Volvo Concept Estate
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Prachtig!!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
De drie concepts samen:






Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9291
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mooi om die eerste concept weer te zien op de bovenste foto. Lijkt me wel wat voor de volgende James Bond 

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Achteraf had die eerste een wat saaie kleur. Mooi om ze bij elkaar te zien!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
maar het ontwerp komt wel mooi uit in die kleur
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49





Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..Zover ik op de plaatjes kan beoordelen (en daardoor kan ik het fout hebben) een stuk kleiner - ook van buiten - dan de de huidige V70. Maar goed daarvoor is het platform 'scalable'. Leuk maatje voor toekomstige S/V/C60. Van buiten mooi, van binnen (ruimte) niet praktisch; als dat maar goed gaat.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Denk dat dat vertekent Ab. Ik heb de Concept Coupe live gezien en dat is echt een goed formaat auto.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Van opzij ziet die auto er nog het beste uit. Dat is overigens bij veel auto's m.i. juist niet het geval. Over de voor- en achterkant zal ik nu maar even zwijgen. En praktisch? Het doel van een shooting break is om een jachtpartij te faciliteren. Dus misschien is die auto daarvoor zeer praktisch, maar ik ben geen jagerAb S schreef: ..Zover ik op de plaatjes kan beoordelen (en daardoor kan ik het fout hebben) een stuk kleiner - ook van buiten - dan de de huidige V70. Maar goed daarvoor is het platform 'scalable'. Leuk maatje voor toekomstige S/V/C60. Van buiten mooi, van binnen (ruimte) niet praktisch; als dat maar goed gaat.

Meus automobilis non volvit, sed currit.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40918
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Prachtig !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Even een terugkoppeling aan de ontwerper van het concept. Zo'n brede deur is toch wat onhandig in de parkeergarage. Ook zal bij AH die tildrempel door mijn vriendin niet gewaardeerd worden. Die de deur kan misschien wat vertekend zijn, maar die tildrempel lijkt me toch echt. Voor die nieuwe Volvo doelgroep (mannen als ZLATAN) zal het allemaal geen probleem zijn. De traditionele Volvorijders, die stammen uit de tijd dat Volvo nog geen leasetopper was en die soms voormalige 2CV/Renault 4 rijders zijn, hebben toch andere wensen. Misschien is die Citroen Cactus (ook ooit een concept) met die beschermde deuren toch nog niet zo gek
.

Meus automobilis non volvit, sed currit.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Het is (pardon, ik bedoel IK vind het) een schitterende concept!
Hoewel het overgrote merendeel van de reacties uiterst lovend is en Volvo met de concept Estate dus kennelijk een goede snaar heeft weten te raken, zul je als autobouwer nooit iedereen kunnen bekoren. Dat Boreas er niet van gecharmeerd is geeft dus niets. Wel wordt het vervelend als hij zijn inmiddels bekende mening na vrijwe iedere post van een ander meent te moeten herhalen. En zeker als dat gebeurt met onzinnige argumenten als de praktische bezwaren tegen de lange deuren van deze driedeurs bij parkeren. De concepts zijn immers bedoeld om bepaalde stijlelementen te beproeven en daar reacties op uit te lokken. Geen enkele concept gaat ongewijzigd in productie, of denkt Boreas op basis van de drie nu getoonde concepts (Coupé, XC en Estate) dat Volvo vanaf nu uitsluitend nog driedeurs auto's op de markt gaat brengen?
Over de concept Estate zelf: Het valt mij op dat de b-stijl zo ontzettend dun is! Ziet er fraai uit, maar zou dit de kooi voldoende stevigheid en veiligheid bieden bij zijdelingse aanrijdingen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Volvo op het gebied van veiligheid enige concessie zal doen.
Hoewel het overgrote merendeel van de reacties uiterst lovend is en Volvo met de concept Estate dus kennelijk een goede snaar heeft weten te raken, zul je als autobouwer nooit iedereen kunnen bekoren. Dat Boreas er niet van gecharmeerd is geeft dus niets. Wel wordt het vervelend als hij zijn inmiddels bekende mening na vrijwe iedere post van een ander meent te moeten herhalen. En zeker als dat gebeurt met onzinnige argumenten als de praktische bezwaren tegen de lange deuren van deze driedeurs bij parkeren. De concepts zijn immers bedoeld om bepaalde stijlelementen te beproeven en daar reacties op uit te lokken. Geen enkele concept gaat ongewijzigd in productie, of denkt Boreas op basis van de drie nu getoonde concepts (Coupé, XC en Estate) dat Volvo vanaf nu uitsluitend nog driedeurs auto's op de markt gaat brengen?
Over de concept Estate zelf: Het valt mij op dat de b-stijl zo ontzettend dun is! Ziet er fraai uit, maar zou dit de kooi voldoende stevigheid en veiligheid bieden bij zijdelingse aanrijdingen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Volvo op het gebied van veiligheid enige concessie zal doen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Giuseppo
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15.08.2009 - 14:18
Hopelijk binnenkort als C40 (of C60) op de markt als opvolger van mijn C30. Ik vind het toch wel duidelijk een evolutie hiervan met zelfde stijlkenmerken en eigenaardigheden.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
2021 XC40 T4 Recharge r-design
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
@ Summum. Het spijt me dat mijn bijdragen je vervelen. Bedenk echter het volgende. Bij ieder nieuwe serie foto's worden ook weer nieuwe positieve geluiden geventileerd; dus ik begrijp niet wat erop tegen is ook de (nieuwe) schaduwzijden die opvallen te belichten. Je belicht trouwens zelf ook een mogelijke schaduwzijde (de veiligheid), wat een beetje in strijd is met je uitgangspunt over het doel van een concept. Het lijkt me overigens een reëel punt van je. Het kan bovendien geen kwaad dat de ontwerper verneemt dat er ook Volvorijders zijn die graag een ouderwetse degelijke ruime estate willen. In de Volvo reclame wordt die estate tegenwoordig "ikonisch" genoemd. Laten we die gedachte als traditionele Volvorijders vooral vasthouden en niet de boodschapper van die gedachte op dit forum een kopje kleiner te maken.
@Isomo. Een mij bekende architect zegt altijd: het is geen kunst iets te ontwerpen, het is wel een kunst iets voor een budget te ontwerpen. Natuurlijk zijn die Volvo en Citroen niet vergelijkbaar. Ik noem de Citroen om aan te geven dat de Volvo concept een beetje het contact met de alledaagse (auto)realiteit verloren heeft. Hoewel ik geen zwerver, ben heb ik niets tegen het voorspelbaarheid en het gebruiksgemak van kartonnen dozen, terwijl mijn high tech tablet voorzien van het allerlaatste besturingssysteem niet zonder kuren is. En laat de Volvo concept estate niet worden wat de DS5 voor Citroen is: te veel vorm en te weinig functie. Ik probeer er alleen maar voor te pleiten dat Volvo blijft doen waar het altijd goed in was en de haute couture aan de Italianen overlaat.
Please, keep calm!
@Isomo. Een mij bekende architect zegt altijd: het is geen kunst iets te ontwerpen, het is wel een kunst iets voor een budget te ontwerpen. Natuurlijk zijn die Volvo en Citroen niet vergelijkbaar. Ik noem de Citroen om aan te geven dat de Volvo concept een beetje het contact met de alledaagse (auto)realiteit verloren heeft. Hoewel ik geen zwerver, ben heb ik niets tegen het voorspelbaarheid en het gebruiksgemak van kartonnen dozen, terwijl mijn high tech tablet voorzien van het allerlaatste besturingssysteem niet zonder kuren is. En laat de Volvo concept estate niet worden wat de DS5 voor Citroen is: te veel vorm en te weinig functie. Ik probeer er alleen maar voor te pleiten dat Volvo blijft doen waar het altijd goed in was en de haute couture aan de Italianen overlaat.
Please, keep calm!
Meus automobilis non volvit, sed currit.