Pagina 6 van 13

Volvo On call

Geplaatst: 27.02.2020 - 17:23
door Kick
Ik kreeg vanmorgen een mail van TVK in Purmerend en alles was geregeld voor VOC. Eenmaal terug in de auto heb ik de app opgestart en de koppeling gemaakt en dat ging vlekkeloos. Morgenochtend gaan we voor het eerst de standkachel op afstand starten :-)

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 17:17
door Kick
Vraagje; op mijn iPhone werkt VOC prima maar sinds vanochtend op die van mijn echtgenote niet meer. VOC blijft vragen om Regio en daarna gebeurd er niks. Ik heb de app al verwijderd op haar iPhone en opnieuw geïnstalleerd maar helaas. Komt iemand dit bekend voor? Gaat om exact dezelfde iPhones trouwens...

/edit: ik zie op mijn eigen iPhone dat ook een diagnose uitvoeren niet lukt omdat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ook een handeling op afstand (deuren ontgrendelen bijv.) lukt ook niet vanwege geen verbinding.

Gewoon afwachten maar? Zou wel jammer zijn dat ik morgenochtend de standkachel niet op afstand kan activeren :-(

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 18:38
door teebee
Mijn vrouw (V40 CC) had dat net ook, bleef hangen op regio. 10minuten later deed alles t weer normaal.

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 18:51
door Kick
Hier doet-ie het ook weer ;-)

Weer een lesje geleerd; eerst aankijken en pas de volgende dag in paniek raken :-)

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 19:34
door teebee
VOC gaat wel ns vaker op tilt. Niet alle servers draaien even soepel geloof ik, en als je de pech hebt aan 1 van die te hangen dat ligt t (deels) plat.
Maar ook zonder VOC rijdt je Volvo ;-)

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 19:50
door E.T.
Het is een leuk systeem ik ben er ook erg blij mee. Makkelijk voor km registratie en op afstand standkachel aanzetten. Maar naar mijn gevoel wel met te veel storingen. Het is immers een dienst waar je gewoon voor betaald en daar mag je toch wel wat van verwachten lijkt me.

Volvo On call

Geplaatst: 25.03.2020 - 19:55
door DB200
Deze week ook al twee keer gehad dat de app geen verbinding kon maken. Vandaag kreeg ik een of andere melding over server-fout. Ik vermoed dat het internet het allemaal niet meer aan kan.
Gelukkig kan de standkachel ook via het menu worden uitgezet. Pfff.

Volvo On call

Geplaatst: 26.03.2020 - 01:17
door teebee
Och... het zijn slechts ‘luxe’ problemen

Volvo On call

Geplaatst: 26.03.2020 - 08:10
door E.T.
Veel is op dit moment klein leed, maar daarom niet minder lastig.

Volvo On call

Geplaatst: 26.03.2020 - 08:27
door teebee
Kan me niet heel veel voorstellen bij ‘lastig’ mbt VOR momenteel.
Standkachel-tijd is het voor mij iig al niet meer. Zal wel loslopen.

Volvo On call

Geplaatst: 26.03.2020 - 08:46
door E.T.
Het was hier vanmorgen 0 graden toen ik in de auto stapte....

Volvo On call

Geplaatst: 26.03.2020 - 11:03
door teebee
Gelukkig heb je dan nog een kachel aan boord. Sterkte in de kou ;-)

Volvo On call

Geplaatst: 27.03.2020 - 13:25
door Kick
Vraagje; in de VOC app zit de mogelijkheid om een diagnose uit te voeren. Wanneer ik dat doe dan is alles ok behalve de 'Locatiediensten'. Die zou niet zijn ingeschakeld en dat zou ik moeten kunnen inschakelen (volgens de informatie in de app) in de Telefooninstellingen.
Ik heb hier op het forum gezocht, in de handleidingen van de auto, van VOC en die van Sensus en in de auto in de Telefooninstellingen maar ik kom nergens 'Locatiediensten' tegen. Is er iemand die daar wat meer over kan zeggen?

Volvo On call

Geplaatst: 27.03.2020 - 16:00
door E.T.
Staat de locatievoorzieningen wel aan op je telefoon. Hoe het bij Android toestellen zit weet ik niet maar bij de iPhone kun je dit vinden onder:

instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Volvo On Call

Bij mij staat “bij gebruik van app” aangevinkt

Volvo On call

Geplaatst: 27.03.2020 - 19:28
door teebee
Betreft idd een instelling op je phone, niet in je auto.

Volvo On call

Geplaatst: 28.03.2020 - 08:49
door Kick
Ok, gevonden! Thanks ;-)

Volvo On call

Geplaatst: 08.05.2020 - 13:59
door sanco
Niet om meteen te klagen, maar gewoon benieuwd of anderen dit ook ervaren.

Ik heb sinds een aantal weken (weer) problemen met Volvo On Call (vorig jaar ook een tijd, maar daarna is het weer heel lang prima gegaan).
Sporadisch is er nog verbinding, maar ik mis vanaf zeg begin maart over afzonderlijke perioden van dagen tot weken diverse ritten in de administratie en ook is mijn auto heel vaak, en ook op dit moment qua status "in gebruik" terwijl deze toch echt afgesloten is en stilstaat.
Het is ook niet zo, dat ik de auto niet heb gebruikt. Hoewel niet in normale mate voor het dagelijkse werk , maar moet ik nog met regelmaat op pad, waarbij ik zo'n dag toch gauw 70 km afleg, dus te lage accuspanning of een zwak signaal op een bepaalde plek kan het mijns inziens niet zijn, want dan zouden er ook andere meldingen naar voren komen lijkt me.

Nu las ik ook elders het draadje over het afschakelen van 3G (verhaal van Tom, afkomstig van Hooftman).
Ik heb al even snel rond gezocht maar het ontbreek me domweg aan tijd e.e.a. eerst eens grondig uit te zoeken, en wellicht zie ik daardoor e.e.a. over het hoofd, maar kan het zijn dat dit met elkaar te maken heeft?

Mijn gedachten gang, zonder voldoende technische kennis van deze materie: sta of ben ik in een regio waar de dekking vanuit een provider die nog wel 3 G ondersteund slecht is, dat ik dan geen verbinding meer tot stand kan brengen, dat de auto dus in de laatst bekende toestand, als zijnde in gebruik toen ik elders reed en wel bereik had, blijft hangen ?

Nu sinds 20 april geen updates qua ritten meer, geen gemiddeld verbruik en snelheid, en als gezegd, toch meerdere honderden kilometers in het noorden rondgereden, ook in en nabij de stad Groningen. dus niet alleen maar stilgestaan op 1 plek...

Volvo On call

Geplaatst: 08.05.2020 - 16:44
door -KJ-
Bij het ontbreken van 3G dekking schakelt OnCall terug naar 2G. Dat biedt voldoende capaciteit voor het melden van ritgegevens e.d.

Volvo On call

Geplaatst: 08.05.2020 - 18:12
door Quota
Hier gaat alles prima, mis geen ritten, noch die vanuit het midden des lands noch die hier op Ameland

Volvo On call

Geplaatst: 08.05.2020 - 18:49
door evkessel
Bij mij ook geen detail info meer.