D5R-Design schreef:
Hoi Max dank je wel.
Maar blauw is wit geworden.
en een hogere instap
Inderdaad
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw 2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton 2009 XC70 OR: kan het nog mooier? 2006 S80 XZ-NF-90: style and safety 2005 Saab 9-3 ('98 ) 1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson 1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig 1984 340 D (rood): Mijn eerste
Hierbij wat fotokes vanmorgen even geschoten in België.
Rica Geweld(ig)
Wat een beest is het geworden zeker het versnellen boven de 150 km/h waar voor die tijd hij langzaam naar de 204 km/h max liep staat er nu zonder veel aandringen 223 km/h en hij wil verder alleen hier in NL maar niet proberen..
Heel erg fraai en veel beter in balans zo. Zoals gezegd zou elke V90 uit de fabriek moeten rollen. Hoe is het verschil in comfort en is er echter ook iets veranderd, of alleen voor?
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
edraket schreef:
Heel erg fraai en veel beter in balans zo. Zoals gezegd zou elke V90 uit de fabriek moeten rollen. Hoe is het verschil in comfort en is er echter ook iets veranderd, of alleen voor?
Stuur gedrag en comfort zijn niet veranderd.
Wat ik wel vind aan de V90 dat deze gevoeliger is voor trillingen in het stuur.. en ik ben niet de einge dat dat merkt.
Niet hinderlijk maar zeker omdat de rest van de auto een sereen rust is... en de flappiebanden laten zich beter horen...
Hierbij wat techniek fotos van het onderstel van onze V90.
Gelijk kan je zien dat ze alles van Ford overboord hebben gedonderd en het beste behouden hebben.
Vooras
Achteras met de Compositie veer ( groen gele)
De bevestiging van de veer aan de draagarm is de wagenhoogte bepaling.
Dus het alu blok in de foto (oranje in onderstaande tekening) is het blok wat vervangen wordt door het plaatje van Heico.
Dus als hij daar mee naar beneden kan betekend dat hij door het plaatje er bij tussen te leggen hij omhoog gaat dus verhoging achterzijde (hulpveren effect ...)
Laatst gewijzigd door D5R-Design op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Alwin,
Zo heb ik ooit mijn MGB verlaagd. Blokken tussen de bladveren en de achteras gelegd. Nieuwe brackets erom heen en klaar. Auto ca 3 cm naar beneden gehaald. Voor was het slechts een 'Old School early model' voorveer plaatsen.
Wat leuk! De bekende bladveer is terug onder een Volvo. Die zelfde (ongeveer de zelfde) had ik onder onze 960 en S90 van 20 jaar geleden ook. Haast beter dan de luchtvering van onze huidige auto.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
oei Mark.... ik kreeg ook al een uitbrander van de monteur bij mijn dealer toen ik het een Bladveer noemde.
Is waarschijnlijk geen geliefd woord bij Volvo...
Ja Ed tijd zal het leren hoe composiet hier tegen bestand is..
D5R-Design schreef:
oei Mark.... ik kreeg ook al een uitbrander van de monteur bij mijn dealer toen ik het een Bladveer noemde.
Is waarschijnlijk geen geliefd woord bij Volvo...
Ja Ed tijd zal het leren hoe composiet hier tegen bestand is..
Laat dit nu dezelfde monteur zijn die ook aan mijn auto sleutel. .....