Pagina 6 van 7

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 17.04.2016 - 18:21
door vaudi
Skibs schreef: en ps: niemand heeft een 'vol' tarief aangekondigd: per 2020 gaat de mrb naar driekwart, niet hoger!
klopt helemaal. t/m 2019 blijft het zo als nu. wagengewicht -135kg en van het tarief waarin de auto dan valt hebben we de 50% MRB prijs.
Vanaf 2020 hebben ze het over de 75% MRB prijs.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 08:06
door Jaromir
Echt voordeel heeft een plugin hybride niet meer dadelijk.
- Tis alleen complexe techniek, dat in onderhoud duurder is,
- in verzekering duurder (ivm hoge aanschafprijs).,
- Verbruik is alleen lager als je de auto lokaal gebruikt ivm geringe range (bij verre afstanden is dat voordeel een nadeel vanwege het hogere gewicht van de batterijen een hoger verbruik)
- Storingsgevoeliger

En dat willen ze compenseren met 75% tarief? Een lachertje, want je bent alrijd duurder uit met een plugin

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 08:17
door RichieB
Hybride auto's zijn uit. Die moet je niet meer kopen. 100% EV moet het zijn nu, of waterstof. Maar niet te veel anders derft de staat te veel inkomsten.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 08:46
door Jaromir
Ja, hybride was in nederland maar een korte trend, maar verdere stimulering zit dr helaas niet in...
Wat mij betreft hadden ze ze gewoon mrb vrij kunnen houden. Dat was dan een voordeeltje dat de nadelen neutraliseert.
Maar 75% dat is gewoon zo goed als dezelfde prijs als een niet plugin...

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 08:49
door OGA244
Nulemissie-auto’s….
- blijven profiteren van een bijtellingspercentage van 4 tot een catalogusprijs van € 50.000;
- behouden de vrijstelling in de MRB;
- behouden de vrijstelling in de BPM
Ergo, een Nissan Leaf of een Renault Zoe hebben die 4%, een Tesla niet meer (mogelijk de Tesla 3 weer wel, als hij komt)

bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... tobrief-ii

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 09:00
door RichieB
Die max van €50k is per 1-1-2019. De vraag is nog of als je er nu een koopt je in 2019 moet betalen of je 5 jaar lang 4% mag bijtellen. Waterstof auto's hebben deze limiet niet.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 09:05
door OGA244
Die periode van 5jaar was dit jaar toch voor het laatst?

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 09:43
door Autozoeker
Voor EV vergeten jullie dat je 36% MIA krijgt voor max 50k (18k voordeel).
Dat gaat denk ik hard met de model 3, en ws snel afgelopen met de MIA (ze kunnen nu direct afschaffen ipv bepaalde datum als het te populair wordt).

Rest dus alleen nog zsm een 100% EV halen (voordat de model 3 er is). De enige modellen die beetje zijn, zijn de model S en X.
Iemand nog andere interesting autos gezien ? per 2017 ga ik namelijk mijn v60 weg doen. Maar geen flauw idee wat er voor terug moet komen

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 10:13
door RichieB
Ik kwam laatst een flitsende EV sportauto tegen op de snelweg. Een of ander exotisch merk, heb helaas niet onthouden wat het was. Zag er duur uit. ;-)

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 11:21
door Autozoeker
Fisker Karma ? die zijn er alleen mee opgehouden

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 11:56
door Skibs
Ik dacht de MIA van een plafond was voorzien in 2014, óók voor EV's? Het voordeel is max 2 mille o.i.d, toch?

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 12:25
door Autozoeker
zie http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/ ... cht/e-auto
Volledig elektrische auto’s met een CO2-uitstoot van 0 gr/km komen in aanmerking voor 36 % MIA onder code G 3110
en
Kosten die in aanmerking komen

Uw auto komt voor maximaal een bepaald bedrag in aanmerking voor MIA en/of Vamil. Auto's die onder code F 3109 in aanmerking komen voor MIA en Vamil komen voor maximaal € 50.000 in aanmerking. Auto's die onder code G 3110 in aanmerking komen voor MIA komen voor maximaal € 50.000 in aanmerking. Auto's die onder code D 3111 in aanmerking komen voor MIA komen voor maximaal € 35.000 in aanmerking. Dit betekent ook dat het aanmeldingsbedrag per auto niet hoger kan zijn dan deze bedragen. Accessoires kunnen ook gemeld worden. Losse onderdelen zoals aanhangers of een afneembare fietsendrager kunnen niet gemeld worden. Kosten voor het gebruiksklaar (rijklaar) maken van uw auto komen in aanmerking voor MIA.
36% op max van 50k is die 18k. Afhankelijk van bedrijfsvorm en belastingschijf kan het wel oplopen op netto ruim 9k.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 12:43
door RichieB
Autozoeker schreef: Fisker Karma ? die zijn er alleen mee opgehouden
Dat was 'm inderdaad! Prijs vanaf €110k, dus nog duurder dan een Tesla Model S.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 20.04.2016 - 17:23
door Autozoeker
lijkt ook verder een hybride te zijn...
kansloos dus

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 14:04
door jvov60
Waarom is een PIH (financieel) gezien kansloos in 2016 - 2018 met respectievelijk 15, 17 en 19% bijtelling?

Bij bijvoorbeeld BMW zijn de 3- en 7 serie PIH modellen de goedkoopste modellen in de serie. Door milieuvoordeel (BMW en CO2 tax?) in de prijs waarschijnlijk.
Ik ben daarom erg benieuwd naar de komende 5 touring PIH. Omdat ik een stuk groter wil, maar de V90 niet mooi vind trouwens...

Bovendien rijdt PIH erg goed; een ouderwetse plofmotor voor de lange ritten, maar elektro als hulp bij optrekken en in de stad.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 14:14
door IkeV70
17% en 19% gaan niet door. Vanaf 2017 is alles boven de 0 gram CO2 uitstoot 22%.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -2017-2020

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 14:16
door Paul
Ik zat ook beetje te denken, nu de D6 in te ruilen voor een T5 of per 1-1 voor een Polestar en toen zag ik die absurde prijzen van D6jes met 0km van dec 2015.
En dan kijk je naar een 330E met 15% bijtelling tsja dan snap je dat Volvo opeens wel de D5 voor een normalere prijs kan verkopen.

Eigenlijk moet Volvo nog even die T6 Twin Engine uit China hier halen.

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 14:32
door jvov60
IkeV70 schreef: 17% en 19% gaan niet door. Vanaf 2017 is alles boven de 0 gram CO2 uitstoot 22%.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -2017-2020
Oei! Dat heb ik gemist.... Wanneer hebben die smeerlappen dat nou snel weer veranderd?
Dan wordt het (dus) dit jaar nog de V60PIH inruilen? Maar voor wat?...

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 14:58
door Paul
een i3?

Re: Nihiltarief

Geplaatst: 27.04.2016 - 15:37
door jvov60
De actieradius van de i3 is voor mij veel te klein.
Tesla Model S zou kunnen, maar ik lees regelmatig over problemen en slechte afwerking.