermogen in de 1e versnelling als ik het meterje moet geloven. En zo voelt het ook. Ik denk dat hij zelfs in de tweede versnelling harder accelereert dan in de eerste. Die is dus ook flink geknepen in de eerste versnelling.
Ik had voorheen een Delta integrale, die werd ook geknepen in de eerste versnelling (en dat is maar goed ook...), en mijn Leon 2.0FSI was gewoon ronduit suf in de 1e versnelling ondanks de 150pk/200Nm.
Vervelend wel als je een stap terug moet doen. En helemaal als je daardoor ver onder de beloofde acceleratiecijfers zit.... gelukkig gelden voor de D2 geen acceleratiecijfers

Geplaatst: 11.09.2013 - 18:15
door V40Rdesign
Meten is weten ben ik achter doe maar gewoon weg een 0 naar 100 dan kom je er achter dat de auto de opgegeven waarde van 7,7 sec totaal niet meer haalt en dan maar blijven beweren dat het goed is en dat de auto nu correct zijn.
Geplaatst: 11.09.2013 - 20:19
door Phacoid
Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
Geplaatst: 11.09.2013 - 21:01
door Absane
Ik vind het best een groot verschil.
De 1e versnelling heeft nu in vergelijking een stuk minder power, je moet nu echt zo snel mogelijk naar de 2e. Wat betreft de 'prestaties' af fabriek; ik vraag me inderdaad ook af wat deze specificaties zijn en of deze daadwerkelijk gehaald worden. Ik zit nu verder van de 7.7 af dan voor de servicebeurt!
De communicatie eromheen was wel wat jammer. Ik hield dit topic al in de gaten, en nadat ik verschil merkte wist de dealer direct te vertellen, voordat ik bovenstaand verhaal kreeg, dat er geen verschil in het motormanagement zou zijn. Achteraf bleek dit dus wel.
Geplaatst: 12.09.2013 - 06:39
door mad
Je zou de eerste versnelling gewoon kunnen overslaan nu?
Volvo zou op z'n minst hierover tevoren informatie kunnen geven.
Ik vind het errug slordig.
"Sorry, fabrieksfoutje...de motor is nu afgeknepen om te voorkomen dat wij kosten hebben in de garantieperiode....en U hebt wat er in de folder staat, en niet de onbedoelde overpower".
Ik begrijp de frustratie na de software-"update". :x
Geplaatst: 15.09.2013 - 09:43
door VolvoJanssen
Allen, de mail waar absane naar refereert heb ik ook gehad. Dit is nu inderdaad het verhaal van Volvo.
Zoals aangekondigd is mijn auto afgelopen maandag weer bij de dealer geweest. Deze keer heeft volvo echter een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren door de auto op de rollerbank te zetten bij een extern bedrijf.
Mondeling is mij verteld dat de auto inderdaad nog de prestaties uit de folder haalt, het rapport moet ik echter nog krijgen...... ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: 15.09.2013 - 11:52
door lint
Ben benieuwd, als het maar geen met een kluitje in het riet sturen verhaal wordt!
Geplaatst: 24.09.2013 - 17:31
door Absane
Thanks VolvoJanssen, ik ben benieuwd wat het oplevert. Die 180 pk en 240/270Nm wordt echt niet gehaald in de 1e en 2e versnelling..
Geplaatst: 24.09.2013 - 17:39
door Fredhead
Phacoid schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
Bij mijn V50 was ikzelf destijds 0,1 seconde trager dan wat Volvo zelf op gaf, ondanks 2ton op de teller en bredere bandjes dan standaard.
Kan mogelijk dus toch redelijk kloppen wat ze opgeven
Geplaatst: 26.09.2013 - 11:01
door Absane
fredhead schreef:Phacoid schreef:Ik geloof ook helemaal niet dat je zomaar de opgegeven waarde kunt halen. Dit is een cijfer die wordt berekend en theoretisch haalbaar is. Op de gewone spelen er vaak andere elementen mee en geniet de bestuurder vaak niet de juist kennis om tot dit cijfer te komen. Dat je 7,7 echt haalt en makkelijk haalt zal wel met als compromis vroegmatige breuk met zich meebrengen.
Bij mijn V50 was ikzelf destijds 0,1 seconde trager dan wat Volvo zelf op gaf, ondanks 2ton op de teller en bredere bandjes dan standaard.
Kan mogelijk dus toch redelijk kloppen wat ze opgeven
Ik ben benieuwd wat de tijd nu is. Wat is jullie schakelmoment en maak je al toeren bij stilstaan (hoeveel). Sportstand aan?