Geplaatst: 11.01.2014 - 22:53
Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?NielsPHEV schreef:Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
Lijkt me wel maar het zal geen plotselinge wijziging van de Amerikaanse regels zijn maw Volvo heeft dit bewust besloten tijdens de ontwikkeling de V40. Nu kunnen we met z'n alle gaan roepen dat de amerikanen gek zouden zijn, dat vind ik grote onzin ieder land heeft het recht regels te maken waar producten aan moeten voldoen, wij als europa kunnen er ook wat van hoor.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?NielsPHEV schreef:Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
Briljante metafoor, die kermiskraamBoreas schreef: Het Vobsidium verhaal is Nederlands en van voorbijgaande aard. Maar denk je echt dat BMW, Audi en Mercedesrijders hun bolide gaan inruilen voor een V70, ook al heeft deze 180 pk en genoeg trekkracht om een hele kermiskraam te trekken?
Wat maakt voor jou dat je de conclusie trekt dat rijders wel van Volvo naar VW willen stappen maar niet andersom? You win some, you lose some. Die Passat zal ongetwijfeld succesvol worden. Aantallen waar Volvo alleen maar van kan dromen. Desalniettemin moeten we maar afwachten of VW een Passat met vergelijkbare eigenschappen kan bieden. VWB de Golf versus V40; het gros van de rijders van een V40 geeft geen moer om die extra ruimte en verkiest de V40 vaak omdat men die mooier dan de Golf vindt. Wellicht dat de driedeurs A3 een winnaar komend jaar kan zijn met zijn 14% bijtelling. Weet alleen niet hoe die prijstechnisch gepositioneerd is.Boreas schreef: VW vind ik zeker wel een alternatief voor Volvo, maar dat werkt de verkeerde kant op. Een nieuwe Golf is een goed rijdende pakezel vergeleken met de benauwde V40 (of XC!)40. En de nieuwe Passat Variant (2015) zal zeker een groep Volvorijders aanspreken. Maar of veel VW rijders naar Volvo zullen overstappen?? Dus door terecht VW erbij te halen, wordt mijn prognose voor Volvo nog somberder.
Rob, ik steek mijn kop niet in het zand hoor. Ze kunnen het allemaal vast wel maar Volvo doet het ook. Andere merken leveren op het moment niet een vergelijkbare estate. Dus ik heb het over daadwerkelijk te bestellen auto's, niet over ontwikkelingsmogelijkheden.gsx750r schreef:Dat kan elke autofabrikant, de vraag is of ze er aanleiding toe zien!Walter schreef:Welke Duitse fabrikant kan een Estate zoals een V70 bieden
met 20%? Laat staan mét automaat of mét 181 pk? En dan heb ik het nog niet over trekgewichten etc.
Op een of andere manier bespeur ik ook in deze topic waar het toch weer draait om de kwaliteit van Volvo bij een aantal mensen een soort krampachtig gedrag waarmee ze voor mij de indruk wekken dat ze hun kop min of meer in het zand steken.
De Amerikanen (IIHS) testen wat anders. In plaats van alleen frontale/half frontale botsingen, nemen zij tegenwoordig ook de zgn small overlap test dus een klein deel van de auto vangt de klap op. Test is vergelijkbaar met een aanrijding met boom of (verlichtings)paal. In bv. Duitsland goed voor 25% van de ongevallen.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?
Volvo USA wil V40 graag hebben
AMSTERDAM -
De Amerikaanse Volvo-importeur gaat de druk op het hoofdkantoor in Zweden opvoeren om ervoor te zorgen dat de V40 alsnog in de Verenigde Staten leverbaar gaat worden. Volgens de importeur is er veel verkooppotentieel voor de vijfdeurs hatchback in het land.
Het is geen kwestie van de succesvolle V40 op de boot te zetten en er vervolgens een prijskaartje aan te hangen. Tijdens de ontwikkeling van de hatchback is reeds besloten dat de V40 niet in de Verenigde Staten op de markt zou komen. Vandaar dat Volvo zich de moeite heeft bespaard om de V40 aan de zware Amerikaanse eisen te laten voldoen.
.......
Hmm ook niet bepaald slim om er een 2.0 van te maken. In België (en waarschijnlijk ook wel andere markten) maakt dat immers wel een verschil uit 1.6 <=> 2.0. We zullen dus meer belast (verkeersbelasting) worden als we voor een D2 kiezen, dus duurdere auto.OGA244 schreef:Ik heb gehoord over een 3 cilinder benzine, die D2 2.0 klopt idd
In het volgende bericht: http://www.autonews.com/article/2013082 ... z2qBwbYB5jv60pih schreef:De Amerikanen (IIHS) testen wat anders. In plaats van alleen frontale/half frontale botsingen, nemen zij tegenwoordig ook de zgn small overlap test dus een klein deel van de auto vangt de klap op. Test is vergelijkbaar met een aanrijding met boom of (verlichtings)paal. In bv. Duitsland goed voor 25% van de ongevallen.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?
De NCAP is inmiddels nu eenmaal een verouderd systeem waarbij het nieuws is als een auto geen 5 sterren haalt (zoals dat chinese ding een paar jaar geleden).
Bij de USA testen blijkt overigens dat je ook "niet veilig zit" in een aantal Audi's, Beemers, lexus en Mercedesmodellen.
De Acura en Volvo S60 scoren weer juist heel erg goed in de USA.
Kortom; als meetkaders verschillen dan krijg je dus verschillende uitslagen en dat kan giga gevolgen hebben voor een bepaald model (zoals de fiscale stoelendans hier in NL.).
Volvo heeft overigens zelf tijdens de ontwikkeling van de V40 al besloten om deze niet aan de zwaardere/andere USA eisen te laten voldoen:
Volvo USA wil V40 graag hebben
AMSTERDAM -
De Amerikaanse Volvo-importeur gaat de druk op het hoofdkantoor in Zweden opvoeren om ervoor te zorgen dat de V40 alsnog in de Verenigde Staten leverbaar gaat worden. Volgens de importeur is er veel verkooppotentieel voor de vijfdeurs hatchback in het land.
Het is geen kwestie van de succesvolle V40 op de boot te zetten en er vervolgens een prijskaartje aan te hangen. Tijdens de ontwikkeling van de hatchback is reeds besloten dat de V40 niet in de Verenigde Staten op de markt zou komen. Vandaar dat Volvo zich de moeite heeft bespaard om de V40 aan de zware Amerikaanse eisen te laten voldoen.
.......
De reden om dat te doen zijn overduidelijk van financiële aard.Walter schreef:Maar hoeveel Audirijders zijn gezwicht voor Volvo's V60 Hybrid? Dus ja, ik denk dat een gedeelte van de rijders van Duitse merken zal gaan kiezen voor Volvo. ….
Dat scheelt inderdaad op jaarbasis een aardig bedrag. 266,90 euro vs 401,41 euro.Bobke schreef:Hmm ook niet bepaald slim om er een 2.0 van te maken. In België (en waarschijnlijk ook wel andere markten) maakt dat immers wel een verschil uit 1.6 <=> 2.0. We zullen dus meer belast (verkeersbelasting) worden als we voor een D2 kiezen, dus duurdere auto.OGA244 schreef:Ik heb gehoord over een 3 cilinder benzine, die D2 2.0 klopt idd
Dat is in je eigen vingers snijden.
Off topic:v60pih schreef: Bij de USA testen blijkt overigens dat je ook "niet veilig zit" in een aantal Audi's, Beemers, lexus en Mercedesmodellen.
De Acura en Volvo S60 scoren weer juist heel erg goed in de USA.
met een 190pk 14% V40 kan Volvo voorlopig weer prima partij bieden aan de Duitse 3Oceanracer schreef: Al zou je door de verlaging van 25 naar 20 procent en de genoemde facelifts de verkoopaantallen verdubbelen (iets wat natuurlijk nooit gaat gebeuren) blijft er nog altijd een dikke min in de totale aantallen t.o.v. 2012 én 2013. En Volvo kan voorlopig alleen maar dromen van de verkoopaantallen van de Duitse drie, dus wijzen met dat vingertje is nog lang niet aan de orde.
die nieuwe modellen komen natuurlijk altijd, ook Volvo is constant in de weer om aan de bal te blijven.Oceanracer schreef: Die tabel is toch geen reden voor een feestje, lijkt me. Werkelijk álle modellen in de min, op de V40 en V60 na. Dit jaar gaat die V60 ook in de min, want er worden natuurlijk nooit meer van die aantallen PIH's verkocht als in 2013. Dan blijft de V40 met 14% over. Nou, als Volvo daar mee overeind moet blijven....
Ik denk serieus dat 2014 voor Volvo pompen of verzuipen wordt. En als er dit jaar geen nieuwe modellen komen gaan ze in 2015 Saab achterna.
Even ter vergelijking: in 2002 verkocht Volvo 4200 V70's en ongeveer 900 XC70's. Als je er dan in 2013 met moeite 371 weet te slijten, weten we allemaal wel wat dat op termijn voor die modellen betekent.