Pagina 6 van 9

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 24.12.2019 - 18:39
door The Mechanic
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 18:17
The Mechanic schreef: 22.12.2019 - 22:28
RoaldH schreef: 14.12.2019 - 22:02 Het lijkt erop dat het heeft geholpen... Ik zal het nog een paar keer proberen voordat ik ga juichen.
Weet je zeker dat ze toch niet stiekem de aircopomp vervangen hebben?

Wat hebben ze precies gekalibreerd dan? Kon men ook onderbouwen waarom dat de oorzaak was?
Ze hebben de pomp niet vervangen maar zijn blijkbaar na het monteren van de vorige pomp om via Vida de OBC, ERAD, ed te kalibreren. Ik zal Dennis eens vragen welke onderdelen dat precies zijn. Het heeft wel goed geholpen. En free of charge.
Volgens mij zijn alleen alleen de positie sensoren van de ERAD (IEM) en de dynamo (IGM) te kalibreren. Hebben volgens mij niets met het laden via de stekker te maken.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 24.12.2019 - 22:02
door RoaldH
The Mechanic schreef: 24.12.2019 - 18:39
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 18:17
The Mechanic schreef: 22.12.2019 - 22:28 Weet je zeker dat ze toch niet stiekem de aircopomp vervangen hebben?

Wat hebben ze precies gekalibreerd dan? Kon men ook onderbouwen waarom dat de oorzaak was?
Ze hebben de pomp niet vervangen maar zijn blijkbaar na het monteren van de vorige pomp om via Vida de OBC, ERAD, ed te kalibreren. Ik zal Dennis eens vragen welke onderdelen dat precies zijn. Het heeft wel goed geholpen. En free of charge.
Volgens mij zijn alleen alleen de positie sensoren van de ERAD (IEM) en de dynamo (IGM) te kalibreren. Hebben volgens mij niets met het laden via de stekker te maken.
Dat van de ERAD weet ik. En moet met draaiende motor. Ik weet alleen niet wat laden met het kalibreren van de ERAD te maken zou hebben. Ik zoek het na de vakantie wel uit.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 23.02.2020 - 17:01
door evkessel
Hoi RoaldH, wat is je ervaring tot nu toe na calibratie van de accu?
Geen laad probleem meer?
En laad de auto tot 50km? (bij mij tot 45km,een rede om re calibreren)

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 23.02.2020 - 19:29
door V60Driver
Mijn accu laat sinds een (zoveelste) aircopomp wissel en een 2.0 service ook niet meer hoger op als 45 km. Heb me er maar bij neergelegd. Inmiddels is de accu 6 jaar oud en heeft de auto 195.000 km op de teller. Dus still going strong zullen we maar zeggen.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 23.02.2020 - 20:07
door evkessel
V60Driver schreef: 23.02.2020 - 19:29 Mijn accu laat sinds een (zoveelste) aircopomp wissel en een 2.0 service ook niet meer hoger op als 45 km. Heb me er maar bij neergelegd. Inmiddels is de accu 6 jaar oud en heeft de auto 195.000 km op de teller. Dus still going strong zullen we maar zeggen.
Dat heb ik dus ook na pompwissel en toelichting ontbreekt bij de garage.
Ben in ICT zo gewend aan release informatie na software updates...

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 23.02.2020 - 22:25
door RoaldH
evkessel schreef: 23.02.2020 - 17:01 Hoi RoaldH, wat is je ervaring tot nu toe na calibratie van de accu?
Geen laad probleem meer?
En laad de auto tot 50km? (bij mij tot 45km,een rede om re calibreren)
Even een update. Er zijn geen problemen meer met laden geweest na de calibratie. Bij mij laadt de auto momenteel tot 45. Maar afgelopen zomer (als het warmer is) stond er wel 50 aangeven. Ik hoop dat binnenkort ook te zien.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 04.03.2020 - 11:55
door Tukker999
evkessel schreef: 23.02.2020 - 20:07 Ben in ICT zo gewend aan release informatie na software updates...
In de ICT wel, maar bij auto's en ook smartphones is het om te huilen.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 04.03.2020 - 15:03
door The Mechanic
RoaldH schreef: 23.02.2020 - 22:25
evkessel schreef: 23.02.2020 - 17:01 Hoi RoaldH, wat is je ervaring tot nu toe na calibratie van de accu?
Geen laad probleem meer?
En laad de auto tot 50km? (bij mij tot 45km,een rede om re calibreren)
Even een update. Er zijn geen problemen meer met laden geweest na de calibratie. Bij mij laadt de auto momenteel tot 45. Maar afgelopen zomer (als het warmer is) stond er wel 50 aangeven. Ik hoop dat binnenkort ook te zien.
Bij een actieradius van 49 zal die op de DIM al 45 aangeven. 50 was de max met een nieuwe accu (SoH van 100%), een accu van 6 jaar oud zal toch op een SoH van 75-80% zitten.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 04.03.2020 - 18:51
door 360Degreez
HeinvdW schreef: 04.03.2020 - 11:55
evkessel schreef: 23.02.2020 - 20:07 Ben in ICT zo gewend aan release informatie na software updates...
In de ICT wel, maar bij auto's en ook smartphones is het om te huilen.
In de ICT krijg je ook netjes de drivers bij de hardware. Als je in de auto-industrie een onderdeel koopt moet je apart betalen voor de software :-)

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 01.04.2020 - 11:43
door evkessel
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 22:02
The Mechanic schreef: 24.12.2019 - 18:39
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 18:17 Ze hebben de pomp niet vervangen maar zijn blijkbaar na het monteren van de vorige pomp om via Vida de OBC, ERAD, ed te kalibreren. Ik zal Dennis eens vragen welke onderdelen dat precies zijn. Het heeft wel goed geholpen. En free of charge.
Volgens mij zijn alleen alleen de positie sensoren van de ERAD (IEM) en de dynamo (IGM) te kalibreren. Hebben volgens mij niets met het laden via de stekker te maken.
Dat van de ERAD weet ik. En moet met draaiende motor. Ik weet alleen niet wat laden met het kalibreren van de ERAD te maken zou hebben. Ik zoek het na de vakantie wel uit.
Ik ben aan het spelen met VIda, leuk :-)
RoaldH, kun jij achterhalen wat het proces is geweest oor caliberen van de OBC?
Vida zegt daar niets over

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 04.04.2020 - 12:20
door RoaldH
evkessel schreef: 01.04.2020 - 11:43
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 22:02
The Mechanic schreef: 24.12.2019 - 18:39 Volgens mij zijn alleen alleen de positie sensoren van de ERAD (IEM) en de dynamo (IGM) te kalibreren. Hebben volgens mij niets met het laden via de stekker te maken.
Dat van de ERAD weet ik. En moet met draaiende motor. Ik weet alleen niet wat laden met het kalibreren van de ERAD te maken zou hebben. Ik zoek het na de vakantie wel uit.
Ik ben aan het spelen met VIda, leuk :-)
RoaldH, kun jij achterhalen wat het proces is geweest oor caliberen van de OBC?
Vida zegt daar niets over
Woensdag moet ik weer naar Harderwijk voor de vervanging van de airco 3.0. Ik zal het navragen.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 06.04.2020 - 08:49
door henkchroom
Ze kunnen de ondergrens van de 400V accu opnieuw instellen. Dit noemen ze het kalibreren van de accu. Dit kost inderdaad een aantal dagen. De accu moet daarvoor een aantal keren leeg gereden worden.
Door de ondergrens iets omhoog te halen, wordt de accu niet zover meer leeg gereden. Hierdoor heb je geen probleem meer bij het laden met een "lege" accu.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 09.04.2020 - 09:41
door evkessel
RoaldH schreef: 04.04.2020 - 12:20
evkessel schreef: 01.04.2020 - 11:43
RoaldH schreef: 24.12.2019 - 22:02 Dat van de ERAD weet ik. En moet met draaiende motor. Ik weet alleen niet wat laden met het kalibreren van de ERAD te maken zou hebben. Ik zoek het na de vakantie wel uit.
Ik ben aan het spelen met VIda, leuk :-)
RoaldH, kun jij achterhalen wat het proces is geweest oor caliberen van de OBC?
Vida zegt daar niets over
Woensdag moet ik weer naar Harderwijk voor de vervanging van de airco 3.0. Ik zal het navragen.
Mijn auto is vandaag voor de definitieve airco beurt, werd gebeld door Bangarage of ik tijd had.
Airco wordt gespoeld en een nieuwe airco (geen revisie) wordt geplaatst.
Met dit soort verlengde coulance acties scoort Volvo punten, ondanks de narigheid en vertrouwensverlies bij sommigen.
Ja, ze kunnen eigenlijk niet anders, maar het ook doen is klasse.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 09.04.2020 - 10:28
door iDanman
Super zeg! Ben benieuwd of ik ook een belletje krijg.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 10.04.2020 - 05:43
door Gouwe
evkessel schreef: 09.04.2020 - 09:41 ...Met dit soort verlengde coulance acties scoort Volvo punten, ondanks de narigheid en vertrouwensverlies bij sommigen.
Ja, ze kunnen eigenlijk niet anders, maar het ook doen is klasse.
Ik vind het ook heel netjes van Volvo... en hoop voor jou en mijzelf en al die anderen dat de ellende nu achter de rug is.

@RoaldH: hoe is het me die van jou afgelopen?

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 10.04.2020 - 08:53
door RoaldH
Gouwe schreef: 10.04.2020 - 05:43
evkessel schreef: 09.04.2020 - 09:41 ...Met dit soort verlengde coulance acties scoort Volvo punten, ondanks de narigheid en vertrouwensverlies bij sommigen.
Ja, ze kunnen eigenlijk niet anders, maar het ook doen is klasse.
Ik vind het ook heel netjes van Volvo... en hoop voor jou en mijzelf en al die anderen dat de ellende nu achter de rug is.

@RoaldH: hoe is het me die van jou afgelopen?
Hoi Gouwe,

Het is allemaal goed verlopen in Harderwijk. Dinsdagavond de V60 gebracht. Mooie XC60T8 mee. En woensdag aan het eind vd middag was de auto weer klaar. Ijskoude airco. Gewassen en gezogen. Ik hoorde van de monteur dat er geen V60 is teruggekomen die volgens het nieuwe protocol is gewisseld. Dus hopelijk is het nu klaar. En bij jou? Alles nog in orde?

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 10.04.2020 - 09:36
door evkessel
RoaldH schreef: 10.04.2020 - 08:53
Gouwe schreef: 10.04.2020 - 05:43
evkessel schreef: 09.04.2020 - 09:41 ...Met dit soort verlengde coulance acties scoort Volvo punten, ondanks de narigheid en vertrouwensverlies bij sommigen.
Ja, ze kunnen eigenlijk niet anders, maar het ook doen is klasse.
Ik vind het ook heel netjes van Volvo... en hoop voor jou en mijzelf en al die anderen dat de ellende nu achter de rug is.

@RoaldH: hoe is het me die van jou afgelopen?
Hoi Gouwe,

Het is allemaal goed verlopen in Harderwijk. Dinsdagavond de V60 gebracht. Mooie XC60T8 mee. En woensdag aan het eind vd middag was de auto weer klaar. Ijskoude airco. Gewassen en gezogen. Ik hoorde van de monteur dat er geen V60 is teruggekomen die volgens het nieuwe protocol is gewisseld. Dus hopelijk is het nu klaar. En bij jou? Alles nog in orde?
Van mij uit ook update: bij mij was ook alles goed verlopen gisteren. Fijn zo voor de zomer :-)

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 10.04.2020 - 20:40
door Gouwe
RoaldH schreef: 10.04.2020 - 08:53 ...Dus hopelijk is het nu klaar. En bij jou? Alles nog in orde?
Mooi dat ie weer klaar is. Hier alles OK met de airco, toevallig vandaag weer voor het eerst weer eens een paar kilometers gemaakt. Maar ik wacht even een maand of 12 af voor ik er echt vertrouwen in heb dat het nu echt over is. De vorige hield met een maand of 7 a 8 uit maar die daarvoor zat er 12 maanden in voordat het weer mis was.... Lekker trouwens die XC60 T8. Een T8 staat zeker op mijn wensenlijstje als vervanger van de D6 t.z.t. Ik ben al aan het sparen.... :-)

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 11.04.2020 - 08:59
door RoaldH
evkessel schreef: 10.04.2020 - 09:36
Van mij uit ook update: bij mij was ook alles goed verlopen gisteren. Fijn zo voor de zomer :-)
Top! Heb inmiddels de factuur binnen. Als onder garantie, inclusief de leenauto.

Niet laden stekker bij <5km acculading

Geplaatst: 11.04.2020 - 09:06
door RoaldH
Gouwe schreef: 10.04.2020 - 20:40
RoaldH schreef: 10.04.2020 - 08:53 ...Dus hopelijk is het nu klaar. En bij jou? Alles nog in orde?
Mooi dat ie weer klaar is. Hier alles OK met de airco, toevallig vandaag weer voor het eerst weer eens een paar kilometers gemaakt. Maar ik wacht even een maand of 12 af voor ik er echt vertrouwen in heb dat het nu echt over is. De vorige hield met een maand of 7 a 8 uit maar die daarvoor zat er 12 maanden in voordat het weer mis was.... Lekker trouwens die XC60 T8. Een T8 staat zeker op mijn wensenlijstje als vervanger van de D6 t.z.t. Ik ben al aan het sparen.... :-)
Als het inderdaad blijkt dat de auto’s niet meer terugkomen (nu 1,5 jaar), dan is dat hoopvol.

Een V60T8 of XC60T8 zouden een goede opvolger kunnen zijn. De eerste vind ik het meest dynamisch. Je merkt wel dat het koppel onderin lager is dan de D6, maar als je in de Polestar Engineered stand rijdt de auto wel veel sneller is. Als je minder trapt lijkt de auto trager dan de D6 maar de snelheid bouwt eerder op...