"Beperkt vermogen" bij D4, turbo op één oor?

NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Dank voor de info Edraket. Ik stond al te popelen om te roepen die EGR softwarematig dicht te zetten, maar helaas pindakaas. Dat kan niet meer.
Hier iedem het verhaal. D5 met dichte egr en probleemloos.
marsman
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 26.03.2014 - 20:59

Van mijn monteur heb ik begrepen dat met de laatste modificatie ('de nieuwe slangenset') alle problemen voorbij zouden moeten zijn. Ik zou navraag doen of dit geinstalleerd is, of anders proberen of ze het nog onder coulance of zacht prijsje willen monteren. Verder is de D4 echt fantastisch!
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

marsman schreef: Van mijn monteur heb ik begrepen dat met de laatste modificatie ('de nieuwe slangenset') alle problemen voorbij zouden moeten zijn. Ik zou navraag doen of dit geinstalleerd is, of anders proberen of ze het nog onder coulance of zacht prijsje willen monteren. Verder is de D4 echt fantastisch!
Goede tip! Heeft iemand toevallig al het onderdelnummer en een prijs van de nieuwe klep & slangenset? Eigenlijk zou dit een echte recall moeten zijn.....
Cor 60
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 31.03.2014 - 11:53

Na 3 jaar en 180.000 km afscheid genomen van de S 60. Over het algemeen een prima auto waarmee ik met veel plezier de kilometers heb gemaakt, alleen heeft Volvo de problematiek rond de EGR klep nooit definitief op kunnen lossen. De auto heeft voor dit euvel nog ettelijke dagen bij de dealer gestaan, klepdeksel vervangen, slangen vervangen, klep zelf x maal vervangen, niets kon het oplossen. Uiteindelijk de wagen ingeleverd met de klep buiten werking - trucje van de wegenwacht - stekkertje lostrekken van de EGR klep en nooit meer stilstand. Nadeel is wel dat het lampje in het dashboard blijft branden, maar ook dit went wel weer.
Inmiddels sinds 3 weken in het bezit van een 320D, na 4500 km kan ik wel zeggen dat de S60 de zogenaamde premium merken dicht op de hielen zit. De achttraps automaat en navigatie uit het High Executive pakket zijn superieur aan Volvo, een genot om de file te kunnen omzeilen en niet, zoals bij Volvo, door de navigatie te worden gewaarschuwd voor een file op het moment dat je er al instaat. De automaat schakelt fantastisch, een klasse beter dan de GT8. Op gebied van stoelen en dashboard (knopjes) is Volvo beter, de bedieningselementen op het BMW dashboard zijn echt old school en snel aan restyling toe. Ook lijkt het, ondanks dat het vermogen en koppel gelijk is, of de Volvo wat beter aan het gas "hangt" , sneller reageert en rapper is in de sprint. Kan natuurlijk na wat meer kilometers dat de BMW loskomt, maar dit is in elk geval mijn eerste indruk.
Nogmaals, genoten van de Volvo en voor mij ook zeker premium, maar af en toe moet je eens wat anders doen in en met het leven.
Volvo S 60 D4 GT 8 MY 2015
Bright Silver; Sportstoelen Leer Off Black; Schuif/kantel dak; Afneembare trekhaak; 17 " Sadia; Winterline; BP Connect
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10658
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

V70 D4...... 140 duuzend en géén enkel probleem gehad. Wel moet ik zeggen dat de topsnelheid wat lastiger te halen was. EGR gereinigd en hij gaat weer als de brandweer.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”