Als het klaar is laat ik mijn bevindingen wel weten. Ik ga overigens de glazen monteren van de originele Volvo Xenon verlichting!
APK afkeur zit ik niet over in.
Heb eindelijk een Xenon-kit besteld !! JOEHOE
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Contacteer:
S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Alleen de glazen van de xenon verlichting icm de reflectors/koplampunits van de Halogeenverlichting levert iets buitengewoon raars opyellowbanana schreef:Als het klaar is laat ik mijn bevindingen wel weten. Ik ga overigens de glazen monteren van de originele Volvo Xenon verlichting!.
Zit je er ook niet mee dat juist die combinatie met een zeer grote mate van waarschijnlijk nog veel meer verblind dan een xenon lampje in een Halogeenunit?yellowbanana schreef:APK afkeur zit ik niet over in.
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Contacteer:
nee, want ik weet dat dat helemaal niet zo is. Was jij ook al niet zo vervelend tegen olympus1? :roll:
S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Inderdaad, dat was ik ja, een apk afkeur is overigens niet voor niets, de combinatie die jou voor ogen staat voldoet aan geen enkele (zelfs zeer minimale) eis.yellowbanana schreef:nee, want ik weet dat dat helemaal niet zo is. Was jij ook al niet zo vervelend tegen olympus1? :roll:
De "knoeiers onder ons" die het allemaal menen te weten wat wel en niet kan met die aan geen regel voldoend xenon omschrijf ik als zelfzuchtige asocialen.
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Contacteer:
Prima, je hebt je zegje gedaan en laat mij nou maar "knoeien".bart simpson schreef:Inderdaad, dat was ik ja, een apk afkeur is overigens niet voor niets, de combinatie die jou voor ogen staat voldoet aan geen enkele (zelfs zeer minimale) eis.yellowbanana schreef:nee, want ik weet dat dat helemaal niet zo is. Was jij ook al niet zo vervelend tegen olympus1? :roll:
De "knoeiers onder ons" die het allemaal menen te weten wat wel en niet kan met die aan geen regel voldoend xenon omschrijf ik als zelfzuchtige asocialen.

S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Contacteer:
Oh. dan mag je onvriendelijk op forums doen en andere mensen knoeiers noemen? #-o
Maar ik heb hier helemaal geen zin in als ie mij maar met rust laat.
On topic weer; binnenkort ga ik mijn xenon inbouwen en laat nog steeds de bevindingen weten.
Maar ik heb hier helemaal geen zin in als ie mij maar met rust laat.
On topic weer; binnenkort ga ik mijn xenon inbouwen en laat nog steeds de bevindingen weten.

S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het zou je mogelijk ergens opgevallen kunnen zijn dat ik uitsluitend de knoeiers als zodanig kwalificeer, ik heb daarvan voldoende desastreuze voorbeelden gezien om daar een gefundeerde mening over te hebben.
Welk goede, rationele en relevante argumenten ik inzake het zelf monteren van xenon met incomplete sets (schreef jij niet dat je alleen de glazen gebruiken gaat?) ook ter berde breng, het is in de ogen van iemand die liever iets anders had willen horen altijd "onvriendelijk", dat maakt het alleen niet noodzakelijkerwijs ook onwaar.
Welk goede, rationele en relevante argumenten ik inzake het zelf monteren van xenon met incomplete sets (schreef jij niet dat je alleen de glazen gebruiken gaat?) ook ter berde breng, het is in de ogen van iemand die liever iets anders had willen horen altijd "onvriendelijk", dat maakt het alleen niet noodzakelijkerwijs ook onwaar.
- yellowbanana
- 1st Gear member
- Contacteer:
blablabla.... nu klaar?
S80 D5
850 T-5
242 DL
850 T-5
242 DL
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
't Is wel "standje tegen stijfpoot" geworden, niet? En ik ga niet aangeven wie ik met wie bedoel. Als Yellowbanana ervan overtuigd is, dat hij het goed voor elkaar kan krijgen, dan ben ík nieuwsgierig naar de wijze waarop.
Neemt niet weg dat ook ik al een aantal "broddelgevallen" heb waargenomen en op dát punt absoluut achter Bart ga staan. Maar... ik weet niet of yellowbanana tot die groep gaat behoren, vóórdat we hebben gezien hoe het is opgelost.
Plaatjes wil ik zien... veel plaatjes... en dan kan ik een mening vormen.
Neemt niet weg dat ook ik al een aantal "broddelgevallen" heb waargenomen en op dát punt absoluut achter Bart ga staan. Maar... ik weet niet of yellowbanana tot die groep gaat behoren, vóórdat we hebben gezien hoe het is opgelost.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- mauclau
- 2nd Gear member
En ga je dan je mening delen? Willen wij jouw mening weten? Of trek je na het zien van de foto's je conclusie en hou je je mond?ufovolvo schreef:'t Is wel "standje tegen stijfpoot" geworden, niet? En ik ga niet aangeven wie ik met wie bedoel. Als Yellowbanana ervan overtuigd is, dat hij het goed voor elkaar kan krijgen, dan ben ík nieuwsgierig naar de wijze waarop.
De volgende volgorde spreekt mij wel aan
1 nee
2 nee
3 ja
Ik begrij Bart, ik begijp ook de gele banaan, maar jou begrijp ik maar voor de helft (het eerste deel van je bericht)......
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Uitdagend:
Ik ben van mening dat als je een veiligheidsoptie (want dat is je licht) wilt vervangen, je dan het beste kunt kiezen voor dát systeem, dat de leverancier/fabrikant heeft gekozen.
Ik ben ook van mening, dat niet ieder "ombouwer" automatisch een broddelaar is en het zeer wel mogelijk is om met andere dan "fabrikant/leverancier"-onderdelen tot een goed resultaat te komen.
Daarbij is mijn mening dat het vervangen van een veiligheidsoptie "uitsluitend om eigen aanzien" niet op juiste gronden is gebaseerd (al heb ik dit niet aangetroffen in deze topic, hoor), en is mijn mening na 6 jaar te hebben gereden in een wagen mét af-fabriek Xenon, mijn huidige Volvo daar met gewoontjes halogeen daar nagenoeg niet voor onderdoet.
Daarbij moet ik, naar mijn mening, nu al veel te vaak met half dichtgeknepen ogen een tegenligger afwachten die weer 's zijn (toch behoorlijk wittere) xenon niet helemaal goed had staan.
Uiteindelijk is het mijn mening dat je geen mening kunt vormen over de plannen van yellowbanana als je niet weet met welke mening híj het door hem gewenste pakket aanbrengt. Dat kán heel goed zijn...
Ergens verwacht is dat ook en dat zullen we dus moeten afwachten!
Ik ben van mening dat als je een veiligheidsoptie (want dat is je licht) wilt vervangen, je dan het beste kunt kiezen voor dát systeem, dat de leverancier/fabrikant heeft gekozen.
Ik ben ook van mening, dat niet ieder "ombouwer" automatisch een broddelaar is en het zeer wel mogelijk is om met andere dan "fabrikant/leverancier"-onderdelen tot een goed resultaat te komen.
Daarbij is mijn mening dat het vervangen van een veiligheidsoptie "uitsluitend om eigen aanzien" niet op juiste gronden is gebaseerd (al heb ik dit niet aangetroffen in deze topic, hoor), en is mijn mening na 6 jaar te hebben gereden in een wagen mét af-fabriek Xenon, mijn huidige Volvo daar met gewoontjes halogeen daar nagenoeg niet voor onderdoet.
Daarbij moet ik, naar mijn mening, nu al veel te vaak met half dichtgeknepen ogen een tegenligger afwachten die weer 's zijn (toch behoorlijk wittere) xenon niet helemaal goed had staan.
Uiteindelijk is het mijn mening dat je geen mening kunt vormen over de plannen van yellowbanana als je niet weet met welke mening híj het door hem gewenste pakket aanbrengt. Dat kán heel goed zijn...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
- mauclau
- 2nd Gear member
ufovolvo schreef:Uitdagend:

- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Aangezien ik de afgelopen jaren héél véél prutswerk van dealers hier heb gezien en heb mogen oplossen, hecht ik dus helemaal geen meer waarde aan de mening van een (nogal arrogante) Volvo-dealer dan die van Yellowbanana. En al helemaal omdat ik weet dat Yellowbanan vakwerk aflevert, al meer dan 10 jaar ervaring heeft met het werken aan Volvo's en ook nog eens technisch ingenieur is....
Amen :!:
Amen :!:
- BertjeB
- 3rd Gear member
niet héél véél maar voor mij genoeg on deze mening te delen!! de slogan van de verenigde dealers; "liever naar de dealer" (of iets van gelijke strekking) werkt bij mij alleen nog op mijn lachspieren :evil:Marc schreef:Aangezien ik de afgelopen jaren héél véél prutswerk van dealers hier heb gezien en heb mogen oplossen, hecht ik dus helemaal geen meer waarde aan de mening van een (nogal arrogante) Volvo-dealer dan die van Yellowbanana.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
-
- 2nd Gear member
Yellowbanana wil zijn wagen verfraaien en dat is zijn goed recht. Als hij zelf merkt dat zijn koplampen een verkeerd lichtbeeld vormen naar de andere weggebruikers toe, dan neem ik aan dat hij maatregelen treft. Tot zover kan dat zonder problemen vind ik. Er zijn inderdaad braggelaars bezig die hun auto grondig om zeep helpen, maar als garagist alles wat door een zelfbouwer gemaakt is afbreken vind ik nogal goedkoop, ook al het je meer ervaring. Persoonlijk ben ik al door drie volvo-dealers onheus behandeld en dat heeft mij al veel geld gekost. Mijn auto wordt nu (veel goedkoper en eerlijk gezegd beter) onderhouden bij een onafhankelijke garagist, ook een braggelaar ?
Persoonlijk laat ik iedereen op dit forum liever in zijn waarde, ook al zou ik het anders doen. We hebben allemaal één ding gemeen nl. dat we allemaal graag bezig zijn met een volvo en hem zo fraai mogelijk willen houden of maken. Prettig weekend iedereen ...
Persoonlijk laat ik iedereen op dit forum liever in zijn waarde, ook al zou ik het anders doen. We hebben allemaal één ding gemeen nl. dat we allemaal graag bezig zijn met een volvo en hem zo fraai mogelijk willen houden of maken. Prettig weekend iedereen ...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Produceert Yellowbanana iets met een E-keur trek ik alle negatiefs wat ik geschreven heb over zijn capaciteiten in, en biedt ik hem mijn verontschuldingen daarover aan, kan hij dat niet blijf ik er (uiteraard) gewoon bij.Marc schreef:Aangezien ik de afgelopen jaren héél véél prutswerk van dealers hier heb gezien en heb mogen oplossen, hecht ik dus helemaal geen meer waarde aan de mening van een (nogal arrogante) Volvo-dealer dan die van Yellowbanana. En al helemaal omdat ik weet dat Yellowbanan vakwerk aflevert, al meer dan 10 jaar ervaring heeft met het werken aan Volvo's en ook nog eens technisch ingenieur is....
-
- 2nd Gear member
Ik snap de heele ophef niet over xenon achteraf inbouw, als de wet het toestaat en het is (legaal) te koop en geen apk afkeur wat voor waarde hechten we dan aan de mening van een individu.
Doe gewoon wat je zelf mooi/leuk enz vind.
En trek je niets aan van mensen die een andere mening hebben.
Gr. Dennis
Doe gewoon wat je zelf mooi/leuk enz vind.
En trek je niets aan van mensen die een andere mening hebben.
Gr. Dennis