Pagina 6 van 8

Geplaatst: 24.09.2013 - 18:13
door MN-NL
Daar ben ik het mee eens. Maar geldt niet voor alle filialen van van Roosmalen ....

Geplaatst: 24.09.2013 - 19:01
door V70/2.4D/2003
Een ieder heeft vast en zeker goede ervaringen met een dealer, anderen weer slechte. Maar met name die slechte ervaringen, hoe kan dat nou dan toch. Is dat ten gevolge van:

* Onredelijke/onmogelijke wensen c.q. eisen van de klant
* Geschillen niet naar tevredenheid van de klant opgelost
* Horken achter de balie of in de werkplaats
* Fraude (zaken wel op de factuur maar niet uitgevoerd)

Voor de punten 1 en 2 geldt volgens mij: Soms is het niet anders en moet je slikken en de zaken in alle redelijkheid en perspectief blijven bezien.

Voor punt 3 zijn hele mooie trainingen.

Voor punt 4: Kan ik mij bij een merk als Volvo niks bij voorstellen.

Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Dat zal allemaal dan ook wel maar het moet wel binnen de perken van redelijk blijven. (Zie punten 1 en 2.)

Geplaatst: 24.09.2013 - 19:35
door Bakboord1
De beemd in eindhoven mag daar dan stage gaan lopen..

Geplaatst: 25.09.2013 - 11:31
door Wolfs XC
Door de arrogante houding van de dealer in Hilversum ga ik nu al een tijdje naar Wiggerts autoservice in Hilversum. Veel klanten van Buitenweg gaan daar inmiddels ook heen omdat deze garage gerund wordt door de voormailige chef werkplaats van...Buitenweg Hilversum....hahaha.

Geplaatst: 25.09.2013 - 12:18
door V480-S60
Msuidgeest schreef:Alleen die nieuwe bij ons aan de balie moet het nog leren: die blijft maar meneer en mevrouw zeggen en buigen.

Kappen Pieter. Hoeft echt niet.
Goh, doet ie dat bij jullie ook nog? Hoe vaak we het al gezegd hebben. Hij houdt vol.
Zelfs Ben is overstag. Nu Pieter nog. 8)

Geplaatst: 25.09.2013 - 13:01
door Jan
Wolfs XC schreef:Door de arrogante houding van de dealer in Hilversum ga ik nu al een tijdje naar Wiggerts autoservice in Hilversum. Veel klanten van Buitenweg gaan daar inmiddels ook heen omdat deze garage gerund wordt door de voormailige chef werkplaats van...Buitenweg Hilversum....hahaha.
Zo kom ik niet al bijna drie jaar niet meer bij een bepaalde dealer nadat ik een paar keer had moeten horen: "'t Is natuurlijk wel een oude auto meneer." Dit als excuus voor het feit dat na een onderhoudsbeurt de zaken niet in orde waren. (gereedschap van de monteur nog op de bestuurdersstoel, losse schroeven en moeren in de auto, niet vastgezette onderdelen onder motorkap en in het interieur, niet goed werkende tellers enz. enz. ) Het waren allemaal zaken die niets met de leeftijd van de auto te maken hadden, meer met gebrek aan interesse, motivatie en controle. Op zich was dat gezien de situatie van opname in een groter dealerconcern nog te begrijpen, maar op deze manier was bij mij alle vertrouwen weg. De laatste rekening ontving ik trouwens via een familielid met dezelfde achternaam. Die had een paar jaar ervoor een proefrit gemaakt bij de dealerorganisatie waar mijn oude dealer nu ook in opgenomen was, maar was er geen klant! Hoe goed ga je om met de persoonlijke gegevens van je klanten??
Bij die dealerclub zal ik niet snel meer terugkomen.

Geplaatst: 25.09.2013 - 15:20
door Wolfs XC
Jan schreef:
Wolfs XC schreef:Door de arrogante houding van de dealer in Hilversum ga ik nu al een tijdje naar Wiggerts autoservice in Hilversum. Veel klanten van Buitenweg gaan daar inmiddels ook heen omdat deze garage gerund wordt door de voormailige chef werkplaats van...Buitenweg Hilversum....hahaha.
Zo kom ik niet al bijna drie jaar niet meer bij een bepaalde dealer nadat ik een paar keer had moeten horen: "'t Is natuurlijk wel een oude auto meneer." Dit als excuus voor het feit dat na een onderhoudsbeurt de zaken niet in orde waren. (gereedschap van de monteur nog op de bestuurdersstoel, losse schroeven en moeren in de auto, niet vastgezette onderdelen onder motorkap en in het interieur, niet goed werkende tellers enz. enz. ) Het waren allemaal zaken die niets met de leeftijd van de auto te maken hadden, meer met gebrek aan interesse, motivatie en controle. Op zich was dat gezien de situatie van opname in een groter dealerconcern nog te begrijpen, maar op deze manier was bij mij alle vertrouwen weg. De laatste rekening ontving ik trouwens via een familielid met dezelfde achternaam. Die had een paar jaar ervoor een proefrit gemaakt bij de dealerorganisatie waar mijn oude dealer nu ook in opgenomen was, maar was er geen klant! Hoe goed ga je om met de persoonlijke gegevens van je klanten??
Bij die dealerclub zal ik niet snel meer terugkomen.
Die verhalen van daar komen me niet onbekend voor! Veel werknemers, waaronder de chef werkplaats zijn elders gaan werken/voor zichzelf begonnen. Zonde dat een bedrijf zichzelf zo naar de afgrond werkt!

Geplaatst: 25.10.2013 - 15:07
door Kick
Ik werd laatst gebeld door mijn dealer dat mijn v70 uit 2006 toe was aan een beurt. Ik kon op dat moment geen afspraak maken dus ik zou zelf terugbellen.
Een paar dagen later geeft de auto aan dat het tijd is voor de beurt dus ik ga bellen.

Heel vriendelijk geholpen door een jongedame, even in de wacht en toen de meneer van de werkplaats/afspraken. En hoe is het en hoe gaat het, nou prima. En met u? Ook goed, koetjes kalfjes allemaal leuk.

Dus ik zeg dat ik bel voor een beurt voor de auto. Oh, ik pak je gegevens er even bij zegt-ie.

Krijg ik te horen dat het om de 180.000 km beurt gaat en dat daarbij ook de snaar vervangen moet worden a 1.200,00 euro (wat altijd meer wordt achteraf...).
Ik zeg, maar de teller staat nog niet eens op 145.000 dus hoe kan dat dan? Ja, zegt-ie, vorig jaar heb je de 120.000 beurt al gehad en je rijdt kennelijk geen 30.000 per jaar. Dus terwijl de auto er kwa kilometers er niet aan toe was hebben ze destijds gewoon die beurt gedaan (daar heb ik toen niet op gelet dus ook een beetje mijn eigen schuld)

Ik zeg, maar waarom nu dan al die beurt terwijl ik er nog lang niet aan toe ben. Tja, zegt-ie, we zijn een jaar verder. Ik zeg allemaal leuk maar ik ga niet omdat jullie een jaar aanhouden 1.200 euro uitgeven voor iets wat nog lang niet speelt. Dus zeg ik, wacht nog totdat ik denk dat de auto er aan toe is (en ik heb niet zo even 1.200 euro in m'n portemonnee..)

Nou, toen waren de koetjes en kalfjes veranderd in ijspegels en kortaf zijn. Hij liet mij te duidelijk merken dat ik verder dan niet meer interessant voor hem was en beeindigde het gesprek.

Dit was mijn laatste bezoek aan 'de dealer' en ik ga op zoek naar een garage die met me meedenkt en die ik kan vertrouwen.
Ik weet, dat zal niet makkelijk zjn maar dit is de zoveelste keer dat ik mijn neus stoot bij de Volvo dealers in mijn regio dat ik mijn geld daar niet meer naartoe breng.

MODS EDIT: even de namen van de bedrijven weggehaald, deze kunnen geen weerwoord geven op dit nu eenzijdige verhaal. Nu verliest het verhaal niet aan strekking en is niemand 'beschadigd'

Geplaatst: 25.10.2013 - 15:23
door Walter
Vervelende situatie Kick maar niet alle dealers zijn hetzelfde. Er zijn echt nog dealers die wel met je meedenken.

Geplaatst: 25.10.2013 - 15:42
door V70/2.4D/2003
Was er niet ook iets met het aantal jaren waarbinnen de riem vervangen dient te worden? En dan nog: beter te vroeg dan te laat.

Geplaatst: 25.10.2013 - 15:46
door Kwartel
Kun je niet beter even terugbellen en aan zijn baas uitleggen dat je dit geen normale gang van zaken vindt? Wellicht dat de werkwijze die deze man hanteert niet helemaal strookt met de visie van het management ;)

Als je voor de rest altijd tevreden bent geweest bij deze dealer lijkt me dit nog wel de moeite waard om te proberen. Mocht de baas je op dezelfde manier aanspreken als dat zijn personeel dat doet dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een andere garage.

Geplaatst: 25.10.2013 - 15:56
door 4wielen
V70/2.4D/2003 schreef:Was er niet ook iets met het aantal jaren waarbinnen de riem vervangen dient te worden? En dan nog: beter te vroeg dan te laat.
Dat is zeker zo. Volgens mij 7 of 8 jaar. Dat ding droogt uit volgens mij.

Geplaatst: 25.10.2013 - 16:02
door V70/2.4D/2003
4wielen schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Was er niet ook iets met het aantal jaren waarbinnen de riem vervangen dient te worden? En dan nog: beter te vroeg dan te laat.
Dat is zeker zo. Volgens mij 7 of 8 jaar. Dat ding droogt uit volgens mij.
Kijk, dan zijn we er volgens mij wel uit. Prima staaltje meedenken van die dealer alleen jammer dat de boodschap kennelijk niet helemaal duidelijk is geweest. :wink:

Geplaatst: 25.10.2013 - 16:33
door mad
V70/2.4D/2003 schreef:
4wielen schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Was er niet ook iets met het aantal jaren waarbinnen de riem vervangen dient te worden? En dan nog: beter te vroeg dan te laat.
Dat is zeker zo. Volgens mij 7 of 8 jaar. Dat ding droogt uit volgens mij.
Kijk, dan zijn we er volgens mij wel uit. Prima staaltje meedenken van die dealer alleen jammer dat de boodschap kennelijk niet helemaal duidelijk is geweest. :wink:
Inderdaad een fors overdreven reactie op een foute aanname van de dealer. Als ze niet bellen is het ook niet goed. Manmanman wat een heisa over niks.

Geplaatst: 25.10.2013 - 16:39
door lint
Het is juist heel attent van de dealer om de distributie wissel te noemen, misschien is de manier waarop dat is gedaan niet helemaal naar wens gegaan.

Geplaatst: 25.10.2013 - 16:47
door MarioC70
Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..

Geplaatst: 25.10.2013 - 17:29
door Gast
MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.

Geplaatst: 25.10.2013 - 18:20
door lint
Beter te vroeg vervangen dan een riembreuk, kost veel meer!
De ervaring is dat de vervangingstermijn van de distributieriem aan de lange kant is, iets eerder vervangen kan geen kwaad.

Geplaatst: 25.10.2013 - 18:29
door MarioC70
AlexV70 schreef:
MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..

Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..

Geplaatst: 25.10.2013 - 18:53
door Gast
Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro :cry: