Pagina 6 van 26
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 02.04.2018 - 19:16
door Paul
Autowina schreef:
Ik heb besloten gebruik te maken van de bonus van € 5.000 en heb een nieuwe XC 60 besteld (T8 R-design Bursting Blue). Omdat er een behoorlijke levertijd op modeljaar 2019 zit heb ik gekozen voor aflevering in januari 2019. Nog even geduld hebben dus.
Gefeliciteerd! Schitterende combinatie!
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 02.04.2018 - 20:43
door rsnhakan
60 sec wachttijd kan opgelost worden door de ECM module te laten updaten bij de dealer. Hadden wij ook last van.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 06:53
door arnold_w
OK thanks, ga ik dat eens bij de dealer informeren.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 13:30
door Kokus
Aircopomp nr 5 gaat er binnenkort in.
Wel een goede service bij Volvo Vos. Gelukkig steeds onder coulance. Men weet ook waar men het over heeft en draait niet om het probleem (verkeerd ontwerp) heen.
Top geregeld.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 13:50
door IkeV70
Bij mij deze week nummer 4 (geloof ik). Waar ik bij de eerste vervanging nog een deel zelf moest betalen, zijn pompen 3 en 4 volledig onder garantie vervangen.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 14:14
door arnold_w
Ben benieuwd, vanmiddag naar Zevenaar.
Eerst uitlezen en kijken of het de pomp of de ECM software is.
Igv software wordt deze meteen vervangen, als het toch de pomp is zal een vervolgafspraak nodig zijn.
Hoe het met coulance zit zal ik dan ook moeten ervaren.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 17:26
door arnold_w
Niet lollig, na het uitlezen blijkt het inderdaad de aircopomp te zijn, eigen bijdrage is maar liefst € 1000,= de rest is coulance.
Voordeel is wel dat de allernieuwste pomp erin komt die de problemen van voorgaande exemplaren niet meer zou moeten hebben.
Over twee weken een afspraak gemaakt.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 19:28
door Autowina
Waarom € 1.000 eigen bijdrage? Dat lijkt nogal op willekeur. Feit is dat er nog nooit een deugdelijk type pomp in de auto gezeten heeft.
Ik hoor overal dat de pomp volledig onder garantie vervangen wordt. Dat is ook mijn eigen ervaring (inmiddels pomp nummer 6).
Ik heb ook al van iemand gehoord met pomp versie 4 die weer kapot is gegaan. Er is dus geen garantie dat het probleem definitief verholpen is.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 19:54
door Gouwe
arnold_w schreef:
Niet lollig, na het uitlezen blijkt het inderdaad de aircopomp te zijn, eigen bijdrage is maar liefst € 1000,= de rest is coulance.
Voordeel is wel dat de allernieuwste pomp erin komt die de problemen van voorgaande exemplaren niet meer zou moeten hebben.
Over twee weken een afspraak gemaakt.
Lijkt inderdaad willekeur.... en inderdaad ook pomp generatie 4 (die wordt geleverd sinds dec. '17) is niet foutloos. Bij mij is deze na 2 maanden al weer vervangen en ik ben volgens mijn dealer niet de enige, oftewel het probleem is nog steeds niet opgelost.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 22:16
door vaudi
arnold_w schreef:
...
Voordeel is wel dat de allernieuwste pomp erin komt die de problemen van voorgaande exemplaren niet meer zou moeten hebben.
....
Bij was bij ons ook steeds dezelfde mededeling:
Dit is waar totdat ook de volgende weer problemen heeft, nu nr. 4 al vervangen is ga je niet meer op die worden af. Eerst zien, dan geloven.
Als het weer warmer wordt maar veel gebruiken. Maar de dealer service was altijd top! Het heeft mij als klant nog niets gekost. Behalve dat je
steeds de auto weer moet brengen en halen. En voor het gevoel is het natuurlijk niet goed.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 03.04.2018 - 23:04
door Tukker999
Dus euh, die storing in het hybride systeem betekent dat mijn pomp óók weer vervangen wordt?
Of kan het ook wat anders zijn.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 00:19
door TimV
Storing kan ook iets anders zijn. Is niet persee de pomp. Bij mij was de laatste fout iets met de parkeersensoren. Nieuwe software loste dat op.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 07:28
door Gouwe
HeinvdW schreef:
Dus euh, die storing in het hybride systeem betekent dat mijn pomp óók weer vervangen wordt?
Of kan het ook wat anders zijn.
Hein, ja het kan wat anders zijn, maar de kans dat het je pomp is, is heel groot (helaas)...
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 07:41
door arnold_w
Voor ze de pomp definitief gaan vervangen meten ze de Ohmse waarde nog een keer handmatig door.
De weerstand moet een bepaalde waarde hebben, als deze niet klopt, weigert het systeem uit veiligheidsoverweging te starten.
Hij doet dan een extra check (dat zijn die 60sec) en dat kan dan een keer of wat duren voor de waarde wel weer juist is en spontaan weer start.
Ik heb nu de afgelopen twee dagen helemaal geen problemen meer, zelfs geen melding "Storing Hybride Systeem, service vereist" (dat is de milde variant en alleen een waarschuwing).
Die had ik zo'n beetje standaard de gehele winter na het laden, maar sinds gisteren dus niet meer.
Het zou dus ook nog steeds software kunnen zijn, of een ander euvel.
Uitlezen van het systeem gaf wel aan dat het de weerstand was, maar daar kan ook nog een fout in zitten, dus meten is weten.
Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat, die staat gepland voor 17 april.
Wat we nogal verbaasd is het meerdere malen vervangen van de pomp en dat het verhaal dus telkens terug blijft komen, ook na 4 keer vervangen met verschillende type pompen.
Dan zou je toch bijna gaan denken dat het ergens anders in zit en dat de controle op die Ohmse waarde te streng afgesteld staat, waarom zou hij dan de volgende keer wel normaal starten en soms dagen/weken geen problemen geven.
Als de isolatie beschadigd is door warmte en de weerstand niet goed is, dan is dat toch altijd zo en niet random?
Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 18:37
door Gouwe
arnold_w schreef:
......Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat.....
Dat hebben ze dus al vastgesteld bij de handmatige meting, anders gaan ze de pomp niet vervangen.
arnold_w schreef:
.......... Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je op zich niet verkeerd, maar een tolerantie is en blijft een grens. Ik vermoed dat ze die tolerantie ook wel aanpassen bij de SW update na het plaatsen van de pomp, maar wel dus binnen een bepaalde grens.
Als het alleen het aanpassen was van de tolerantie dan hadden ze dat allang gedaan want dit kost Volvo echt wel geld.
Overigens had ik zelf maar 4 meldingen in mijn dashboard gezien, maar bij het uitlezen bleken er al meer dan 40 geregistreerd. M.a.w. niet elk afwijkend meetresultaat zie je als melding in het display.
Wat ik zelf niet kan begrijpen is dat ze het probleem nog steeds niet onder de knie hebben. Bij de T8 hebben ze het probleem niet en er rijden heel veel Priussen rond met een elektrisch compressor zonder problemen.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 18:49
door Autowina
Als je de melding storting hybridesysteem krijgt en de airco uitzet (en uitlaat) is de storing normaal gesproken weg.
Kun je dus ook eenvoudig zelf testen.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 21:29
door arnold_w
Autowina schreef:
Als je de melding storting hybridesysteem krijgt en de airco uitzet (en uitlaat) is de storing normaal gesproken weg.
Kun je dus ook eenvoudig zelf testen.
Ik kreeg de melding ook wanneer de airco uit stond, in de winter rijd ik doorgaans niet met de airco aan en starten met de airco sowieso niet.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 04.04.2018 - 21:31
door arnold_w
Gouwe schreef:
arnold_w schreef:
......Of het daadwerkelijk de pomp is weten ze dus pas als de auto onder het mes gaat.....
Dat hebben ze dus al vastgesteld bij de handmatige meting, anders gaan ze de pomp niet vervangen.
arnold_w schreef:
.......... Als de marge wat ruimer gezet zou kunnen worden, zou het probleem wellicht al verholpen kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je op zich niet verkeerd, maar een tolerantie is en blijft een grens. Ik vermoed dat ze die tolerantie ook wel aanpassen bij de SW update na het plaatsen van de pomp, maar wel dus binnen een bepaalde grens.
Als het alleen het aanpassen was van de tolerantie dan hadden ze dat allang gedaan want dit kost Volvo echt wel geld.
Overigens had ik zelf maar 4 meldingen in mijn dashboard gezien, maar bij het uitlezen bleken er al meer dan 40 geregistreerd. M.a.w. niet elk afwijkend meetresultaat zie je als melding in het display.
Wat ik zelf niet kan begrijpen is dat ze het probleem nog steeds niet onder de knie hebben. Bij de T8 hebben ze het probleem niet en er rijden heel veel Priussen rond met een elektrisch compressor zonder problemen.
Ze hebben nog geen handmatige meting gedaan, alleen de computer uitgelezen.
Die handmatige meting doen ze op 17 april en beslissen dan a.d.h.v. de bevindingen of de pomp vervangen moet worden.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 05.04.2018 - 06:26
door Gouwe
Check! Had ik je verhaal niet goed begrepen.
Re: Storing hybride systeem - service vereist
Geplaatst: 06.04.2018 - 09:35
door arnold_w
Ik snap er geen hout van, sinds ik bij "de dokter" ben geweest heeft hij opeens geen kuren meer.
Sinds dinsdag start de auto na het laden zonder ook maar 1 melding te hebben gegeven. Voorheen had ik bijna standaard "Storing Hybride Systeem, service vereist", maar sinds mijn bezoek aan de dealer krijg ik die meldingen helemaal niet meer.
Ik heb expres ook de airco weer in gebruik genomen, maar tot nu toe geen problemen gehad.
Ik twijfel nu of ik die € 1000,= moet gaan uitgeven aan een nieuwe pomp, waarvan nog helemaal niet duidelijk is of hiermee de problemen verholpen zijn.
Misschien even uitstellen tot zich weer problemen voordoen, kan later altijd nog.