Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

JasperT schreef: Heb na de update 2.021 nog steeds dat ik soms 3x moet ontgrendelen.
In de gelegenheid langs te komen zaterdag? Willen het graag zien (en meten...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik heb al lange tijd dat de auto -af en toe- wel knippert bij ontgrendelen, maar dat de deuren niet los gaan (en de palletjes dus ook niet omhoog). Een tweede of derde keer op de knop drukken lost dat dan op.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Lexus76
3rd Gear member

Ja! Ongeveer hetzelfde hier. Lampen knipperen, maar spiegels gaan niet in. Deur niet op slot.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Lexus76 schreef: Ja! Ongeveer hetzelfde hier. Lampen knipperen, maar spiegels gaan niet in. Deur niet op slot.
Lijkt me iets anders dan wat je voorgangers schrijven. Daar is iets mis met het openen.

Bij jou gaat sluiten niet goed.
Motorkap niet goed gesloten toevallig?
(doe eens open en goed weer dicht?)
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
JasperT
2nd Gear member

Zie het verzoek tot langskomen nu pas, ben komende week hele week aan het werk helaas.

Bij mij is het inderdaad openen.
V70 - 2007
Soms werkt het in 1x en andere keren niet. Ongeacht of ik de kofferbak, passagiers portieren open gehad heb of niet.
Binnenverlichting gaat soms bij de 1e keer wel aan en enkele keer bij de 2e keer ontgrendelen pas. Dan bij de 3e keer gaat de approach verlichting aan en ontgrendelen de deuren.
AllinPaulie
1st Gear member

Ola, gisteren heb ik de cfe plus geïnstalleerd. Ik heb een my2004 dus de cfe moest handmatig verbonden worden met een extra kabelboom. Ging allemaal best aardig dankzij de duidelijke beschrijving. Alles lijkt te werken, want zoals verwacht brandt ook het lampje van het groot licht waaraan je kunt zien dat de cfe werkt. Alleen initieert de cfe elke keer opnieuw. Dat betekent dat bijvoorbeeld bij het afsluiten de spiegels wel inklappen enzo. Maar bij het unlocken gebeurt er niks. De spiegels blijven zoals ze stonden en het lampje van het groot licht begint weer een aantal keer te knipperen Het alsof hij geen continue stroom krijgt of iets dergelijks. Hij is verbonden met de HU en CEM. Voor stroom paars en bruin dus achter de HU.

Iemand een idee waar ik het zoeken moet? Of is het wellicht een configuratie? Ik heb de laatste firmware.

Gr.

Rob
Ben
Executive Member
Contacteer:

Heb je het aan Volvotech gevraagd ?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
AllinPaulie
1st Gear member

Euh nee, ik dacht dat hier melden het meest handig was. Maar wat ik van je begrijp is dat ik beter Bob even kan berichten via de mail :-)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Lijkt me wel, die kent die dingen van binnen en van buiten.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Kunnen eigenlijk maar 2 dingen zijn.
1- spanning aangesloten op geschakelde spanning ipv continue spanning (accu).
2- canbus LS of HS aangesloten op bus draden die uit gaan als de auto uit gaat.

Waar en waar op heb je eea aangesloten?
www.volvotech.eu

AllinPaulie
1st Gear member

Wow wat een snelle reactie :-)

De hs op de cem, de ls en spanning op de HU. In mijn beleving zoals de handleiding.van de HU heb ik de groene stekker gebruikt.

Gr

Rob
AllinPaulie
1st Gear member

Uit mijn hoofd: als je naar de cem kijkt waar de stekkers allemaal zitten. Dus het perspectief dat je de stekkers allemaal recht aankijkt zeg maar. Dan het blokje linksboven. De draadkleuren corresponderen met de beschrijving. Morgen bij daglicht maar even nakijken. Mocht je een tip hebben waar ik het beste als eerste kan zoeken dan hoor ik het graag. Ik heb het vermoeden dat het de 1 van de hs of ls moet zijn. De spanning kan haast niet missen.
Laatst gewijzigd door AllinPaulie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dan kan de Ls en spanning bijna niet verkeerd zijn.

HS maar eens bekijken, waar het meest de mist in wordt gegaan is de ‘kijk’ op de stekker...
www.volvotech.eu

AllinPaulie
1st Gear member

Ok, de hs dus. Dat wordt mijn eerste projectie na de koffie :) dank voor de reactie, mijn mail hoef je dus niet te beantwoorden hè. Fijne avond nog!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Doe maar even contact morgen, foto’s per email dan kunnen we helpen.
www.volvotech.eu

AllinPaulie
1st Gear member

Hallo, foto zojuist gemaild. Zal hem hier ook even plaatsen. Zoals je hopelijk kunt zien heb ik de draden aangesloten bij de twee rode streepjes die ik heb gezet op de foto.

Edit: De groene stekker achter de HU staat inderdaad stroom op zoals de handleiding aangeeft. Ik heb de multimeter erbij gepakt en de spanning gemeten tussen paars en bruin. Dit bedroeg netjes 12V. Echter als ik de auto afsluit met de lock button, blijft er nog even spanning op staan. Na plusminus een minuut hoor je de radio definitief uitschakelen (een zacht tikje in de radio kun je waarnemen). Op dat moment valt de spanning ook weg. Dit lijkt dus geen continue spanningsdraad te zijn. Ik heb het sterke vermoeden dat daardoor de CFE weer uit gaat en opnieuw initieert nadat er weer op unlocked wordt gedrukt. Ik hoor graag je reactie Bob :-)
Laatst gewijzigd door AllinPaulie op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zie email continue spanning is een vereiste. Als niet aanwezig op dat punt snel een andere nemen!
(Er onder zit de cd speler die moet ook hebben).
www.volvotech.eu

AllinPaulie
1st Gear member

ok, omdat ik het zelf altijd wel fijn vind dat er ook een oplossing is bij een probleem wat wordt gepost, zal ik ook proberen om mijn steentje bij te dragen. Bij mijn volvo XC90 heb ik de CFE aangesloten op de HU en CES met een extra kabel. De handmatige manier zeg maar. Volgens de gebruiksaanwijzing moet er spanning afgetakt worden van de groene stekker aan de achterkant van de 'ICM' oftewel aan de achterkant van de display. Bij mij staat hier dus geen continu spanning op, wat de CFE wel nodig heeft. Ik heb de spanning dus van de groene stekker eronder gehaald. Zoals Bob aangaf, van de CD-speler. Ik heb er fotos van genomen, maar ik zie helaas geen mogelijkheid om een foto te plaatsen. Wellicht is een kleine toevoeging aan de handleiding handig. Bob in ieder geval bedankt voor de snelle reactie's.
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

Goedenavond,

sinds een paar dagen de CFE+ in mijn XC90 Executive MY12 zitten, meeste zaken werken, als is het nog even zoeken naar de juiste configuratie. Wat echter absoluut niet werkend te krijgen is tot nu toe, is de functie spiegel kantelen in de achteruit. Heb dit met de 'bestaande' firmware en met de nieuwste (2.055?) geprobeerd, maar geen respons. Wat nu? Dit is echt één van de functies waar ik hem voor gekocht heb... Spiegels hebben memofunctie samen met bestuurderstoel.

Alvast dank!
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Auto starten.
Druk MEM+1 op stoel geheugen.
Druk MEM+3 op stoel geheugen.
Druk 3 op stoel geheugen.
Stel spiegels in zoals je ze wil hebben in reverse.
Druk MEM+3 op stoel geheugen.
Druk 1 op stoel geheugen.

Klaar.
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”