V70 vervangen voor een V60
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Hihi!
Vanmiddag dook ik op weg naar het werk de file in op de A6. Even op filenieuws gekeke, pff 8 km stil staan en langzaam rijden naar Muiden. Ik heb echt een pest hekel aan filerijden. Ik kan me enorm opwinden over mensen. De hele tijd van baan wisselen enzo, bah.
Maar wát een verademing met een automaat! En het werd zelfs bijna leuk door de adaptieve cruise controle! Geen stijve poot meer van het koppelen en schakelen maar het enige wat te doen is zijn sturen en op het resume knopje drukken!
Die adaptieve cruise begint sowieso te wennen en het werkt toch wel fijn hoor!
Inmiddels ook na 600 km een redelijk beeld van het verbruik en ook dat valt me erg mee. Dat is gewoon vergelijkbaar met mijn V70! En dat met een automaat, ben ik erg blij mee. Ik moet nog wel tanken, dus wellicht is deze bc wat optimistischer, dat moet ik nog even ondervinden.
Twee kleine smetjes, de achteruit rij camera of stoort of geeft blauw beeld en de handgreep van de bestuurders deur weigert dienst icm het keyless systeem. Dat systeem is trouwens echt heel fijn moet ik zeggen! Flawless, op de bestuurdersdeur na dus, openen, starten, stoppen en weer de auto afsluiten. Werkt gewoon fijn!
En wat me opvalt is dat ik de kluisdeuren van de V70 mis. Deze deuren klinken iets blikkiger. Valt goed mee te leven want de auto is rijdend veel stiller!
Qua rijden komt het oordeel nog, wil iets meer gereden hebben voor een goed oordeel!
Zonnebril op, dakje open en GOAN!
Vanmiddag dook ik op weg naar het werk de file in op de A6. Even op filenieuws gekeke, pff 8 km stil staan en langzaam rijden naar Muiden. Ik heb echt een pest hekel aan filerijden. Ik kan me enorm opwinden over mensen. De hele tijd van baan wisselen enzo, bah.
Maar wát een verademing met een automaat! En het werd zelfs bijna leuk door de adaptieve cruise controle! Geen stijve poot meer van het koppelen en schakelen maar het enige wat te doen is zijn sturen en op het resume knopje drukken!
Die adaptieve cruise begint sowieso te wennen en het werkt toch wel fijn hoor!
Inmiddels ook na 600 km een redelijk beeld van het verbruik en ook dat valt me erg mee. Dat is gewoon vergelijkbaar met mijn V70! En dat met een automaat, ben ik erg blij mee. Ik moet nog wel tanken, dus wellicht is deze bc wat optimistischer, dat moet ik nog even ondervinden.
Twee kleine smetjes, de achteruit rij camera of stoort of geeft blauw beeld en de handgreep van de bestuurders deur weigert dienst icm het keyless systeem. Dat systeem is trouwens echt heel fijn moet ik zeggen! Flawless, op de bestuurdersdeur na dus, openen, starten, stoppen en weer de auto afsluiten. Werkt gewoon fijn!
En wat me opvalt is dat ik de kluisdeuren van de V70 mis. Deze deuren klinken iets blikkiger. Valt goed mee te leven want de auto is rijdend veel stiller!
Qua rijden komt het oordeel nog, wil iets meer gereden hebben voor een goed oordeel!
Zonnebril op, dakje open en GOAN!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Ik snap er ook geen snars van, van al die fot's op z'n kant. Geüpload vanaf een telefoon of tablet zekers?
Ik kan me helemaal vinden in je ervaring wat het file rijden beeft met een automaat, het maakt het een stuk releaxter.
Gisteren kwam ik vanuit mijn werk ook in een file terecht, dus dakje open en gewoon af en toe voet van het rempedaal ipv gas geven en koppeling intrappen etc etc. Enig nadeel van het file rijden met dit weer, is dat, tsja hoe zal ik het zeggen, ahum mijn haarlijn mijn hoofdhuid niet zo lekker beschermd in de volle zon
Ik kan me helemaal vinden in je ervaring wat het file rijden beeft met een automaat, het maakt het een stuk releaxter.
Gisteren kwam ik vanuit mijn werk ook in een file terecht, dus dakje open en gewoon af en toe voet van het rempedaal ipv gas geven en koppeling intrappen etc etc. Enig nadeel van het file rijden met dit weer, is dat, tsja hoe zal ik het zeggen, ahum mijn haarlijn mijn hoofdhuid niet zo lekker beschermd in de volle zon

V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Inderdaad de ACC is ook in de file een fantastisch ding, helemaal mee eens!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gaaf Thijs, denk dat als je eenmaal gewend ben aan de automaat je niet meer anders wilt. Zeker als je wat rustiger rijd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
dat van die camera heb ik ook
komt door de warmte, beeld stottert of is idd helemaal blauw
mooi dat je al een beetje aan de acc went,
Marcel
komt door de warmte, beeld stottert of is idd helemaal blauw
mooi dat je al een beetje aan de acc went,
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Thijs, ik ben heel erg benieuwd naar een update over je nieuwe auto, en dan met name de verschillen met de V70. Volgens mij ben je de auto niet uit te branden!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Tot dus verre:
Fijne rijders auto. Ik heb nooit in een BMW gezeten maar uit een V70N komende kan ik wel iets met de opmerkingen die vaak bij een BMW gemaakt worden, iets als je trekt hem aan. Het onderstel brengt echt rust in de auto, waar de 70 als klankkast richels in de snelweg en overgangen van asfalt naar klinkers niet alleen goed liet voelen maar ook ten gehore bracht doet deze dat in alle rust. De 70 wou over dwarsrichels in de snelweg wel een beetje contact met de weg verliezen en wat voor het gevoel zijwaards weglopen, wellicht door de nivomats, de 60 vangt het op alsof je over een dun laagje boter rijdt, heel zacht. En dat icm met de stilte waarmee hij dat doet voelt erg goed aan.
De nieuwe D5 is een erg fijne machine. Veel stiller en rustiger als de oudere D5's. Deze is weliswaar gechipt, maar begint erg vroeg lekker te trekken. Bij wat lagere toeren loopt hij mooier en vooral trillingsvrijer. Dat komt wellicht ook door de combinatie met de automaat. Het verbruik kan ik nog niet precies aangeven omdat ik beide tanks met de caravan achter de auto gereden heb. Afgaande op de BC lijkt deze wel zuiniger trouwens, alleen weet ik niet of deze net zo precies is als die van de 70.
Automaat is een erg fijn ding. Ik rij over het algemeen erg rustig en dat pakt hij goed op. Ik heb eens proef gereden in een XC90 GT en die reed vrij hoog in toeren, maar deze zal het niet laten om bij rustig rijden lekker onder de 1500 toeren te zakken, heerlijk. Pookje naar rechts in de sport stand en hoppa, nog alerter op het gas en verzetje terug. Ineens andere auto die maar wil gaan. Het verschil is hier zoveel groter als bij de four-c van het onderstel waar ik nog steeds nauwelijks verschil voel tussen de drie standen.
De stoelen zitten nagenoeg gelijk als de sportversies in de 70. Erg fijn af te stellen en als er dan iets over gezegd moet worden zal dit zijn dat ze wellicht heel iets kleiner zijn.
Ook het interieur ben ik erg over te spreken. Het zit veel degelijker in elkaar als de 70 en ik ervaar veel minder hinderlijke rammeltjes. De interface met sensus begint al aardig te wennen en klachten die ik hoor over de navigatie heb ik nog niet ondervonden. Voice control does the trick, alhoewel niet heel snel in te voeren wel heel makkelijk.
De ruimte op de achterbank is wellicht iets minder als de 70, maar dat doet er nu verder niet toe, onze kinderen zijn 3 en 6. Tsja, de koffer ruimte is veel kleiner maar afgelopen weekend kamperen met de caravan ging prima. Wellicht voor de grote vakantie wat concessies doen qua wat we mee nemen..
Gister wat puntjes naar de dealer gemaild voor garantie. De achteruitrij camera stoort wat en geeft zo af en toe blauw beeld en de bestuurders handgreep weigert zo af en toe dienst icm het keyless.
So far so good zei de tevreden V60 rijder!!
Fijne rijders auto. Ik heb nooit in een BMW gezeten maar uit een V70N komende kan ik wel iets met de opmerkingen die vaak bij een BMW gemaakt worden, iets als je trekt hem aan. Het onderstel brengt echt rust in de auto, waar de 70 als klankkast richels in de snelweg en overgangen van asfalt naar klinkers niet alleen goed liet voelen maar ook ten gehore bracht doet deze dat in alle rust. De 70 wou over dwarsrichels in de snelweg wel een beetje contact met de weg verliezen en wat voor het gevoel zijwaards weglopen, wellicht door de nivomats, de 60 vangt het op alsof je over een dun laagje boter rijdt, heel zacht. En dat icm met de stilte waarmee hij dat doet voelt erg goed aan.
De nieuwe D5 is een erg fijne machine. Veel stiller en rustiger als de oudere D5's. Deze is weliswaar gechipt, maar begint erg vroeg lekker te trekken. Bij wat lagere toeren loopt hij mooier en vooral trillingsvrijer. Dat komt wellicht ook door de combinatie met de automaat. Het verbruik kan ik nog niet precies aangeven omdat ik beide tanks met de caravan achter de auto gereden heb. Afgaande op de BC lijkt deze wel zuiniger trouwens, alleen weet ik niet of deze net zo precies is als die van de 70.
Automaat is een erg fijn ding. Ik rij over het algemeen erg rustig en dat pakt hij goed op. Ik heb eens proef gereden in een XC90 GT en die reed vrij hoog in toeren, maar deze zal het niet laten om bij rustig rijden lekker onder de 1500 toeren te zakken, heerlijk. Pookje naar rechts in de sport stand en hoppa, nog alerter op het gas en verzetje terug. Ineens andere auto die maar wil gaan. Het verschil is hier zoveel groter als bij de four-c van het onderstel waar ik nog steeds nauwelijks verschil voel tussen de drie standen.
De stoelen zitten nagenoeg gelijk als de sportversies in de 70. Erg fijn af te stellen en als er dan iets over gezegd moet worden zal dit zijn dat ze wellicht heel iets kleiner zijn.
Ook het interieur ben ik erg over te spreken. Het zit veel degelijker in elkaar als de 70 en ik ervaar veel minder hinderlijke rammeltjes. De interface met sensus begint al aardig te wennen en klachten die ik hoor over de navigatie heb ik nog niet ondervonden. Voice control does the trick, alhoewel niet heel snel in te voeren wel heel makkelijk.
De ruimte op de achterbank is wellicht iets minder als de 70, maar dat doet er nu verder niet toe, onze kinderen zijn 3 en 6. Tsja, de koffer ruimte is veel kleiner maar afgelopen weekend kamperen met de caravan ging prima. Wellicht voor de grote vakantie wat concessies doen qua wat we mee nemen..
Gister wat puntjes naar de dealer gemaild voor garantie. De achteruitrij camera stoort wat en geeft zo af en toe blauw beeld en de bestuurders handgreep weigert zo af en toe dienst icm het keyless.
So far so good zei de tevreden V60 rijder!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Goed om te lezen dat je zo content met de V60 bent, alhoewel ik WBT de degelijkheid van het interieur niet helemaal met je eens bent. Weet eerlijk gezegd niet uit welk bouwjaar jouw vorig auto was.
Hou em schoon!
Hou em schoon!
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Rammels en degelijk gevoel heeft ook grotendeels te maken met minder km's en jongere auto. Daarnaast voelt een V70NN ook degelijker als de V70N. Ook het wegstrijken van oneffenheden in de weg doet de eerste beter aan. Dat heet vooruitgang. Als ik het zo lees ben je dik tevreden, en dat is wat telt toch?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik ben zeker dik tevreden! Waarschijnlijk zou een V70 in deze configuratie door mijn rijgedrag ook prima volstaan. Maar nu blij met deze!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Ah duidelijk, dus eigenlijk geen eerlijk vergelijk.Thijs schreef: Dat was een V70N uit 2007
Maar het belangrijkste is dat je meer dan tevreden bent.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
hier soortgelijke ervaring,
ik kom ook uit een V70 van 2006 en nu een V60 D3 , ben super tevreden
dat blauwe van de camera mag je mij melden als ze bij de dealer daar een oplossing voor hebben
heb ik ook, alleen bij erg warm weer dat de camera bibbert en of af en toe blauw wordt.
Marcel
ik kom ook uit een V70 van 2006 en nu een V60 D3 , ben super tevreden
dat blauwe van de camera mag je mij melden als ze bij de dealer daar een oplossing voor hebben
heb ik ook, alleen bij erg warm weer dat de camera bibbert en of af en toe blauw wordt.
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10670
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Thijs schreef: Tot dus verre:
Fijne rijders auto. Ik heb nooit in een BMW gezeten maar uit een V70N komende kan ik wel iets met de opmerkingen die vaak bij een BMW gemaakt worden, iets als je trekt hem aan. Het onderstel brengt echt rust in de auto, waar de 70 als klankkast richels in de snelweg en overgangen van asfalt naar klinkers niet alleen goed liet voelen maar ook ten gehore bracht doet deze dat in alle rust. De 70 wou over dwarsrichels in de snelweg wel een beetje contact met de weg verliezen en wat voor het gevoel zijwaards weglopen, wellicht door de nivomats, de 60 vangt het op alsof je over een dun laagje boter rijdt, heel zacht. En dat icm met de stilte waarmee hij dat doet voelt erg goed aan.
De nieuwe D5 is een erg fijne machine. Veel stiller en rustiger als de oudere D5's. Deze is weliswaar gechipt, maar begint erg vroeg lekker te trekken. Bij wat lagere toeren loopt hij mooier en vooral trillingsvrijer. Dat komt wellicht ook door de combinatie met de automaat. Het verbruik kan ik nog niet precies aangeven omdat ik beide tanks met de caravan achter de auto gereden heb. Afgaande op de BC lijkt deze wel zuiniger trouwens, alleen weet ik niet of deze net zo precies is als die van de 70.
Automaat is een erg fijn ding. Ik rij over het algemeen erg rustig en dat pakt hij goed op. Ik heb eens proef gereden in een XC90 GT en die reed vrij hoog in toeren, maar deze zal het niet laten om bij rustig rijden lekker onder de 1500 toeren te zakken, heerlijk. Pookje naar rechts in de sport stand en hoppa, nog alerter op het gas en verzetje terug. Ineens andere auto die maar wil gaan. Het verschil is hier zoveel groter als bij de four-c van het onderstel waar ik nog steeds nauwelijks verschil voel tussen de drie standen.
De stoelen zitten nagenoeg gelijk als de sportversies in de 70. Erg fijn af te stellen en als er dan iets over gezegd moet worden zal dit zijn dat ze wellicht heel iets kleiner zijn.
Ook het interieur ben ik erg over te spreken. Het zit veel degelijker in elkaar als de 70 en ik ervaar veel minder hinderlijke rammeltjes. De interface met sensus begint al aardig te wennen en klachten die ik hoor over de navigatie heb ik nog niet ondervonden. Voice control does the trick, alhoewel niet heel snel in te voeren wel heel makkelijk.
De ruimte op de achterbank is wellicht iets minder als de 70, maar dat doet er nu verder niet toe, onze kinderen zijn 3 en 6. Tsja, de koffer ruimte is veel kleiner maar afgelopen weekend kamperen met de caravan ging prima. Wellicht voor de grote vakantie wat concessies doen qua wat we mee nemen..
Gister wat puntjes naar de dealer gemaild voor garantie. De achteruitrij camera stoort wat en geeft zo af en toe blauw beeld en de bestuurders handgreep weigert zo af en toe dienst icm het keyless.
So far so good zei de tevreden V60 rijder!!
Mooi verhaal Thijs!
verschil moet er zijn. Dat merk je in veel dingen. Letwel er zit natuurlijk ook enkele jaren meer ontwikkeling in de V60. Logisch dat de auto beter professioneler en rustiger aan voelt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Laat ik weer eens een update plaatsen, immers zijn we alweer een tijdje verder!
Ik kan niet anders zeggen als uitermate content met de auto! De meeste opties waar ik bewust voor gekozen heb zijn een schot in de roos. Gelaagd glas, de auto is echt erg stil van binnen, ook mede passagiers merken dit uit zichzelf op! Keyless, ondanks dat deze het van de bestuurdersdeur nog steeds na vervanging van de handgreep meestal niet doet, ik leg van en naar het werk altijd mijn tas eerst op de achterbank dus niet echt een issue, is echt een hele fijne optie. Gewoon erg makkelijk! Behalve met auto wassen, haha, dan moet ik de sleutel ergens anders neerleggen anders gaat hij steeds van- en op slot.
Automaat, ondanks dat ik soms zou willen dat hij op andere momenten schakelt vooral bij erg rustig rijden, is een erg fijne en rustgevende optie. Bij langzaam optrekken twijfelt hij wel vaak met op schakelen en blijft dat een moment tussen twee versnellingen in hangen. Iemand die dit herkent?
Open dakje, oh wat heerlijk! Ik rij eigenlijk alleen maar met dakje open en een achter raam op een kiertje, ventilatie af. Heerlijk zacht windje door de auto zonder meteen weg gewaaid te worden of in de herrie te zitten.
Adaptieve demping, in het begin zei het me niet veel, voelde weinig verschil, al helemaal alleen in de auto zittend. Eind augustus zijn we met vier volwassenen plus tot de nok beladen kofferbak met hiking gear naar Zwitserland gereden, uiteraard via Duitsland. Onderweg er maar eens mee aan het proberen geweest. Dat werkt dus gewoon echt goed! tot 140, andere snelheid kan natuurlijk ook, in comfort, heerlijk zoefen, daarna afhankelijk van hoe strak de weg is op sport of advanced. Alle onzekerheid en onstabiliteit gaat er dan van af wat een heel zeker gevoel geeft op hogere snelheden. Bijna drie kwartier 200 op de teller achter een BMWeetje aan, heerlijk!
Adaptieve cruise heeft zo voors en tegens. Iets wat me erg is opgevallen dat ik in duitsland vaak een remactie van de auto kreeg terwijl ik een vrachtwagen inhaalde ik links rijdend en de vrachtwagen rechts, das nie fijn!
Ook het feit dat hij al zo ver van te voren bij het inlopen op de rechter strook gaat remmen is wel eens vervelend. Of je moet ellenlang van te voren al naar links of je moet met je voetje op het gaspedaal corrigeren.
Wat dan wel weer erg fijn is met woon werk. De snelweg opkomend aanhaken en op mijn werk weer uitvoegen, alles behalve sturen daartussen doet hij zelf, wat een genot is dat!
De motor, wederom, wat een genot! In een poep en een scheet op 200, stil, redelijk zuinig, krachtig onderin, heerlijk!
Klein stukje 230 op de klok gehad, met nog 1/3 gas over. Ben wel benieuwd naar de top!
Ik kan niet anders zeggen als uitermate content met de auto! De meeste opties waar ik bewust voor gekozen heb zijn een schot in de roos. Gelaagd glas, de auto is echt erg stil van binnen, ook mede passagiers merken dit uit zichzelf op! Keyless, ondanks dat deze het van de bestuurdersdeur nog steeds na vervanging van de handgreep meestal niet doet, ik leg van en naar het werk altijd mijn tas eerst op de achterbank dus niet echt een issue, is echt een hele fijne optie. Gewoon erg makkelijk! Behalve met auto wassen, haha, dan moet ik de sleutel ergens anders neerleggen anders gaat hij steeds van- en op slot.
Automaat, ondanks dat ik soms zou willen dat hij op andere momenten schakelt vooral bij erg rustig rijden, is een erg fijne en rustgevende optie. Bij langzaam optrekken twijfelt hij wel vaak met op schakelen en blijft dat een moment tussen twee versnellingen in hangen. Iemand die dit herkent?
Open dakje, oh wat heerlijk! Ik rij eigenlijk alleen maar met dakje open en een achter raam op een kiertje, ventilatie af. Heerlijk zacht windje door de auto zonder meteen weg gewaaid te worden of in de herrie te zitten.
Adaptieve demping, in het begin zei het me niet veel, voelde weinig verschil, al helemaal alleen in de auto zittend. Eind augustus zijn we met vier volwassenen plus tot de nok beladen kofferbak met hiking gear naar Zwitserland gereden, uiteraard via Duitsland. Onderweg er maar eens mee aan het proberen geweest. Dat werkt dus gewoon echt goed! tot 140, andere snelheid kan natuurlijk ook, in comfort, heerlijk zoefen, daarna afhankelijk van hoe strak de weg is op sport of advanced. Alle onzekerheid en onstabiliteit gaat er dan van af wat een heel zeker gevoel geeft op hogere snelheden. Bijna drie kwartier 200 op de teller achter een BMWeetje aan, heerlijk!
Adaptieve cruise heeft zo voors en tegens. Iets wat me erg is opgevallen dat ik in duitsland vaak een remactie van de auto kreeg terwijl ik een vrachtwagen inhaalde ik links rijdend en de vrachtwagen rechts, das nie fijn!
Ook het feit dat hij al zo ver van te voren bij het inlopen op de rechter strook gaat remmen is wel eens vervelend. Of je moet ellenlang van te voren al naar links of je moet met je voetje op het gaspedaal corrigeren.
Wat dan wel weer erg fijn is met woon werk. De snelweg opkomend aanhaken en op mijn werk weer uitvoegen, alles behalve sturen daartussen doet hij zelf, wat een genot is dat!
De motor, wederom, wat een genot! In een poep en een scheet op 200, stil, redelijk zuinig, krachtig onderin, heerlijk!
Klein stukje 230 op de klok gehad, met nog 1/3 gas over. Ben wel benieuwd naar de top!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Thijs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mooi man! Goed te lezen, wat bedoel je met Adaptieve demping? Wat is dat voor een optie?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Paul, dat zijn adaptieve schokdempers, in drie vooringestelde standen te kiezen. Knopjes zitten er van midden op de console, net voor de pook.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015