Pagina 6 van 6
Geplaatst: 03.11.2013 - 11:54
door lint
Er gaat niets boven een auto met de gebruikelijke instrumenten en een oliepeilstok.
Het is ook van de laatste jaren dat Volvo de koelvloeistofmeter en de oliepeilstok weglaat en de controles/waarschuwingen via de BC verlopen.
Geplaatst: 03.11.2013 - 11:56
door OGA244
Volvo's met een TFT dashboard hebben de temperatuurmeter weer terug
Geplaatst: 03.11.2013 - 12:04
door NielsPHEV
OGA244 schreef:Volvo's met een TFT dashboard hebben de temperatuurmeter weer terug
ik heb hem nog niet ontdekt
Geplaatst: 03.11.2013 - 14:26
door Janhertogh
Interessante vraag blijft ook. In hoeverre zou Volvo coulance toepassen als wel op tijd regulier onderhoud is toegepast bij de officiƫle dealer? Rond de 100% of hanteren ze dan weer een andere escape?
Geplaatst: 03.11.2013 - 14:48
door lint
Janhertogh schreef:Interessante vraag blijft ook. In hoeverre zou Volvo coulance toepassen als wel op tijd regulier onderhoud is toegepast bij de officiƫle dealer? Rond de 100% of hanteren ze dan weer een andere escape?
Wat denk je zelf!
Coulance zal nooit 100% zijn want de auto is al een tijdje in gebruik en de coulance zal altijd minder zijn.
Geplaatst: 03.11.2013 - 14:54
door NielsPHEV
de argumentatie van VCNL is ronduit zwak maar kom op jongens de auto is meer dan 6 jaar oud en dit is gewoon domme pech TS heeft verstand van verzekeren dan weet je hoe die dingen gaan. Overigens zijn hier verzekeringen voor.
Wel is het jammer dat VCNL / een dealer kennelijk geen oplossing kan vinden die past bij een auto van 6 jaar oud en 180 kkms (montage motor uit schade auto oid) hiermee had men een klant wellicht kunnen houden en binden en was de buikpijn voor TS wellicht minder geweest.
Het andere geval zou betekenen dat je een soort eeuwige garantie hebt wanneer je de auto dealer laat onderhouden.
Geplaatst: 03.11.2013 - 15:09
door Jacolien
NielsPHEV schreef:de argumentatie van VCNL is ronduit zwak maar kom op jongens de auto is meer dan 6 jaar oud en dit is gewoon domme pech TS heeft verstand van verzekeren dan weet je hoe die dingen gaan. Overigens zijn hier verzekeringen voor.
Wel is het jammer dat VCNL / een dealer kennelijk geen oplossing kan vinden die past bij een auto van 6 jaar oud en 180 kkms (montage motor uit schade auto oid) hiermee had men een klant wellicht kunnen houden en binden en was de buikpijn voor TS wellicht minder geweest.
Het andere geval zou betekenen dat je een soort eeuwige garantie hebt wanneer je de auto dealer laat onderhouden.
De auto was all risk verzekert..... motorschade niet gedekt!
Ik geloof ook niet zo in eeuwige garantie. Waar ik wel in geloof is dat Volvo een waarschuwingslampje moet inbouwen in deze auto dmv een software update. Of misschien nog beter.... communiceren dat dit een probleem kan worden en consument de volgende acties moeten ondernemen om te voorkomen dat de motor over de toeren gaat!
Voorkomen beter dan genezen😃
Geplaatst: 03.11.2013 - 15:21
door Janhertogh
Dan zou de som zijn dat een motor bij normaal gebruik 15 jaar meekan. De coulance zou mijns inziens in dit verhaal 60 tot 70 procent moeten zijn. Waar die vandaan komt, moet de dealer en Volvo Nederland maar uitmaken. Het is inderdaad middeleeuws dat er geen waarschuwingslampje is toegepast. Mogelijk kan de Consumentenbond hierin iets voor je betekenen?
Geplaatst: 03.11.2013 - 15:35
door Waltersan
Bakboord1 schreef:Is helaas een bekend dieselprobleem dat zich bij meer (vaak franse) merken voordoet. Het op hol slaan is alleen te stoppen door de luchttoevoer te blokkeren.
Afremmen terwijl de motor in de versnelling staat (en dus NIET de koppeling intrappen!) tot stilstand waarbij de motor afslaat.
Ik heb het ooit gehad met een golf2 diesel, hele rare gewaarwording, en instinctief reageerde ik goed.
Geplaatst: 03.11.2013 - 17:40
door NielsPHEV
wanneer de redenatie is dat hiervoor een lampje moet worden ingebouwd dan zou je alle schade door laag olie nivo ook kunnen "verhalen" op de fabrikant.
Er zijn overigens verzekeringen tegen motorschaden en er zijn ook landen (zoals US) waar het heel gewoon is dat je na de fabrieksgarantie garantie verlenging kunt bijkopen volgens mij kant dit in NL overigens ook bij Volvo alleen hoor je er niet zoveel over
Geplaatst: 04.11.2013 - 13:30
door Janhertogh
De redenatie is natuurlijk. Als je om wat voor reden dan ook er voor gekozen hebt als fabrikant een sensor niet toe te passen waardoor motoren id soep draaien, moet je niet gek opkijken dat je voor de gevolgen en kosten verantwoordelijk wordt gehouden. Zeker als je op de hoogte bent van deze risico's en deze niet uit kunt sluiten. Alles uitsluiten kan natuurlijk niet maar bij dit soort diesels is deze kans blijkbaar aanwezig. Kennelijk moet er eerst letselschade ontstaan wil er ergens actie ondernomen worden. Typisch gevalletje van het kalf dat eerst moet verdrinken.
Een verzekering tegen dit soort motorschade ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ik hou me aanbevolen;)
Geplaatst: 08.11.2013 - 10:59
door BG_Volvoforum
aaai,
heel herkenbaar verhaal,
heb iets vergelijkbaars meegemaakt bij een van mijn vorige wagens, was een VW.
Geleerd door dat miserable voorval, heb ik snel een extra verzekering genomen, kost me enkele tientallen euro's per jaar,
Weet niet of dit in .nl bestaat, maar heeft me bij mijn vorige volvo wel flink geholpen.
Jammer toch dat je dergelijke verhalen nu en dan hoort.
Hier ligt een taak voor ons Europees parlement; garantie op wagens verplicht evenlang als de wettelijk afschrijfperiode.
In di tgeval zou ik als Volvo me niet belachelijk maken met dat verhaal van die 127K onderhoudsbeurt ipv 120K, dat haal je zo onderuit in de rechtbank door effe op te vragen of Volvo in hun databank een lijst willen halen met alle wagens die te laat op beurt gaan en niet defect zijn gegaan daardoor, wordt allemaal digitaal bijgehouden in Zweden van zodra ze je wagen aan de PC hangen.
Wedden dat ze er 10000 wagens uithalen die niet defect zijn, en 1 of 2 die wel defect zijn.
Most Volvo nu die motor gewoon kosteloos vervangen hebben, dan zou ik meer vertrouwen krijgen in Volvo en volgend ekeer opnieuw eentje kopen zonder nadenken.
Maar ja, ik heb zelf aan dezelfde kant vd tafel gezeten, en weet dat de verantwoordelijken bij Volvo ook hun jaarcijfertjes moeten voorleggen voor een bonus, dus kans op kosteloze vervanging is door dit stomme systeem nihil.
Geplaatst: 17.11.2013 - 16:00
door NJ8
Geplaatst: 17.11.2013 - 17:31
door Oceanracer
Duidelijk artikel.
Geplaatst: 17.11.2013 - 17:41
door Rutger
Goed verhaal!
Geplaatst: 17.11.2013 - 18:06
door Gast
Dan ook even doorklikken op "kostbare revisie", zuinig rijden door met 900 toeren te rijden in zijn 6.
Al net al ellende (regenereren) door belasting wetgeving, want met milieu heeft het niets meer te maken.

Geplaatst: 17.11.2013 - 21:59
door wim de jong
Duidelijk verhaal.....lijkt me ook erg "lekker" als je een drive-E wagen hebt....start-stop. Steeds stilvallen is dan ook erg schadelijk tijdens de regeneratie.
Geplaatst: 17.11.2013 - 22:03
door Oceanracer
Uiteraard werkt dan start-stop niet.