Pagina 6 van 12

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.02.2014 - 20:42
door Poni
HeinvdW,
Volvo Assistance had toch voor vervangend vervoer moeten zorgen?
Heb je met hun contact gehad?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 13:46
door Smartbart
tja, tot voor een paar dagen ging dit hele probleem aan mij voor bij, dacht ik. Ik had tenslotte al bijna 30.000km probleemloos gereden...
Afgelopen week op wintersport naar Oostenrijk (5 man + bagage + skikoffer). Heen reis verliep voorspoedig, heerlijke auto en ondanks de volle belading prima kruissnelheden kunnen rijden.
Terplaatse in Oostenrijk ook prima kunnen rijden (heerlijk met 4 wiel aandrijving in de sneeuw) tot afgelopen vrijdag ochtend 09.00u: melding storing in Hybr. syst. neem z.s.m. contact op. Auto wil niet meer voor of achteruit. Geprobeerd de auto te resetten door accupool los te nemen, maar dit hielp niet. Volvo on-call gebeld, vriendelijk te woord gestaan en wachten op de Oamtc. Gearriveerd om 10.00u, ook zij hebben de accupool los genomen maar natuurlijk geen reactie. Auto weggesleept (11.00u) naar plaatselijke garage (60 km verderop). De hele dag op de hoogte gehouden (tijdens het skiën) door de hulpdienst maar vrijdagavond de mededeling dat hij lokaal niet gerepareerd kon worden. Er zou een huurauto geregeld worden. Dichtstbijzijnde in Garmisch Partenkirchen (1,5 uur rijden....), een ford focus zonder dakdragers....
Zaterdagochtend 08.30u is de auto afgeleverd (hulde voor de snelheid) echter een bagageprobleem met de dakkoffer (gehuurd....) en de ski's.
Al met al hulde voor de snelle reactie van Volvo on-call, nu nog even afwachten wanneer de auto terugkomt en wanneer deze weer gerepareerd is....

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 14:34
door vaudi
@smartbart,
Erg vervelend uiteraard. Belangrijk is nu natuurlijk dat jullie nu even verder kunnen en veilig naar huis kunnen. Je zou het maar onderweg tegenkomen op een druk en gevaarlijk punt.
Toch fijn dat je het hier meld. Dan wordt voor Volvo de druk ook steeds groter om dit soort problemen definitief op te lossen.

Voor later en de mede pih rijders zou het erg fijn als je er achter kunt komen wat nu eigenlijk de oorzaak is geweest.
Nu krijgen we allen het idee dat we vroeg of laat aan de beurt komen. Ik geloof echt niet dat dit een los stekkertje is geweest.

Laten we elkaar op de hoogte houden.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 16:12
door jvov60
Vervelend weer!

Het zou mooi zijn als het duidelijk is wat steeds de problemen zijn en wat de oplossing is.
Ik hoop dat Volvo daar bovenop zit en met een oplossing komt voor iedereen.
Ook voor mensen die nog geen problemen hebben gehad, want op deze manier is het niet met een gerust hart rijden in de PIH die tot nu toe probleemloos was...

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 17:06
door Smartbart
Ik ga jullie natuurlijk op de hoogte houden over de oorzaak!

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 18:10
door jvov60
@HeinvdW & @Smartbart

Wat ik me nog afvraag is hoe jullie voor de storingen hebben gereden of altijd reden.
Gebruiken jullie bijvoorbeeld veel laden via de Dieselmotor of gebruiken jullie veel Power of AWD stand?

Dat is voor degenen die nog geen problemen hebben gehad extra interessant om te weten: wij kunnen dat rijgedrag dan mijden ;-)
Mijden totdat Volvo de problemen definitief oplost natuurlijk.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 18:32
door vaudi
Kwam de storing van Bart tijdens het opstarten of had je al een paar km gereden?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.03.2014 - 21:11
door IV39
Tjee Bart,

Waardeloos zeg! Succes, ik hoop dat je je auto snel terug hebt en dat het niet meer voorkomt.....

Re: Accu probleem

Geplaatst: 03.03.2014 - 08:16
door jp-v60
jvov60 schreef:
lint schreef: Jij denk dat er een markt is voor deze jonge gebruikte PIH's met allerhande kinderziektes?
Natuurlijk is er een markt voor een 0% bijtelling auto. Dat soort auto's zijn schaars tegenwoordig.
En ik kocht de auto destijds ook zonder aarzelen terwijl ik wist dat Volvo niet altijd bekend stond om betrouwbare elektronica...

Maar on-topic:

Tot op heden heb ik geen enkel probleem en al 17.000 km in een kleine 4 maanden gereden. Dus vooralsnog heel tevreden en blij met de PIH!

Ben benieuwd uit welke serie de wagen van HeinvdW is.
Het lijkt het erop dat vooral auto's van midden november tot eind december extra problemen hebben. De serie met de nieuwe Sensus en zo dus.
En ben benieuwd wat de oplossing bij HeinvdW is?
Die van mij is van deze levering ( na week 46 ) en ik rij al drie maanden probleemloos

Re: Accu probleem

Geplaatst: 03.03.2014 - 22:36
door Aantje
jvov60 schreef: Vervelend weer!

Het zou mooi zijn als het duidelijk is wat steeds de problemen zijn en wat de oplossing is.
Ik hoop dat Volvo daar bovenop zit en met een oplossing komt voor iedereen.
Ook voor mensen die nog geen problemen hebben gehad, want op deze manier is het niet met een gerust hart rijden in de PIH die tot nu toe probleemloos was...
Volvo zit er bovenop meende ik.

Vergeet niet dat het het accupakket is welke het begeeft en deze door Volvo extern wordt ingekocht.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 03.03.2014 - 22:56
door vaudi
Aantje schreef: ….
Vergeet niet dat het het accupakket is welke het begeeft en deze door Volvo extern wordt ingekocht.
Is het echt het accu pakket dat het begeeft bij boven genoemde niet meer kunnen rijden problemen?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 04.03.2014 - 12:46
door Poni
Wat een nare toestanden. Ik hoop dat het allemaal snel is opgelost.
Waardeloos dat het op vakantie gebeurt, want dan moet je opeens een heleboel regelen waar je niet op zit te wachten.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 04.03.2014 - 22:19
door Aantje
Voor zover ik begrepen heb zijn er een aantal mogelijkheden.

In 1 van de gevallen is het een relais wat in de accu stuk gaat. Oplossing is het accupakket uit de auto te halen, accu open te schroeven en het betreffende relais te vervangen. Is circa 1 tot 1,5 dag werk en kan alleen door de leverancier gedaan worden.

Andere mogelijkheid is schijnbaar dat er iets in het accupakket stuk gaat waardoor het gehele accupakket vervangen dient te worden.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 05.03.2014 - 09:56
door jvov60
Aantje schreef: Voor zover ik begrepen heb zijn er een aantal mogelijkheden.

In 1 van de gevallen is het een relais wat in de accu stuk gaat. Oplossing is het accupakket uit de auto te halen, accu open te schroeven en het betreffende relais te vervangen. Is circa 1 tot 1,5 dag werk en kan alleen door de leverancier gedaan worden.

Andere mogelijkheid is schijnbaar dat er iets in het accupakket stuk gaat waardoor het gehele accupakket vervangen dient te worden.
Erg jammer en een misser van het PIH ontwerp is dat er geen betere "Save Modus" is bij problemen aan het hybride systeem.
Het zou toch redelijk eenvoudig mogelijk moeten zijn om een V60 PIH volledig en zonder problemen op de Dieselmotor door te laten rijden bij volledige uitval van het hybride systeem waar dan ook.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 05.03.2014 - 10:21
door NielsPHEV
in een aantal gevallen doet de auto dat en meldt ie dat hybride niet beschikbaar is, je kunt dan gewoon op de diesel rijden.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 05.03.2014 - 13:48
door Smartbart
Bij mij begon het probleem op donderdag avond tijdens het rijden. Op het dashboard kwam de melding, storing in het hybride systeem, neem z.s.m contact op. Maar alles bleef het doen (incl de elektrische ondersteuning van de aandrijving). Ik ben toen nog ong 3 km doorgereden naar mijn pension. De volgende ochtend stond dezelfde melding nog op het scherm maar toen lukte het niet om hem te starten (zowel elektrisch als de dieselmotor).
@jvov60: het zou inderdaad heel handig zijn als beide systemen (elektrisch en diesel) onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken echter volgens mij is dit niet (altijd) mogelijk omdat beide systemen erg met elkaar verweven zijn. Er zit een ISG (Integrated Starter Generator) die via de multi-V riem aangedreven wordt (en de diesel motor start indien nodig). Deze ISG verzorgt zowel het laden van de 12v als de 400v accu. Indien er een probleem is met het laadcircuit (Generator, omvormer of accu's) schakelt de auto schijnbaar beide systemen (diesel en elektrisch) uit.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 05.03.2014 - 16:03
door RichieB
Balen dit, hopelijk rijdt hij snel weer. Als er "z.s.m." staat moet je natuurlijk niet eerst gaan slapen! 3km doorrijden snap ik wel, maar daarna meteen even bellen..

Re: Accu probleem

Geplaatst: 05.03.2014 - 23:23
door Tukker999
Tja, wat is de stand van zaken.
Mijn V60 komt uit de parallel import uit Frankrijk.
Ik moest het doen met Bovag en SOS hulpdienst.
Terug in Nederland blijkt dat mijn V60 eerst 'vernederlandst' moet worden en dan treedt Volvo garantie in werking.

Misschien komt V60 a.s. vrijdag terug in Nederland, dan nog reparatie en wachten dus.......

Trouwens, de Ford Focus Ecoboost die we als vervangende auto hadden kost slechts 27.000 en heeft álle opties die de V60 ook heeft.
Automatische ruitenwissers mert regensensor, keyless entry, buitenverlichting onder de spiegel zodat je niet met je voeten in een plas hoeft te stappen, een navigatiesysteem dat simpel en duidelijk is en het goed doet, ja zelfs elektrisch verwarmde voorruit.
Ontbreekt stoelverwarming, leer en automaat.
De 998 cc motor is echt leuk, 6,8 l/100 km met cruise op 140, waar de V60 ruim 7 l/100km diesel vertookt.

Ik heb een rekenmodel opgezet om uit te rekenen welke auto nou duurder is en dan wint de 70k dure V60 het weer van de 27k Ford.
Waarom? Subsidie, subsidie, subsidie.
Als je het leuk vindt om zelf te rekenen of het model te verbeteren en uit te breiden, hier is de link. https://www.dropbox.com/s/exyf4vzhmactz ... 0baten.xls

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 08:05
door RichieB
Het vernederlandsen staat toch een paar keer genoemd op dit forum. Ook wel vreemd dat je Nederlandse dealer dat niet heeft gedaan. Of heb je pas contact opgenomen met een NL dealer / Volvo Assistance NL toen je pech had?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 06.03.2014 - 08:15
door lint
Het lijkt mij een normale service dat een nieuwe importauto bij aflevering door de dealer 'vernederlandst' wordt.