En indien geïnteresseerd, zou je dan iets kunnen betekenen qua 3D-printen? Natuurlijk tegen vergoeding

Werken de Hilox led lampen bij jouw nog steeds geheel storingsvrij (zonder melding "dimlicht defect")?KiekisNL schreef: Heb de Hilox L2, lampen (van pilotxenonshop) zijn inderdaad te lang voor de behuizing, maar daar heb ik de deksels op aangepast.
heb met een dremel een vierkantje er uit geslepen (groot genoeg dat de verstelling nog werkt) de omtrek van dat vierkantje +2 cm naar buiten (en 1 naar binnen) toe in de omtrek uitgeprint (3dprinter) zodat daar de uitgeslepen vierkantjes op passen, deze gemonteerd om vervolgens het geheel op de deksel te monteren.
lampen units passen nog precies![]()
heb zo even geen foto's, zal van de week als ik tijd heb ze er even uithalen om wat foto's te maken van de aanpassingen die ik aan de lampdeksels gedaan heb.
Live4Volvo schreef: ↑30.01.2021 - 16:01 Hoi Allemaal,
Ik ben ook eens aan het kijken gegaan voor xenon of LED. En dan specifiek retrofit, want mijn V50 uit 2011 heeft standaard halogeenlampen. Ik heb de meeste ombouwsets in dit topic al bekeken maar ik blijf met een vraag zitten: Mag het nou wel of mag het nou niet?
Als je goed kijkt zie je bij alle ombouwsets de volgende (soortgelijke) boodschap: "Deze set is niet ECE /EC goedgekeurd en mag niet op de openbare weg worden gebruikt."
Echter zie ik veel leden hier die wel dergelijke sets hebben ingebouwd.
Nu weet ik dat de regelgeving van destijds, over het hebben van een wis/was installatie en hoogteregeling niet meer van toepassing is, maar dan moet er toch nog wel een goedgekeurde set in? Volgens een aantal verkopers van deze sets mogen Xenon-lampen geen fitting hebben in de H-serie (Zoals H1, H4, H7 etc.) maar alleen in de D-serie (D2S etc.) en dus mogen deze sets alleen op circuits, shows en eigen terrein worden gebruikt...
Wat zijn jullie gedachten/ervaringen hiermee? Hoe kijkt men bij APK bijvoorbeeld? En wat als je bij een politiecontrole komt?
Het mag inderdaad niet, lampen moeten een ECE keurmerk hebben. Jouw V50 heeft dat als er H7 gloeilampen in zitten. De APK keurmeester zal er weinig van zeggen, die eist alleen dat je naar voren schijnende verlichting hebt in de kleuren wit of geel/wit. Al zijn het bouwlampen van de Action... De RDW keurmeester is begrijpelijker iets strenger, maar daar kom je nooit. Dan nog de politie, die zitten uiteraard op dezelfde lijn als de RDW maar de kennis onder agenten over dit onderwerp is niet zo groot, ook wel te begrijpen als je weet waar deze mensen allemaal op moeten handhaven. Je moet maar net de pech hebben dat je een agent tegen komt, die hinder ondervindt van jouw lampen, tijd heeft om je staande te houden en in de vrije tijd op dit soort fora meeleest.Live4Volvo schreef: ↑30.01.2021 - 16:01 Hoi Allemaal,
Ik ben ook eens aan het kijken gegaan voor xenon of LED. En dan specifiek retrofit, want mijn V50 uit 2011 heeft standaard halogeenlampen. Ik heb de meeste ombouwsets in dit topic al bekeken maar ik blijf met een vraag zitten: Mag het nou wel of mag het nou niet?
Ik ben in december nog door de APK gekomen met de Hilox LED set in mijn V50 (ook zij- en stadlichten waren LED).Live4Volvo schreef: ↑30.01.2021 - 16:01 Wat zijn jullie gedachten/ervaringen hiermee? Hoe kijkt men bij APK bijvoorbeeld? En wat als je bij een politiecontrole komt?