Pagina 6 van 8
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 20.09.2018 - 11:54
door IkeV70
Gaat ECM in de noodloop omdat de tellerunit zegt dat de tank leeg is? Heeft de ECM niet zelf toegang tot het brandstof-niveau-signaal ?
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 20.09.2018 - 12:20
door Armin
IkeV70 schreef:
Gaat ECM in de noodloop omdat de tellerunit zegt dat de tank leeg is? Heeft de ECM niet zelf toegang tot het brandstof-niveau-signaal ?
Nou, met mijn originele meter geeft de tankmeter het juiste weer en met de TFT meter het omgekeerde. Dus als ik de tank vol gooi geeft de TFT tellerklok aan dat de tank maximaal leeg is. De TFT tellerklok ontvangt niet alleen data van de ECM maar geeft ook data aan de ECM.
Het is heel vreemd dat de ECM de data van de tankvlotter binnen krijgt en de DIM laat bepalen wat de juiste informatie is.

Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 20.09.2018 - 13:01
door IkeV70
Is het signaal van de vlotter analoog? Zoja kun je dat niet omdraaien met een schakelingetje voordat het de DIM ingaat?
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 20.09.2018 - 14:04
door Armin
IkeV70 schreef:
Is het signaal van de vlotter analoog? Zoja kun je dat niet omdraaien met een schakelingetje voordat het de DIM ingaat?
Het zou heel makkelijk te doen zijn om pin 1 en 5 om te draaien bij de pomp. Echter heeft Volvo geen toegang meer gemaakt op de V60 om van binnenuit bij de pomp te komen. Dus dit betekent dat de hele tank onder de auto vandaan moet.
De aansluiting van pin 1 naar de stekker heb ik wel gevonden, maar zoals de aansluiting van pin 5 op de pomp in het schema staat is deze dus niet in het echt zo. Pin 5 gaat denk ik inwending in de pomp naar de massa van de brandstofpomp, er komt via de kabelboom die de auto binnenkomt maar 1 draad naar de massa.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 21.09.2018 - 09:07
door )()()st
Je had toch een mooi voorbeeld laatst van die gast die voor het vervangen van de pomp van zijn XC60 gewoon een gat in de bodem heeft geflext? Lijkt me een prima oplossing

Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 21.09.2018 - 09:47
door Armin
)()()st schreef:
Je had toch een mooi voorbeeld laatst van die gast die voor het vervangen van de pomp van zijn XC60 gewoon een gat in de bodem heeft geflext? Lijkt me een prima oplossing
Je bedoelt deze?
https://youtu.be/L3SfWH3kQjs
Maar ik sla deze manier even over

Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 20:43
door Armin
Vandaag heb ik de brandstoftank een stuk laten zakken om bij de brandstofpomp te komen. Het elektrisch schema van Volvo klopt dus van geen meter. Pin 5 is in de pomp direct door gelusd met de massa van de pomp.
Wat een gedoe om er uitendelijk achter te komen dat je alles voor niks hebt gedaan

Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 20:58
door OGA244
Er was geen plug en play display beschikbaar?
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 21:29
door Armin
OGA244 schreef:
Er was geen plug en play display beschikbaar?
Probeer er maar eentje te vinden. Elk display is anders en het is elke keer een gok of een display werkt en of alle functie het doen. Ik heb nu 2 displays gehad met het probleem van de brandstofmeter en 1 waarvan de brandstofmeter het wel deed maar het display niet.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 21:33
door OGA244
En n correct nummer dat met het chassisnummer matcht?
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 21:34
door Armin
OGA244 schreef:
En n correct nummer dat met het chassisnummer matcht?
Deze bestaat niet omdat ik een ouder modeljaar heb dan werdt uitgevoerd met TFT tellerklok.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 26.09.2018 - 21:36
door OGA244
Dan is er idd geen plug en play..
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 30.09.2018 - 22:09
door Nomad
Inmiddels kan met vDash de software worden geladen voor een MY2012 en nieuwer. Ik zal een vragen of dat je probleem kan oplossen. Welk partnummer is je DIM nu? 2263 of 2265?
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 01.10.2018 - 12:17
door Armin
De nieuwe TFT DIM is 3143094, de originele is 36000918
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 11.12.2018 - 12:16
door Nomad
Inmiddels hebben de mannen van vDash ook niet stil gezeten en is het mogelijk om elke TFT DIM aan de praat te krijgen in de P3 auto's. Het maakt niet uit uit welke auto de donor DIM komt, zolang de transmissie maar overeenkomt. Diesel, benzine, XC of geen geen XC, allemaal niet belangrijk meer. Op de V60 vanaf MY2013 gaat de power en eco meter ook gewoon werken. Sommige 2012's hebben mazzel, anderen vooralsnog pech.
Ik rij nu al een paar maanden ermee rond en het werkt prima. Kan zelfs omgezet worden naar R-Design of Ocean Race (ook het grote scherm). Als je dus goedkoop aan een DIM kan komen is dit een leuke upgrade.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 12.12.2018 - 00:05
door kevinwalter
Ik wacht nog steeds op die mogelijkheid Mark...

Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 15.12.2018 - 11:27
door Armin
Die mogelijkheid is er. Je moet alleen eerst VDash naar de pincode van de CeM laten zoeken. Dit proces kan 14-24 uur duren.
Als die pincode gevonden is kan je met VDash de tellerklok op je auto programmeren.
Let op met het zoeken van die pincode dat je auto op een goede lader staat. De auto verbuikt ongeveer 15A dus hij trekt de accu hiermee aardig leeg.
Ik ben zojuist begonnen met het laten zoeken van die pincode.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 16.12.2018 - 16:32
door Armin
Het heeft mij 5,5 uur gekost om de CEM te decoderen, dit viel mij erg mee aagezien er wordt gezegd 14 tot 24 uur. Waarschijnlijk had ik gewoon geluk.
Daarna is kan je de instelling maken voor de TfT tellerklok. Ook kan je kiezen welke skin je wilt hebben (normaal/ocean race/ R-Design).
Bij mij moeten er wat aanpassingen worden gemaakt om de brandstofmeter goed te laten fnctioneren. Maar dit is een bekent iets bij de makers van VDash alleen moet ze hier handmatig een update voor maken voor een auto die een afwijkende weergaven heeft op de tellerklok. Hierna zou dus alles moeten werken.
Ik vindt het een mooi programma, ik zag dat je zelfs de start/stop functie kon omdraaien. Dus dat je elke keer de knop op je middenconsole moet indrukken als je wel wilt dat de start stop werkt.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 16.12.2018 - 21:14
door Armin
Vanavond heb ik de update ontvangen en de tellerklok werkt als een dolle. Eindelijk een werkende brandstofmeter.
Ik zal proberen aankomende week een “how to” te maken.
Re: Analoge display om te wisselen voor TFT display
Geplaatst: 17.12.2018 - 12:55
door )()()st
Topperdepop! Snel een unit scoren
