HeinvdW,
Volvo Assistance had toch voor vervangend vervoer moeten zorgen?
Heb je met hun contact gehad?
Accu probleem
- Poni
- 3rd Gear member
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
-
- 1st Gear member
tja, tot voor een paar dagen ging dit hele probleem aan mij voor bij, dacht ik. Ik had tenslotte al bijna 30.000km probleemloos gereden...
Afgelopen week op wintersport naar Oostenrijk (5 man + bagage + skikoffer). Heen reis verliep voorspoedig, heerlijke auto en ondanks de volle belading prima kruissnelheden kunnen rijden.
Terplaatse in Oostenrijk ook prima kunnen rijden (heerlijk met 4 wiel aandrijving in de sneeuw) tot afgelopen vrijdag ochtend 09.00u: melding storing in Hybr. syst. neem z.s.m. contact op. Auto wil niet meer voor of achteruit. Geprobeerd de auto te resetten door accupool los te nemen, maar dit hielp niet. Volvo on-call gebeld, vriendelijk te woord gestaan en wachten op de Oamtc. Gearriveerd om 10.00u, ook zij hebben de accupool los genomen maar natuurlijk geen reactie. Auto weggesleept (11.00u) naar plaatselijke garage (60 km verderop). De hele dag op de hoogte gehouden (tijdens het skiën) door de hulpdienst maar vrijdagavond de mededeling dat hij lokaal niet gerepareerd kon worden. Er zou een huurauto geregeld worden. Dichtstbijzijnde in Garmisch Partenkirchen (1,5 uur rijden....), een ford focus zonder dakdragers....
Zaterdagochtend 08.30u is de auto afgeleverd (hulde voor de snelheid) echter een bagageprobleem met de dakkoffer (gehuurd....) en de ski's.
Al met al hulde voor de snelle reactie van Volvo on-call, nu nog even afwachten wanneer de auto terugkomt en wanneer deze weer gerepareerd is....
Afgelopen week op wintersport naar Oostenrijk (5 man + bagage + skikoffer). Heen reis verliep voorspoedig, heerlijke auto en ondanks de volle belading prima kruissnelheden kunnen rijden.
Terplaatse in Oostenrijk ook prima kunnen rijden (heerlijk met 4 wiel aandrijving in de sneeuw) tot afgelopen vrijdag ochtend 09.00u: melding storing in Hybr. syst. neem z.s.m. contact op. Auto wil niet meer voor of achteruit. Geprobeerd de auto te resetten door accupool los te nemen, maar dit hielp niet. Volvo on-call gebeld, vriendelijk te woord gestaan en wachten op de Oamtc. Gearriveerd om 10.00u, ook zij hebben de accupool los genomen maar natuurlijk geen reactie. Auto weggesleept (11.00u) naar plaatselijke garage (60 km verderop). De hele dag op de hoogte gehouden (tijdens het skiën) door de hulpdienst maar vrijdagavond de mededeling dat hij lokaal niet gerepareerd kon worden. Er zou een huurauto geregeld worden. Dichtstbijzijnde in Garmisch Partenkirchen (1,5 uur rijden....), een ford focus zonder dakdragers....
Zaterdagochtend 08.30u is de auto afgeleverd (hulde voor de snelheid) echter een bagageprobleem met de dakkoffer (gehuurd....) en de ski's.
Al met al hulde voor de snelle reactie van Volvo on-call, nu nog even afwachten wanneer de auto terugkomt en wanneer deze weer gerepareerd is....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Smartbart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
@smartbart,
Erg vervelend uiteraard. Belangrijk is nu natuurlijk dat jullie nu even verder kunnen en veilig naar huis kunnen. Je zou het maar onderweg tegenkomen op een druk en gevaarlijk punt.
Toch fijn dat je het hier meld. Dan wordt voor Volvo de druk ook steeds groter om dit soort problemen definitief op te lossen.
Voor later en de mede pih rijders zou het erg fijn als je er achter kunt komen wat nu eigenlijk de oorzaak is geweest.
Nu krijgen we allen het idee dat we vroeg of laat aan de beurt komen. Ik geloof echt niet dat dit een los stekkertje is geweest.
Laten we elkaar op de hoogte houden.
Erg vervelend uiteraard. Belangrijk is nu natuurlijk dat jullie nu even verder kunnen en veilig naar huis kunnen. Je zou het maar onderweg tegenkomen op een druk en gevaarlijk punt.
Toch fijn dat je het hier meld. Dan wordt voor Volvo de druk ook steeds groter om dit soort problemen definitief op te lossen.
Voor later en de mede pih rijders zou het erg fijn als je er achter kunt komen wat nu eigenlijk de oorzaak is geweest.
Nu krijgen we allen het idee dat we vroeg of laat aan de beurt komen. Ik geloof echt niet dat dit een los stekkertje is geweest.
Laten we elkaar op de hoogte houden.
- jvov60
- 4th Gear member
Vervelend weer!
Het zou mooi zijn als het duidelijk is wat steeds de problemen zijn en wat de oplossing is.
Ik hoop dat Volvo daar bovenop zit en met een oplossing komt voor iedereen.
Ook voor mensen die nog geen problemen hebben gehad, want op deze manier is het niet met een gerust hart rijden in de PIH die tot nu toe probleemloos was...
Het zou mooi zijn als het duidelijk is wat steeds de problemen zijn en wat de oplossing is.
Ook voor mensen die nog geen problemen hebben gehad, want op deze manier is het niet met een gerust hart rijden in de PIH die tot nu toe probleemloos was...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- jvov60
- 4th Gear member
@HeinvdW & @Smartbart
Wat ik me nog afvraag is hoe jullie voor de storingen hebben gereden of altijd reden.
Gebruiken jullie bijvoorbeeld veel laden via de Dieselmotor of gebruiken jullie veel Power of AWD stand?
Dat is voor degenen die nog geen problemen hebben gehad extra interessant om te weten: wij kunnen dat rijgedrag dan mijden
Mijden totdat Volvo de problemen definitief oplost natuurlijk.
Wat ik me nog afvraag is hoe jullie voor de storingen hebben gereden of altijd reden.
Gebruiken jullie bijvoorbeeld veel laden via de Dieselmotor of gebruiken jullie veel Power of AWD stand?
Dat is voor degenen die nog geen problemen hebben gehad extra interessant om te weten: wij kunnen dat rijgedrag dan mijden

Mijden totdat Volvo de problemen definitief oplost natuurlijk.
- jp-v60
- 4th Gear member
Die van mij is van deze levering ( na week 46 ) en ik rij al drie maanden probleemloosjvov60 schreef:Natuurlijk is er een markt voor een 0% bijtelling auto. Dat soort auto's zijn schaars tegenwoordig.lint schreef: Jij denk dat er een markt is voor deze jonge gebruikte PIH's met allerhande kinderziektes?
En ik kocht de auto destijds ook zonder aarzelen terwijl ik wist dat Volvo niet altijd bekend stond om betrouwbare elektronica...
Maar on-topic:
Tot op heden heb ik geen enkel probleem en al 17.000 km in een kleine 4 maanden gereden. Dus vooralsnog heel tevreden en blij met de PIH!
Ben benieuwd uit welke serie de wagen van HeinvdW is.
Het lijkt het erop dat vooral auto's van midden november tot eind december extra problemen hebben. De serie met de nieuwe Sensus en zo dus.
En ben benieuwd wat de oplossing bij HeinvdW is?
-
- 4th Gear member
Volvo zit er bovenop meende ik.jvov60 schreef: Vervelend weer!
Vergeet niet dat het het accupakket is welke het begeeft en deze door Volvo extern wordt ingekocht.
Laatst gewijzigd door Aantje op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Poni
- 3rd Gear member
Wat een nare toestanden. Ik hoop dat het allemaal snel is opgelost.
Waardeloos dat het op vakantie gebeurt, want dan moet je opeens een heleboel regelen waar je niet op zit te wachten.
Waardeloos dat het op vakantie gebeurt, want dan moet je opeens een heleboel regelen waar je niet op zit te wachten.
Poni
-
- 4th Gear member
Voor zover ik begrepen heb zijn er een aantal mogelijkheden.
In 1 van de gevallen is het een relais wat in de accu stuk gaat. Oplossing is het accupakket uit de auto te halen, accu open te schroeven en het betreffende relais te vervangen. Is circa 1 tot 1,5 dag werk en kan alleen door de leverancier gedaan worden.
Andere mogelijkheid is schijnbaar dat er iets in het accupakket stuk gaat waardoor het gehele accupakket vervangen dient te worden.
In 1 van de gevallen is het een relais wat in de accu stuk gaat. Oplossing is het accupakket uit de auto te halen, accu open te schroeven en het betreffende relais te vervangen. Is circa 1 tot 1,5 dag werk en kan alleen door de leverancier gedaan worden.
Andere mogelijkheid is schijnbaar dat er iets in het accupakket stuk gaat waardoor het gehele accupakket vervangen dient te worden.
- jvov60
- 4th Gear member
Erg jammer en een misser van het PIH ontwerp is dat er geen betere "Save Modus" is bij problemen aan het hybride systeem.Aantje schreef: Voor zover ik begrepen heb zijn er een aantal mogelijkheden.
Het zou toch redelijk eenvoudig mogelijk moeten zijn om een V60 PIH volledig en zonder problemen op de Dieselmotor door te laten rijden bij volledige uitval van het hybride systeem waar dan ook.
-
- 1st Gear member
Bij mij begon het probleem op donderdag avond tijdens het rijden. Op het dashboard kwam de melding, storing in het hybride systeem, neem z.s.m contact op. Maar alles bleef het doen (incl de elektrische ondersteuning van de aandrijving). Ik ben toen nog ong 3 km doorgereden naar mijn pension. De volgende ochtend stond dezelfde melding nog op het scherm maar toen lukte het niet om hem te starten (zowel elektrisch als de dieselmotor).
@jvov60: het zou inderdaad heel handig zijn als beide systemen (elektrisch en diesel) onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken echter volgens mij is dit niet (altijd) mogelijk omdat beide systemen erg met elkaar verweven zijn. Er zit een ISG (Integrated Starter Generator) die via de multi-V riem aangedreven wordt (en de diesel motor start indien nodig). Deze ISG verzorgt zowel het laden van de 12v als de 400v accu. Indien er een probleem is met het laadcircuit (Generator, omvormer of accu's) schakelt de auto schijnbaar beide systemen (diesel en elektrisch) uit.
@jvov60: het zou inderdaad heel handig zijn als beide systemen (elektrisch en diesel) onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken echter volgens mij is dit niet (altijd) mogelijk omdat beide systemen erg met elkaar verweven zijn. Er zit een ISG (Integrated Starter Generator) die via de multi-V riem aangedreven wordt (en de diesel motor start indien nodig). Deze ISG verzorgt zowel het laden van de 12v als de 400v accu. Indien er een probleem is met het laadcircuit (Generator, omvormer of accu's) schakelt de auto schijnbaar beide systemen (diesel en elektrisch) uit.
- RichieB
- 6th Gear member
Balen dit, hopelijk rijdt hij snel weer. Als er "z.s.m." staat moet je natuurlijk niet eerst gaan slapen! 3km doorrijden snap ik wel, maar daarna meteen even bellen..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- Tukker999
- 4th Gear member
Tja, wat is de stand van zaken.
Mijn V60 komt uit de parallel import uit Frankrijk.
Ik moest het doen met Bovag en SOS hulpdienst.
Terug in Nederland blijkt dat mijn V60 eerst 'vernederlandst' moet worden en dan treedt Volvo garantie in werking.
Misschien komt V60 a.s. vrijdag terug in Nederland, dan nog reparatie en wachten dus.......
Trouwens, de Ford Focus Ecoboost die we als vervangende auto hadden kost slechts 27.000 en heeft álle opties die de V60 ook heeft.
Automatische ruitenwissers mert regensensor, keyless entry, buitenverlichting onder de spiegel zodat je niet met je voeten in een plas hoeft te stappen, een navigatiesysteem dat simpel en duidelijk is en het goed doet, ja zelfs elektrisch verwarmde voorruit.
Ontbreekt stoelverwarming, leer en automaat.
De 998 cc motor is echt leuk, 6,8 l/100 km met cruise op 140, waar de V60 ruim 7 l/100km diesel vertookt.
Ik heb een rekenmodel opgezet om uit te rekenen welke auto nou duurder is en dan wint de 70k dure V60 het weer van de 27k Ford.
Waarom? Subsidie, subsidie, subsidie.
Als je het leuk vindt om zelf te rekenen of het model te verbeteren en uit te breiden, hier is de link. https://www.dropbox.com/s/exyf4vzhmactz ... 0baten.xls
Mijn V60 komt uit de parallel import uit Frankrijk.
Ik moest het doen met Bovag en SOS hulpdienst.
Terug in Nederland blijkt dat mijn V60 eerst 'vernederlandst' moet worden en dan treedt Volvo garantie in werking.
Misschien komt V60 a.s. vrijdag terug in Nederland, dan nog reparatie en wachten dus.......
Trouwens, de Ford Focus Ecoboost die we als vervangende auto hadden kost slechts 27.000 en heeft álle opties die de V60 ook heeft.
Automatische ruitenwissers mert regensensor, keyless entry, buitenverlichting onder de spiegel zodat je niet met je voeten in een plas hoeft te stappen, een navigatiesysteem dat simpel en duidelijk is en het goed doet, ja zelfs elektrisch verwarmde voorruit.
Ontbreekt stoelverwarming, leer en automaat.
De 998 cc motor is echt leuk, 6,8 l/100 km met cruise op 140, waar de V60 ruim 7 l/100km diesel vertookt.
Ik heb een rekenmodel opgezet om uit te rekenen welke auto nou duurder is en dan wint de 70k dure V60 het weer van de 27k Ford.
Waarom? Subsidie, subsidie, subsidie.
Als je het leuk vindt om zelf te rekenen of het model te verbeteren en uit te breiden, hier is de link. https://www.dropbox.com/s/exyf4vzhmactz ... 0baten.xls
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RichieB
- 6th Gear member
Het vernederlandsen staat toch een paar keer genoemd op dit forum. Ook wel vreemd dat je Nederlandse dealer dat niet heeft gedaan. Of heb je pas contact opgenomen met een NL dealer / Volvo Assistance NL toen je pech had?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof