Pagina 6 van 6
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 12.10.2015 - 22:27
door Tukker999
Nou, laat dat sarcasme maar weg.
Het is altijd heel gemakkelijk om een groep weg te zetten die het niet zo nauw neemt.
Feit is dat de overheid met haar subsidiebeleid de inzet van bijv. zonnepanelen en hybride auto's een enorme stimulans heeft gegeven.
En dan gebeurt er toch iets met de grote groep.
Mensen worden zich meer bewust en gaan vaak bewuster om met het milieu.
Neem nou de zonnepanelen.
Eerst met subsidie, nu nagenoeg zonder en het neemt nu een hoge vlucht.
Ook bij de hybride auto's werkt het wel.
Er is onder de hybride rijders een grote groep die bewuster is gaan rijden en dat heeft wel degelijk effect.
Sarcasme, ja, maar dan voor een relatief kleine groep V60 PIH rijders.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 13.10.2015 - 20:25
door Paul
Met al die laadpalen overal wordt het alleen maar beter. Rij gewoon van huis naar Schiphol, naar Haarlem weer naar huis en op elk punt kan ik opladen. Heerlijk!
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 14:16
door Summum
Ben me aan het oriënteren op een laadvoorziening en ik heb contact opgenomen met Nuon. Ik begrijp dat zij niet thuis langskomen, maar ik moet wat foto's van de meterkast en de situatie opsturen en dan maken zij een offerte. Maar ik zit niet aan Nuon vast natuurlijk, sterker nog mijn energieleverancier is Eneco.
Zijn er nog aandachtspunten waarop ik moet letten volgens de ervaringsdeskundigen?
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 14:36
door NielsPHEV
Als je op eigen terein kunt parkeren zeker een lader met vastsnoer nemen. Ik heb al bijna drie veel plezier van mijn ratio wall box worden nu al voor 600 incl BTW aangeboden via internet. Groot voordeel is dat je eenvoudig de laadstroom kunt wijzigen. Standaard heb ik hem op 9 amp staan. Wil ik een keer snel weg zet ik hem op 16 amp. Monteren is overigens prima zelf te doen als je enige technische kennis hebt.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 16:12
door Millimetervreter.
Inderdaad op eigen terrein met vast laadsnoer nemen, scheelt weer gedoe van je snoer achteruit je auto pakken, ik heb de EV-laadbox, doet wat hij moet doen

.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 16:32
door Summum
Ja ik parkeer op eigen terrein onder een carport. Een box met vast snoer is wel een goede tip, dan kan de standaard kabel in de kofferbak blijven. Beetje hypothetisch misschien, maar betekent dat dat ieder ander die zijn auto onder mijn carport zou parkeren ook die kabel aan zijn auto kan hangen om op mijn kosten te laden?
Zelf installeren lijkt me niet eenvoudig. Er moet een kabel uit de meterkast via de kruipruimte naar buiten. Daartoe moet ook het tegelpad opgebroken worden denk ik. Zelf ben ik geen technisch aangelegd persoon.
@Niels: Wat is het voordeel van laden op 9A in plaats van standaard op 16A? Komt langzamer laden de accuduur ten goede?
En doen jullie nog iets met het verrekenen van de stroomkosten met je bedrijf/werkgever? Hoe gaat dat dan in z'n werk?
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 16:45
door NielsPHEV
Summum schreef:
Ja ik parkeer op eigen terrein onder een carport. Een box met vast snoer is wel een goede tip, dan kan de standaard kabel in de kofferbak blijven. Beetje hypothetisch misschien, maar betekent dat dat ieder ander die zijn auto onder mijn carport zou parkeren ook die kabel aan zijn auto kan hangen om op mijn kosten te laden?
Zelf installeren lijkt me niet eenvoudig. Er moet een kabel uit de meterkast via de kruipruimte naar buiten. Daartoe moet ook het tegelpad opgebroken worden denk ik. Zelf ben ik geen technisch aangelegd persoon.
@Niels: Wat is het voordeel van laden op 9A in plaats van standaard op 16A? Komt langzamer laden de accuduur ten goede?
En doen jullie nog iets met het verrekenen van de stroomkosten met je bedrijf/werkgever? Hoe gaat dat dan in z'n werk?
Men kan op idd jouw kosten komen laden, heb ik nog niet meegemaakt, wat is je adres
met 9amp belast je je groepen minder dan met 16 als je echt 16 amp trekt heb je op de 25 amp hoofdgroep nog maar 6 amp (ca 1300 watt over). Daarbij heb ik het idee dat het iets effcienter zou moeten zijn en beter voor de accu... maar dat laatste is niet echt op harde feiten gebaseerd
Ik heb de electriciteits rekening om laten zetten naar mijn bedrijf (anders mag je formeel geen BTW af trekken) de niet auto stroom belast ik door aan prive. Heb je geen eigen bedrijf zal je een afspraak moeten maken met de werkgever. BTW aftrekken zal dan niet gaan.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 20:36
door Millimetervreter.
Summum schreef:
Ja ik parkeer op eigen terrein onder een carport. Een box met vast snoer is wel een goede tip, dan kan de standaard kabel in de kofferbak blijven. Beetje hypothetisch misschien, maar betekent dat dat ieder ander die zijn auto onder mijn carport zou parkeren ook die kabel aan zijn auto kan hangen om op mijn kosten te laden?
Zelf installeren lijkt me niet eenvoudig. Er moet een kabel uit de meterkast via de kruipruimte naar buiten. Daartoe moet ook het tegelpad opgebroken worden denk ik. Zelf ben ik geen technisch aangelegd persoon.
@Niels: Wat is het voordeel van laden op 9A in plaats van standaard op 16A? Komt langzamer laden de accuduur ten goede?
En doen jullie nog iets met het verrekenen van de stroomkosten met je bedrijf/werkgever? Hoe gaat dat dan in z'n werk?
Bij de EV-box zit een pas waarmee je de kast activeert, iemand anders kan dus niet laden, EV houd je aantal KW uur bij en dit kan via je werkgever direct afgerekend worden. Zo gaat het bij mij, bevalt goed.Ik heb een paal op de zaak en een kast thuis, werkt allemaal prima.
Kast is door het installatiebureau geplaatst die bij ons op de zaak ook al dit soort dingen doet, plaatsing incl kast kost ca € 1.200,-- is overal een beetje hetzelfde.
Het pasje kan je ook bij openbare laadpalen gebruiken.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 20.10.2015 - 21:31
door zender
The new motion is vergelijkbaar in de kosten ook met pasje automatische afrekening met de zaak en een zeer nette paal met vaste kabel.
Uitstekende montage en afwikkeling.
Vaste kabel is echt een aanrader.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 26.10.2015 - 16:14
door Summum
RoaldH schreef:
Summum schreef:
Dank voor de goedkeurende commentaren! Past mijn auto tenmiste weer bij mijn Forumnaam
Paul schreef:
Ohw zo, heel goed, hou je nog wel even rekening met de banden dat die een zwaardere loadindex moeten hebben, of is dat al check?
Dat is inderdaad een goeie....is nog niet over gesproken. Wat heeft een Twin Engine nodig?
Net even gecheckt op mijn auto. Mijn huidige banden (om de Bor) zijn Bridgestones, daar staat Extra Load (96Y) op. Winterbanden zijn Nokians, daar weet ik de LI niet van.
Volgens Volvo moet de loadindex 97 of meer zijn. Maar er is een "gutachten" via Heico om met een loadindex van 93 te rijden.
Was zaterdag even bij Verkerk LR en daar stond een prachtige V50 D5 Special Edition klaar voor aflevering.
Even een blik geworpen op de (af fabriek) wielen en banden: 19" Portia velgen met Bridgestone banden met Load index 96! Dat is dus gelijk aan mijn huidige banden en moet geen probleem geven aldus de verkopers.
Mocht ook het interieur even van dichtbij zien omdat dat een goede indruk geeft van mijn bestelde interieur. Al is de SE voorzien van een Blond interieur (iets meer witgrijs) en wordt mijn interieur Soft Beige (iets 'romiger'). Met een leerstaaltje erbij even het verschil gezien. Maar verder wel off black, inclusief dakbekleding. Wordt echt wel een chique combinatie!
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 26.10.2015 - 23:35
door RoaldH
De 19 inch banden waren (iig vorig jaar) niet te krijgen in een LI van 97 of hoger. Vandaar de gutachten van Heico. Persoonlijk zou ik je oude velgen met banden gewoon monteren. Mooie keuze heb je gemaakt!
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 22.12.2015 - 23:11
door Summum
Zo, de laatste loodjes zijn aangebroken. Inmiddels een laadstation van EVbox op de oprit. Ik had eerst opdracht gegeven aan The New Motion, maar die bleken pas in februari te kunnen komen monteren. Via een lokale installateur kon een EVbox binnen 1,5 week gemonteerd worden!
Inmiddels is de auto ook binnen bij de dealer en kan ik hem op de voorlaatste dag van het jaar ophalen. Vandaag kreeg ik al een mailtje met een VOC ID en een inlogcode. En in die mail stond het VIN nummer en het kenteken ook al genoemd....

Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 23.12.2015 - 08:26
door rsnhakan
Van harte gefeliciteerd! Ik kan niet anders zeggen dan dat een D6 echt heerlijk rijdt! Wat een power, vooral met de Polestar tuning.
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 23.12.2015 - 10:43
door Millimetervreter.
Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten, veel plezier volgende week!
Re: V60 PIH nog aan te bevelen in 2015?
Geplaatst: 23.12.2015 - 10:53
door Bart
Veel plezier Rutger, geniet nog even van de voorpret!