Waar bmw het eerste mee was met de f10/f11 oftewel 5 serie. De lijn in de s90 van het leer is zelfs identiek bovenop en zijkant middentunnel aan de bmw. Niks mis mee overigens, geeft een mooi cockpit effect!
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 11.12.2015 - 10:33
door BDE
Zoals eerder gevraagd door iemand anders hier, iemand enig idee van de richtprijzen van de T8 TE? Mijn dealer verwachtte rond de €50K.
Zijn er anderen die iets hebben vernomen?
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 11.12.2015 - 12:41
door V50 R
Is puur speculatief, maar denk eerder aan de 60k+ range. Anders zou hij in het vaarwater van de v60 gaan zitten. Auto staat hoger in de markt, heeft awd en standaard zijn de pih zoals de xc90 vanaf momemtum leverbaar, dus die gaat meer dan 50k kosten.
Vanaf prijs van de s90 is al genoemd rond de 43-45k door verschillende autobladen.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 17:23
door michel-C30
Volvo breidt motorengamma S90 nu al uit
door redactie Autovisie
De Volvo S90 is de grote afwezige op de beursvloer van Volvo op de Autosalon van Brussel, maar de Zweedse autobouwer heeft nu eenmaal de autotentoonstelling in Detroit, die gelijktijdig plaatsvindt, de primeur gegund. Het weerhoudt de Belgen niet om alvast orders voor de bijna vijf meter lange sedan te schrijven.
De Belgische importeur heeft op de Brusselse autoshow al wel een prijslijst liggen, mochten er geïnteresseerden voor de nieuwe sedan voorbij komen. Uit die uitvoerige folder blijkt dat het programma van de S90 kort na de marktintroductie aan het einde van de zomer wordt uitgebreid. De importeur heeft namelijk in de prijslijst al de instapversie opgenomen. De prijslijst zal vanaf 2017 worden aangevoerd door een D3-motorisering.
D3
De D3 komt volgend jaar en zal beschikbaar zijn in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestrapsautomaat. De krachtbron telt vier cilinders, die tezamen een slagvolume hebben van 2,0 liter. De met common rail-technologie en een turbo uitgevoerde dieselmotor levert 150 pk aan vermogen en genereert een koppel van 320 Nm, dat tussen 1750 en 2500 tpm voorhanden is. De versie met handbak zou volgens de eerste gegevens een verbruik kennen van 4,1 l/100 km, met automaat neemt het verbruik met 0,4 l/100 km toe. Zowel topsnelheid als acceleratiecijfer zijn nog niet bekend. Naast de D3 kondigt de Belgische importeur ook al de D4 met handgeschakelde transmissie aan. De motorversie levert hetzelfde prestatieniveau als de automaatvariant, maar consumeert 0,4 l/100 km minder diesel. Het gamma zal nog voor de jaarwisseling bestaan uit de benzineversies T5, T6 en T8 en de dieseltypes D3, D4 en D5.
Instapprijs
Hoewel Volvo Nederland pas volgende maand de prijsstelling van de S90 bekendmaakt, zal de voordeligste versie (D3) voor minder dan 45 mille worden aangeboden. In België kost die motorisering bijna 38 mille, met dank aan een lager belastingregime.
Telegraaf.nl
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 17:36
door GinoB
op de webside van VOLVO BELGIE kan de de prijslijst reeds enkele dagen downloaden,alsook de E-brochure
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 21:06
door michel-C30
Crashtest:
[youtube]Q92t_Cs6JUo[/youtube]
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 21:47
door Msuidgeest
Slechte crashtest: niks frontaal maar nauwelijks 25% offset. Geen wonder dat die auto naar rechts beweegt bij zo'n botsing. Ik ben nog niet overtuigd, ook al zijn dit de nieuwe eisen.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 21:54
door Johan s60
Wat is er zo slecht aan de test, hier wordt heel veel energie op een klein gedeelte uitgeoefent, en in dit geval is het beter om het af te buigen dan om alles op te nemem zoals bij veel duitse auto's wel gebeurd, wat nog hogere g-krachten voor de inzittende tot gevolg heeft.
Blijkbaar komt het in de praktijk voor en test men dit.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 22:16
door Msuidgeest
Ik zie wel eens een ongeval met schade maar op een of andere manier nooit zoals de crashtest bedoeld is: het lijkt wel of de ongevallen nooit verlopen zoals de crashtest bedacht is. Daarom denk ik dat het een slechte test is die naar mijn idee niet overeenkomt met de praktijk zoals ik die op de weg zie.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 18.01.2016 - 22:19
door Johan s60
Maar jij ziet niet alle mogelijke ongelukken, ik denk dat volvo daar een iets beter beeld van heeft.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 19.01.2016 - 05:56
door jalex_h
De kritiek op de oude, frontale, test was juist dat dit een situatie is die eigenlijk nooit voor komt. Uit onderzoek bleek dat automobilisten toch vaak op het laatste moment nog proberen weg te sturen en daardoor maar met een deel van de voorkant op het obstakel knallen. Er zijn toen tests, o.a.zoals Volvo ze nu uit voert, gedaan en daaruit bleek dat er nogal wat auto's met vijf sterren door de mand vielen. Dit, zoals Johan als schreef, de kracht nu door een veel kleiner oppervlak opgevangen moet worden.
Elke botsing is weer anders maar deze test komt in ieder geval dichter bij de werkelijkheid en is in ieder geval zwaarder om op te vangen door de auto.
Overigens: ik mis de hoofdsteun. Zeer domme bestuurder........
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 19.01.2016 - 15:50
door valser
Deze test is juist hét bewijs dat Volvo, zonder er zelf ruchtbaarheid aan te geven, nog steeds een unieke positie inneemt op veiligheidsgebied. Het is het enige merk dat hier laat zien wat intelligent design inhoudt; waar de 'domme' Duitsers het gooien op een zo sterk mogelijke carrosserie, en zo alle kinetische energie door de inzittenden laten opvangen, weet Volvo dat het beter is om het inkomende object via een onderhuids ingebouwde 'rail' in langsrichting in de lengte-as van de auto af te laten "ketsen".
Duidelijk een resultaat van het decennia-lange onderzoek dat Volvo doet naar real-life ongevallen.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 19.01.2016 - 21:17
door V50 R
Zag net in de folder dat de belgische s90 d5 awd standaard 235pk heeft itt de xc90 die in d5 awd trim 225 pk heeft. Zou het een typfoutje zijn?
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 19.01.2016 - 21:36
door Msuidgeest
Volvo is een van de weinige fabrikanten die nadenkt over de veiligheid van zijn auto's. Dat geloof ik zeker en dat blijkt ook zo te zijn. Maar deze botsproef lijkt niet overeen te komen met wat ik op straat zie: veelal kop-straat op drukke momenten. En die keer dat ik een frontaal waarneem is dat tegen een boom (want die steken wel eens over) en dan is de hele auto vernield.
Hoe dan ook, blij dat wij in een blok staal rijden. Er zitten te veel idioten op de weg die al dan niet bewust vreemde capriolen uithalen.
Re: De nieuwe S90
Geplaatst: 19.01.2016 - 23:14
door diesel01
@V50 R lijkt mij niet, kw stijgt ook en het lijkt mij niet dat ze beiden fout hebben..